TPS CHL:ssä 2014–2015

  • 43 144
  • 138

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikko Lehtoselta todella hienoa tekemistä eilen. Heittämällä Palloseuran paras pakki. Aivan todella tärkeää että omista nousee tällaisia pelaajia, kyllähän Lehtosen potentiaalia tiedossa on ollut jo pitkään. Tervepäinen kaveri, siellä se ampui voittomaalin, antoi ykköspassit omille ja niisteli kaiken maailman taffeja vihellysten jälkeen.

Muutenkin mahtavaa että vierasvoitto kairattiin. Linköpingiä vastaan pinnat Tepsille 4-2 kahdesta ottelusta, se on kova suoritus. Tuo Turun peli oli sellainen jossa vielä oltiin kuskin paikalla enemmän ja se olisi pitänyt hoitaa varsinaisella peliajalla. Sairas nippu nimien puolesta oli vastustaja, ja tuomaritkin tuntuivat olevan melkoisen ankaria vierailijoille, mutta silti sieltä tsempattiin himaan nämä kolme pistettä jotka veivät TPS:n jatkoon CHL:n avauskaudella. Tuntuu hyvälle. Lassilan suhteenkin taidetaan saada huokaista helpotuksesta jos sairastuminen on se syy miksi Järvinen maaliin komennettiin. Järviseltä hyvää tekemistä silti.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Omalla kohdallani nämä euroläpsyttelyt eivät kyllä saa tunneviisari kohoamaan. Korkeintaan ketutus nostaa päätään, kun joku loukkaantuu "turhissa" peleissä.

Kauden alla ei voida pelata riittävästi "rentoja" harjoituspelejä, kun täytyy voittaa euroopassa. Nyt sitten vielä jatkoon tästäkin ja hyvää treeni aikaa menee hukkaan jossain vaiheessa.

Vähän kateellinen niille, jotka löytävät tästä tunteen. Toivottavasti ei nousi liian kovaan asemaan liigan kustannuksella.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse kyllä olen sitä mieltä ettei mihinkään kannata osallistua vain osallistumisen vuoksi. Kyllä CHL omissa papereissani on melko kehityskelpoinen konsepti. Ensimmäinen kausi on sujunut oikeastaan kivuttomammin kuin kuvittelinkaan. Jos näitä pelejä on yhtään katsellut niin miltään euroläpsyttelyiltä eivät kyllä ole vaikuttaneet tasollisesti. Ja loukkaantua voi treeneissäkin, joten ei tuokaan ajattelumalli ole sellainen johon itse sorrun tässä vaiheessa kautta.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Näin alkukaudesta nimenomaan ottelut kehittävät peliä ja vie eteenpäin. Kyllä kovatasoinen ottelu esim. laadukasta ruotsalaisjoukkuetta vastaan varmasti antaa enemmän, kun treenit Artukaisissa. Toki joku voi olla eri mieltä, mutta kyllä näissä tosi tilanteissa ylivoimat jne. saa sitä parasta treeniä.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Nythän tämä muuttuu oikeasti mielenkiintoiseksi, kun siirrytään pudotuspelivaiheeseen, ja pelitkin lienevät jo aika kovia. Toivottavasti yleisö löytää halleihin ja sarja saa jatkoa - mulle nämä CHL-pelit ovat tuoneet uutta mielenkiintoa TPS:n seuraamiseen.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin vain se jonkun "Itävallan kaljaliigan voittanut makarooni porukka" keräsi lohkosta yhdeksän pistettä jollain ö-luokan kanukeilla ja jollain hemmetin rasvaleteillä...

En voi tietysti olla varma, mutta väittäisin että jollain on nyt huumoritutkan päivityksen paikka.

Tämä sarja on myös täällä melko HMV. Mutta silti tuo vierasvoitto tässä tilanteessa lämmittää. Siis me voitettiin vieraspeli!

Yleisesti ottaen ottelumäärän lisääminen ei missään nimessä ole hyvä asia. Jääkiekkoa puskee joka tuutista siinä määrin, että kiinnostus lopahtaa väkisinkin. Ei ottelutapahtuma ole enää sellainen jota odotetaan, kun aina voi muutaman päivän päästä uutta tarjolla. Kalja ja pinppi on ainoat johon ei voi kyllästyä vaikka niitä saisi joka päivä.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Tilannehan on aika pitkälti sama kuin suurissa futismaissa, joissa oma kansallinen futisliiga on useimmille isompi juttu kuin jokin joutavanpäiväinen futiksen Mestarien liigan lohkovaihe. Sitten sopii epäillä CHL:n toimivuutta, ellei tunnetta löydy vielä finaalissakaan. Varmaan esimerkiksi Atletico Madridille La Liga oli tärkeämpi kisa voittaa kuin UCL, vaikka mieluiten olisivat voittaneet molemmat.

