Ludek kirjoitti:
Varmasti Kurka olisi kelvannut tänne ja Jortikkahan kehui miestä vuolaasti jo viime kaudella. Tuskinpa hintakaan olisi ollut liian kova.
Oletko kuullut sen tarinan etelänhedelmästä, joka meni Lappiin ostoksille? Poromies kauppasi neljäntuulenlakkia, etelän mies paljoksui hintaa johon Aslak totesi, että hinta saattaa tuntua kovalta jos ei ole rahaa.
Palloseura osti/hankki keväällä Bergin&Hurmeen + täytetavaraa. Vanhat vuorineuvokset jäivät rosteriin. Vielä em hankintojen jlk Sutela/Kasi kertoivat haettavan kunnon vahvistuksia, muistaakseni oli puhetta laiturista/sentteristä tai peräti molemmista. Sutela kertoili yöllisistä brainstormeistaan, valaistuksesta ja uniin tulleesta sentterienkelistä, joka on ratkaisu pelillisiin dilemoihin ja mm kaikkeen muuhunkin. Ja kas, tapahtui näinä päivinä Mikko Rauteen palkkaus ja joukkueen kokoonpano alkoi olla siinä. Viimeaikaisissa lausunnoissa on sanailtu jostain Mr. Try Outtisesta tjsp. Miksi?
Selitys tähän saatiin viime viikolla, Palloseuran talous on heikossa jamassa. Jos johonkin vielä saattaa esim Sutelan ja Kasin osalta luottaa, voinee heidän talousosaamiseensa uskoa kunnes toisin todistetaan. Saattaa olla, että ko kaksikko tekee tällä hetkellä tasan sen mihin "vahvaassa" taseessa ja sinisessä tilinauhassa on varaa. Kevään lausuntojen jlk seuran kusiset talousluvut paljastuivat kaikessa karuudessaan, lisäksi pidän täysin mahdollisena ettei sponsoririntamalla olla päästy tavoitteisiin. Voi olla, että miehet ovatkin itse asiassa pelastamassa koko uppoavaa laivaa. Tässä vaihtoehdossa miesten todellinen valintatilanne on miettiä pähkinä kuumottaen kumman valita: hieman riskittömämmän keskikastin joukkueen (oma mielipide on että jopa sen alapuolella olevan) ja suuria riskejä sisältävän huippujoukkueen välillä. Ei tässä (vielä) mitään konkurssihakemuksia viritellä, mutta väitän että nyt näinä päivinä tehtävä valinta em strategioiden välillä tulee sanelemaan suuntaa vuosiksi eteenpäin.
Hyvin helvetin paljon yksinkertaistaen ja tiivistäen. Ne, jotka vaativat ml näköjään itsenikin, lisää vahvistuksia ovat tietoisesti tai tiedostamattaan valinneet tuon jälkimäisen riskivaihtoehdon. Valinta saattaa olla väärä, sillä saattaa olla vuosiksi vaikutuksia eteenpäin. Itse olen päätynyt tähän vaihtoehtoon syystä, että joka tapauksessa ensi kauden joukkueemme on a) suhteellisen kallis (Valmennus, vuorineuvokset, Berg&Hurme) ja b) en yksinkertaisesti näe tarkoituksenmukaiseksi näin ollessa jättää hommaa vajaaksi.
Kokonaan eri asia on se, etten itse hyväksy alkuunkaan sitä miksi talous on ylipäätään päästetty tähän jamaan, siitä ja siihen syyllisestä taisi tulla joskus kirjoitettua sen tuhannen viestiä. Joka tapauksessa synkkä taloustilanne ei kyllä tässä vaiheessa ole kaksikon Sutela&Kasi vastuulla. Tämän tulevan kauden jlk on.