Ei ole taloutta unohdettu. Tepsi on kuitenkin se, mikä puhuu menestyksestä, jota haetaan joka vuosi. Tepsin menestys perustuu edelleen Suikkasen ja Raipen tyyppisiin salamaniskuihin, eikä muutosta ole tulossa strategian mukaan vuosikausiin, joten puheet jatkuvasta menestymisestä kannattaa jättää pienemmälle.
Ollaan rehellisesti sitten se keskikastin seura, joka yrittää kasvattaa junnusta pelmiehiä. Menestystä sitten tulee, jos on tullakseen niin kuin jollekin Pallokerholle.
Strategiassahan todettiin, että urheilulliset rahalliset panokset ovat samaa suuruus luokkaa kuin muilla suurseuroilla. Mutta todettiin, että pelaajabudjetissa ei pystytä kilpailemaan lähivuosina sekä taloudellinen tasapaino on lähivuosien prioriteetti. Mun mielestä ihan oikea suunta, kunhan rahaa käytetään fiksusti.
Mun mielestä lähdetään ihan oikeasta suunnasta liikkeelle eli urheiluun panostetaan mutta panostetaan niihin perustuksiin eli junnutuotantoon ja, että oikeat kaverit ovat oikeissa paikoissa. Toivon tosin, että tämä rahallinen panostus maksaa itsensä takaisin. Itse rahan pumppaaminenhan ei menestystä tuo, jossei sitä laiteta oikeisiin paikkoihin.
Kolmanneksi niin on hyvä, että tuo talouden tasapainottaminen ja omistajuuden laajentaminen ovat prioriteettejä. Pitkässä juoksussa ei ole mitään järkeä, että pari suuromistajaa kuittaavat tappioita. Se ei ole pitkäaikainen ratkaisu.
Se tosin on huomattu niin tutkimuksissakin kuin ihan empiirisesti, että moni ottaa mielummin tänään 10€ kuin kymmenen vuoden päästä 1000€. Mutta hyvä, että TPS nyt panostaa siihen, että ollaan suurseura seuraavat 100vuotta, eikä mestaruuksia kerran kahdessakymmenessä vuodessa.