Erinomaista tekemistä joukkueelta eilen. Hiukan träppi vuoti keskialueella mutta sota-alue pidettiin puhtaana. Viimeistely myös ihailtavaa, ja kärkiketjujen vaarallisuus todella silmiinpistävää. Nelosketju jäi pimentoon mutta tänään Niklas Salo kehiin ja heidän vuoronsa loistaa?
Tällä hetkellä on taas helvetin mukava seurata Turun Palloseuran tekemisiä. Olisi kiva tietää mitä nimimerkki
@aurajoki on ollut alkukauden tekemisistä. Ihan vilpittömästi siis tämä.
Olen malttanut mieleni sen suhteen, etten ole ollut ensimmäisenä arvostelemassa, koska hyvin monet nimimerkit tuntuvat näkevän pelkkää positiivista TPS:n toiminnassa nykyisin, joten olen antanut heidän olla omassa uskossaan onnellisia. Hienoa,jos näin todellakin on, että laiva on kääntynyt. Itse olen kuitenkin vielä varauksellinen ja haluan nähdä pidemmän perspektiivin, ennen kuin uskon, että käänne parempaan on todellakin tapahtunut.
Kallis joukkue TPS:llä tällä kaudella kaukalossa viilettää ja urheilullista menestystä pitäisi sen puolesta tulla. Synkkiä pilviä organisaation yllä on edelleen tosi paljon. Valitettavasti uskoni nykyisiin vastuuhenkilöihin ei kovin korkea ole sen suhteen, että he klaaraisivat nämä uhkakuvat ja luotsaisivat TPS:n turvallisille vesille. Liian paljon ammattitaidottomuutta varsinkin markkinointipuolella tässä suhteessa edelleen on. TPS:n julkisuuskuva on vieläkin kovin negatiivinen.
Kovin uhkarohkealta tuntuu, että organisaatio on lähtenyt kauteen oletuksella, että tehdään tappiota taloudellisesti noin 500.000 euroa. Harvoin ennusteet menevät nappiin ja ikävää olisi, jos jääkiekko-TPS:n tulevaisuus vaarannettaisiin tällaisella meiningillä. Jääkiekko-TPS:n tulevaisuus on ilmeisesti rakennettu Supercell-kaksikon lompakoiden varaan. Mitä sitten tapahtuu, jos heidän kiinnostuksensa lopahtaa, kuten kävi jalkapallopuolella, kun luotettiin liikaa yhden miljonäärin rahojen riittävyyden varaan. Jälki on sen jälkeen ollut sanalla sanoen karmaisevaa.
Toivon kuitenkin vilpittömästi, että TPS menestyisi tällä kaudella ja myös tulevilla kausilla, koska Turku ilman TPS:ää ei ole entisensä. TPS:n poistuminen huippujalkapallokartalta Suomen mittapuulla ajateltuna on ollut todella surullinen asia ja ikävää, ettei jalkapalloTPS:n johto aikoinaan ollut tehtäviensä tasalla. Toivottavasti jääkiekkopuolella olisi parempi onni, vaikka pahaa pelkääkin, ettei asia näin ole.
TPS herättää tunteita ja toivottavasti vihdoinkin jo myös myönteisiä tunteita sekä Turussa että Turun ulkopuolella.