Tommi Taimi

  • 202 060
  • 1 025

Tuamas

Jäsen
Ehkä urheilijalla sit vähän toisella lailla, mukautetummin ja eri vaatimustasolla. Kalle Palander meni kai puolen vuoden (?) jälkeen jo mäkeen, mikä oli jonkinsortin ihme. Taimi on kai kova urheilijan maineessa joten miksi ei toipuisi.

Niin, Taimi kuntoutti itsensä todella nopeaan tahtiin viimeksi kun oli vastaavaa vammaa, en näe mitään syytä miksi näin ei tapahtuisi nytkin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Niin, Taimi kuntoutti itsensä todella nopeaan tahtiin viimeksi kun oli vastaavaa vammaa, en näe mitään syytä miksi näin ei tapahtuisi nytkin.

Näissä vaan ei ole mitään oikopolkua olemassa, polvesta ei tule valmista vaikka kuinka polkisi kuntopyörää, koska siirrännäisen luutuminen/kiinnittyminen on se avainkysymys. Toki ympäröivän lihaksiston kunnolla on suuri merkitys jatkon kannalta, mutta siirrännäinen kokee vahvuudessaan pienen notkahduksen muistaakseni juuri siinä kuuden kuukauden kohdilla. Olen itse vetänyt futista n. 3kk ekasta leikkauksesta, samoihin aikoihin maailmalla kohistiin kuinka Roberto Baggio kuntoutui "ihmelääkkeillä" sadassa päivässä. Mulle vaan ei kukaan kertonut tarkalleen koska jalka on valmis pelikentille.
Toivottavasti Taimi kuntoutuu vielä ja polvi kestää, maltti on valttia kuntoutuksessa. Ei olisi ensimmäinen nuori jolla pelit loppuu liian aikaisin polvivammoihin.
 

Tuamas

Jäsen
Näissä vaan ei ole mitään oikopolkua olemassa, polvesta ei tule valmista vaikka kuinka polkisi kuntopyörää, koska siirrännäisen luutuminen/kiinnittyminen on se avainkysymys. Toki ympäröivän lihaksiston kunnolla on suuri merkitys jatkon kannalta, mutta siirrännäinen kokee vahvuudessaan pienen notkahduksen muistaakseni juuri siinä kuuden kuukauden kohdilla. Olen itse vetänyt futista n. 3kk ekasta leikkauksesta, samoihin aikoihin maailmalla kohistiin kuinka Roberto Baggio kuntoutui "ihmelääkkeillä" sadassa päivässä. Mulle vaan ei kukaan kertonut tarkalleen koska jalka on valmis pelikentille.
Toivottavasti Taimi kuntoutuu vielä ja polvi kestää, maltti on valttia kuntoutuksessa. Ei olisi ensimmäinen nuori jolla pelit loppuu liian aikaisin polvivammoihin.

Niinno, lihaksisto tuossa on se avainkysymys, itsekin eturistisiteen kuntouttaneena tiedän että homma on ennen kaikkea kiinni työnteon määrästä.
Toki siirrännäinen vaatii oman aikansa, mutta yleisesti siirrännäisen "vaatima" aika on lyhyempi kuin se, mitä kuntoutus kestää.

Taimella meni käsittääkseni ihan ok tuon ensimmäisen vamman osalta, toukokuussa siteet katkesivat ja lokakuussa teki paluun kentille.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Niinno, lihaksisto tuossa on se avainkysymys, itsekin eturistisiteen kuntouttaneena tiedän että homma on ennen kaikkea kiinni työnteon määrästä.
Toki siirrännäinen vaatii oman aikansa, mutta yleisesti siirrännäisen "vaatima" aika on lyhyempi kuin se, mitä kuntoutus kestää.

Taimella meni käsittääkseni ihan ok tuon ensimmäisen vamman osalta, toukokuussa siteet katkesivat ja lokakuussa teki paluun kentille.

