Tuossa vielä tuo Uraman kertoma. Tuolloin oli enää yksi pelaaja hakusessa (Beaudin?). Tämän jälkeen yllättäen lähti Heming ja Pikkarainen, tilalle tuli Savoie ja Oden. Onko tuolloin huhtikuussa tiedetty että Nurmi nostaa kytkintä, sitä tarina ei kerro. Nurmen ulkomaan option käyttämisestä tiedotettiin toukokuun alussa.Raju kuristus TPS:n budjettiin: ”Lisää rahaa ei omistajilta tule”
TPS lähtee ensi kauteen noin 2,3 miljoonan euron suuruisella pelaajabudjetilla.www.iltalehti.fi
Ei tietenkään ole. Mitä niistä tiedottamaan.Brave Teddyn mediapäiväkuvauksissa Talvitiellä edelleen käsi paketissa.
Oliko jossain jotain arviota sanottu paranemisesta?
Ei ole mitään syytä etteikö joukkue jatka siitä mihin jäi. Melkeinpä kaikki viimekauden keskiarvoa paremmat pelaajat tekivät jatkosopimuksen: Lindroth, Wernblom, Dudas ja Lauridsen. Eikä uusista tulokkaista voi ketään heti haukkua huonoksi (perjantaina näkee mikä on esim, Savoien panos joukkueeseen).Tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin. Ammatin puolesta kiinnostelee kovasti, että minkälaisia odotuksia TPS-kannattajilla on pelaajista ja tämän kauden joukkueesta. En viitsi ihan kaikkien joukkueiden ketjuja läpi plärätä, niin siksi kyselen näin. Olen kiitollinen vastauksista joko ketjuun tai yksityisesti.
Tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin. Ammatin puolesta kiinnostelee kovasti, että minkälaisia odotuksia TPS-kannattajilla on pelaajista ja tämän kauden joukkueesta. En viitsi ihan kaikkien joukkueiden ketjuja läpi plärätä, niin siksi kyselen näin. Olen kiitollinen vastauksista joko ketjuun tai yksityisesti.
Ei yllätä että ei kelpaa joillekin taaskaan, mutta koitetaan nyt silti analysoida isoa kuvaa sekä pelaajasta että joukkueen rakenteesta.
Beaudin on pikaisen verkkoselailun perusteella ollut aikoinaan Avalanchen (kirjoittajan mielestä) paras sentteriprospekti. Suhteellisen korkea varaus. On kuvailtu hyvää alivoimapeliä sekä vahvaa pelikäsitystä ja luotettavuutta. Nyt pitää muistaa että Marjala on niin solidi ykkössentteri kuin tähän sarjaan vain voi olla, ja hänen taakseen Fröbergin kaltainen kahden suunnan pelaaja sopii hyvin. Itse olen Beduiinin hankintaan oikein tyytyväinen. Esimerkiksi erona eilen Ouluun siirtyneeseen Melnickiin on, että viimeksimainitulla ei ole yli kahtakymmentä NHL-ottelua tilillään.
Toisaalta taas Fröbergkin oli monen mielestä ihan paska, joten tosiaan ei yllätä nämä muutamat reaktiot täällä. Fröberg pelasi kuitenkin ihan odotetunkaltaisen kauden.
Beaudinille odotusarvo lienee noin 25 pistettä ja vankkaa pelaamista molempiin suuntiin. Itse olen tyytyväinen jos tähän kykenee.
TPS:llä on nyt lähtökohtaisesti veskariongelma selätetty, sillä Wernerin pitäisi olla kovan luokan kassari. Viime vuonna päästettiin paljon yli odottaman maaleja ja nimenomaan alkukaudesta Lindbergin ja loppukaudesta Valin toimesta. Werner lienee vahva kiinnitys, uskon että onnistuu hyvin.
Ykköspakkia on huudeltu ties kuinka monta vuotta ja sellainen onneksi kesken viime kauden löytyi. On myös leveyttä, karvaperseisyyttä ja kovuutta pakistossa. Kahteen pariin on käsiä Lindrothin ja Salinin muodossa ja ylivoimalle kärkiosaamista samaten, ja loput pakit ovat rouheita, uskottavia hyvän standardin liigapuolustajia. Täysin kädetön Jürgenskin teki 16 pinnaa viime kaudella ja olisi voinut tehdä muutaman enemmänkin.
Myös ykkössentteri on lukittu jo aikoja sitten, eli tätä iänikuista debattia ei ole tarvinnut käydä että miksi jätetään taas hankkimatta, aina jätetään vajaaksi, vain Tepsi pystyy rakentamaan näin persiilleen jne. Marjalan rinnalle on laittaa yksi loppukevään parhaista liigapelaajista Lukas Wernblomin muodossa, ja kaiketi vielä se Nurmen korvaaja ollaan hankkimassa. Nurmi, vaikka kuinka oma poika ja hieno turkulainen (ruskolainen) mies onkin, on korvattavissa, sillä sielukkaiden pleijarinäyttöjen ohella viime kausi jätti ohueksi hyökkäyssuunnan tuotannon osalta.
Näiden tärkeimpien kenttäpelaajien osalta (ykkössentteri, ykköspakki) tilanne on myös poikkeuksellisesti se, ettei heidän tarvitse ajaa itseään sisään seuraan, kaupunkiin, joukkueeseen eikä pelisysteemiin.
On meillä oikeasti mennyt aika helkkaristi huonomminkin joukkueen rakentamisen osalta.
Sanoisin, että TPS on mielenkiintoinen arpa. Todella kapea rosteri, joten parit pahat loukit voi pilata kauden, mutta jos hyvin sujuu, niin mitaleista taisteleminen on realistista.Tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin. Ammatin puolesta kiinnostelee kovasti, että minkälaisia odotuksia TPS-kannattajilla on pelaajista ja tämän kauden joukkueesta. En viitsi ihan kaikkien joukkueiden ketjuja läpi plärätä, niin siksi kyselen näin. Olen kiitollinen vastauksista joko ketjuun tai yksityisesti.
