TPS CHL:ssa 2015–2016

  • 73 599
  • 286

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensinnäkin mitä se sinun persettäsi kutittaa mitä heitän omaan fantasiarosteriini?

Minulle on yhdentekevää mitä rosterihahmotelmiisi laitat. Lähinnä ihmettelen sitä miten osaat yhden CHL-pelin perusteella todeta 20-vuotiaasta pakista että "ei riitä". Sinun täytyy olla melkoinen scoutti, ammattilaisetkin yleensä katsovat pelaajalta vähän useamman pelin.

Myöskin sitä miten Keskitalo muuttui kolmessa päivässä pelaajasta "jolta puuttuu sitä jotain" pelaajaksi joka on junnuista "selvästi varmin kortti", ihmettelin.

Kuten Black Star totesi niin tuskinpa kukaan meistä Jatkiksen kirjoittajista osaa laittaa junnuja absoluuttiseen paremmusjärjestykseen tässä vaiheessa kautta. Siksi en ymmärrä tuollaista jyrkkyyttä näissä arvioissa.

Kappas supersankari tuli paikalle. Tästä alkaa varmasti hauska osuus.

Ei ala, koska näin älytöntä keskustelua en aio jatkaa tämän pidempään.

Pahoittelut OTstä.
 
Jospa koittaisit rauhoittua Starbuck.. :)

Ei ihme että monet täällä kyseenalaistavat fantasiarosterisi, kun mielesi muuttuu kuin tuuliviiri ja heität sekaan kommentteja kuten "Ja se on kylmä fakta. Harmi jos itkettää" ja "Yksinkertaista matikkaa josta ei näemmä kansakoulun keskeyttäneillä ole mitään hajua".

Sinäänsä nostan hattua sille, että onnistuit herättämään monet kirjoittelijat palstalla...

Mutta takaisin aiheeseen. Eli tosiaan torstaina taistellaan lohkovoitosta. Itse lähden ainakin seuraamaan ottelua paikan päälle. Ensimmäinen kerta pitkään aikaan, kun Tepsin CHL matsitkin kiinnostaa ja ennen kautta on mukava kutina vatsanpohjassa.
 
Viimeksi muokattu:

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jospa koittaisit rauhoittua Starbuck.. :)

Ei ihme että monet täällä kyseenalaistavat fantasiarosterisi kun mielesi muuttuu kuin tuuliviiri ja heität sekaan kommentteja kuten "Ja se on kylmä fakta. Harmi jos itkettää" ja "Yksinkertaista matikkaa josta ei näemmä kansakoulun keskeyttäneillä ole mitään hajua".

Sinäänsä nostan hattua sille että onnistuit herättämään monet lukijat palstalla...

Mutta takaisin aiheeseen. Eli tosiaan torstaina taistellaan lohkovoitosta. Itse lähden ainakin seuraamaan ottelua paikan päälle.

Eihän tämä palsta olisi mitään jossei välillä kirjota vähän kovemmalla sävyllä?

Kiitos hatunnostosta. Helposti täällä menee ihmisillä tunteisiin, kun heitän vähän kriittisempää tekstiä omasta Kissasta ja suosin Jokerikasvatti Keskitaloa. Tästähän tämä vääntäminen lähti alunperin liikkeelle. Kun ykkösparissa oli Eronen, niin kaikki olivat hymy korvissa taputtamassa selkään. Näin Turussa!
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen sijaan en luota pätkääkään Kissaan tai Vapaamieheen. Virheitä tulee liikaa.

Perustuuko tämäkin otantaan Jatkoajan keskustelupalstoilta, koska virheitä ei vielä tietääkseni tilastoida?

Onhan näitä yleisiä palstatotuuksia pelaajista, mutta ihan varmuuden varalta kannattaa muutama peli ko. herroilta käydä ihan itse katsomassa ennen lopullista tuomiota.

Kyllä minäkin pistän esim. Jalasvaaran kommentit Erosesta korvan taakse, mutta kyllä mä aion ensin muutaman pelin katsoa omin silmin ennen kuin alan julkisesti samaan junaan hyppäämään. Joku Patrik Virtakin oli täällä jo sopimuksen julkistamisen jälkeen ykkösketjun kamaa, mutta niin vain moni kirjoittaja oli metsässä ajatuksineen.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos hatunnostosta. Helposti täällä menee ihmisillä tunteisiin, kun heitän vähän kriittisempää tekstiä omasta Kissasta ja suosin Jokerikasvatti Keskitaloa. Tästähän tämä vääntäminen lähti alunperin liikkeelle. Kun ykkösparissa oli Eronen, niin kaikki olivat hymy korvissa taputtamassa selkään. Näin Turussa!

Ookei, sähän paljastauduit ihan puhtaaksi trolliksi. Ei mitään jatka valitsemallasi tiellä.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Perustuuko tämäkin otantaan Jatkoajan keskustelupalstoilta, koska virheitä ei vielä tietääkseni tilastoida?

Onhan näitä yleisiä palstatotuuksia pelaajista, mutta ihan varmuuden varalta kannattaa muutama peli ko. herroilta käydä ihan itse katsomassa ennen lopullista tuomiota.

Kyllä minäkin pistän esim. Jalasvaaran kommentit Erosesta korvan taakse, mutta kyllä mä aion ensin muutaman pelin katsoa omin silmin ennen kuin alan julkisesti samaan junaan hyppäämään. Joku Patrik Virtakin oli täällä jo sopimuksen julkistamisen jälkeen ykkösketjun kamaa, mutta niin vain moni kirjoittaja oli metsässä ajatuksineen.

Perustuu näkemiini peleihin. Olen kaikki nämä CHL-ottelut katsonut ja muita otteluita seurannut Twitterin välityksellä. En siis ihan pelkän perstuntuman varassa näitä heitä.

Ookei, sähän paljastauduit ihan puhtaaksi trolliksi. Ei mitään jatka valitsemallasi tiellä.

En trollannut, vaan kerroin missä kohtaa teillä muilla hajosi kasetti.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Pakko ottaa uudestaan kantaa kiivaaseen keskusteluun.

Ei Tallinder voi ihan kaikkea paikata (yllätys), kuten nytkin ollaan jo huomattu.
Eronen (ei riitä)
Mun mielestä Keskitalolla tai Erosella olis loistava tilaisuus hankkia kokemusta ja oppia tämmösen kaverin ku Tallinderin vierestä. Toki niitä paikkauksia tulisi väkisinkin silti. Myös tilanne voi mennä toisinpäin, E tai K voi myös paikata Tallinderia niissä harvoissa virheissä mitä mies tulee tekemään.

Kojo on toistaiseksi TuTo:n pakki, mutta pelaa TPS:n paidassa CHL:ää?
Jos soppari velvoittaa pelaamaan TuTossa vasta kun mestis alkaa?

Ja niin joo. Keskitalo tai jokuvitunbruun yhtäkkiä "hoitaa joukkueen kuntoon kerralla". Jeah!
Näihin täytehankintoihin oon itsekin jo sekaantunu, joten antaa mennä.
En ymmärrä mitä väärää tai pahaa on hankkia laajutta(Esim. Laurila, Honkaheimo, Bruun, Nordlund) siihen rosterin osaan missä on eniten vajetta. Ensisijaisesti tietenkin mennään omat junnut edellä, mutta mitä sen jälkeen? B-junnuja? Jos A-junnuilta viedään puolet pakistosta niin millä ne sitten pelaa ja puolustaa SM:ää..? Jos ja kun TPS:n pakistoon tulee loukkaantumisia niin ollaan kusessa.
Ja jos kerran nyt jo ollaan liigan vanhin joukkue niin mikäs siinä nostaa keskiarvoa vielä parilla vuodella kohtuu hankitojen kohdalla.

Kertauksena täytehankinnoista:
Osa palstalaisista siis peluuttaisi Frimania, Erosta, Keskitaloa, Reunasta ja muita lupaavia puolustajia(Friman ei ehkä tähän kategoriaan kuulu) varsinaisessa kokoonpanossa ja paikkauksissa vaikka mikä olisi?
Esimerkkinä, Numppa ja Tikkanen on loukkaantuneita ja Tallinder on lepovuorossa ku peluutettu niin paljon. Osa laittaisi siis suunnilleen tällaisen kokoonpanon jalkeille:
Mojzis - Eronen
Keskitalo - Forsström
Friman - Berger

Ja huom. TUO OLI VAIN TÄYSIN MAHDOLLINEN ESIMERKKI. Ehkä worst case scenario mut silti.

Sitten ku porukka tervehtyy niin syntyy tervettä kilpailua pelipaikoista sekä TuTo myös aina mahdollinen pelipaikka kelle pelaajalle tahansa.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Ensinnäkään en edes tunne sinua, joten paha heittää mitään henkilökohtaista. Vitsejä ja piikkejä täytyy mahduttaa viestiin, kun itsekkin haukuit kirjoituksiani "arpakoneesta vedetyiksi". Ei siinä, suht hauska tsoukki.

Itse juuri sanoit, että et edes tunne pelaajia hyvin, joten kyllähän se silloin vastaa sitä arpakonetta. Turhaa.

Ei Tallinder voi kaikkea paikata, mutta Numppa tekee koko ajan virheitä eikä osaa puolustaa yhtään. Keskitalo olisi siis parempi vaihtoehto. Pahoittelusi ovat turhat, sillä et vieläkään ymmärtänyt mitä ajan takaa.

Ok, olen osittain samaa mieltä, mutta mistä helvetistä voit tietää, että Keskitalo olisi parempi vaihtoehto kun kaveri ei edes ole pelannut yhtäkään ottelua? Voi hyvää päivää nyt taas.

Kyllä olet oikeassa, Antti Bruun vai Niklas Friman seiskapakiksi. Bruun anytime.

Minkä ihmeen takia pitäisi tuohon käyttää budjettia? Ei TPS edes peluuta seiskapakkia kuin pari minuuttia silloin tällöin. Nordlund / Kousa / joku muu saman tason puolustaja sisään jos joku sieltä olisi tulossa. Muuten näille Bruuneille jne suora ei kiitos.

Joku Patrik Virtakin oli täällä jo sopimuksen julkistamisen jälkeen ykkösketjun kamaa, mutta niin vain moni kirjoittaja oli metsässä ajatuksineen.

Tämä juuri. Uskoin suuresti, että Virta voisi olla jopa peräti ykkösketjun kamaa. Noh ei ollut, no big deal. Ehkä ensi kaudella on.

Ja tosiaan juu, Tukonen on täysin kunnossa. Pelaa torstaina jos valmennus näkee tarpeelliseksi. Itse en välttämättä peluuttaisi.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Minkä ihmeen takia pitäisi tuohon käyttää budjettia? Ei TPS edes peluuta seiskapakkia kuin pari minuuttia silloin tällöin. Nordlund / Kousa / joku muu saman tason puolustaja sisään jos joku sieltä olisi tulossa. Muuten näille Bruuneille jne suora ei kiitos.
Nordlund ja juurikin vaikka Honkaheimo sisään, siiten Numppa 7. pakiksi pelaamaan yv:tä ja hajavaihtoja olis aika ihanne tilanne, mutta jollei ole rahaa kuin näihin vitunbruuneihin ja lauriloihin..
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Nordlund ja juurikin vaikka Honkaheimo sisään, siiten Numppa 7. pakiksi pelaamaan yv:tä ja hajavaihtoja olis aika ihanne tilanne, mutta jollei ole rahaa kuin näihin vitunbruuneihin ja lauriloihin..

Sitten on turha hankkia ketään. Mä väitän, että viime vuosina laurilat ja vitunbruunit ovat olleet aivan yhtä paskoja mitä joku Friman, jolla sentään edes voi joskus vielä olla jotain annettavaa.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Ja tosiaan juu, Tukonen on täysin kunnossa. Pelaa torstaina jos valmennus näkee tarpeelliseksi. Itse en välttämättä peluuttaisi.

Hyvä tietää. Toivottavasti ei pelaa.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Ja tosiaan juu, Tukonen on täysin kunnossa. Pelaa torstaina jos valmennus näkee tarpeelliseksi. Itse en välttämättä peluuttaisi.
Hyvä. Mitä sitä turhaan peluuttaa merkityksettömässä ottelussa. Jatkoon on jokatapauksessa jo päästy.

Sitten on turha hankkia ketään. Mä väitän, että viime vuosina laurilat ja vitunbruunit ovat olleet aivan yhtä paskoja mitä joku Friman, jolla sentään edes voi joskus vielä olla jotain annettavaa.
Eli näillä mennään. Oma mielipide sama, katotaan ainakin alkuun miten omat vetää. Jos näyttää marras-joulukuussa pahalta ja jollei tyhjennysmyyntiin ruveta ni vahvistuksia voi etsiä vaikka khl-flopeista.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse juuri sanoit, että et edes tunne pelaajia hyvin, joten kyllähän se silloin vastaa sitä arpakonetta. Turhaa.



Ok, olen osittain samaa mieltä, mutta mistä helvetistä voit tietää, että Keskitalo olisi parempi vaihtoehto kun kaveri ei edes ole pelannut yhtäkään ottelua? Voi hyvää päivää nyt taas.

Minkä ihmeen takia pitäisi tuohon käyttää budjettia? Ei TPS edes peluuta seiskapakkia kuin pari minuuttia silloin tällöin. Nordlund / Kousa / joku muu saman tason puolustaja sisään jos joku sieltä olisi tulossa. Muuten näille Bruuneille jne suora ei kiitos.

Ja tosiaan juu, Tukonen on täysin kunnossa. Pelaa torstaina jos valmennus näkee tarpeelliseksi. Itse en välttämättä peluuttaisi.

Kyllä tunnen suurimman osan pelaajista, mutta en junnuja. Siksi sanoinkin, että usein kuuntelen korvat höröllä, mitä niistä enemmän tietävät kirjoittavat.

En tiedäkkään. Siihen tarvitsisi kristallipalloa, mutta kyllä Keskitalo ainakin lukemani ja osittain näkemäni perusteella vaikuttaa varmemmalta puolustajalta kuin Nummelin. Lisäksi se Nummelin on todella loukkaantumisherkkä, joten näkisin parhaana vaihtoehtona peluuttaa potentiaalista tulevaisuuden kärkipakkia meritoituneen ja kokeneen ex NHL-puolustajan kanssa. Kyllähän tohon ruutuun kävisi hyvin vaikka se Nordlundikin, mutta Nummelinia ei saa päästää todellakaan alivoimille eikä mielellään paljon 5vs5 aikaa. Se on minun mielipiteeni, sinulla on toki omasi.

Kyllä TPS:n budjetti on sen verran iso, että siihen yksi Bruun tai Honkaheimo mahtuu. Tälläiset hätähankinnat, kuten Laatikainen viime kaudella, ovat mielestäni aika typeriä. Ei sillä, että Laatikainen olisi pelannut huonosti, mutta eikö kannattaisi joukkue kasata sen verran hyvin tällä off-seasonilla, ettei siihen tarvitsisi hankkia kesken kauden ketään? Mielellään pientä kilpailua sinne puolustukseen. Loukkaantumisia tullaan näkemään ja itseäni mietityttää paljon, miten ne kestetään marras-joulukuun pimeinä iltoina. Jos ne kestetään, niin vahvoilla ollaan.

Sitten on turha hankkia ketään. Mä väitän, että viime vuosina laurilat ja vitunbruunit ovat olleet aivan yhtä paskoja mitä joku Friman, jolla sentään edes voi joskus vielä olla jotain annettavaa.

Tuskin ihan sanasta sanaan tarkoitit, mitä kirjoitit. Siis Henri Laurila vs. Niklas Friman. Yhtä huonoja?

Vilkaistaanpa statistiikkaa viimeiseltä kolmelta vuodelta:
Henri Laurila:
2012-13 BLUES: 55 Liigaottelua, 23 tehopistettä, plusmiinus -7.
2013-14 PELICANS: 47 Liigaottelua, 18 tehopistettä, plusmiinus -14.
2014-15 PELICANS: 45 Liigaottelua, 13 tehopistettä, plusmiinus -5.
Yhteensä: 147 Liigaottelua, 54 tehopistettä ja plusmiinus -26.

Niklas Friman:
2012-13 TPS: 26 Liigaottelua, 5 tehopistettä, plusmiinus -1.
2013-14 TPS: 45 Liigaottelua, 5 tehopistettä, plusmiinus -12.
2014-15 TPS: 50 Liigaottelua, 4 tehopistettä, plusmiinus -16.
Yhteensä: 121 Liigaottelua, 14 tehopistettä ja plusmiinus -29.

