Trevor Gillies, HIFK

  • 787 728
  • 2 155

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Trevor Gilliesin hankintaa en vastustanut, mutta kyllähän tämä nyt potkujen takia muuttui aika farssiksi....No eihän se pelannut hyvin ja sähläsi semisti sen Rudi hommansa, mutta oisi sen voinut ihan hyvin pitää nelosen laidassa. Heittämässä parit kunnon avojääpommit ja pitämässä muista huolta. Hifkissä kun ei noita kovanaamoja kovinkaan paljon tällä hetkellä ole.
Mutta vaikka joktut jurpot nyt käkkättäisi ja on käkättänyt, niin kuten yllä sanottiin, paskanko väliä.
 

Kaarle6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Eisbären Berlin
Jos Pressiklubi ei ole tuttu, niin kannattaa katsoa Yle Areenalata parin viikon takainen jakso (click), jossa käsiteltiin myös tätä casea Juhani Tammisen, Pekka Lehtisen ja Vesa Rantasen kanssa. Kaikenkaikkiaan olen heidän kanssaa täysin samaa mieltä niistä ongelmista, joita Liigassa tällä hetkellä on. Kyse ei ole pelkästään yksittäisestä pelaajasta nimeltään Gillis, vaan Liigan täysin käsittämätön rangaistuspolitiikka asioiden suhteen.

Toimiston väelle kenkää. Kuinkahan paljon rahaa tähänkin signaukseen meni mukaanlukien sakot?

Jokerit ja Ruutu naureskelee partaansa kun IFK pelaajat menee joka matsissa samaan vipuun.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ei olisi kannatanut signata ollenkaan, kun ei ole munaa seisoa signauksensa takana.
Näinpä. IFK:n toimistolla ei nykyään seiso muutakuin järki ja jäykkää on vain käytös.

Ai vittu että tekisi mieli boikotoida koko loppukautta, koska tämä ei tästä hankinnoilla eikä millään muullakaan hyväksi tai millään lailla kiinnostavaksi muutu. Tavallaan sääli jättää kausari käyttämättä. En nouse enkä aplodeeraa enää kenenkään maaleille (tuleeko niitä) enkä nuhjauksille. Tämä ei ole mun IFK.
 

miklaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät (Sympatiat HIFK)
Mun mielestäni se menee niin, että jos hankitaan, ja naapureille vielä suureen ääneen uhoten, kivipora, niin sitten vittu käytetään sitä kiviporaa. Mahdollisimman paljon ja mahdollisimman vittumaisina kellonaikoina. Eikä ruveta itkemään jälkikäteen, että ois pitänyt sittenkin ostaa harava, koska tässä meidän pihalla on syreenejä ja omenapuita. Tosimies vetäisi ne lanaan itse kipua tuntematta.

Tätä vähän samaa yritin heikommalla ulosannilla tuoda esille. Paljonkohan HIFK esim. säästi sopimuksen ulosostolla, kun ei ulkomaalaiskiintiöitä ole. Tietysti jos TG ei ollut tyytyväinen peliaikaansa, niin ehkä olitte vähän pakkoraossa, jos kaveria kuitenkin kiinnostaa enemmän pelaaminen kuin "täsmäaseena (?)" toimiminen.
 

Inge Glid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Team Finland
Tämä mummoilu ei ole HIFK-maista. Ensin palkataan gooni tietäen mitä saadaan. Ja hänen takanaan seisotaan niin kauan kunnes gooni tekee sen mitä odotetaan. Sitten ruvetaan itkemään ja vikisemään. Hyi vittu. Ei olisi kannatanut signata ollenkaan, kun ei ole munaa seisoa signauksensa takana.

Juuri näin.

Gilliesistä on kirjoitettu paljon mediassa. Olen lukenut liian monta ja löytänyt ainoastaan kaksi järkevää kirjoitusta ja ne tulee tästä kynästä ja suusta;

Gillies ehti viedä mieskunnian – â€Jarkko Ruutu alistui kuin koira isäntänsä edessä†| Jääkiekko | Urheilulehti.fi

Gilliesin tuomio kohtuuton - "Jokereiden synti on niin karmea" | Jääkiekko | Urheilulehti.fi

Linkit vievät Urheilulehden sivulle ja yllätys yllätys kuka siellä onkaan...
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mietitäänpä asiaa vähän duunari-laseilla;

Työmies päättää satsata uuteen työkoneeseen. Työkoneen hinta on 100 000€.
Työkonetta ostettaessa tiedostetaan sen käytön harvinaisuus. Sopivia kohteita käyttöön tulee 1-2kertaa/kuukaudessa. Rahalle saadaan heikko vastine muina aikoina, mutta käytettäessä se on korvaamaton. Esimies on tämän myös tiedostanut, lupa hankintaan on kuitenkin tullut.