Enemmän tämä CHL minua kiinnostaa kuin täysin turha EHT.
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Eli TPS:lle tulee ekalla pudotuspelikierroksella vastaan joku seitsikosta Wien, Frölunda, Fribourg, SaiPa, Salzburg, Skellefteå, Lukko. Käsittääkseni nuo ovat jo varmoja a-korin jengejä Linköpingin ohella, mutta Linköpingiä ei voida vielä ekalla kiekalla kohdata, koska pelattiin alkulohkossa niitä vastaan.
 

Sienihattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse pidän näistä CHL matseista, ainut mikä kehittyy ajan kanssa vasta, on tunnesiteet muihin joukkueisiin, kerta ensimmäistä kautta vasta mennään. Samalla tavalla sohvalla tuuletin voittoa eilen kuin aina ennenkin. Omissa papereissa menee kyllä Linköping matsi edelle jotain "tiistai-tylsäliigajoukkue". Mikäli pelejä on nyt liikaa ja pitäisi tiristää, niin itse heivaisin noi turhat tiistai pelit juurikin.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Itse pidän näistä CHL matseista, ainut mikä kehittyy ajan kanssa vasta, on tunnesiteet muihin joukkueisiin, kerta ensimmäistä kautta vasta mennään. Samalla tavalla sohvalla tuuletin voittoa eilen kuin aina ennenkin. Omissa papereissa menee kyllä Linköping matsi edelle jotain "tiistai-tylsäliigajoukkue". Mikäli pelejä on nyt liikaa ja pitäisi tiristää, niin itse heivaisin noi turhat tiistai pelit juurikin.

Olen täysin samaa mieltä, että kyllä nuo CHL:t sytyttää. Itse ainakin eilen seurasin matsia rystyset valkoisina! Kyllä sieltä niitä inhokkejakin on alkanut löytyä, kun mm. kahden matsin jälkeen Daniel Rahimin nimen kuuleminenkin nostaa niskakarvat pystyyn ja verenpaineen koholle
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eli TPS:lle tulee ekalla pudotuspelikierroksella vastaan joku seitsikosta Wien, Frölunda, Fribourg, SaiPa, Salzburg, Skellefteå, Lukko.
Lukko? SaiPa? Eivätkö nämä ole suomalaisia joukkueita? Mun käsittääkseni ensimmäisellä pudotuspelikierroksella eivät kohtaa alkulohkossa kohdanneet joukkueet eivätkä joukkueet samasta maasta. Vai olenko jälleen täysin metsässä?

- Wien
- Frölunda
- Fribourg
- Salzburg
- Skellefteå

Jos nämä pitävät paikkansa, niin erittäin mielenkiintoiset vaihtoehdot on luvassa. Oikeastaan vain Skellefteån voisi jättää suoriltaan väliin. Fribourgissa pitäisi käydä kostamassa se ET:n 2-1 JA-tappio kesältä 2012. Kaksi itävaltalaista jengiä - toivottavasti Bolzanon reissu opetti jotain millä asenteella noille nurkille pitää mennä. Göteborgiin tekisi melkein mieli lähteä paikan päällekin, jos vain tällä kertaa aikataulut sopisivat yhtään yksiin. Keski-Euroopan vapaa-ajan reissuille ei kyllä aika riitä millään tänä syksynä.

Jännityksellä odotan perjantaista (?) arvontaa tulevasta vastustajasta.
 
Lukko? SaiPa? Eivätkö nämä ole suomalaisia joukkueita? Mun käsittääkseni ensimmäisellä pudotuspelikierroksella eivät kohtaa alkulohkossa kohdanneet joukkueet eivätkä joukkueet samasta maasta. Vai olenko jälleen täysin metsässä?

- Saman maan joukkueet voivat kohdata toisensa.

Tämä siis Kalpan sivuilta kopioitua. Eli Listaan voidaan lisätä viellä Lukko ja Saipa.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutamia mainintoja on osunut eri tahojen uutisissa silmiin, joiden mukaan saman maan joukkueet voivat pelata toisiaan vastaan, eli TPS voi kohdata myös SaiPan tai Lukon.

Yritin varmistaa tietoa CHLn sivuilta, mutta ne ovat umpisurkeat ja niistä puuttuu niinkin perustieto kuin "miten pelataan", tjsp kuvaus miten ottelut etenevät. Arvonnasta en ainakaan pikaisella selauksella löytänyt mitään mainintaa uutissyötteessäkään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Muutamia mainintoja on osunut eri tahojen uutisissa silmiin, joiden mukaan saman maan joukkueet voivat pelata toisiaan vastaan, eli TPS voi kohdata myös SaiPan tai Lukon.
Mä taas olen melkein satavarma, että olisin lukenut jostain tuota päinvastaista - ja nimenomaan englanniksi.

Pudotuspelijoukkueet arvotaan kaavioon A- ja B-koreista siten, että ensimmäisellä kierroksella eivät kohtaa alkulohkossa kohdanneet joukkueet eivätkä joukkueet samasta maasta. Tämän jälkeen vastustaja määräytyy suoraan kaaviosta. Mutta tosiaan tuolla ensimmäisellä kierroksella vielä välteltäisiin näitä "konflikteja".

