Tulee, jos presidentti itse niin haluaa. Pääasia on ettei sitä sanota protokollan takia, vaan sanojan omasta tahdosta. Mitä väärää siinä on, että uskovainen toivottaa ei-uskovaisille jumalan siunausta? Minusta se on hieno ele. Samalla toivon, että uskovaiset ymmärtävät ja hyväksyvät, jos ei-uskovainen jättää toivomasta jumalan siunausta.
Näkikö joku presidentin puheen kirjoitetun version, oliko jumalan j-kirjain kirjoitettu isolla vai pienellä?
"Toivotan teille kaikille hyvää alkanutta vuotta ja Jumalan siunausta!" - Linkki Suomen tasavallan presidentin nettisivuille
Ja tosiaan ei-uskovaisella ei ole mielestäni oikeutta pahentua, koska Niinistö toivotti Jumalan siunausta myös heille. Jos sen näkee pahana, niin muuttaa vaikka Ruotsiin. Luulen, että siellä on linnassa, jos julkisesti sanot jotain tuollaista hirveää epätasa-arvoista eriarvoistamista.
Edit: Äänestin siis kyllä, koska uskon ketjun avaajan tarkoittaneen "tuleeko" sanan sijaan "sopiiko". Minun mielestäni ei siis pidä, mutta jos haluaa toivottaa Jumalan/jumalan siunausta, niin totta kai saa sen sanoa.