Mä oon kirjoista saanut kuvan että Hizdahr on pelkkä tämmönen keulakuva tai vastaava Harpylle, varmaan se on samassa jengissä mutta lankoja vetelee joku muu. Tää Green Grace -henkilö sattuu aina tietämään, mitä Danyn jengille on tapahtunut, vaikka ne koittaa pitää mahdollisimman hyvin salassa nää salamurhat ja vastaavat. Tappamiset loppui hetkeksi, kun Dany otti ylhäisiltä suvuilta lapsia panttivangeiksi, mutta ne jatkuivat heti kun Dany kertoi Green Gracelle ettei hän henno tappaa lapsia. Green Grace myös ehdotteli Danylle että kannattais mennä ton Hizdahrin kanssa naimisiin. Jos Hizdahr olisi Harpy, oli siltä aika kökösti toteutettu se Danyn myrkytysyrityskin, koko ajan Hizdahr tunki niitä sirkkoja Danylle että syö näitä, syö nyt näitä hei, syö näitä sirkkoja, syö, syö näitä, älä niitä muita juttuja, syö näitä sirkkoja, vittu älä sinä läski neekeri-eunukki nyt kaikkia hori, jätä Danyllekin vähän.
Jossain oli joku teoria että tämä Shavepate-hahmo saattaisi myös olla Harpy, eli tää joka johtaa niit Danyn vartijoita joilla on kaikilla joku eläinmaski päässä, ja joka kaikissa väleissä yrittää saada Danyn tappamaan kaikki panttivangit ja lähtemään avoimesti kaduille tappaa näitä ylemmän suvun jengejä. En muista miten sitä perusteltiin, mutta joku oli keksinyt että ainakin tää Danyn myrkytyskikkailu ois ollu Shavepaten tekosia eikä Harpyn, ja se kuulosti musta ihan uskottavalta. Shavepate oli kotoisin jostain semiylhäisestä suvusta, mutta sillä ei kuulemma kuitenkaan ollu mitään palaa nousta esim. Hizdahrin kaltaiseen asemaan, johtuen jostain sen suvun tekemistä jutuista. Shavepatelle ois eduksi jos Dany pistäisi kaikki vanhat isot jehut päiviltä ja vaikka samalla delaisi itsekin, mutta kun näytti että Danystä ei oo riehumaan, Shavepate ois sen myrkyttänyt, ja toivonut että siitä lähtisi kunnon kaaos liikkeelle jonka turvin Shavepate vois nousta portaikossa ylöspäin. Vähän semmonen Meereenin Littlefinger ois siis kyseessä.
Näiden Shavepaten jengin käyttämiin maskeihin oli vielä semmosen pienen hassuuden Martin kirjoittanut, oisko vähän niinku vinkiksi tarkoittanut. Monessa kohtaa meinaan pistettiin eri henkilöiden toimesta aina merkille, että Shavepaten vartijoilla oli normaalisti aina erilainen eläinmaski päässä, niitä lueteltiin että tänään on näköjään virtahepo, flamingo, kettu ja hevonen, eilen taas oli jokisika, kotka, sammakko ja kirahvi. Danyn myrkytyspäivänä vartijoilla kuitenkin oli kaikilla samanlainen maski naamalla, ja se maski oli sirkka.
No, TV-sarjassa ei oo Green Gracea eikä Shavepatea, joten tässä on varmaan Hizdahr kaiken takana sitten. Kun ei oo oikein muitakaan vaihtoehtoja. Jonkun Missandein vaikka jos saavat jotenkin uskottavasti Danyn myrkyttämään, niin se ois kova temppu. Mutta koska ei siellä ole Strong Belwastakaan niin näinköhän jää koko myrkytysjuttu välistä.
