TPS, media ja julkisuus

  • 3 007 648
  • 12 011

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oisko mitään tsäänssiä, että saisit napattua kuvan näytille tosta uudesta paidasta?
Itse asiassa paidan puolesta melko surkea kuva! Kaverukset vain hypistelevät käsissään tuota "paitamyttyä".

Valkoinen paita, iso TPS-logo keskellä ja edestä päin katsottuna vasemmalla puolella (T-kirjaimen puolella) Turun kaupungin logo. Vitivalkoisen kankaan lisäksi näkyy ehkä häivähdys mustaa kaulusta ja mustaa olkapäätä (?).
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oisko mitään tsäänssiä, että saisit napattua kuvan näytille tosta uudesta paidasta?
En tiedä kuinka laillista tämä nyt on (tekijänoikeudellisen materiaalin jako), mutta poistan kuvan pyydettäessä (Moderaattorit, -TMA-).
Tämän paremmin mä en osaa määritellä lähdettä.

Alkuperäisen kuvan lähde: Turun Sanomat 07.08.2013 s.24
Alkuperäinen kuvaaja: Jari Laurikko, Turun Sanomat
 

Liitteet

  • Randell - Vaakunapaita - Österlund.jpg
    Randell - Vaakunapaita - Österlund.jpg
    85,9 KB · kertaa luettu: 765

-TMA-

Jäsen
En tiedä kuinka laillista tämä nyt on (tekijänoikeudellisen materiaalin jako), mutta poistan kuvan pyydettäessä (Moderaattorit, -TMA-).
Tämän paremmin mä en osaa määritellä lähdettä.

Alkuperäisen kuvan lähde: Turun Sanomat 07.08.2013 s.24
Alkuperäinen kuvaaja: Jari Laurikko, Turun Sanomat

Eiköhän noilla tekijänoikeusmerkinnöillä kuvan voi antaa olla. Mutta niin asiaan eli havainnepaitahan tuo on. Tehty nopeasti kuvauksia varten. Oikean pitäisi olla kyllä tuon mukainen, mutta ajattelin nyt vielä nippelitiedolla päteä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Nyt herää kysymys että miksi tuo vaakuna on tuolla puolella? Vanhoissa 90-luvun paidoissahan vaakuna oli toisella puolella. No hienoa kuitenkin että vaakuna tekee paluun pelipaitoihin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eiköhän noilla tekijänoikeusmerkinnöillä kuvan voi antaa olla.
Hyvä homma! Laitoin vielä varmuudeksi kysymyksen Moderaattoreille, että saadaan tietää heidänkin kantansa asiaan.
Nyt herää kysymys että miksi tuo vaakuna on tuolla puolella? Vanhoissa 90-luvun paidoissahan vaakuna oli toisella puolella.
Itse asiassa epäilen, että kausi 2000-01 oli ensimmäinen, kun vaakuna oli siirretty.

Youtubesta löytyy kuinka Kalle Sahlstedtin tehdessä mestaruusmaalin kevään 2001 finaaleissa sekä kapteenin C-tunnus että Turun kaupungin vaakuna ovat juuri tuolla puolella. Toisaalta mulla on Sahlstedtin fanipaita kaudelta 1999-00, ja siinä tuo vaakuna on juuri toisella puolen - sillä "90-luvun puolella".

EDIT: niin, ja Antti Aallon fanipaita mulla on kaudelta 2004-05. Siinä tuota vaakunaa ei ole enää ollenkaan. Tältä väliltä mulla ei muistaakseni ole paitoja.
On kyllä huikea ja näkyvä uudistus tohon paitaan, ei meinaa entiseksi tunnistaa:P
Pieni, mutta tärkeä juttu - eräille!
 

rassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt herää kysymys että miksi tuo vaakuna on tuolla puolella? Vanhoissa 90-luvun paidoissahan vaakuna oli toisella puolella. No hienoa kuitenkin että vaakuna tekee paluun pelipaitoihin.