Esimies päättää kuitenkin muutaman kuukauden käytön jälkeen vetäytyä hankkeesta ja myydä työkoneen pois. Syitä hän ei pysty perustelemaan, koska ne ovat kovin erilaisia arkipäiväisessä käytössä tapahtuvien työkoneiden käyttöön.

Työmies hyväksyy asian, koska käsky tulee esimieheltä. Tullaan jälleen uuden kalenterikuukauden kohdalle, jossa huomataankin että tälle työkoneelle olisi ollut käyttöä. Naapuri työmaalla kaverilla vastaavanlainen työkone nokittaa menemään, mutta heillä ei ole laittaa samanlaista vastausta takaisin.

Näin jäädään seisomaan hanskat kojelaudalla työmaalle ja annetaan kaverin vetästä pöytä tyhjäksi duuneista.


Näen tässä otollisen tilanteen muille Liigan joukkueille. HIFK on entistä haavoittuvaisempi, nyt kun "työkone" on poistettu käytöstä. Meitä voidaan ärsyttää, meille voidaan vittuilla ja meitä voidaan härnätä, mutta meillä ei ole "työkonetta" vastaamaan tähän takaisin.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Näen tässä otollisen tilanteen muille Liigan joukkueille. HIFK on entistä haavoittuvaisempi, nyt kun "työkone" on poistettu käytöstä. Meitä voidaan ärsyttää, meille voidaan vittuilla ja meitä voidaan härnätä, mutta meillä ei ole "työkonetta" vastaamaan tähän takaisin.

Juurikin näin. Ollaanko toimistolla niin mamoja, että kun Pappa Moberg, 114v, kommentoi julkisesti, että hän ei olisi Gilliesiä hankkinut, niin Papan oma ottopoika Karavanaari päättää, että en mäkään kyllä sitten tota enää halua? Voin rehellisesti myöntää, että olen nähnyt alle 5 matsia livenä tämän kauden HIFK:ta ja Gillies olisi ollut niitä harvoja syitä, miksi olisin voinut jopa lähteä seuraavaan paikalliseen.

edit: Koska olen sairas ihminen, olen toki katsonut kolmea vailla kaikki HIFK-matsit netistä. En tajua mikä mua vaivaa. Miksi mun on pakkko nähdä kun alkoholistifaija kompuroi, oksentaa ja paskoo housuihiinsa?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Juuri näin.

Gilliesistä on kirjoitettu paljon mediassa. Olen lukenut liian monta ja löytänyt ainoastaan kaksi järkevää kirjoitusta ja ne tulee tästä kynästä ja suusta;

Gillies ehti viedä mieskunnian – â€Jarkko Ruutu alistui kuin koira isäntänsä edessä†| Jääkiekko | Urheilulehti.fi

Gilliesin tuomio kohtuuton - "Jokereiden synti on niin karmea" | Jääkiekko | Urheilulehti.fi

Linkit vievät Urheilulehden sivulle ja yllätys yllätys kuka siellä onkaan...
Tuon täytyy olla sarkasmia. Ruutu vie Gilliesiä 100-0, mutta se on Sihvoselle liian kova pala myöntää. Ja näköjään joillekin Ifk-fanellekin.
 

Stigu

Jäsen
En tajua mikä mua vaivaa. Miksi mun on pakkko nähdä kun alkoholistifaija kompuroi, oksentaa ja paskoo housuihiinsa?
Olen pohtinut tätä samaa useita kymmeniä vuosia, tutkinut asiaa ATK:sta, muutaman kerran aiheesta olen kirjoittanut jopa Suosikin lääkäripalstallekin. Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että tässä on kyseessä ns. perseen lumous-ilmiö. Kaverisi/henkilö X päättää näyttää sinulle perseensä ja kyykistyy nelinkontin maahan ja repii vielä sormillansa exit-aukkoansa isommaksi. Sinua oksettaa ja kuvottaa, etkä halua katsoa, mutta silti olet niin perseen lumoissa, että sinun on pakko tuijottaa sitä.

Gilliesistä vielä: IFK tosiaankin muuttui rykäyksessä omien teidensä kulkijasta pelokkaaksi puudeliksi. Vaikken Trevorista hirveästi digannut, niin hänen sainaamisensa osoitti rohkeutta. Samalla hänen potkimisensa osoitti taas sitä kuuluisaa IFK-meininkiä.

