Kuinka paljon sitä aikaa oikein pitäisi antaa, kun johtaja Urama jo ennen kauden alkua ilmoitti, että tämän kauden TPS on sellainen joukkue, joka haluaa voittaa ja esiintyy kaukalossa niin, että dominoi ja on aloitteiden tekijä vastustajajoukkueeseen nähden. Urama sanoi, ettei vapaamatkustajia sallita vaan jokainen pelipaikka joukkueessa on ansaittava.
Miten tähän kuvaan sopii esimerkiksi se, että Telian selostaja Waheeb eilenkin selostuksessaan ihmetteli, miksi Jasu on ykkösketjun keskushyökkääjä, kun kaikki tietävät, mitkä hänen todelliset avunsa ovat? Hän on jarrukenttien keskushyökkääjä ja piste.
Eikö Raipe valmennustiimeineen todellakaan tunnusta edes tätä tosiseikkaa, kun mitään ketjumuutoksia ei tehdä vaan diesel-mäisesti pelataan ottelusta toiseen ja ollaan aitiossa ihan sormi suussa? Surkea esitys tämä nyky TPS ja sen johto.
Ajoittain joukkue on noin mielestäni jopa esiintynyt. Yritetty ottaa roolia ja olla aktiivisia. Ainakin viime kauteen verrattuna, niin on tuo ollut aktiivisempaa. Mutta viime peleissä, kyllä kokonaisvaltainen viisikko peli on ollu kaameeta. Hyvää peliä ollu ehkä se 5minuuttia pelissä. YV jopa näytti eilen ajoittain ihan järkevältä eilen, yritettiin muutakin kuin lättyjä. Eniten kusee avauspeli ja kiekonvienti hallitusti alueelle. Pitkiä hyökkäyksiä ei myös oikein saada. Ainakaan organisoituja. Et on tossa paljon tekemistä, mut enmä Uramaa vielä ampuis tai Helmistä. Must oleellisinta on, että miten tilanne muuttuu lähiviikkoina, niin kaukalossa kuin kokoonpanossa. Mut se on kiistatonta, että kyllä tuolla paljon pitää tapahtua, jotta jaksaa loppukauden pelejä katsoa ja edes unelmoida pleijari paikasta.
Sitä oon kyllä kanssa ihmetelly, et miks kokoonpanot muuttuu noin vähän. Siellä tosin katsomomiehet vaihtuu aika tiheään, mutta ne on pitkälti ulkomaalaisia kuin siellä käy tai sitten ensikertalaiset.
Voin olla väärässä mut mun mielestä tepsissä ei ole tällä hetkellä yhtään 1. tai 2. kentän sentteriä. Sellasta joka olisi oikeesti valmis siihen rooliin. Pärssinen voi sellainen ehkä olla loppukaudesta tai ensi kaudella. Mutta ei ole sitä tällä hetkellä. Ishka ei mun mielestä ole sentteri ollenkaan. Ja kuten todettu ni Wirtanen ja Jasu on parhaimmillaan nelosen keskellä. Ehkä kolmosen keskellä voisi toimia kanssa.