Ruutu ei ollut ensimmäinen suomalainen murhaaja
Olen kyllä 100%:sti jääkiekon asaintuntijan, I. Virjon kanssa samaa mieltä tuosta Ruudun taklauksesta: Olkoonkin, että hän sai rangaistuksensa siitä, ja että se oli normaali taklaustilanne, silti häpesin eilen suomalaisuuttani! Minulle jääkiekko on merkinnyt taitoa, vauhtia, mutta ei missään tapauksessa taklauksia. En ole ikinä esim. ymmärtänyt, miksi pelaajilla on suojukset, ja miksi he käyttävät pelivälineenä tuollaista kovaa mustaa kumikiekkoa, miksei vaikkapa palloa, joka sattuu huomattavasti vähemmän osuessaan? Ja ottaisivat nyt herran jumala nuo laidatkin pois kaukalon reunoilta, ettei tapahtuisi tuollaisia katastrofeja.
Mutta itse asiassa, kun aloin tarkasti miettimään,niin olympialaisten historiassa tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun olen hävennyt suomalaisuuttani. Alla muutamia aiempia kertoja.
V. 1920 Emil Väre voitti nyrkkeilyn olympiakultaa, mutta millä tavalla! Hän takoi vastustajansa vartaloa useita kertoja, yrittipä jopa muutaman kerran lyöntiä päähänkin. Onneksi vastustaja sai väistettyä! Jos suomalaisen nyrkeilijän pitää voittaa olympiakulta, niin en halua, että se tapahtuu tällä tavalla. Miten raukkamaista!
1976 Pertti Ukkola voitti painin olympiakultaa. Mutta millä tavalla! Hän puristeli vastustajansa jäseniä voimakkaasti (mahtoi sattua), kaatoi hänet useasti väkivalloin maahan, ja taisi jopa kiroillakkin siinä välissä. Ja onko pelkkää sattumaa, että kolmessa edellisessä ottelussa hän teki juuri samoin! En halua, että olympiakulta voitetaan näin!
1976, samaisena häpeän vuonna, vain muutamaa päivää Ukkolan ämmämäisen teon, Lasse Viren voitti olympiakultaa 5000 metrin juoksussa. Mutta millä tavalla: 800 metrin kohdalla (hidstuksesta näkee selvästi, olen kelannut tuota kohtaa about 2000 kertaa) hän selvästi töni takakaarteesa Tunisialaista kanssakilpailijaansa! Ei jumankavita, ei näin voiteta olympiakultaa! Häpeän edelleen joka kerta, kun joku edes mainitsee sanan Suomi, Lasse Viren tai Montreal. Tai piikkarit.
Ohessa vain muutamia esimerkkejä. Ilkka, ja muut kaltaisemme urheilun huippuasiantuntijat: ruotsalaisia eme ole, suomalaisiksi emme halua tulla, olkaamme siis a) saamelaisia, b) kongolaisia tai c) alaskalaisia - heistä kukaan ei ole tiettävästi taklannut yksissäkään olympialaisissa.