Kuinkakohan monta Trevor Gillies-mukia IFK:n markkinointi a) on myynyt ja b) tulee myymään? Itse haluaisin IFK-aiheiset Dave King-kalsarit, Igor Larionov-rintsikat ja Antti Raanta-hammasharjan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tuon täytyy olla sarkasmia. Ruutu vie Gilliesiä 100-0, mutta se on Sihvoselle liian kova pala myöntää. Ja näköjään joillekin Ifk-fanellekin.

Koeta kestää. Asiasta on erilaisia mielipiteitä. Itse näen asian juuri kuten Sihvonenkin. Mulla on sellainen fiilis, että oma suosikkijoukkue vaikuttaa aika paljon näihin mielipiteisiin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen pohtinut tätä samaa useita kymmeniä vuosia, tutkinut asiaa ATK:sta, muutaman kerran aiheesta olen kirjoittanut jopa Suosikin lääkäripalstallekin. Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että tässä on kyseessä ns. perseen lumous-ilmiö. Kaverisi/henkilö X päättää näyttää sinulle perseensä ja kyykistyy nelinkontin maahan ja repii vielä sormillansa exit-aukkoansa isommaksi. Sinua oksettaa ja kuvottaa, etkä halua katsoa, mutta silti olet niin perseen lumoissa, että sinun on pakko tuijottaa sitä.

Tipahdin tälle totaalisesti. Komplimenttini loistavasta vertauskuvasta. Ehkä Sotshissa sitten voidaan kokea jotain tälläistä kaikki kollektiivisesti?
 

Fordél

Jäsen
Gilliesistä vielä: IFK tosiaankin muuttui rykäyksessä omien teidensä kulkijasta pelokkaaksi puudeliksi. Vaikken Trevorista hirveästi digannut, niin hänen sainaamisensa osoitti rohkeutta. Samalla hänen potkimisensa osoitti taas sitä kuuluisaa IFK-meininkiä.

No hyvin näytti tuottavan tulosta tämä "omien teiden kulkeminen" ja rohkeat valinnat...Käsittämätöntä, että jotkut viitsivät vielä kritisoida HIFK:n johtoa tehdystä ratkaisusta, kun kyseessä on yksi kauden järkevimmistä teoista. HIFK:n johdossa ymmärrettiin, että tämä tie ei johdakaan mihinkään ja sopimus purettiin. Organisaatio myönsi virheensä, mikä ei tee siitä pelokasta puudelia. Ei vaan tehty ratkaisu antaa toivoa, että ehkä tässä on vielä toivoa. Ihan turha pitää resursseja kiinni pelaajassa, jolla ei tee tässä sarjassa mitään. Varmaan saatiin säästettyä resursseja, joita voidaan nyt käyttää joukkuetta hyödyttävään pelaajaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuon täytyy olla sarkasmia. Ruutu vie Gilliesiä 100-0, mutta se on Sihvoselle liian kova pala myöntää. Ja näköjään joillekin Ifk-fanellekin.

Ruutu otti huitaisun naamaansa ja sukelsi jäähän Jokerien eduksi. Siinä kun Ruudun neliydinprosessori laskee ja optimoi kulloisenkin ärsytystavan ja tilanteen ja on ohjelmoitu tässä casessa hakemaan Jokerien kannalta paras tulos, Gillies Commondore 51 oli ongelmissa Summanen basic II koodin kanssa alusta asti ja ohjelmointivirhe EPoysti päätti sitten Gillies Commondore 51 ajon. Sitä Summasen Basic II ja Gillies Commondore 51 gurut tosin ihmettelevät että niin Summanen Basic II kuin Gillies Commondore 51 toimivat alusta asti kuten ne ovat toimineet aina ja kaatuivat EPoysti ohjelmointivirheeseen, joka oli tiedossa alusta asti joten mikä tässä meni pieleen?
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas. En nyt varsinaisesti arvostanut Pöystin kassien kaivelua, mutta en kyllä olisi tätäkään toivonut. Jumalauta tämä on IFK, täällä kuuluu olla se liigan rumin mörkö. Herää vaan kysymys, mitä Gilliesiltä oikein odotettiin jos tämänastiset peliesitykset oikeuttivat potkuihin? OK, tyhmiä jäähyjä tuli aivan helvetisti liikaa, mutta ammattimies olisi varmasti saanut kasettinsa kuntoon ja keskittynyt olennaiseen. Eli Gilliesin tapauksessa pukukoppipelaamiseen ja poliisina toimimiseen.

