TPS kaudella 2020–2021

  • 713 780
  • 3 257

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nyt sitten! Viimekauden pakistosta kukaan ei taistellut ja yrittänyt yhtää kovaa kuin meidän Jani. Kaveri blokkaili vaikka päällään vetoja välillä.

Em. taas johtui siitä, että Force kaatuili kaksiteräisillään jäällä hallitsemattomasti, tultuaan sitä ennen vihun toimesta kierretyksi kahteen kertaan. Kahdella vasemmalla jalalla ei vaan ehdi kaikkialle kuin korkeintaan pää edellä.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rantasmikon kamat (+35 mailaa) saapunut hallille. Nähty myös jo puuhelmireeneissä. Vaihtuuko laji? Jänniä aikoja!
Koska on Koivun vuoro!?
*rumpujen pärinää ja malttamaton hymiö*
 

Nati

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Eetu Liukas
Tätä on odotettu.

Muukalaislegioona marssii villiin Poriin ja näyttää hitsareille närhen munat.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vihdoin on se päivä kun Palloseura taistelee taas pisteistä. Innostunein mutta samalla pelonsekaisin tuntein odotan tulevaa. Itse tästä illasta ei mitään isoja odotuksia tuloksellisesti koska Ässät ja Selin. Tepsi ei hirveästi pre-seasonilla maalipaikkoja pystynyt luomaan ja Ässiä vastaan ei saa yhtään ilmaista maalipaikkaa. Harjoituspeleissä päästivät 12 maalia 9 peliin.
Eniten odotan kuitenkin sitä ilmettä jolla TPS marssii tänään jäälle. Haluan nähdä vauhtia, fyysisyyttä ja että joka jätkä painaa kaukalossa peräsuoli pitkänä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Mulla herää yksi kysymys ylitse muiden: Kun Ivarsson, Larsson, Bohm ja Lajunen muodostanee kaksi ensimmäistä pakkiparia, pelaako Viro ja Rafkin yhdessä 3. parissa? Ei kai sentään.. Nähdäkseni Bibic kannattaisi pitää tänään varalla, koska matsit Ässiä vastaan varsinkin Isomäessä ovat erittäin arvaamattomia ja räjähdysherkkiä. Pysyisi porilaisilla hampaat suussa eikä ihan mustelmilla tarvitsisi lähteä Raumalle huomenna..
 
Viimeksi muokattu:

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Mulla herää yksi kysymys ylitse muiden: Kun Ivarsson, Larsson, Bohm ja Lajunen muodostanee kansi ensimmäistä pakkiparia, pelaako Viro ja Rafkin yhdessä 3. parissa? Ei kai sentään.. Nähdäkseni Bibic kannattaisi pitää tänään varalla, koska matsit Ässiä vastaan varsinkin Isomäessä ovat erittäin arvaamattomia ja räjähdysherkkiä. Pysyisi porilaisilla hampaat suussa eikä ihan mustelmilla tarvitsisi lähteä Raumalle huomenna..
Toivottavasti Raumalle ei kuitenkaan jouduta, vaan Porista tullaan illaksi kotiin jotta ollaan huomenna valmiina kotona Lukkoa vastaan.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Toivottavasti Raumalle ei kuitenkaan jouduta, vaan Porista tullaan illaksi kotiin jotta ollaan huomenna valmiina kotona Lukkoa vastaan.

Ahaa.. muistelin menneitä ja sitä että Ässät olisivat kohdanneet Lukon viimeistään toisessa pelissä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
En tunnista itse tästä Ville Lajusta. Perustelit hienosti ja perusteluiden kautta ostan muutaman kohdan, mutta varaudu silti siihen, että Lajusen touhut nostavat mustavalkopumpun lyöntimäärää useaan, useaan otteeseen.

