Lukiessa Kadrista saa kuvan että alisuoritti pahasti, mutta kyllä itsekin odotin Kadrilta todella paljon näissä nuorten kisoissa. Leafs -fanina sokeutuu kun kerrankin saa hyvän prospectin ja sitä rupeaa laittamaan hänelle hurjia pisteodotuksia.
Monta Kanadan peliä nähneenä ajattelin itsekin kommentoida. Alisuorittiko Nazem Kadri vai pelasiko vain omalla tasollaan? Minä luulen että jälkimmäinen seikka on lähempänä totuutta. Kadri kuitenkin paransi turnauksen aikana siten, että vähensi täysin ilmaisten kiekonmenetysten määrää ensimmäisten otteluiden järkyttävältä tasolta. Silti häntä vaivasi jonkinlainen peliälyn puute hyökkäyspäässä koko turnauksen ajan.
Tuotuaan kiekon vastustajan alueelle Kadrilla oli yleensä kaksi vaihtoehtoa: 1) Jarrutus b-pisteen kaarella ja toivoton poikittaissyöttö toiselle puolelle hyökkäysaluetta. Miltei aina vihujen puolustus katkoi nämä syötöt. Ja 2) Lähteä yksin harhautuksen turvin yrittämään puolustajien ohitse. Tosin Kanadan ykkösketjun muut jäsenet Taylor Hall ja Jordan Eberle eivät hekään kovin paljon jakaneet kiekkoa. Eberle kuitenkin hakeutui maalipaikkoihin ja teki onnistuneita nousuja. Hallilla taas on paremmat eväät onnistua harhautuksissaan.
Minä tulkitsen tällaiset suoritukset siten, että Kadrilta puuttuu hyökkäyspään luovuutta. Leafs-kannattajat saattavatkin kokea pettymyksen Kadrin kohdalla, mikäli he odottavat hänestä kiekollista ratkaisijaa kahteen ensimmäiseen ketjuun. Taitoa Kadrilla on kyllä, se nähtiin mm. rankkarikisassa USAa vastaan. Suoraan syötöstä lähteneet vedot olivat vaisuja. Hänen pelaamisensa tasakentällisin on sellaista, jolla ainakaan läntisessä konferenssissa ei pötkittäisi pitkälle.
Ennen draftia se taisi olla Red Line Report, joka kirjoitti Kadrin yltävän NHL-tasolle energiapelaajan roolissa. Se vaatisi häneltä kuitenkin vähemmän yksin yrittämistä. Red Linen Kyle Woodlief sijoittikin Kadrin omassa mock draftissaan sijalle 22. Lukema, joka junioriturnauksen valossa näyttää varsin kohtuudenmukaiselta. Esimerkiksi vuoden nuorempi Magnus Pääjärvi esiintyi huomattavasti vakuuttavammin.
Viimeksi muokattu: