Tulipahan tässä mieleen kun ns. älypuhelimella asentelin sovelluksia ajankulukseni... että onkos tepsukoilla ajatuksena luoda sovellus "HC TPS"? eteen tuli jos jonkun seuran omia sovelluksia, mutta TPS ei silmiin osunut... ja toinen kyssäri.. huomasin eräässä etukorttisovelluksessa (Cardu) olevan jopa yhden sm-liigaseuran (kärpät).. onkohan siis tätä älypuhelinmaailmaa koskaan tepsin toimistolla edes mietitty?
Ihan siis uteliaisuuttani kysyn...
Kysymyksen asettelu suorastaan haastaisi jonkun vähän tyhmemmän ja äkkipikaisen kirjoittajan heittämään tähän ehkä hieman sarkastisen ja todennäköisesti ontuvan kommentin, mutta yritän tehdä kaikkeni, jotta en siihen sorru.
Kyllä, sovelluksia on muutamilla liigaseuroilla olemassa ja myös meille on käytä monia näitä näyttämässä, mutta ainakin mielestäni toistaiseksi hinta ja tuote eivät ole kohdanneet.
Harva sovellus kuitenkaan tuo huomattavasti lisäarvoa jo olemassa oleviin palveluihin. TPS:n tuottamaa sisältöä löytyy jo nyt kotisivujen lisäksi myös Twitterin, Facebookin ja YouTuben puolelta. Näiden osalta yleensä parhaimman kokemuksen saa niiden omille sovelluksilla melkein laitteesta riippumatta.
Jos sovelluspuolelle lähtee, niin yksi sovellus ei vain riitä, sillä sovellus täytyisi tehdä niin iPhone-, Winphone- kuin Android-puhelimillekin. Jos sovelluksesta löytyisi jo esim. kotisivuilta ja somesta löytyvät sisällöt, niin mikäs siinä, mutta erillisen sisällön tuottaminen tähän veisi taas aikaa ja (rajallisia) resursseja.
Itse näen sosiaalisen median yhtenä tärkeimpänä pointtina oikean läsnäolon ja vuorovaikutteisuuden. Tämän vuoksi TPS ei ole (toistaiseksi) esim. liittynyt Instagramiin eikä Google+:aan, sillä joskus on parempi jäädä jostain pois kuin hoitaa sitä vasemmalla kädellä.
Itse näkisin optimaalisena ratkaisuna kunnolla totetutetut responsiiviset kotisivut, joita olen yrittänyt meille jo tuoda muutaman vuoden, mutta näillä näkymin tämä tapahtuu vasta kaudelle 14-15.
Sovellukset luonnollisesti mahdollistaisivat mm. lisäpalveluiden tarjoamisen otteluiden yhteydessä ja lukuisia muita uusiakin innovaatioita voisi myöskin tehdä, mutta niitä en julkisesti käsittele. Tämän tukena täytyisi olla toimiva wifi-yhteys hallilla, mutta tätä ei vielä HK Areenalla ole, mutta SM-liiga ajaa tätä yhteisesti eteenpäin.
Nyt vähän karkasin asiasta, mutta lyhyesti vastaus. Onhan tuota joskus tullut ihan hetken vain mietittyä.