Niin kaikkihan on aina suhteessa mihin. Ainakaan lähtökohtaisesti ns. kiekkovarmempaa pakkia en löydä Tepsin pakistosta noin etukäteen kuin Lajunen, mutta kausihan sen näyttää. Voi olla, että Lajusen pelityyli hitusen muuttuakin sarjasta riippuen. Väittäisin, että liigassa sitten kuitenkin pakilla on enemmän tilaa, aikaa ja toimittaa kiekkoa paikkaan X kuin KHL:ssä, jossa iso osa joukkueista osaa karvata todella vittumaisesti verraten kaikella kunnioituksella liigan epäorganisoituihin liigaporukoihin. Mutta, hyvä kun nostit asian esille, en väitä missään tapauksessa olevan mikään asiantuntija asiassa. Lajusen pelejä seurasin eniten hänen pelatessaan Bluesissa ja maajoukkueessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Tätä päivää on odotettu! Tulee hyvinkin mielenkiintoinen kausi. Voisin sanoa että mielenkiintoisin vuosiin, omalla kohdalla. Sen verran on kaikki muuttunut taas kerran ja korona vielä kylkeen. Saa nähdä mitä sen suhteen vielä voikaan käydä, kaikki vaihtoehdot varmaan on joukkueiden suhteen avoinna..

Harjoitusmatseista jäi aika odottava kuva. Mun mielestä peli on kaukana valmiista. Tuntui ainakin, että hävitään 8/10 ottelusta.
Omassa mielessä asetan tavoitteeksi edelleen sen 10.sijan. Materiaalin puolesta pitäisi riittää 6.joukkoon, joten olkoon se päätavoite värilaisella. Raipe&Co. on kaikki mahdollisuudet nyt näyttää!

Kutkuttava tunne, harmi kun en voi seurata matsia illalla remontin takia. Enkä huomennakaan. Mutta kyllä me lähdetään voittamaan molemmat matsit, joten 6/6 pistettä heti tästä viikonlopusta. Antaa palaa!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Materiaalin puolesta pitäisi riittää 6.joukkoon, joten olkoon se päätavoite värilaisella.

Saisiko tähän jotain perusteluita? Yleisen käsityksen mukaan meillä hyvät maalivahdit, Pajuniemi ja Lajunen - loput pelkkiä arpoja.

Mielestäni aika oikea arvio, ja jos arvat pettää eikä menestystä tule niin en minä ainakaan kehtaisi ensimmäisenä Raipea kivittää.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Saisiko tähän jotain perusteluita? Yleisen käsityksen mukaan meillä hyvät maalivahdit, Pajuniemi ja Lajunen - loput pelkkiä arpoja.

Mielestäni aika oikea arvio, ja jos arvat pettää eikä menestystä tule niin en minä ainakaan kehtaisi ensimmäisenä Raipea kivittää.
Vaikka et multa kysynytkään niin vastaan omasta puolestani. Edelleen mua jaksaa hämmästyttää tämä SHL:sta tulleiden puolustajien, Bohmin ja Ivarssonin aliarvioiminen. Ennen jos oltais saatu edes yksi SHL:sta tullut pakki, oltais oltu tyytyväisiä, nyt tulee kaksi jotka on pelanneet kärkiporukoissa muutaman kauden, ovat hyvässä iässä ja toinen voitti hetki sitten CHL:n +/- tilaston, kyllä mä pidän tätä kaksikkoa ihan muuna kuin arpana. Samoin meiltä löytyy Jasu jota en vaan mitenkään voi pitää arpana. Ja omassa roolissaan myös Nurmi, ei todellakaan ole mikään arpa. Mun toive on että tapellaan sijoista 4-8 ja jos ollaan kuuden sakissa, olen tosi tyytyväinen. Siitä ylemmäs niin on tapahtunut jotain älyttömän siistiä ja lähes mahdotonta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Samoin meiltä löytyy Jasu jota en vaan mitenkään voi pitää arpana.

Antaa pelien näyttää. Niin meille tuli aikanaan Kivenmäen Mavea ja Hauhtosta sekä Joni Tuomista ynnä muuta muualla mainekkaita tekoja tehneitä pelaajia, mutta niin se vaan jossain motarin varrella taso laski. Nyt on paikka näyttää.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Saisiko tähän jotain perusteluita? Yleisen käsityksen mukaan meillä hyvät maalivahdit, Pajuniemi ja Lajunen - loput pelkkiä arpoja.

Mielestäni aika oikea arvio, ja jos arvat pettää eikä menestystä tule niin en minä ainakaan kehtaisi ensimmäisenä Raipea kivittää.

Pakisto on meillä erittäin hyvä eikä kaaduta tosiaan maalivahteihinkaan. Hyökkäyksessä on monta nuorta, jotka tulee nyt lyömään läpi.
Ulkkareissa on perinteiseen tapaan kysymysmerkkejä siksi, että eivät ole pelanneet Suomessa.
Minä näen Ortegassa ja Kestnerissä osaamista ihan kärkipaikoille asti. Toinen on mättänyt maaleja harkkamatseissa ja toinen teki hyvä tehot Saksassa. En muista koska viimeksi meillä olisi näin laaja hyökkäys ihan muutenkin. Kohtuullisia pelimiehiä jää väistämättä katsomoon. Sentterit on heikko lenkki, mutta laajuus voinee korvata sen.

Suurin ongelma on tuolla se valmennus. Materiaalista uskoisin hyvän valmennuksen saavan helposti irti sijoituksen 6.joukossa, mutta en usko tähän meidän valmennukseen. Raipelle en kasaa paineita, koska ei hänestä kukaan mitään mestarivalmentajaa ole odottanutkaan.
Jos ei sääleihin päästä, niin sitten saa ovi aueta isommin. Nyt meillä on kyllä joukkue selvästi paremmin rakennettu, joten kyllä jopa Raipella päästään sääleihin. Kuten aina, annan sen 10 peliä aikaa näyttää ja katsotaan arvio uudestaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikka et multa kysynytkään niin vastaan omasta puolestani. Edelleen mua jaksaa hämmästyttää tämä SHL:sta tulleiden puolustajien, Bohmin ja Ivarssonin aliarvioiminen. Ennen jos oltais saatu edes yksi SHL:sta tullut pakki, oltais oltu tyytyväisiä, nyt tulee kaksi jotka on pelanneet kärkiporukoissa muutaman kauden, ovat hyvässä iässä ja toinen voitti hetki sitten CHL:n +/- tilaston, kyllä mä pidän tätä kaksikkoa ihan muuna kuin arpana. Samoin meiltä löytyy Jasu jota en vaan mitenkään voi pitää arpana. Ja omassa roolissaan myös Nurmi, ei todellakaan ole mikään arpa. Mun toive on että tapellaan sijoista 4-8 ja jos ollaan kuuden sakissa, olen tosi tyytyväinen. Siitä ylemmäs niin on tapahtunut jotain älyttömän siistiä ja lähes mahdotonta.

Kirjoitin ajatukseni epäselvästi. Tarkoitin arvoilla niitä pelaajia, joilla on tulosvastuu. Meillä on ihan hyviä pelaajia omissa rooleissa alemmissa kentissä, mutta jonkun pitäisi ratkaista niitä pelejä ja se homma jää edellä mainittujen jälkeen sellaisille pelaajille, joiden kyvyistä ei ole tosipeleissä kenelläkään mitään käsitystä.

Nurmi ja perusruotsalaiset eivät tule ottamaan joukkuetta reppuselkään ja viemään sitä kohti menestystä vaan sen tekee vahvistuksiksi hankitut arvat. Tai ainakin niiden pitäisi niin tehdä.

Jasu on aika outo nosto, kun on vammoineen ja viime kauden alisuorituksineen suurempi arpa kuin Korpisalo.
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mulla herää yksi kysymys ylitse muiden: Kun Ivarsson, Larsson, Bohm ja Lajunen muodostanee kaksi ensimmäistä pakkiparia, pelaako Viro ja Rafkin yhdessä 3. parissa? Ei kai sentään.. Nähdäkseni Bibic kannattaisi pitää tänään varalla, koska matsit Ässiä vastaan varsinkin Isomäessä ovat erittäin arvaamattomia ja räjähdysherkkiä. Pysyisi porilaisilla hampaat suussa eikä ihan mustelmilla tarvitsisi lähteä Raumalle huomenna..

