Viestin lähetti Predator
Vai ovatko Lennon-McCartney muka selvinpäin väsänneet biisin I Am The Walrus? Kappaleen sanoitus on heti alusta alkaen päivänkirkasta selkokieltä:
- I am he as you are he as you are me...
Biisin "kertosäe" on ihan oma lukunsa:
- I am the eggman, they are the eggmen, I am the walrus... siis suomeksi "minä olen munamies, he ovat munamiehiä, minä olen mursu".
Legendaarinen kappale. Piitles Liperistä esitti myös tuosta hienon suomennoksen Kummelin Musa-Cornerissa.
Muuten, sen verran pitää sanoa, että kaverin kanssa aikanaan tutkittiin sanakirjasta, mitä tuo Walrus tarkoittaa. Emme siis siihen aikaan tienneet että kyseessä on mursu. No sanakirja antoi sille myös slangi-käännöksen, jossa termi tarkoitti tukevahkoa, tanssitaidotonta junttia.
Toisaalta Magical Mystery Tourin kannessa tai jossain julisteessa oli kuva, jossa joku Beatleistä oli pukeutunut juurikin mursuksi.
On se LSD näköjään ihmeellinen aine.
Kuitenkin se suurin psykedelia-pläjäys on White Albumin 'Revolution 9'. Jotain käsittämätöntä pilipali-elektro-akustiikka-peeloilua ja taustalla kuuluu välillä hämärä ääni: "Number nine, number nine, number nine". Tuossa taisi olla myös joku väärinpäin äänitetty saatanallinen viesti mukana.