Veikkaus: C ja A tunnukset pitäis myös mahtua noille paikkeille (kuten myös ne kaikki mainokset haluavat paikkansa) missä tuo vaakuna on ollut ainakin 80- ja 90-luvuilla.
Joten lienee järkevämpää siirtää se vaakuna toiselle puolelle, säännöissä varmaan määritellään missä C/A pitää sijaita.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Veikkaus: C ja A tunnukset pitäis myös mahtua noille paikkeille (kuten myös ne kaikki mainokset haluavat paikkansa) missä tuo vaakuna on ollut ainakin 80- ja 90-luvuilla.
Joten lienee järkevämpää siirtää se vaakuna toiselle puolelle, säännöissä varmaan määritellään missä C/A pitää sijaita.
Niinhän sitä luulisi, että säännöissä olisi määritelty paikka kapteenin tunnusmerkeille, vaan eipä ole. Kuten jo aiemmin mainitsin...
Youtubesta löytyy kuinka Kalle Sahlstedtin tehdessä mestaruusmaalin kevään 2001 finaaleissa sekä kapteenin C-tunnus että Turun kaupungin vaakuna ovat juuri tuolla puolella.
...niin Kalle Sahlstedtin kapteenin C-tunnus sekä Turun kaupungin vaakuna olivat molemmat rinnakkain TPS-logon vasemmalla puolella (edestä katsottuna) eli T-kirjaimen puolella.

Juuri näistä syistä olisikin hyvä, että SM-liiga ottaisi edes jonkinlaista kantaa noihin pelipaitojen mainoksiin. Luulisi, että edes kapteeniston C/A-tunnukset olisivat joka joukkueella yhtenäisissä paikoissa - mieluiten siinä logon vasemmalla puolella suurin piirtein sydämen paikkeilla. Tämä jättäisi ainakin meille ylimielisille turkulaisille paikan lätkäistä rakkaan kotikaupunkimme vaakuna tarkalleen vastakkaiselle puolelle.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Keväällä oli puhetta/lupauksia että TPS selvittää tätä nykyistä tilannetta, miksi muutamat vuodet ollaan kontattu, mitä on tehty väärin, miten tilanne korjataan,mikä on lyhyen ja pitkän aikavälin tavoite jne. Olen missannut tämän julkitulon joten voisiko joku jakaa tuon tiedotteen/haastattelun minulle uudestaan?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Samaa olen itsekin odottanut. Jotain tällaista TJ Österlund lupasi kannattajille vielä keväällä. Onkohan unohtanut jo asian, ei ehdi vai eikö kiinnosta?

Kuten hän itse sanoi, ei lue foorumeita eikä jatkoaikoja. Palaute ei siis mene näin perille. Ehkä pitänee kysellä herralta suoraan jos aihe kiinnostaa.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
En tiedä onko tämä oikea ketju asialle, mutta TPS jää historiaan Jääkiekon SM-liigan menestyneimpänä joukkueena.
 
Suosikkijoukkue
TPS

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Youtubesta löytyy 1.9.2012 pidetty "Porin Ässät Roast". Eli ei tuo idea taida pelkästään TPS:n piikkiin mennä.

Mitä toteutukseen tulee, niin no ainankin tuo Ässät Roast herättää lähinnä myötähäpeää. Tosin en kyllä stand up-komiikan suurimpia ystäviä ole muutenkaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Youtubesta löytyy 1.9.2012 pidetty "Porin Ässät Roast". Eli ei tuo idea taida pelkästään TPS:n piikkiin mennä.

Mitä toteutukseen tulee, niin no ainankin tuo Ässät Roast herättää lähinnä myötähäpeää. Tosin en kyllä stand up-komiikan suurimpia ystäviä ole muutenkaan.

Ok. Eli ei siis Suomen osalta mikään "pioneeri-idea". Totta on myös, että toteutuksen kanssa voi olla suuri riski mennä metsään. Pidän kuitenkin siitä, että yritetään jotain erilaista markkinointia ja julkisuutta.
Jenkkiversiot "roasteista" ovat pääasiassa todella hauskoja.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Yllättävää sinänsä että Tami on nyt sitten mukana TPS:n tapahtumassa, palaneita siltoja rakennettu uudestaan?
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samaa olen itsekin odottanut. Jotain tällaista TJ Österlund lupasi kannattajille vielä keväällä. Onkohan unohtanut jo asian, ei ehdi vai eikö kiinnosta?

Kuten hän itse sanoi, ei lue foorumeita eikä jatkoaikoja. Palaute ei siis mene näin perille. Ehkä pitänee kysellä herralta suoraan jos aihe kiinnostaa.

TMA, meneekö palaute kauttasi TJ:lle ja UTJ:lle vai onko parempi laittaa palautetta hc.tps.fi:n kautta? Tällaista infoa on hyvin moni kaivannut jo pidemmän aikaa ilman vastakaikua herroilta suurilta.
 