Aiheelle on toki oma ketjunsakin, mutta menkööt vielä tähän. Viimeisen ja yhteensä neljännen leikkauksen/kuntoutuksen jälkeen painoin testikoneeseen sellaiset lukemat että fysio katseli vaan ihmeissään miten tuo on mahdollista. (leikattu vs. terveempi polvi). Eipä se vaan kestänyt pelaamista ja jos nyt saisin valita niin tekisin paljon asioita toisin, pitäisin mm. jopa 1-2 vuoden paussin peleistä ja keskittyisin kaikkeen mahdolliseen hallittuun polven vahvistamiseen. Amatööriurheilijana tuo olisi toki mahdollista, ammattilaisena ei niinkään. Alkuperäisen ristisiteen mukana vaan poistuu polvesta tietty "automaattinen kontrolli" mitä ei saa koskaan täysin takaisin. Tämän vuoksi pidän näitä nopeita paluita lajien pariin todellisena riskinä. Voimatasot saa helpostikin kohdilleen ja homma on palkitsevaa, kun kehitys on päivätasolla niin huimaa. Eturistisidevamma on silti äärimmäisen haasteellinen ja varmasti yksilöllinenkin, pieni palanen kudosta mutta niin isossa osassa pelikentällä. Aika monella se vamma vaan uusiutuu, tiedä sitten mistä johtuukin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taimi siis menossa vahvasti HIFKiin, joka kaiketi maksaa Ässäsopimuksen ulos.

Ok, seurauskollisuutta ei enää juurikaan ole olemassa. Siltikin todettava, että jos/kun tämä Taimi --> HIFK kuvio nyt toteutuu niin TT:n ei minun puolestani tarvitsisi enää koskaan vetää Ässäpaitaa päälleen. Ei ole sen arvoinen kun nyt jo toisen kerran livahtaa sopimuksesta ulos.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Taimi siis menossa vahvasti HIFKiin, joka kaiketi maksaa Ässäsopimuksen ulos.

Ok, seurauskollisuutta ei enää juurikaan ole olemassa. Siltikin todettava, että jos/kun tämä Taimi --> HIFK kuvio nyt toteutuu niin TT:n ei minun puolestani tarvitsisi enää koskaan vetää Ässäpaitaa päälleen. Ei ole sen arvoinen kun nyt jo toisen kerran livahtaa sopimuksesta ulos.
Minäkin sytyn aina sillanpoltoille.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taimi siis menossa vahvasti HIFKiin, joka kaiketi maksaa Ässäsopimuksen ulos.

Ok, seurauskollisuutta ei enää juurikaan ole olemassa. Siltikin todettava, että jos/kun tämä Taimi --> HIFK kuvio nyt toteutuu niin TT:n ei minun puolestani tarvitsisi enää koskaan vetää Ässäpaitaa päälleen. Ei ole sen arvoinen kun nyt jo toisen kerran livahtaa sopimuksesta ulos.
Toisaalta, jos sieltä sattuisi se Heshka nyt tulemaan, niin eiköhän Ässienkin intresseissä ole ollut päästä Taimen sopparista eroon. Mutta tämä tietysti spekulointia tässä vaiheessa.

Lähtökohtaisesti samaa mieltä noin muuten (siis sopimuksista irtautumista, vaikka en ihan noin jyrkästi). Kausi 2013-2014 oli Taimen läpimurtokausi ja kausi oli hädin tuskin ehtinyt edes päättyä, kun tuli Ässien sopimuksen alaisena pelaajana julkisesti esiin halustaan siirtyä KHL:ään. Täällä oli heti jotain fanipoikia puolustelemassa kuinka Ässien ei pitäisi seuran eduista pitää kiinni lainkaan, vaan päästää Taimi menemään, jotta ei siltoja poltettaisi. Ihan niin kuin Ässät olisi ollut Taimelle velkaa jostain. Outoa kirjoituksia saa tälläkin palstalla välillä todistaa. Jos pelaajalla on pää niin syvällä omassa perseessä, ettei ymmärrä toista puolta keississä ollenkaan, niin saa mun puolesta pysyäkin poissa Ässistä.

Edit: Ensimmäinen Tommi Taimi -fanipoika taisi ilmestyä Fernandon muodossa.

Edit 2: Mun osalta ihan jees kuitenkin, jos HIFK tosiaan ostanut diilin ulos. Tärkeintä, ettei Ässät kuitenkaan jäänyt tyhjin käsin, joten kyllä mä silti takaisin joskus olisin valmis ottamaan. Bisnes on bisnestä.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
On aika harvinaista nykypäivänä Liigassa tälläiset sopparinpurut. Lieneekö taustalla jotain muutakin kuin raha, Ässissä Taimi olisi kuitenkin ollut aika kunkku mutta IFK:ssa jos pelit eivät luista niin on riski joutua jopa kokonaan sivuun.

Mielenkiintoista olisi nyt saada Toivolalta jotain raflaavaa selityksenpoikasta *hymiö*
 

Komisario Fix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz
Onko palstakonkareilla mitään valistunutta arvausta, millaisista summista saattaisi olla kysymys tuollaisessa sopimuksen ulosostossa? Hyvä kuitenkin, että jotakin jää käteen, vaikka mieluusti olisi Tommin nähnyt patapaidassa pelaavan.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko palstakonkareilla mitään valistunutta arvausta, millaisista summista saattaisi olla kysymys tuollaisessa sopimuksen ulosostossa? Hyvä kuitenkin, että jotakin jää käteen, vaikka mieluusti olisi Tommin nähnyt patapaidassa pelaavan.

Riippuu pitkälti siitä, mikä on Taimen sopimuksen arvo eli palkka. Isompi arvo, isompi korvaus.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, jos TT maksoi itse yli 200k€ viime kaudesta niin tuskin tuo tämänkertainenkaan ihan pikkusumma on.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko palstakonkareilla mitään valistunutta arvausta, millaisista summista saattaisi olla kysymys tuollaisessa sopimuksen ulosostossa? Hyvä kuitenkin, että jotakin jää käteen, vaikka mieluusti olisi Tommin nähnyt patapaidassa pelaavan.

Puhutaan varmaan n. 50% sopimuksen arvosta, Suomessa nämä purut eivät ole kultakaivoksia vrt. JoVirtanen - HIFK - Jyp tai Kovanen Jyp - HIFK. Ässät ei pystyisi estämään Taimen pelaamista ja sopimusrikkomuksen vieminen oikeuteen on aina arpapeliä.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Minä kyllä Tommin asemassa kysyisin agentilta, että oletko tyytyväinen omaan toimintaasi?
Aika paljon on nuorella pelaajalla jo ollut sopimusvääntöjä.
Toivottavasti tilalle löydetään joku sitoutuneempi kaveri.
En kaipaa Taimea enää koskaan Ässiin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä kyllä Tommin asemassa kysyisin agentilta, että oletko tyytyväinen omaan toimintaasi

Haula on Haula. Mies, joka ei varmasti halunnut Taimen pelaavan Ässissä edellisen selkkauksen jälkeen. Ässien olisi pitänyt Tomin mielestä varmaan levittää punainen matto Venäjälle asti, kun joukkueen paras pakki karkaa kesken sopimuskauden KHL:ään.

Uskon, että "uusia" Haulan edustamia pelaajia ei Ässissä tulla helpolla hetkeen näkemään muutenkaan.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Ihminen se Tommikin vaan on, jos tekee mieli käydä kokeilemassa ryssän puolella niin tervemenoa. Ja nyt jos IFK:ssa pelaa niin sitten pelaa. No hard feelings. Ei se Tommi nyt mikään semigod ole. Onkohan edes kunnossa? Milloin hajalla seuraavan kerran?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Luotola vahvistaa Taimen siirron HIFK:n ja kertoo että HIFK on tosiaan ostanut sopimuksen ulos:

Linkki uutiseen:
http://www.satakunnankansa.fi/Kiekk...keli/tommi taimen ura jatkuu helsingissa.html

E: ostamassa, ei ostanut.


Toivottavasti S.Vileeni osaa hinnoitella sen ulosostohinnan sopivan korkealle. Ettei ihan kassillisella kiekkoja luovuta pelaajasta. JYPpihän pisti sille yhdelle mullittelijalle ihan sievoisen hintalapun, kun tämä halusi vaihtaa toiseen liigaseuraan kesken sopimuskautensa. Jos ei pelaaminen patapaidassa kinnosta, niin istukoon sitten vaikka vuoden kotona kattoon syljeskelemässä.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taimen kuva somessa ässien sivulla ja samalla agentti vuotaa jutun lehdistölle ettei ole tulossa vaan menee Hifkiin. Jotenkin haisee sopimusriidalta kun mitään julkistusta ei ässiltä tule.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taimen kuva somessa ässien sivulla ja samalla agentti vuotaa jutun lehdistölle ettei ole tulossa vaan menee Hifkiin.

Missä on Taimen kuva? En ole fb:ssä, mutta Twitterissä tuo #99 tuskin on Taimi.

edit: Olisi toki hauskaa, jos tuossa hupparikuvassa olisi Tommi Taimi, joka pelaa ensi kaudella HIFKissä.
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Ei kyllä pysty ymmärtämään miksi Ässät suostuu tähän siirtoon. Suomen sisäisessä siirrossa ei voi olla kyseessä sellaiset rahat, että oikeasti olisi kannattavaa myydä noin hyvä pelaaja kilpailijalle.

On kyllä huvittavaa täällä lukea, kun raivotaan ettei Taimella ole enää mitään asiaa Ässiin tämän siirron jälkeen. Ja sitten samat kaverit pitävät Rautakalliota jonain jumalana, vaikka Rocky teki itse saman tempun aikanaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kyllä pysty ymmärtämään miksi Ässät suostuu tähän siirtoon. Suomen sisäisessä siirrossa ei voi olla kyseessä sellaiset rahat, että oikeasti olisi kannattavaa myydä noin hyvä pelaaja kilpailijalle...

Ässillä ei ole mahdollisuutta estää Taimea pelaamasta. Kyse on ammatinharjoittamisesta, jota ei voi kieltää. Ja sopimuksen ulosostokin kannattaa neuvotella HIFK:n kanssa yhteistyössä, oikeusprosessi ei ole kenenkään etu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...On kyllä huvittavaa täällä lukea, kun raivotaan ettei Taimella ole enää mitään asiaa Ässiin tämän siirron jälkeen. Ja sitten samat kaverit pitävät Rautakalliota jonain jumalana, vaikka Rocky teki itse saman tempun aikanaan.

Rocky oli tulossa takaisin Poriin, mutta Ässät sössi asian itse. LHeikkilä piti paluuta varmana, eikä ollut aktiivinen asian suhteen ja loppu on historiaa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Voin vahvistaa että Tommi on tehnyt nyt! 2 vuoden sopimuksen HIFK:n kanssa. Suurin syy on samalla Ässien perseily & Törmänen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin vahvistaa että Tommi on tehnyt nyt! 2 vuoden sopimuksen HIFK:n kanssa. Suurin syy on samalla Ässien perseily & Törmänen.

Et laita mitään painoarvoa pelaajan omille päätöksille tai varsinkaan agentti Haulalle?

edit: Mielenkiintoista kuulla Toivolan kommentit asiaan. "KHL tai Ässät".
 
Viimeksi muokattu:

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Et laita mitään painoarvoa pelaajan omille päätöksille tai varsinkaan agentti Haulalle?

edit: Mielenkiintoista kuulla Toivolan kommentit asiaan. "KHL tai Ässät".

Ilmeisesti Ässät oli määrittänyt sellaisen pukurahan, että laski olevan Ässien mies. Ilmeisesti Hifk oli eri mieltä. Tämä siis ihan mutua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös