Tuleeko tasavallan presidentin toivottaa uudenvuodenpuheessaan ”Jumalan siunausta"?

• 12 713
  • 110

Tuleeko tasavallan presidentin toivottaa uudenvuodenpuheessaan ”Jumalan siunausta”?

• Kyllä

Ääniä: 91 34,6%
  • Ei

Ääniä: 172 65,4%

• Äänestäjiä
    263
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mun mielestä ei ole mikään pakko, mutta jos presidentti itse näin haluaa tehdä, niin turha siitä on myöskään kenenkään pahoittaa mieltään.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Presidentin omantunnon mukaan. Mielestäni siunauksen toivottelu on linjassa Suomen uskonnonvapauden kanssa, eli tällä toivotuksella huomioidaan mm. se, että Suomessa on ihmisella myös lupa uskoa ja harjoittaa uskontoaan. Ei tätä tule ottaa minään valtion ja uskonnon välisen liiton julistamisena.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Minusta se että joku ei haluaisi kuulla mitään jumalia siinä puheessa niin ei siitäkään mielipiteestä kenenkään kuuluisi mieltään pahoittaa.
Juurikin näin. Tässä maassa vallitsee uskonvapaus sekä mielipiteenvapaus. Kukin taaplatkoon omalla tyylillään. Sitä mieltä minä olen.

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä kiteytyy nykymaailman meno. Mihin on kadonnut rehellinen maalaisjärki? Ihmisillä on mielipiteitä, eikä siinä mitään, saa ja pitää olla. Mutta siinä kohtaa mennään metsään kun aletaan pitää sitä omaa mielipidettä ainoana oikeana totuutena ja aletaan vaatimaan muilta samaa.

Tässä maassa vallitsee uskonvapaus sekä mielipiteenvapaus. Kukin taaplatkoon omalla tyylillään. Sitä mieltä minä olen.

Juuri näin, mutta miksi ihmisten pitää alkaa jankkaamaan asioista mitkä ei loppupeleissä merkitse suuntaan eikä toiseen.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vaikken mikään uskovainen olekaan, ei minun maailmani kaadu siitä, jos presidentti toivottaa "Jumalan siunausta". Ei minulla ole mandaattia mennä sitä kieltämään, joten jatkakoon kukin kyseisessä virassa kulloinkin oleva tuota käytäntöä.

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Olisipa kyllä ollut mukavaa vaihtelua kun kerrankin meidän tasavallan presidentti olisi tuumannut puheen lopuksi: "Hail Satan".

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy