Niin, All Starehin otetaan tunnetusti kaiken maailman luuserit mukaan jo ihan sympatian takia ettei vaan itku tulisi. Laittaa kyllä naurattamaan, että ne joilla meni tunteisiin tämä Giroux'n voittajaksi kutsuminen tuntuvat pääasiassa olevan Pens-faneja. Mutta eihän siinä. Mutta jos SC:n voittaminen on se ainut merkki voittajasta, niin paljon luusereita kruisaa Änärissä, McDavidista lähtien.
No nyt sieltä tulee oikeasti järkevää perustelua, eikä mitään fanipoikalällättelyä, kuten aiemmin. En varsinaisesti ole eri mieltä perustelujesi suhteen, mutta omaan silmään Giroux on pelaaja, joka auttaa voittamaan, varsinkin kun ei tarvitse pelata luuserien kanssa jatkuvasti. Itse luokittelisin Giroux'n voittavaksi pelaajaksi, mutta en voittajaksi, vaikka tämän voi nähdä pilkunviilauksena. Palataan tämän asian ääreen vaikka kauden lopussa, kun ollaan nähty miten G on Floridassa painellut.
Eipä minulle ole väliä onko G Flyersista vai jostain muusta jengistä, pystyn kyllä arvostamaan muita pelaajia taustasta riippumatta ja mielestäni esimerkiksi Ovie on Änärin kaikkien aikojen parhaimpia ellei paras maalintekijä (ja arvostukseni perustuu tässä pelitaitoihin/maalintekotaitoihin, eikä siviilielämän kytköksiin). Siltikään en pidä Ovieta voittajana. Paras maalintekijä mutta ei suuri voittaja.
Kirjoituksessasi kerroit, että All-Stars valinnat ovat peruste ja määre, kun puhutaan voittajasta ja se on vain yksinkertaisesti naurettavaa. Kuten totesin, All-Stars valinnat kertovat hyvästä pelaajasta mutta eivät voittajasta. Näillä on kuitenkin aika suuri ero keskenään.
Jos puhutaan voittajasta, niin mieleeni tulee sellaisia nimiä kuin Messier, Gretzky, Crosby, Lemieaux, Ville Peltonen, Ilkka Mikkola, Rocket Richard, Jukka Jalonen, Kari Jalonen, Steve Yzerman, Cristiano Ronaldo, Sir Alex Ferguson.
Yksilölajien puolelta esimerkiksi Michael Johnson, Usain Bolt, Lewis Hamilton, Nadal, Djokovic, haluaisin sanoa lempi tennispelaajani Federerin mutta hänelläkin tiukoissa paikoissa liikaa tappiota em. pelaajia kohtaan.
Tuossa nyt muutamia ketä tulee nopeasti mieleen ja kenen uraa ja vaiheita olen itse seurannut tai tutkinut jälkeen päin. Toki jokainen meistä asettaa voittaja -termille erilaiset vaateet sekä määreet ja jonkun muun lista voi poiketa paljonkin omastani mutta pelkät All-Stars valinnat ovat mielestäni huono määre, kun puhutaan voittajasta.
Mitä McDavidiin tulee niin en todellakaan pidä häntä voittajana. Vielä. Aikaa toki on ja hän voi kehittyä vielä suureksikin voittajaksi mutta sitä hän ei vielä ole. Erinomainen pelaaja, ehkä maailman paras tällä hetkellä mutta ei vielä voittaja.
Vielä G:stä, niin hän on mielestäni myös hyvä pelaaja, joskin primetime on hieman takana. Treidinä erittäin hyvä Panthersilta ja varmasti tuo kokoonpanoon voittamiseen vaadittavaa leveyttä, syvyyttä sekä erikoistilanneosaamista. Hyvä palanen ja vieläpä pois Avsilta eli treidi, joka kannatti tehdä!