Millä perusteella tuo mainittu nelikko muodostaa kaksi ensimmäistä pakkiparia. Joukkuehan muodostetaan niin, että se toimii. Ei niin, että parhaat ovat ykkös- ja kakkosketjussa. Peliaikaahan tulee sitten lisää yli- ja alivoimavastuilla ja mahdollisesti muissa tilanteissa joissa käytetään erikoiskenttiä. Mielenkiintoista nähdä myös kuinka paljon Tepsissä seiskapakki saa peliaikaa vaan onko pelkkä tupinpurija. Siitä kuitenkin pitää lähteä, että seitsämällä pakilla ja 12 hyökkääjällä lähdetään. Lajunenhan ei ensimmäisenä viikonloppuna tainnut olla vielä mukana, joten nyt on sitten muilla näytönpaikka.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
TPS idag:

Ortega - Jasu - Kestner
Nurmi - Pärssinen - Pajuniemi
Haapanen - Ishakov - Ibragimov
Liukas - Wirtanen - Korpikoski

Viro - Bohm
Bibic - Larsson
Ivarsson - Rafkin
Anttalainen

Karejev
Luukkonen

Eikö Rafkinin pitänyt pelata koko kausi lainalla Mestiksessä? Häh?
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Hienoa että Raipe uskalsi harjoituskauden otteiden perusteella laittaa parhaat pelaamaan. Viroa yritetään väkisin peluuttaa liigapelaajaksi. TPS:llä Euroopan kallein 4-kenttä.

Tuskin. Eiköhän Liukas kompensoi kahden muun palkkoja.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Suurin ongelma on tuolla se valmennus. Materiaalista uskoisin hyvän valmennuksen saavan helposti irti sijoituksen 6.joukossa, mutta en usko tähän meidän valmennukseen. Raipelle en kasaa paineita, koska ei hänestä kukaan mitään mestarivalmentajaa ole odottanutkaan.
Jos ei sääleihin päästä, niin sitten saa ovi aueta isommin. Nyt meillä on kyllä joukkue selvästi paremmin rakennettu, joten kyllä jopa Raipella päästään sääleihin. Kuten aina, annan sen 10 peliä aikaa näyttää ja katsotaan arvio uudestaan.

Joskus H. VIrran valmentajakaudella nää perjantaiset/lauantaiset Porin matsit oli jo etukäteen hävitty, kun päävalmentaja ennen matsia voivotteli mediassa, kuinka paha paikka Pori on pelata viikonloppuisin. Aggressiivinen yleisö enemmän tai vähemmän jurrissa ja kotijoukkuekin tulee alusta asti hulluna päälle. Voi voi, kun on vaikeaa. Ei näin, ei todellakaan näin.
En pidä Raipeakaan ehkä kovimpana joukkojen tsempparina, mutta valmentajan pitää viimeistään bussissa takoa jätkille päähän, että vittu, mennään näyttämään noille kusipäisille hitsareille, kuka käskee ja lyödään sekä vastustajalle että yleisölle luu kurkkuun heti kättelyssä.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TPS idag:

Ortega - Jasu - Kestner
Nurmi - Pärssinen - Pajuniemi
Haapanen - Ishakov - Ibragimov
Liukas - Wirtanen - Korpikoski

Viro - Bohm
Bibic - Larsson
Ivarsson - Rafkin
Anttalainen

Karejev
Luukkonen

Tää on kyllä herkullinen monella tapaa. Kunnon keskustelun avaus heti kärkeen.

Weigner taitaa olla risa tai sitten alkaa pian kotimatka? Kuru ja Janatuinen myös rotaatiossa. Toki tässä voi olla vahvaakin vaihtuvuutta seuraavaan matsiin.

Nelosketju on kyllä kova! Vähän arveluttaa tosin, että onko meidän kapteeni tosiaan vielä kesäterässä vai onko taso vaan noin huono loukkaantumisten jälkeen. En arvostele, kova ukko ja todella ikävät vaivat taustalla. Mutta edelleen Tepsin kannalta sopimus oli kovin epäedullinen. Kuten myös Wirtasella.

Bibicissä ei näe kukaan muu kuin Helminen mitään.

Jasu ykkössentterinä.

Mutta tykkään kyllä, että näytöt ansaitaan peliesityksillä. Nyt pitää olla yhtä herkkä, jos peli ei kulje.

Ei muutaku hitsareita pataan. Se on tänään 0-6. Jasu hat trick!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Shaatana shentään miten tulivoimainen orkesteri. Se on kuulkaas jumalauta täyttä törinää, 1-5, Hantan irvistys ja Pajulle hatullinen ja Korppari 0+4. Isomäestä ei jää muisteltavaa tänään kotijoukkueen osalta. Serbi nostaa ainakin yhden reiveleistä yhden porilaisen kaukalon seinille, jos Balkanin veri alkaa sopivasti kiehumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös