Ok, tuo meni minulta ohi. Jotenkin oletin kyseessä olevan laivaston lähtö Meereenistä. Huomasin, kyllä, että kaikissa laivoissa ei ollut lohikäärmepurjetta, mutta en alkanut zoomailemaan, että mitä ne vaaleammat olivat. Oletin niiden olevan Greyjoy-aluksia. Dany, Missandei, Grey Worm ja Varys sitten vissiin patsastelevat koko matkan siellä kannella?Tuo lopun kohtaus on jossain Westerosin lähellä, sillä laivastossa oli siinä vaiheessa myös Dornen laivastoa. Tai ainakin näin olen lukenut. Samaa itsekin kyllä ihmettelin kohtauksen nähtyäni.
Osin Kit on parantanut tekemistään. Etenkin tuo ammottava suu oli kyllä ärsyttävä alkukausilla. Osin on varmaan kyse siitä, että mielestäni Kit on liian iso ja raavas esittämään ykköskirjan Jonia. Vaikka otetaan huomioon lasten vanhentaminen sarjaa varten, niin Jonin mielestäni pitäisi kuitenkin olla vielä sellainen vähän keskenkasvuinen rääpäle tuossa vaiheessa. Nyt kun useampi vuosi on kulunut ja Jon karaistunut monissa taisteluissa, sopii Kit esittämään häntä paremmin,Mietin itse samaa kuudennen kauden kestäessä ja tulin siihen johtopäätökseen että joku näyttelemisestä jotain ymmärtävä ohjaaja on kehottanut pitämään tukkaa ja suuta mieluummin kiinni kuin auki. Varhaisilla kausilla Haringtonilla oli aina suu auki kun hän yritti ilmaista jotain tunnetta, melko yleinen nuorten ja kokemattomien näyttelijöiden virhe joka on pahimmillaan todella ärsyttävän näköistä; siihen päälle sitten auki rehottava fleda lisäämään pihalla olevan pikkupojan vaikutelmaa. Kuudennella kaudella molemmat olivat enimmäkseen kiinni, mikä teki Snowsta jotenkin miehekkäämmän ja kompaktimman oloisen hahmon.
Vielä kun joku ohjeistaisi Emilia Clarkea tekemään, no en tiedä mitä, mutta kausi kaudelta minun on vaikeampi uskoa ko. typykän kuninkaallisuuteen. Monet muut sarjan näyttelijöistä ovat kehittyneet hurjasti vuosien myötä, mutta Clarken tekeminen on kaudesta toiseen samaa paskaa.
Clarken osalta olen osittain samaa mieltä. Toisin kuin Kit/Jon-tapauksessa, Clarke ei oikein riitä kuningatar-Danyn esittämiseen. Jotenkin sitä regaliteettiä ja eroa eka kauden naiiviin typykkään ei ole tarpeeksi. Tuolloin alkuaikoina Clarke sopi hyvin rooliinsa kyllä. Tosin koko ajan ovat häirinneet Danyn mustat ja tuuheat kulmakarvat. En muista miten kirjoissa menee, mutta visuaalisesti häiritsevä kombinaatio tuo on hopeisen tukan kanssa.