Ehkä tuosta viisikosta (Marner, Matthews, Tavares, Rielly, Nylander) yhden pelaajan voi kaupata, mutta mitään järkeä ei minun mielestäni ole räjäyttää palettia kokonaan atomeiksi. Tuosta vaikka Matthews ja Marner ulos, niin mitä sitten? Meinaako joku, että yli 50 vuotta ilman kannua pelannut joukkue, joka on koonnut jo kaikki mahdolliset eri tyyppiset kokoonpanot useita kertoja, vaan yhtäkkiä pari kärkipelaajaa treidaamalla muuttuukin voittavaksi joukkueeksi?
Ei muutu. Treidaaminen ei ole vain joku taikapilleri, jolla homma jotenkin mystisesti ratkeaa. Tuossa ainakin Matthews on aivan lukittu pelaaja. Franchise pelaaja, ja johtava pelaaja, jonka kanssa pitää mennä taivaaseen tai helvettiin. Jotain pysyvää täytyy kuitenkin olla, jonka ympärille rakentaa. Ei siitä vaan tule mitään, että laitetaan kaikki uusiksi, ja pistetään kädet ristiin.
Nylanderin kauppaaminenkin on vähän siinä ja tuossa minun mielestäni, koska hän oli kuitenkin näissä tosipeleissä joukkueen parhaimmistoa. Rielly ei tule kyseeseen, koska on joukkueen paras puolustaja ja Tavares on luultavasti myös ihan yhtä lukittu pelaaja.
Joten jos joku tuosta kärkiporukasta treidataan, niin minun mielestäni se ei voi olla kukaan muu kuin Marner tai Nylander. Ei molempia, vaan jompikumpi noista. Marnerkin on sitten vähän kysymysmerkki sen takia, että sopimus on ensinnäkin niin valtavan kallis näihin playoff näyttöihin nähden, ja toisekseen hänestä pitäisi sitten saada jotain järkevää vastinettakin. Mikä joukkue on valmis sen antamaan + ottamaan tuon kalliin sopimuksen kontolleen?
On tuossa taas kesäksi pähkäiltävää.