Kaverin koko pelitapa perustuu siihen, että mies tekee mitä koutsi haluaa. Aivan varmasti jätkä itsekin tajusi, että nyt tuli tehtyä typerästi tuon Blues-matsin jälkeen. Ruudun tirvaisu nyt tuskin ainakaan aiheutti parran pärinää IFK:n pukukopissa. Gilliesiltä tuskin odotettiinkaan pisteitä tai pelillisesti yhtään mitään, joten en nyt oikein ymmärrä miksei jätkän voitu antaa jatkaa hommissaan ja pysyä hankinnan takana. Nybari totesi Gilliesin hankinnan aikaan, että "meidän on pakko suojella omia pelaajiamme". Eivätkö ne pelaajat enää kaipaakaan suojelua vai miksi suunnitelma muuttui? Vai onko Gilliesille tulossa korvaaja?
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
tekstiä ...Samalla hänen potkimisensa osoitti taas sitä kuuluisaa IFK-meininkiä...

Toisaalta jos on jo entuudestaan kuset housussa, niin eipä se enää siinä vaiheessa haittaa jos vääntää perään vielä paskat jonon jatkoksi.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Tuon täytyy olla sarkasmia. Ruutu vie Gilliesiä 100-0, mutta se on Sihvoselle liian kova pala myöntää. Ja näköjään joillekin Ifk-fanellekin.

En todellakaan ole IFK-fani (enkä varsinaisesti minkään muunkaan liigajoukkueen fani) mutta on todellakin helppo myöntää, että Ruutu ei vie vaan vikisee. Yksi pieni hipaisu poskelle, ja tämä sankari on jäällä mahallaan kuin olisi salama iskenyt taivaalta.

Vieläkin muistan kuin eilisen päivän sen taklauksen muutaman vuoden takaa MM-kisoissa, jonka kohteena oli Jaromir Jagr. Aivan sikamaisen törkeä eikä Ruudun pelitapa siitä ole miksikään muuttunut.

Ai niin, tämähän oli Gilliesin ketju! En ollut kauhean innoissani, kun Trevor Suomeen palkattiin, eikä reissu kauhean onnistunut ollutkaan. Mikään yllätys ei sitten ollut, kun sopimus purettiin. Mutta ehkä tällä jollain tavalla saatiin muistutettua eräitä pelaajia, että ihan kaikki ei ole sallittua. Toivon mukaan jatkossa nähdään hieman siistimpää peliä: kovia taklauksia, reilua peliä ja kunnon vääntöä. Ilman rumia laitataklauksia ja käsille huitomista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ehkä Sotshissa sitten voidaan kokea jotain tälläistä kaikki kollektiivisesti?

Pystyn visioimaan jo Sotshiin ja hävittyyn finaaliin. Ekalla erätauolla haastatellaan Petu Nummelinia, joka toteaa: "Tässä pitää saada kiekkoa ja miestä maalille". Tokalla erätauolla Jarkko Immonen: "Pitäisi saada lisää liikettä. Niin ja kiekkoa maalille". Ottelun jälkeen Erkka Westerlund: "Kyl me tänää kaadutiin siihen, ettei saatu tarpeeksi liikettä ja kiekkoa maalille". Siirto studioon, jossa Tami toteaa: "Meidän veljet ei olleet tarpeeksi hyviä liikkeessä. Ja kiekkoa olisi pitänyt toimittaa maalille". Vittu tää on yksinkertainen peli, oikeesti!
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFKn kannalta sanoisin, että "kosto" tapahtui liian aikaisin ja liian kevyesti. 1.3 kun olisi hakannut Ruudun kunnolla, niin voipi olla että HIFK olisi saanut ainakin Jokereihin nähden ison edun ja ehkä koko joukkueen kasvamaan sen kuuluisan 10cm. Tuota ennen olisi pitänyt jatkaa vain sitä mitä teki European trophy peleissä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkakohan monta Trevor Gillies-mukia IFK:n markkinointi a) on myynyt ja b) tulee myymään? Itse haluaisin IFK-aiheiset Dave King-kalsarit, Igor Larionov-rintsikat ja Antti Raanta-hammasharjan.
Mulla on hakusessa Tommi Santalan gameworn-paita, tai itse asiassa kaksi eli 1 kpl molemmilta IFK-pesteiltään. Helvetin hankalaa tuntuu olevan noiden metsästäminen.

Kun miettii miten Gillies otti melkoisen määrän jäähyjä vähään peliaikaansa nähden, Jarkko Ruudulle pitää kyllä nostaa hattua tuon oman hommansa hoitamisessa. Ok, liigassa on noita kyykistelyjä ja nyrkkitalkoista perääntymistä, mutta jo NHL-uransa osoitti että ketään ei pelätä tai nöyristellä ja jos nyt vertaa esim. Gilliesin ja kokemattoman Melartin tapaan menettää malttinsa, Ruutu on tiukan linjan ammattimies roolissaan ja pitää päänsä kylmänä paskat välittäen tuleeko hanskaa nenänpäähän tai siitä mitä muut ajattelevat.