-TMA-

Jäsen
TMA, meneekö palaute kauttasi TJ:lle ja UTJ:lle vai onko parempi laittaa palautetta hc.tps.fi:n kautta? Tällaista infoa on hyvin moni kaivannut jo pidemmän aikaa ilman vastakaikua herroilta suurilta.

No, mä sitä hc.tps.fi-sivun palauteosiotakin luen ja vastailen, että samaan osoitteeseen palaute menee täältä tai sitä kautta.

Tässä tapauksessa varmaan hyvin perusteltu ja asiallinen viesti vaikkapa palauteosion kautta on toimiva, niin voin sen johdolle välittää eteenpäin replynä. Yritän muistaa mainita asiasta myös suoraan herralle/herroille huomenna.

Ihan vain sellainen yleinen vihje tai kaikille muistutukseksi, että vaikka kuinka joskus ketuttaa, niin asialliseen palautteeseen on paljon parempi todennäköisyys saada asiallinen vastaus. Välillä tulee sellaista kirosanavuodatusta, että mukana ei ole edes yhtään kysymystä johon vastata.
 
Suosikkijoukkue
TPS
TMA, meneekö palaute kauttasi TJ:lle ja UTJ:lle vai onko parempi laittaa palautetta hc.tps.fi:n kautta? Tällaista infoa on hyvin moni kaivannut jo pidemmän aikaa ilman vastakaikua herroilta suurilta.

Jos jaksat tai joku jaksaa tuollaisen "virallisen ja rakentavan" palautteen/kysymyspatteriston väsätä, niin eiköhän se edusta melko suurta osaa jatkoajan kirjoittajista.

Omat kysymykset kiteytettynä täällä: http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=4862008&postcount=17

Linkissä siirto "mieltä askarruttavat kysymykset 2013-2014" ketjun viestiin.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
TPS ilmoitti päästävänsä ekaluokkalaiset ilmaiseksi ET otteluihin ja koko twitter sekosi positiivisista viesteistä =)
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kenenköhän kanssa ekaluokkalainen sinne matsiin lähtisi? Aivan.

TPS:n onneksi kaikki ekaluokkalaiset eivät ymmärrä, että he eivät ole se ihan oikea kohderyhmä ;)
No lyhyen tähtäimen tavoitteena on tietysti saada isät ostamaan matsiliput. Tuskin kuitenkaan edes TPS:ssä ollaan pelkästään näin lyhytnäköisiä vaan pitkän tähtäimen tavoitteena lienee kasvattaa näistä nykyisistä ekaluokkalaisista tulevaisuuden TPS-kannattajia.
 
No lyhyen tähtäimen tavoitteena on tietysti saada isät ostamaan matsiliput. Tuskin kuitenkaan edes TPS:ssä ollaan pelkästään näin lyhytnäköisiä vaan pitkän tähtäimen tavoitteena lienee kasvattaa näistä nykyisistä ekaluokkalaisista tulevaisuuden TPS-kannattajia.

No...vuodesta 1973 TPS:n jäsenmaksun tavalla tai toisella maksaneena, en ole montaakaan pitkän tähtäimen tavoitetta vielä havainnut. Ainakaan 2000-luvulla.
Ajatus ja puheet eivät aina kohtaa, mutta en väitä että se helppoa olisikaan.

Ja se, että yhtäkkiä markkinointikoneisto havahtuu, ettei esim. Brynäs kiinnostakaan (olisin voinut sanoa sen jo viime maaliskuussa, jos joku olisi kysynyt), ei sekään ole pitkän tähtäimen suunnitelma, vaan hätäratkaisu. Toki yllättävän nokkela sellainen.

Btw, mitenköhän ekaluokkalainen todistaa olevansa ekaluokkalainen? :)
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ja se, että yhtäkkiä markkinointikoneisto havahtuu, ettei esim. Brynäs kiinnostakaan (olisin voinut sanoa sen jo viime maaliskuussa, jos joku olisi kysynyt), ei sekään ole pitkän tähtäimen suunnitelma, vaan hätäratkaisu. Toki yllättävän nokkela sellainen.

Btw, mitenköhän ekaluokkalainen todistaa olevansa ekaluokkalainen? :)
Keltaisella olen ykkönen lippiksellä ainakin mainoksen mukaan.

Silti olen vähän erimieltä näiden ET turnauksen kiinnostavuudesta. Koska kuitenkin harkkamatsi statuksen alla käytännössä vetää, niin ihan hyviä yleisömääriä ovat vetäneet verrattuna takavuosien normaaleihin harjoitusotteluihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös