SaucerPass
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Leafs
Ilman mitään ketunhäntää tiedustelen, että mitä tarkoitat palkitsemisella? Eikö siinä ole palkkiota kylliksi jos varaa hyvän pelaajan myöhemmiltä kierroksilta?
Ei.
Nykyisin todellisten timanttien tai edes tulosketjun pelaajien löytäminen alakierroksilta on niin hemmetin vaikeaa, ettei niitä osu edes parhaille organisaatioille tarpeeksi usein, jotta menestyvää joukkuetta voisi rakentaa ilman kärkivarauksia.
Mua ottaa yli kaiken päähän, että liigassa lähes kaikki mestaruusjoukkueet rakennetaan saman kaavan kautta: ole systemaattisesti heikko pidemmän aikaa, varaa matalilla varausvuoroilla mestaruusjoukkueen runko ja sen jälkeen kuvaan oikeastaan astuu vasta laadukas syvyysdraftaaminen.
Kyllä siitä pitäisi saada merkittävä etu, jos löytää jonkun super-tähden ala Jamie Benn 5. kierrokselta, kun toiset poimivat ennakolta ikäluokan kovimmat talentit kärkivuoroilla. Se, miten tuon toteuttaa, on toki vaikeampaa.
Itse olen miettinyt, että prosenttiosuus, joka pelaajan palkasta lasketaan cappiin, voisi riippua siitä, millä kierroksella pelaaja on varattu: esim. 1. kierroksella varatun pelaajan palkasta 100 prosenttia laskettaisiin cappiin (palkan ollessa 10 miljoonaa rasitus cappiin 10 miljoonaa), mutta 5. kierroksella varatun pelaajan palkasta esim. enää 70 prosenttia laskettaisiin cappiin (palkan ollessa 10m rasitus cappiin olisi vain 7m).
Erilaisia tapoja palkita laadukaasta syvyysdraftaamista ihan toisella tavoin nykyään kyllä on. Eri asia on, kiinnostaako liigaa paskaakaan se, miten mestaruusjoukkueet rakennetaan. Tuskin.