Käytännössä itselle on se ja sama pärjääkö TPS CHL:ssä vai ei. Kuten todettua pidän näitä vain lämmittelynä todellisille matseille. Vaikka TPS voittaisi koko roskan samalla ollen Liigassa sijalla 11-14, niin kausi olisi täysi pannukakku. Voittamaanhan joka peliä lähdetään, mutta siltikin olisin todella iloinen jos meidän vähemmän pelaamaan pääsevät pelaajat saisivat kunnon näyttöpaikkoja näissä matseissa.
Itse olen täysin eri mieltä. Näihin CHL -peleihin täytyy lähteä parhaalla mahdollisella kokoonpanolla taistelemaan pisteistä. Kokeiluja voi sitten tehdä ensi viikolla noissa Blues- ja Sport harjoitusotteluissa, joissa ei ole mitään panosta. Toivonkin että noissa otteluissa säästellään parhaita pelaajia ja tehdään ketjukokeiluja. Eikä noiden otteluiden lopputuloksella ole niinkään väliä. CHL:n otteluiden lopputuloksella sensijaan on paljonkin väliä, eikä itselleni ainakaan ole se ja sama pärjääkö TPS CHL:ssä. Pääasia on tottakai liigakausi, mutta kyllä näihin euro-otteluihin täytyy lähteä voitto mielessä. Toki Bolzanoa vastaan oltaisiin voitu mennä heikommallakin rosterilla, mutta oli aivan oikea ratkaisu lähteä parhaalla mahdollisella kokoonpanolla esittämään parasta osaamista. Sunnuntaina vastus on jo kovempi.
CHL on hieno näyteikkuna koko joukkueelle ja CHL:n näkyvyys koko Euroopan mittakaavassa on hyvin hoidettu. European Trohpyn aikana oltiin liveseurannan varassa, mutta nyt pääsee näkemään ihan livekuvaa otteluista. Tässä pääsee aivan uudella tavalla tutustumaan muihin eurooppalaisiin joukkueisiin ja pelaajiin. MM-kisoissa varmasti tulee näkymään enemmän "tuttuja" pelaajia tämän CHL -näkyvyyden kautta.
Itse olen ainakin fiiliksissä tästä CHL:stä ja melkoinen hype tuntuu olevan päällä ympäri Eurooppaa. Toivon vain että tulevaisuudessa liigassa pelaavat oikeasti Euroopan parhaan joukkueet, eikä aina vaan samat omistajaseurat (mm. TPS) + vaihtuvat heikompien lätkämaiden mestarit. Jos Suomen CHL -kiintiö on esimerkiksi 8, niin sitten runkosarjan 8 parasta CHL:ään. Se toisi uutta panosta myös Liigan puolelle. Parempi kiintiö olisi kyllä 6. Nyt tässä sarjassa on liikaa joukkueita.