En tosin nyt itsekään löydä tuota kyseistä uutista, joten todennäköisesti olen vain nähnyt unta ja olin/olen totaalisen väärässä.

EDIT: PAHOITTELUNI - OLIN VÄÄRÄSSÄ

CHL:n pressitiedotteesta

"- The 16 playoff teams will be divided into two draw pots, whereby the top eight teams from the group stage will be drawn from Pot A while the other eight will be drawn from Pot B.
- Teams which played in the same groups during the group stage cannot be drawn against each other in the 1/8 finals.
- Teams from the same country can be drawn against each other."
 
Viimeksi muokattu:

gnarlie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jatkossa lohkovaiheeseen ei pitäis päästä niin monen joukkueen. Samaa settiä ku fudiksessa, sarjan kovuudesta riippuen x joukkuetta suoraan ja y joukkuetta karsii. Vähemmän lohkoja siis ja lohkovaiheen pelit vois alkaa tässä lokakuun kulmilla, ihmiset ehtii tajuta, että lätkäkausi on kåynnissä jne. Itselle maistuu kyllä CHL-menestys, muuten tollaseen on ihan turha osallistua ellei lähdetä voittamaan. Eniten harmittaa toi maikkarin(?) chl-yksinoikeus, muuten sais vitosella koko matsipäivän suoraan chl:ltä.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Yritin varmistaa tietoa CHLn sivuilta, mutta ne ovat umpisurkeat ja niistä puuttuu niinkin perustieto kuin "miten pelataan", tjsp kuvaus miten ottelut etenevät. Arvonnasta en ainakaan pikaisella selauksella löytänyt mitään mainintaa uutissyötteessäkään.

Standings sivun alareunassa on linkki jatkokierrosvaiheen menettelystä, joskin huonosti merkitty. Täältä (linkki CHL) käsin kommentoin eilen jatkokierrosten kulkua, ennen kuin joku ystävällinen laittoi linkin Kalpan suomennokseen aiheesta.
 
Tuli tossa mieleen että kun playoffeissa pelataan tuplapelit, niin miteen jatkoonpääsevä joukkue määräytyy? Lasketaanko yhteismaalit vai ratkaiseeko otteluvoitot? Nopealla katsonnalla en löytänyt vastausta.
 

lejon

Jäsen
Tuli tossa mieleen että kun playoffeissa pelataan tuplapelit, niin miteen jatkoonpääsevä joukkue määräytyy? Lasketaanko yhteismaalit vai ratkaiseeko otteluvoitot? Nopealla katsonnalla en löytänyt vastausta.

Tämä kertoo aika paljon tästä kilpailusta, että tällaisia asioita ei löydy mistään. Mahtaako olla järjestäjillä edes itsellään tiedossa vielä..
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli tossa mieleen että kun playoffeissa pelataan tuplapelit, niin miteen jatkoonpääsevä joukkue määräytyy? Lasketaanko yhteismaalit vai ratkaiseeko otteluvoitot? Nopealla katsonnalla en löytänyt vastausta.

Olettaisin että tässä mennään peruskaavalla, eli

1) Pisteet
2) Maaliero
(3) Tehdyt vierasmaalit?)
4. Jatkoaika ja/tai rankkarit

Nettisivut ovat kyllä heikot. Itse en löytänyt esim. tuota miten pelit etenevät muuta kuin lopulta Jay Lown vinkin avulla. Myöskään en löytänyt sellaisia sarjataulukkoja jossa näkyisi pisteiden lisäksi muutkin tiedot, kuten ottelut, maalit jne...

E: nuo viimeeksi mainitut saakin näkymään klikkaamalla lohkon kirjainta tuossa Standings -osiossa, taas olin liian hätäinen. Tosin vielä sellaiseen muotoon nuo voisi saada että näkisi samalla kaikkien lohkojen tilanteen.
 
Viimeksi muokattu:

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Tämä kertoo aika paljon tästä kilpailusta, että tällaisia asioita ei löydy mistään. Mahtaako olla järjestäjillä edes itsellään tiedossa vielä..
Vai lukijasta ;) No ei vaan, vitsi vitsinä ja sorry.

"In 1/8 Final, Quarter Final, and Semi Final, overtime and shootout can only happen after the second (return) game (if teams are tied on aggregate score after two games), and the OT is 10 minutes, followed by shoot-out if no goals are scored during OT. In the one-game Final, the OT is 20 minutes, followed by a shootout if no goals are scored in the OT."
 

Hufsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Lukkoa vastaan jatketaan. Ainoa pari, jossa joukkueet tulivat samasta maasta.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On tässä arvonnassa hyviäkin puolia, lyhyt vierasmatka ja vaikka Lukko monesti kohdataankin niin silti uskon että tuo hallille ihmisiä enemmän kuin vieraampi seura.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös