Mutta siihen en usko, että Hurricanes vaihtaa kahta puolustajalupausta pois eli sekä Faulkia että Murphya.
Carolina: Yakupov, Nugent-Hopkins, 4th pick
Edmonton: Faulk, Murphy, 13th pick
??
Omasta mielestä kauppa palvelisi molempia joukkueita erittäin hyvin.
Ei tarvitse ketään kaupata ja mahtuvat silti palkkakaton alle kyllä. Ellei MacKinnon vaadi jotain yhdeksää miljoonaa, Barrie seitsemään ja Grigorenko viittä.Tarkoittaako tämä sitä myös ettei Matt Duchene ole kaupan? Pientä sekoittelua tuo minun silmääni vaatisi, mutta toisaalta kumpaakaan ei kannata kaupata jos vastine ei ole kohdallaan.
Ei tarvitse ketään kaupata ja mahtuvat silti palkkakaton alle kyllä. Ellei MacKinnon vaadi jotain yhdeksää miljoonaa, Barrie seitsemään ja Grigorenko viittä.
Jep. Jos Duchene kaupataan, on varaa hankkia joku UFA:na. Mutta saako Avalanche UFA:na ketään Duchenea parempaa? Esimerkiksi jos Duchenen korvaa sitten Bödker, joukkue heikkenee.Tällaisessa tapauksessa taitaisi sitten jäädä ne kaikki haaveillut/huhuillut UFA-hankinnat tekemättä?
Calgary Flames on myös ottanut yhteyttä liittyen Marc-Andre Fleuryyn.
Itse uskon, että MAF olisi hyvä lisä Calgaryyn. Tulisi tarjoamaan Calgarylle joka ilta panoksellaan mahdollisuuden voittoon ja Calgarylla olisi maalivahtiosasto kyllä hyvässä kunnossa vuosia, kenties se puuttuva palanen jotta Flames olisi playoff-joukkue pääsääntöisesti?
Tuo on yksi mahdollisuus ja toinen on se, että MAF olisi joukkueelle uusi Hiller ja vielä reilusti isommalla palkalla. On aina iso kysymysmerkki, että mikä maalivahdin taso on sen jälkeen, kun siirrytään huippujoukkueesta liigan häntäpään joukkueeseen.
Siihen vielä lisäksi se, että Fleurystä pitäisi kuitenkin maksaa ihan merkittävä hinta. Itse ennemmin tekisin Rämön kanssa vuoden jatkon noin puolella Fleuryn palkasta.
Noh, sopimusta on kolme vuotta jäljellä eli ei kauheasti (eikä Flames tänä aikana vielä tule suuri contender olemaan), MAF voisi olla hyvä hankinta vaikka siinä riskinsä olisi (tosin itse luottaisin että Fleury olisi Flamesissa mies paikallaan). Joskus on otettava riskei, onko Calgarylla jotain hävittävää tuossa? Rämön taso tiedetään riittämättömäksi niin mielestäni kannattaisi kokeilla Fleurya, tai jotain muuta vastaavaa maalivahtia.
En tiedä Calgaryn palkkakattotilanteesta, mutta varmaan siellä MAF:ille tilaa olisi, joten en minäkään maalaisi etukäteen piruja seinille. Maalivahtimarkkinat ovat kuitenkin erittäin mielenkiintoiset tuon laajennusvaraustilaisuuden takia, kun tosiaan spekuloidaan mm. sillä, että 2/3 viimeisestä kaudesta Vezina-ehdokkaana ollut Bishopkin olisi kaupan. Rämö ei tosiaan riitä, joten jotain tarttis niin sanotusti tehdä. Calgaryn puolustus on mielestäni erinomainen tai vähintäänkin hyvä/riittävä, joten nimenomaan maalivahteihin se syyttävä sormi osoittaa. Kun nyt on ostajan markkinat maalivahtien osalta, niin ilman muuta painaisin liipaisinta MAF:in hankkimiseksi Trelivinginä, jos pyyntihinta ei ole mikään älytön.
Tällaisessa tapauksessa taitaisi sitten jäädä ne kaikki haaveillut/huhuillut UFA-hankinnat tekemättä?
Edit: ja Pötkerin jatkot.
Uskoisin, että Avalanchelle jää palkkakattoon tilaa hommata yksi kalliimpi (ei mikään yhden miljoonan) UFA-hankinta. Tietysti kaikenmaailman kyleokposot voidaan unohtaa, ei sitä tilaa niin paljon ole, mutta vähintään Shawn Matthias mahtunee palkkakaton alle.Sakic totesi itse, että Bödker ja Matthias päästetään UFA-markkinoille, mutta haluaisi tuoda toisen heistä takaisin. No tuon kommentin voi ymmärtää myös ihan tyhjänpuhumisena, mutta kuitenkin jotain suunnitelmia Avsillakin on mahdollisesti heidän varalleen.
Toki Fleury varmasti sopisi Flamesiin hyvin ja olisi kuitenkin parannus viime kauden tilanteeseen nähden. Palkkakattotilanne ja pyyntihinta voivat sitten kuitenkin estää sen kaupan. Fleuryn sopimuksen pituus ja hinta eivät olisi mikään ongelma, jos Fleury varmasti olisi sen 3 vuotta joukkueelle hyvä ja selkeä 1-maalivahti, mutta sitä on aika vaikea ennakolta tietää.
Shinkaruk irtosi Canucksista Markus Granlundilla, mutta itse kyllä näkisin kaverin arvon olevan enemmän tuon 7 ottelun perusteella, jotka tuli nähtyä.
Samaa mieltä koko viestistä. Shinkarukista vielä sen verran, että pidän häntä arvokkaampana kuin kakkoskierroksen varausvuoroa tämän vuoden draftiin, joten mieluummin 2x 2nd rounders Fleurystä kuin Shinkaruk + 2nd, jos Fleury hankitaan. Enkä kyllä usko millään, että Calgaryn omaa poikaa Shinkarukia lyötäisiin treidiin, kun juuri pääsi kotiin ja pelasi jo lupaavasti.
Tuo 2 x 2nd rounds kuulostaisi mielestäni jo ihan hyvältä ottaen tilanteen huomioon, että laajennusdrafti kummittelee edessä päin ja Pensin on jotai tehtävä.
Lopullinen piste Drouin huhuille.
Agent: Drouin has withdrawn trade request, ‘wants to be back in Tampa’ – ProHockeyTalk