Mielenkiintoinen haastajajengi, joka on varmasti iskukykyinen ja yllättävä.Tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin. Ammatin puolesta kiinnostelee kovasti, että minkälaisia odotuksia TPS-kannattajilla on pelaajista ja tämän kauden joukkueesta. En viitsi ihan kaikkien joukkueiden ketjuja läpi plärätä, niin siksi kyselen näin. Olen kiitollinen vastauksista joko ketjuun tai yksityisesti.
Tässäpä se hyvin tiivistettynä.Sanoisin, että TPS on mielenkiintoinen arpa. Todella kapea rosteri, joten parit pahat loukit voi pilata kauden, mutta jos hyvin sujuu, niin mitaleista taisteleminen on realistista.
Tulen huutelemaan vieraisiin pöytiin. Ammatin puolesta kiinnostelee kovasti, että minkälaisia odotuksia TPS-kannattajilla on pelaajista ja tämän kauden joukkueesta. En viitsi ihan kaikkien joukkueiden ketjuja läpi plärätä, niin siksi kyselen näin. Olen kiitollinen vastauksista joko ketjuun tai yksityisesti.
Itsekin olen uskonut kuuden sakkiin pääsemisestä ja luotto Miettiseen on kova. Mutta kysymysmerkkejä on paljon. Kuinka kovia pelimiehiä nämä Savoie ja Beaudin loppupeleissä on? Tyylikäs nimi selässä ei ole ennenkään merkannut mitään. Kuitenkin näiden jätkien on Onnistuttava.
Olen samaa mieltä kanssasi.Savoiesta ja Beaudinista toki riippuu paljon. Mutta niin riippuu myös omista pojista Intosesta ja Teissalasta. Pääseekö Intonen takaisin raiteilleen rikkonaisen kauden jälkeen? On siellä potentiaalia, samoin Teissalalla.
Tästä en tiedä, kumpi on parempi. Onhan rosteri nyt huomattavasti kapeampi kuin Ahokkaan viimeisellä kaudella. Jos tähän isketään samanlaiset poissaolot loukkaantumisten takia kuin tuolla Ahokkaan viimeisellä kaudella oli, saa Miettinen olla aikamoinen velho, jos meinaa saada joukkueen suoriutumaan tuon Ahokkaan viimeisen kauden tasolla.Miettisellä on toinen kausi putkeen parempi joukkue käytettävissään kuin Ahokkaalla viimeisellä kaudellaan.
Niin no kenenkä paikalle sä hankkisit pelaajan, jos kaikki on terveenä?Jotenkin huvittavaa on se että koko ajan puhuttiin kahdesta vahvistuksesta näiden oden ja savoin jälkeen. Ahl liigan pelaajien pyynnöt on noussut joten siinä varmaan on syy. Totuus nykyisestä joukkueesta on juuri se että ei kestä loukkaantumisia ja niitä kuitenkin tulee. Tällä hetkellä sija ei ainakaan 8 sijaa ylemmäs. Mietinnässä on myös luottaako TPS liikaa niin omiin kasvatteihin jotka nyt nähtävästi lähti jo paremman rahan matkaan. Tottakai omia tarvitaan mutta saman aikaisesti pitäisi olla silmät auki kotimaan markkinoilla
Niin aina pitäisi olla tarpeeksi materiaalia jos joku loukkaantuu. Muutenkin on hyväksi että on tarpeeksi kilpailua joka varmasti lisää meno haluja. Ainakaan minua ei vakuuta oden tai teissalaNiin no kenenkä paikalle sä hankkisit pelaajan, jos kaikki on terveenä?
Savoie - Marjala - Wernblom
Dudas - Beaudin - Palmu
Päkkilä - Intonen - Teissala
Haapanen - Talvitie - Oden/Munkki
Arell - Lindroth
Jurgens - Salin
Lauridsen - Sevänen/Lehtonen
Mun on hyvin vaikea lähteä tuosta tiputtamaan lähtökohtaisesti yhtäkään pelaajaa pois pelaavasta kokoonpanosta, etenkään tässä taloustilanteessa. Meillä on kuitenkin tässä hahmotelmassa vielä nelosessakin Haapanen ja Talvitie, jotka oletettiin kolmosketjun pelaajiksi tälle kaudelle, ja ovat taatusti kärkkäästi odottamassa loukkaantumisten tuomia paikkoja. Leveyttä tarvitaan lähtökohtaisesti osastolle "Oden/Munkki" sekä "Sevänen/Lehtonen". En tiedä onko omissa junnuissa potentiaalia olla 12. hyökkääjä tai 6. pakki, ja ellei ole, niin ulkopuolelta voi tarpeen tullen hankkia uuden "salinin" tai uuden "odenin" tuomaan leveyttä ja kilpailua, jos siltä näyttää.
Niin aina pitäisi olla tarpeeksi materiaalia jos joku loukkaantuu. Muutenkin on hyväksi että on tarpeeksi kilpailua joka varmasti lisää meno haluja. Ainakaan minua ei vakuuta oden tai teissala
Muistaakseni tässä on nyt ainakin helmikuusta lähtien kerrottu useammankin urheilujohtoon kuuluvan herran suulla että leveys tämän kauden rosteriin otetaan junioreista.Niin aina pitäisi olla tarpeeksi materiaalia jos joku loukkaantuu. Muutenkin on hyväksi että on tarpeeksi kilpailua joka varmasti lisää meno haluja. Ainakaan minua ei vakuuta oden tai teissala