Jonin vanhemmista oon ihan samaa mieltä
@Flou :n kanssa, toi Lyanna ja Rhaegar on mun mielestä niin selkeä ja pieteetillä tarinan taustalle rakennettu kuvio että oon todella ihmeissäni jos se noin ei mene. Ja nimenomaan Lyanna pisti Nedin kuolinvuoteellaan lupaamaan, että älä kerro kellekään että tää muksu on mun ja Rhaegarin, joten Nedhän ei sitten kerro. Ei ees Catelynille. Nedhän lupasi Jonille kertoa sen äidistä sitten kun ne seuraavan kerran tapaavat, jolloin Jonin piti olla jo Yövartion jäsen. Koska Yövartion jengit vannoo valansa loppuelämäksi eikä ne voi osallistua mihinkään valtaistuinjuttuihin, Ned varmaan kelasi että sittenhän sillä ei oo enää väliä jos Robertkin vaikka sais tietää, koska Jon on Muurilla loppuelämänsä eikä se sieltä voi mihinkään kuningas-juttuihin lähteä, Yövartio vartioi muuria eikä osallistu mihinkään muuhun kikkailuun. Ei vaan tunnu esim. Stannisia tommoset valat paljon nappaavan, sehän on tekemässä Jonista nytkin jo Winterfellin pääjehua. Mutta Muurin jengiä nappaa valat, sehän kävi kivasti ilmi tossa viimesen kirjan lopussakin. Jon toi villit Muurin toiselle puolelle, lähetti jengiä laivoille pelastamaan niitä Hardhomesta, ja alkoi asuttaa Muurin hylättyjä linnojakin villeillä ja Stanniksen porukalla. Nää vielä meni, vaikka kuinka kiukutti Bowen Marshia sun muita, niin mukisten nielivät silti kaiken. Mutta heti kun kävi ilmi että Jon oli lähettänyt Mancen naikkosineen Winterfelliin, ja Ramsayltä tuli kiukkusta postia että nyt tulee kaikille teille turpaan, sai Jon tikaria omilta ukoiltaan, koska Yövartio ei saatana sotkeudu muun maailman asioihin. For the watch, vitun ääliö-Jon.
Toi Daario = Euron juttu on aika kaukaa haettu, jampan pitäisi suhata ihan helvetisti Meereenin ja Iron Islandsien väliä. Mutta ihan hauskoja yhtäläisyyksiä noista löytyy, vois meinata sitä että ehkäpä Dany lähtis vähän lämpeämään tähän Euroniin jos ne joskus kohtaavat.
Noista kolmesta lohikäärmeen päästä vielä, oon tainnu aiemminkin jo tänne kaakattaa, mutta luulen että ne on Dany, Jon Snow (tuon Lyanna+Rhaegar -kuvion takia) ja Tyrion. Aegon on feikki, ei siinä oo Targaryenin verta yhtään. Mutta Tyrionissa on, koska se ei oo Tywinin poika, vaan Hullun kuninkaan eli Aeryksen. Tywin oli Aeryksen Hand pitkään, Aerystä alkoi pikkuhiljaa vituttaa kun Tywiniä vaan kaikesta aina ylistettiin, ja Aerys alkoi kaikkea pikkusikaa harrastamaan, kunnes lopulta välit meni poikki ja Tywin lähti vittuun. Just niihin aikoihin Tyrion syntyi ja Tywinin vaimo kaiken lisäksi meni kuolemaan synnytykseen. Kirjoissa tuotiin ilmi, että Tywinin vaimolla ja Aerysillä oli ollut jotain juttua. Siinähän oli hyvää pikkusikaa Aerykselte, menee panemaan Tywinin vaimon paksuksi, ja siitä syntyy epämuodostunut kääpiö, joka Tywinin on kasvatettava omanaan tai muuten menee maine. Bonarina vielä vaimo kuoli. Se riitti Tywinille. Tywin sai sitten kostonsa vielä, kun tuli mukamas Aerystä jeesimään vanhojen aikojen muistoksi, mutta tapattikin kaikki Aeryksen jälkeläiset ja Tywinin oikea poika Jaime vielä puukotti hullua kunkkua selkään. Vessassa istuessaan Tywin viimein pääsi sanomaan Tyrionille, että sä et oo mun poika, ennen ku tuli varsijousesta. Jos tää kuvio on totta, niin hassusti olisi sitten velipuolet Jaime ja Tyrion tappaneet toistensa faijat. Ja Tyrion ei olisi "Kinslayer", joka on ihan kamala asia Westerosissa.