Raivostuttava pelaaja ajoittain ja monia naurettavia tempauksia Ruudulta nähdään, mutta rautainen hermokontrolli löytyy lähes aina ja Gilliesiltä taitaa se osa puuttua vahvuuksistaan.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFKn kannalta sanoisin, että "kosto" tapahtui liian aikaisin ja liian kevyesti. 1.3 kun olisi hakannut Ruudun kunnolla, niin voipi olla että HIFK olisi saanut ainakin Jokereihin nähden ison edun ja ehkä koko joukkueen kasvamaan sen kuuluisan 10cm. Tuota ennen olisi pitänyt jatkaa vain sitä mitä teki European trophy peleissä.

Mitä etua tästä olisi ollut? Mun mielestä Trevor olisi voitu istuttaa paremmin joukkueen muottiin, oikeasti sillä "pelote" nimellä. Nyt hänen peluuttamisensa oli lähinnä naurettavaa ja nuo lapsukset mitä häneltä tuli ei jotenkin istunut kuvioon lainkaan.

Toisaalta HIFK joutui TG:n ulostamaan helvetin isoista liukuovista, joten samaan avaukseen voisi ulostaa nämä muutkin Santikset, Pirtsit sun muut.

Enemmän on Gilliesistä hyötyä jengille pelaamissaan otteluissa, kuin DeSantiksen paskasta pelaamisesta illasta toiseen. Tämä herra toi otsikoita ja piti HIFK:n pinnalla edes jotenkin.

Nyt saamme sitä nimenomaista vittuilua niskaan näistä ulostamisista, munatonta toimistopuoli.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinkakohan monta Trevor Gillies-mukia IFK:n markkinointi a) on myynyt ja b) tulee myymään? Itse haluaisin IFK-aiheiset Dave King-kalsarit, Igor Larionov-rintsikat ja Antti Raanta-hammasharjan.
Ainakin yhden. Tosin vaikea niitä mukeja on myydä, jos niitä ei pidetä esillä KSB:ssä. Tiskin alta pahvilaatikosta se minulle annettiin tänään. Muistanko väärin että mukin hinta oli 15 euroa vielä eilen?
 

Rici

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D, Pönttövuoren Peikot
Eiköhän se ala olla Gilliesin ura tällä tasolla ohi. Kuka haluaa joukkueeseensa oikeasti sellaisen miehen, joka heti ensimmäisiin vaihtoihinsa vetää vastustajaan puun takaa nyrkillä päin pläsiä ja palattuaan pelikiellon jälkeen takaisin iskee toista vastustajaa mailalla munille? Jokainen lätkää tai jotain muuta vastaava lajia pelannut tietää, että tuollainen mies ei ole mukava edes omassa joukkueessa.

Tiedostan toki, että joidenkin mielestä jääkiekon tulisi muuttua vapaapainiksi. Sitä varten on kuitenkin ihan oma vapaapainiliigansa. Menkää sitä seuraamaan!
 

Rici

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D, Pönttövuoren Peikot
HIFKn kannalta sanoisin, että "kosto" tapahtui liian aikaisin ja liian kevyesti. 1.3 kun olisi hakannut Ruudun kunnolla, niin voipi olla että HIFK olisi saanut ainakin Jokereihin nähden ison edun ja ehkä koko joukkueen kasvamaan sen kuuluisan 10cm. Tuota ennen olisi pitänyt jatkaa vain sitä mitä teki European trophy peleissä.

Olet väärässä. Vastustajaan "hakkaaminen kunnolla" siten kuin sinä sen tarkoitat ei paranna joukkueen itseluottamusta - päinvastoin. Se ei suinkaan kasvata oman jengin pelimotivaatiota - se tuhoaa sen.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parin tuhannen vuoden päästä Trevor Gillies -mukia esitellään maailman johtavassa museossa aikansa sivilisaation suurena mestariteoksena. Harvinainen keräilyesine se on jo nyt.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi tämä laiva ei pysynyt kenekään näpissä kun kannu tuli 2011 kotiin

Nyt en edes muista tuliko tuolloin ihan todella uskottua tästä alkavan todellisen dynastian. Varmaankin tuli.

Tässä pitää taas odottaa 15-20 vuotta ja sitten lukea jostain kirjasta miksi laiva meni. Vaan onhan tässä aikaa, kun useampi tuleva kausikin on jo hävitty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös