Kukaan muu ei ole tainnut vielä tätä ihmetellä ainakaan ääneen, mutta kannattajajäsenyys kaudelle 13-14 pitäisi viikko sitten tulleen laskun mukaan maksaa kesäkuun alussa, laskussa mainostetaan jäsenetujen löytyvän seuran nettisivuilta. Hyvin ne on ilmeisesti piilotettu, en ainakaan minä löytänyt mitään etuja kannattajajäsenille. Erikoinen tapa myydä jäsenyyttä, vai tarkoittaako tämä että mitään etuja ei tarjota?
Olen jo jonkun aikaa ajatellut ihmetellä tätä asiaa yksikseni, nyt kun keskutelu on täällä avattu niin avaan sanaisen arkkuni. Viime vuonna sain kannattajajäsenkortin täysin ilmaiseksi, taisi olla joko siksi koska ostin pelipaidan joka lähti pilkkahintaan tai siksi, koska pelipaidan mukana sai lipun Amur-otteluun. Kaikesta huolimatta, ei tarvinnut maksaa sitä hintaa siitä (oliko se 20€?).
Koko kautena käytin korttia huimat kolme kertaa: kun ostin 90-vuotis kaulahuivin (säästin 5€), ostin kausikirjan (säästin 2€) sekä kävin kerran pitsalla, ja sain siitä parin-kolmen euron säästön. Eli
koko kautena sille tuli kolmesti käyttöä, ja säästöä tuli sen kymmenen euroa. Onneksi en maksanut jäsenkortista, vaan se siis tuli ilmaiseksi.
Kaikesta huolimatta jäsenkortti oli aivan turha enkä sillä tehnyt mitään. Jäsenedut eivät olleet mitenkään oleellisia jääkiekkojoukkueelle, eikä niille tullut yhtikäs mitään käyttöä -- eteenkin kun olen opiskelija. Etuja ei oltu tarkoitettu todella kellekään; auton akun ilmainen asennus, muttolaatikoista alennusta, auton päästömittauksista 10€ alennus... Pelkkää paskaa suoraan sanoen. Kuka oikeasti huomasi, että onpas tämä kortti hyödyllinen, koska tulee näin usein käyttöä?
Etujen pitäisi olla kannattajaystävällisempiä. Kun omaan tietysti kausikortin ja jokaisessa pelissä kävin, olisi kiva saada alennuksia syötävistä ja juotavista. Usein tuli tultua hallille suoraan koulusta ja oli helvetinmoinen nälkä -- olisi ollut kiva saada ollut saada jokin pieni alennus vaikka kanakorista ja kokiksesta. Tai vierasmatkoista alennusta, kun HC TPS niitä järjestää.
Ja nyt kun on tilanne on tällainen, että lasku odottaa maksua eikä ensi kauden jäseneduista ole tietoakaan, allekirjoittanut ainakin jättää maksamatta. Ei kyllä kelpaa edes ilmaiseksi ensi kaudeksi, jos sen eteen täytyy tehdä edes pieni ele.