Ässät ei ikävä kyllä suosi omia junnujaan johtuen siitä, että seuralla ei ole omia pelaajatarkkailijoita.
Miten kävi Virkkuselle, Ruismalle, Fagerudille, Rendulicille, Lukalle ym.
Ja vielä Haulan mollaajille kysymys; pelaako Ässissä muita kuin Mika Rautakallion pelureita. Itse en tiedä!
Koppari on nyt hieman tunteella tässä Haulan puolustamisessa mukana. Mistäkö johtuu? Ei omien junnujen tarkkailussa mitään sen kummempaa tarvita. Tuossa noita on seurattu monet vuodet ja heistä tiedetään tasan kaikki tietämisen arvoinen.
Nimilista, joka tuossa sulla on esillä on aika heikko puolustuspuhe. Virkkunen ja Ruisma eivät koskaan ole olleet liigatasoa, ei vaikka kuinka värilaseilla katsoisi. Rendulic olisi Porissa pidetty, mutta kyllä meillä vähintäänkin kohtuulliset ulkkarit oli, joista hän ei olisi ensimmästäkään sivuuttanut osaamisellaan tuolloin. Ainkaan näiden kohdalla ei tehty minkäänlaista virhettä.
Fagefudd on siinä ja siinä, mutta hänellä taisi olla helpompaa jo kielen vuoksi olla Ruotsissa kehittymässä ja ei silloisessa rosterissa kyllä ollut hänen mentävää reikää. Ei edes seiskapakkina. Hyökkäyssuuntaan ahne mies, mutta omissa on ollut aina hieman vaikeaa miesten peleissä.
Lukka taas on pitkän tien kulkija, jolla ei mitään erityistä osaamista ole. Ei hän muuten tuota Mestis-uraa noin pitkään olisi tahkonnut. Molemmilla pakeilla on hieman liian vähän vartta tai vaihtoehtoisesti kiekollinen peli ei oikein ole kuitenkaan vielä ollut riittävällä tasolla Liigan peleihin.
Nyt voi olla heidän kautensa, mutta ei heistä minun mielestäni ole Ässien rosteriin juuri kenenkään korvaajaksi. Kovin on vähän niitä hukattuja miehiä. Minä keksin oikeastaan vain yhden tai oikeastaan kaksi todellista hukattua talenttia. Toinen on J. Immonen ja toinen on nytkin Liigan finaalissa pelaava Kemppainen. Muut ovat täältä enemmän tai vähemmän lähteneet jostain muusta syystä kuin Ässistä johtuvasta. Näin olen ymmärtänyt. Toki iso %-osuus on siinä, että olen näissä asioissa väärässäkin.