Ihmeellisen vähälle huomiolle on jaanyt entisten TuTolaisten otteet liigakentillä. Tänä kautena taitaa olla ennätysmäärä TuTolaisia liigajoukkueiden avauskokoonpanoissa. Manelius, Moisio, Parkkonen, Jalo, nyt muutamia mainitakseni. Olisi kiva kuulla kuinka näiden herrojen otteet ovat riittäneet liigaympyröissä. Jalo taisi aloittaa ihan reippaasti, mutta on nyt tipahtanut 4. kenttään. Samoin Moisio. Kuinkas muut?
Lehto, Törnström, Je. Virtanen taitavat pelata Kaarinassa. KaKiPolla kausi on lähtenyt vähän yskähdelleen käyntiin.
Saa jatkaa jos tästä puheenvuorosta unohtui joku.
No jaa, ei nyt oikeastaan edes kauheasti kiinnosta jonkun Moision otteet liigajäillä. Onhan hän toki määritelmän mukaisesti entinen TuTon pelaaja koska on TuTon nutussa pelannut, mutta varsinaiseksi tutolaiseksi pelaajaksi luokittelisin vasta sellaiset pelaajat, jotka ovat pelanneet enemmän TuTossa, jotka ovat TuTon kasvatteja ja joille TuTon paita on ollut muutakin kuin satunnainen välivaihe. Moisiolla on esimerkiksi kahdelta eri kaudelta vain 19 peliä TuTon paidassa ja näistäkin puolet tuli kun hän oli lainapelaaja Ässistä.
Myönnän, määrittelyni on täysin itsevaltainen ja epävirallinen, mutta minun silmissäni Moisio ei ole varsinainen tutolainen vaan vain yksi niistä satunnaispelaajista, jotka ovat Kupittaalla käväisseet vuosien varrella lyhyillä pesteillä. Samat sanat Parkkosesta, joka on ollut kahdella lyhyellä lainapestillä. Ei siis tutolainen pelaaja.
Toni Jalo on kiikun kaakun. Enemmän Mestis-pelejä TuTon pahimpien kilpailijoiden paidassa kuin TuTossa, Tepsin kasvatti ja junnu joka oli Tepsiltä lainassa muutaman pelin yhdellä kaudella, pelasi sitten jokusen pelin seuraavalla ja vain yhden täyden kauden TuTossa. Ei mene Jalokaan minun silmissäni "Toveriksi muualla".
Kun nyt tällä linjalla jatketaan, niin Manelius on Jokerit-kasvatti, jolla on koko urallaan 34 peliä TuTon paidassa, siinä se. Ei Toveri muualla vaan Jokeri muualla (eli yhden kauden TuTossa). Hyvä pelimies toki, ei siinä mitään ja Manelius sai täältä mitä hakikin eli ponnahduslaudan liigaan, mutta jatkossa on ainakin minulle yksi ja sama missä hän pelaa.
Törnström on taas eri asia, ikitutolainen suurella sydämellä.