Laurila sentään toisi pukukoppiin kokemusta ja johtajuutta. On myös Eliteprospectsin mukaan hyvä joukkuepelaaja. Friman tuo sinne häviämisen kulttuuria. Kaikkea ei löydä tilastoista, mutta on tossa nyt vissiin pieni ero. Toisaalta tuskin TPS:n kausi kaatuu siihen, miten Friman suorittaa, mutta itse olisin helpottuneempi, jos puolustus ei olisi noin saatanan loukkaantumisherkkä. Siis yksi loukkaantuminen ja kusessa ollaan.

Ja loistavaa että Tukonen on kunnossa. Itsekkin antaisin nyt huilata Liiga-avaukseen saakka.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ymmärrän, että jos Frimanille on ennen kautta luvattu rehellisesti, että nyt hänen kohdallaan kausi teemalla "nyt tai ei koskaan", niin peliaikaa sekä vastuuta tullaan varmasti alkukaudesta CHL/Liigassa antamaan, jotta hän voi vakuuttaa olevansa sen tasoinen, että voi pelata pelaavassa kuusikossa. Toisaalta on aikamoista vittuilua Bruunia kohtaan verrata tosissaan Frimania ja Bruunia keskenään. Niklas Frimanin pelaaminen toistaiseksi liigassa on ollut vaihdosta toiseen epävarmanoloista selviytymistä hätäisine ratkaisuineen ja merkkausvirheineen. Kyllä mahdollisuuksia Frimanille on annettu. Bruun on sen sijaan perusvarma luuta, joka pelaa nummismaista näkymätöntä peliä. On edelleen hyvä luistimilla ja antaa varmoja syöttöjä. Kohtalaisen hyvä veto ja vaikkei ole mikään Bobbyorri, niin teki vielä pari kautta sitten 19 pistettä, joka on kova saldo peruspakilta. Nähnyt ulkomaat ja muut joten varmuutta sekä kokemusta siinäkin mielessä Frimania edellä. Laurila edustaa myös peruspakkien legioonaa, mutta on hitaampi kuin Bruun, mutta veto on paljon kovempi eikä häviä kiekonkäsittelyssä yhtään Bruunille tai Frimanille.

Niklas Friman on esittänyt mun mielestä parhaat otteensa liigakaukalossa silloin, kun pelasi merkityksettömiä matseja nelosen sentterinä toissakaudella. Tässä voisi toisaalta olla Frimanin sauma nousta CHL-matsien kautta pelaavaan rosteriin eli mies pystyy tarvittaessa pelaamaan myös hyökkääjänä, koska on nuorempana siellä varsinaisesti pelannut. Bruun ja Laurila ovat silti edelleen ihan eri sarjan pakkeja tai sitten ei ole seurannut liigaa lainkaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Hyvä tietää. Toivottavasti ei pelaa.
Tämä on vähän kinkkinen tilanne, ymmärrän että en minäkään välttämättä peluuttaisi merkityksettömässä pelissä, mutta on asiassa toinenkin puoli. Mikäli mielii ammatikseen tätä lajia pelata, niin ei sitä oikein voi liikaa varmistella, kyllähän sitä pitäisi pyrkiä pelaamaan. Tottakai on hyvä tällaisia tärkeitä mutta loukkaantumiselle arkoja kavereita säästellä, mutta ei ammattilainen voi pelata joka peliä sillä mielellä että pelkää sen olevan viimeinen. Siitä täytyy kyllä Laurille nostaa hattua että kaveri ei ole minun muistiini pelannut meillä yhtään huonoa ottelua, se on paljon jos ajattelee ettei kaverilla voi olla kummoistakaan pelituntumaa kun pelailee silloin tällöin. En ole kuitenkaan kaverin hankinnasta oikein kumpaakaan mieltä, hintaa en tiedä ja tämä loukkaantumisherkkyys nyt oli tiedossa, kaikki pelajathan sanoo olevansa kunnossa ja vammat ovat takana kun uuteen seuraan tullaan, eihän kukaan nyt voi sanoa että tuskin pelaan puoliakaan peleistä, paskana ollaan edelleen.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Tuskin ihan sanasta sanaan tarkoitit, mitä kirjoitit. Siis Henri Laurila vs. Niklas Friman. Yhtä huonoja?
Laurila sentään toisi pukukoppiin kokemusta ja johtajuutta. On myös Eliteprospectsin mukaan hyvä joukkuepelaaja. Friman tuo sinne häviämisen kulttuuria. Kaikkea ei löydä tilastoista, mutta on tossa nyt vissiin pieni ero. Toisaalta tuskin TPS:n kausi kaatuu siihen, miten Friman suorittaa, mutta itse olisin helpottuneempi, jos puolustus ei olisi noin saatanan loukkaantumisherkkä. Siis yksi loukkaantuminen ja kusessa ollaan.
Tätä itse juuri hain. Kiitos @Starbuck tilastoista. Lisäksi Bruun on tainnu viimeiset kolme kautta vetää plussalla.
Ja tosta loukkaantumisherkkyydestä itekin kirjottelin. Ei jaksa toistaa, mutta hyvä jos joku muukin on samaa ajatellu. Leveyttä lisää. Eteenkin puolustukseen koska se on heikoin osa-alue.

Parastahan se olis sinne saada Masto, Honkaheimo ja Kousa. Tuskin rahaa sen vertaa kuitenkaa ole tai sit vedetää kerralla ihan urakalla turskaa.
Olis muuten aika Lukko-täyteinen joukkue.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Kyllä tunnen suurimman osan pelaajista, mutta en junnuja. Siksi sanoinkin, että usein kuuntelen korvat höröllä, mitä niistä enemmän tietävät kirjoittavat.

En tiedäkkään. Siihen tarvitsisi kristallipalloa, mutta kyllä Keskitalo ainakin lukemani ja osittain näkemäni perusteella vaikuttaa varmemmalta puolustajalta kuin Nummelin. Lisäksi se Nummelin on todella loukkaantumisherkkä, joten näkisin parhaana vaihtoehtona peluuttaa potentiaalista tulevaisuuden kärkipakkia meritoituneen ja kokeneen ex NHL-puolustajan kanssa. Kyllähän tohon ruutuun kävisi hyvin vaikka se Nordlundikin, mutta Nummelinia ei saa päästää todellakaan alivoimille eikä mielellään paljon 5vs5 aikaa. Se on minun mielipiteeni, sinulla on toki omasi.

Kyllä TPS:n budjetti on sen verran iso, että siihen yksi Bruun tai Honkaheimo mahtuu. Tälläiset hätähankinnat, kuten Laatikainen viime kaudella, ovat mielestäni aika typeriä. Ei sillä, että Laatikainen olisi pelannut huonosti, mutta eikö kannattaisi joukkue kasata sen verran hyvin tällä off-seasonilla, ettei siihen tarvitsisi hankkia kesken kauden ketään? Mielellään pientä kilpailua sinne puolustukseen. Loukkaantumisia tullaan näkemään ja itseäni mietityttää paljon, miten ne kestetään marras-joulukuun pimeinä iltoina. Jos ne kestetään, niin vahvoilla ollaan.



Tuskin ihan sanasta sanaan tarkoitit, mitä kirjoitit. Siis Henri Laurila vs. Niklas Friman. Yhtä huonoja?

Vilkaistaanpa statistiikkaa viimeiseltä kolmelta vuodelta:
Henri Laurila:
2012-13 BLUES: 55 Liigaottelua, 23 tehopistettä, plusmiinus -7.
2013-14 PELICANS: 47 Liigaottelua, 18 tehopistettä, plusmiinus -14.
2014-15 PELICANS: 45 Liigaottelua, 13 tehopistettä, plusmiinus -5.
Yhteensä: 147 Liigaottelua, 54 tehopistettä ja plusmiinus -26.

Niklas Friman:
2012-13 TPS: 26 Liigaottelua, 5 tehopistettä, plusmiinus -1.
2013-14 TPS: 45 Liigaottelua, 5 tehopistettä, plusmiinus -12.
2014-15 TPS: 50 Liigaottelua, 4 tehopistettä, plusmiinus -16.
Yhteensä: 121 Liigaottelua, 14 tehopistettä ja plusmiinus -29.

Laurila sentään toisi pukukoppiin kokemusta ja johtajuutta. On myös Eliteprospectsin mukaan hyvä joukkuepelaaja. Friman tuo sinne häviämisen kulttuuria. Kaikkea ei löydä tilastoista, mutta on tossa nyt vissiin pieni ero. Toisaalta tuskin TPS:n kausi kaatuu siihen, miten Friman suorittaa, mutta itse olisin helpottuneempi, jos puolustus ei olisi noin saatanan loukkaantumisherkkä. Siis yksi loukkaantuminen ja kusessa ollaan

Tässä kohtaa voisi ihan hyvin kysyä, että miksi ihmeessä TPS hankkisi seiskapakiksi Laurilan/Bruunin. Mitä TPS hyötyisi tästä? Johtajuutta löytyy jo ihan kiitettävästi, kokemusta löytyy jo ihan kiitettävästi, 10 pisteen pakkejakin löytyy jo ihan kiitettävästi. Eli ei vastaa mitenkään TPS:n tarpeita.

Laurila on muutenkin niin helvetin hidas nykypäivänä, että käytännössä vastaisi jotain Josh MacNeviniä. Bruun ei meinannut viime kaudella mahtua edes HPK:n kokoonpanoon, niin miten yhtäkkiä taso riittäisi kevyesti TPS:n pakistoon? Esimerkiksi Bruun-OPG pakkipari oli viime keväänä varmasti liigahistorian hitaimpia pareja ikinä.

Vähän kaikki tai ei mitään -tyylillä. Kova vahvistus tai sitten mennään näillä. Loukkaantumisten korvaaksi paljon mielummin Keskitalo/Eronen/Friman/TUTOn lainapakki. Katsotaan tilannetta uudestaan jos kärsitään isosta loukkaantumistasumasta.
 

Fremont

Jäsen
Vähän kaikki tai ei mitään -tyylillä. Kova vahvistus tai sitten mennään näillä. Loukkaantumisten korvaaksi paljon mielummin Keskitalo/Eronen/Friman/TUTOn lainapakki. Katsotaan tilannetta uudestaan jos kärsitään isosta loukkaantumistasumasta.
Tämä on ainoa oikea tapa mikäli katsotaan tätä kautta pidemmälle. Hankkimalla joku uransa lopettamista miettivä kaveri jolla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan mitään Turkuun tai Tepsiin yhdistävää elementtiä jatketaan vain ja ainoastaan viime vuosien palkkasoturitrendiä. Noin ei rakenneta vahvaa pohjaa tuleville vuosille.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Tämä on ainoa oikea tapa mikäli katsotaan tätä kautta pidemmälle. Hankkimalla joku uransa lopettamista miettivä kaveri jolla ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan mitään Turkuun tai Tepsiin yhdistävää elementtiä jatketaan vain ja ainoastaan viime vuosien palkkasoturitrendiä. Noin ei rakenneta vahvaa pohjaa tuleville vuosille.
Ei rakenneta ei. Ei myöskään saada vahvaa pohjaa jos omista junnuista ei siihen ole. VMV-syndrooma. En sano etteikö Friman, Eronen, Keskitalo, Berger ja/tai Reunanen voisi olla tulevaisuudessa tepsin puolustuksen ranka, toivottavasti näin käy. Eihän se selviä kuin odottamalla. Marraskuussa alkaa näkemään mihin tämä kausi menee. Junnuista näkee viiden vuoden päästä onko niistä siihen vai viilettääkö muualla.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Tässä kohtaa voisi ihan hyvin kysyä, että miksi ihmeessä TPS hankkisi seiskapakiksi Laurilan/Bruunin. Mitä TPS hyötyisi tästä? Johtajuutta löytyy jo ihan kiitettävästi, kokemusta löytyy jo ihan kiitettävästi, 10 pisteen pakkejakin löytyy jo ihan kiitettävästi. Eli ei vastaa mitenkään TPS:n tarpeita.

Laurila on muutenkin niin helvetin hidas nykypäivänä, että käytännössä vastaisi jotain Josh MacNeviniä. Bruun ei meinannut viime kaudella mahtua edes HPK:n kokoonpanoon, niin miten yhtäkkiä taso riittäisi kevyesti TPS:n pakistoon? Esimerkiksi Bruun-OPG pakkipari oli viime keväänä varmasti liigahistorian hitaimpia pareja ikinä.

Vähän kaikki tai ei mitään -tyylillä. Kova vahvistus tai sitten mennään näillä. Loukkaantumisten korvaaksi paljon mielummin Keskitalo/Eronen/Friman/TUTOn lainapakki. Katsotaan tilannetta uudestaan jos kärsitään isosta loukkaantumistasumasta.

Tämän hetken tilanteessa olen ihan samaa mieltä. Kuitenkin jonkun nuoren, näyttöjä kaipaavan ja lupaavan pakin hankintaa pitäisin täysin perusteltuna. Yksi nimi nousee selvästi yli muiden, nimittäin Patrik Parkkonen. Hänellä on liigakokemustakin aika paljon eikä ole ihan sukkasillaan omassa päässä. Ts. ajaa paremmin asiansa kuin halkopino (= Friman) tms. Lassilan edessä. Ihmettelen miksei tätä kaveria ole vielä poimittu minkään joukkueen toimesta.
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Kokoonpano illan DEG-otteluun seuraavanlainen:

Ahtola - Perrin - Spina
Piku - VVV - Karvonen
Vähätalo - Koskiranta - Kallio
Moisio - Virtanen - Salo
Lämsä

Kojo - Tikkanen
Friman - Eronen
Tallinder - Mojzis
Forsström

Lassila / Setänen

Löytyy myös SoMe:sta ja kotisivuilta jo.
Kotisivuilta tietoa poissaolijoista: Kokoonpanossa sivussa ovat Petteri Nummelin, Lauri Tukonen ja Tadas Kumeliauskas. Tadas on heistä pisimpään sivussa. Käsivamma pitää liettualaisen poissa kokoonpanosta noin kaksi viikkoa.

BTW. Vähätalo ja Ahtola kun vaihtais paikkaa ni on juuri sellainen hahmotelma ku maanantaina veikkailin. Pakko leijuu. #hymiö
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En löytänyt tietoa CHLn sivuilta niin osaako joku sanoa miten CHL-pudotuspelit menevät, pelataanko ristiin esim, A1-P2, vai laitetaanko lohkoykköset toiseen ja -kakkoset toiseen koriin ja arvotaan vai miten?
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Kokoonpano illan DEG-otteluun seuraavanlainen:

Ahtola - Perrin - Spina
Piku - VVV - Karvonen
Vähätalo - Koskiranta - Kallio
Moisio - Virtanen - Salo
Lämsä

Kojo - Tikkanen
Friman - Eronen
Tallinder - Mojzis
Forsström

Lassila / Setänen

Löytyy myös SoMe:sta ja kotisivuilta jo.
Kotisivuilta tietoa poissaolijoista: Kokoonpanossa sivussa ovat Petteri Nummelin, Lauri Tukonen ja Tadas Kumeliauskas. Tadas on heistä pisimpään sivussa. Käsivamma pitää liettualaisen poissa kokoonpanosta noin kaksi viikkoa.

Olisikohan tässä sitten se "todellinen" rosteri tähän kauteen? Ja ns. "todennäköinen vempparosteri" myös? Saas nähä... Pelaako Kojo itsensä sittenkin pelaavaan kokoonpanoon Liigassa?
 

tunsbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS&NHL, #11, #9, #96, #55, #24, #8, #44, #20, #86
Olisikohan tässä sitten se "todellinen" rosteri tähän kauteen? Ja ns. "todennäköinen vempparosteri" myös? Saas nähä... Pelaako Kojo itsensä sittenkin pelaavaan kokoonpanoon Liigassa?
Vempparosteri ainakin. Tukonen tulee stunttaamaan aina silloin tälloin Kallion kanssa samaan ketjuun, jolloin Vähätalo siirtyy VVV:n ketjuun. Nummelin sitten taas taitaa pelata Kojon paikalla. Pakkiparit voi kyllä vaihdella.
Tosta Kojosta sen verran, että kelpuuttaisin kyllä pelaavaan kuusikkoon. Jämerältä kaverilta vaikuttaa. Ihan hyvin mun mielestä pelit menny. Veikkaanpa vaan et TuTossa vetelee. Tepsissä vielä ku mestis ei ole alkanu. Sen tilalle sit tarvittais sellanen vihainen omanpään pakki. Esim. Honkaheimo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös