Kohtuullisesti onnistuttiin viimevuonna joissain tapahtumissa ja tästä varmasti tuli kassaankin jotain rahaa. Toki myös näkyvyyttä Turulle. Osataan siis täälläkin joitain tapahtumia järjestää. Toivottavasti jatkossa saadaan tälläisiä tapahtumia järjestettyä.
Gatorade Centerin teettämän kyselytutkimuksen mukaan kahden alkuvuodesta hallissa järjestetyn tapahtuman kävijät toivat Turkuun jopa neljä miljoonaa euroa: tenniksen maajoukkueturnaus Davis Cup teki yleisöennätyksen, ja lapsille ja nuorille suunnattu YouTube Allstars -jääkiekko-ottelu myytiin loppuun vauhdilla.
– Tapahtumat edistävät merkittävästi Turkuun suuntautuvaa matkailua. Isotkin matkailukaupungit tarvitsevat näkyviä tapahtumia tukemaan ympärivuotista kävijävirtaa. Tapahtumilla on valtava rooli siinä, että kaupunkiin saadaan houkuteltua kuluttajia, jotka käyttävät palveluita ja tuovat sitä kautta lisää rahaa Turun talousalueelle, korostaa Turku Liven liiketoimintajohtaja
Heidi Aho.
– Gatorade Center on loistava tapahtumapaikka erilaisille tapahtumille ja tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia erilaisten tapahtumien järjestämiselle. Jatkossa on kuitenkin selvää, että kilpailuetua muihin kaupunkeihin saadaan esimerkiksi Ratapihan areenan myötä, Aho summaa.
gatoradecenter.fi