Tommi Taimi

  • 201 504
  • 1 025

SammyRumour

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & SHL
Ei se "taklaus" kyllä päähän osu. Taimi vähän tönäisi Saarelaista ja hän ei olisi edes kaatunut tilanteessa ellei tuomari olisi ollut tiellä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Haluan julkituoda paheksuntani tälle Taimen yli-innokkaalle arvostelulle, jota jotkut ylläpitävät.

Suorastaan hävettää kuunnella joidenkin kannattajien huuteluja. Ala-arvoista ja myötähäpeää aiheuttavaa touhua.

Itse näen asian niin, että Ässillä on tällä hetkellä jopa yllättävän laadukkaasti pelaava pakisto. Ja Tommi Taimi on osa sitä.

Jos olisin Taimen saappaissa, niin lähtisin takuulla Porista pois. Jos ei kerran arvostusta löydy, niin ehkä sitä saa jostain muualta. Rajansa kaikella. Ja zemit Tommille, olet hyvä äijä *thumbs up*
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mua hävettää oikeasti nää muutamat idiootit jotka jaksavat huutaa Taimelle. Laskin piruuttani eilen että esimerkiksi Vainiolle olisi saanut vastaavassa tilanteessa huutaa kepeät kymmenen kertaa.

Siis jumalauta meikäläisestä vasemmalle oleva idiootti huusi jotain "mee nyt Tommi vaihtoon" sellaisessakin tilanteessa kun kaveri syötti kolme metriä väärään paikkaan eikä Taimi mitenkään ylettynyt kiekkoon.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Siis jumalauta meikäläisestä vasemmalle oleva idiootti huusi jotain "mee nyt Tommi vaihtoon" sellaisessakin tilanteessa kun kaveri syötti kolme metriä väärään paikkaan eikä Taimi mitenkään ylettynyt kiekkoon.
Mahtoikohan kyseessä olla toisen erän tilanne, jossa Massi yritti päästä omasta päästä pitkän vaihdon jälkeen omaan vaihtoaitioon, mutta pelikaverit päättivät syöttää kiekon takasin BisnesTommille kerta toisensa jälkeen. Ja lopulta ei tietenkään saanut enää syöttöä haltuun niin johan siitä mökä syntyi.
 

JV82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mahtoikohan kyseessä olla toisen erän tilanne, jossa Massi yritti päästä omasta päästä pitkän vaihdon jälkeen omaan vaihtoaitioon, mutta pelikaverit päättivät syöttää kiekon takasin BisnesTommille kerta toisensa jälkeen. Ja lopulta ei tietenkään saanut enää syöttöä haltuun niin johan siitä mökä syntyi.
Kyllä oli!!!
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos olisin Taimen saappaissa, niin lähtisin takuulla Porista pois. Jos ei kerran arvostusta löydy, niin ehkä sitä saa jostain muualta. Rajansa kaikella. Ja zemit Tommille, olet hyvä äijä *thumbs up*

Ei muutamien pelistä ymmärtämättömien typerysten takia kannata kotoaan lähteä. Jos muualta saa paremman sopimuksen niin silloin tietysti voi vaihtaa maisemaa.

Uskon, että Tommi tietää, että niitä kannattajia, jotka arvostavat häntä, on hallilla paljon. Ne sylkykuppien valitsijat ovat vain pieni mutta äänekäs joukko. Jos porilaispelaaja on aikoinaan käynyt itse katsomassa Ässien matseja, tietää kyllä miten puusilmäisiä tyyppejä siellä huutelee.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
En minäkään hyväksy henkilökohtaisuuksiin menemistä ja kyllä arvostella pitää aiheesta, eikä historian vuoksi.
Taimi on parantanut peliään ja ei kukaan ei edes kaikkien täällä rakastama Heshka pelaa virheettömästi.

Täällä palstalla tuntuu olevan juuri aiheeseen liittyen vertailua Taimen virheitä Niemeläisen, Vainion tai Peltomäenkin virheisiin?
Mielestäni on kuitenkin näitä vastakkain asetteluja tehdessä hyvä vähän suhteuttaa niitä pelaajiin ja lähtökohtiin/odotuksiin siihen mitä pelaajalta voi/kannattaa odottaa.
Selvä on, että mitä enemmän otat vastuuta palkan ja roolin muodossa, sen enemmän altistat itseäsi huomiolle ja virheiden merkitys kasvaa ja se pitää pysyä kantamaan, tämä koskee kaikkia ihmisiä normaali elämässäkin.
Kuitenkaan ei tuokaan oikeuta turhaa vittuilua ja kuittailua, mutta kun on kyse ihmisistä niin aina on niitä jotka kokevat voimaantuvansa siitä kun saavat arvostella muita.

Kun puhutaan, että nuorille pitää antaa aikaa ja paikkoja näyttää, eikä joka virhettä korostaa vaan kehua positiivisten asioiden kautta...kyllä se koskee myös vanhempiakin pelaajia, joilla itseluottamus kateissa ja siksi olisi tärkeää AINA kannustaa omia, vaikka peli ei aina itseä miellyttäisi, mutta sillä päästään parempaan lopputulokseen ja se loppupeleissä ratkaisee peleissä käynnin mielekkyyden.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Olen jo niistä ajoista alkaen kun itse vielä jääkiekon parissa aktiivisemmin arkeani kulutin kummeksunut rajusti tätä omille huutelua. Kaukaloon se kuului aina ja joka kerta se jollakin tapaa mieleen jäi, vaikka focus oli pelissä.

Joka kerta kuultuna nykyään se aiheuttaa jonkinasteista pahaa oloa ja häpeää. Asiattomuuksia pelaajille huutelevat ihmiset tuskin kovin hyvin osaavat hallin ulkopuolellakaan muita kohdella. Vien tämän nyt tietoisesti eteenpäin hiukan kärjistäen.

Kuten suosikkijoukkueenkin kohdalta huomaa, olen täällä Jatkoajassakin vuosien saatossa koittanut seisoa monen sylkykupin takana. Hyvin usein sylkykupeiksi joutuneet pelaajat niin täällä, katsomossa ja kahvikeskusteluissakin eivät millään tavoin ansaitse saamansa kuran määrää. Näitä pelaajia on ollut menneiden kausien aikana monia.

Taimi pelaa tällä hetkellä EHT-tason lätkää ollen Ässien puolustuksen tärkein palanen. Siitä huolimatta hän on täälläkin erityistarkkailussa. Jos Tommi on kaukalon ulkopuolella jonkun mielestä diivaillut liikaa tai oma naikkonen on kerran häntä kadulla vilaissut, niin ei se ole syy häntä paskasaavilla heittää toistuvasti. Varsinkin kun hän pelaa hyvin. Emme me tai katsomossa riekkujat tiedä, mitä mahdollisia murheita tai vaivoja hänellä on ollut aiemmin, jotka ovat vaikuttaneet pelaamisen laatuun.

Samaan hengen vetoon todettakoon, että lähes yhtä paljon kummeksuntaa aiheuttaa Jatkoajan jääkiekkovisionäärit ja "ura-analysaattorit". Ne jotka esim. nuorista ja hieman kokeneemmistakin pelaajista toteavat täällä ykskantaan: "Ei ole asiaa Liigatasolle", "Ei Liigasta ainakaan enää palkanmaksajaa löydy". Olosuhteiden, kehittymisen, valmennuksen, maisemanvaihdon ja omien vahvuuksien jalostamisen vaikutukset tulevaisuudessa sivuutetaan täysin. Kuinka monta pelaajaa on ottanut urallaan lukuisia isoja askeleita näiden tuomioiden jälkeen? Heitä on varmaan enemmän, kuin näitä joille sitä paikkaa tahi maksajaa ei ole löytynyt...

Ja miten ylläoleva kappale liittyy Tommi Taimeen. No siten, että kyllä täällä hänestäkin on todettu nuo samat asiat.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Tommi pelaa tällä hetkellä parina hyvin Peltomäen kanssa. Liekö juuri Tommin ansiota, että Peltomäki on parantanut peliään niin kuin se kuuluisa sika juoksuaan. Totta kait myös Tommi on nostanut huimasti tasoaan syksystä.
 
Viimeksi muokattu:

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisi yksi parhaista jatkosopimuksista, jos Taimi täällä saataisiin pidettyä. Peltomäki - Taimi pari pelannut hienosti. Kauden päättyessä kuullaan varmaan Tomminkin tilanteesta.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Olisi yksi parhaista jatkosopimuksista, jos Taimi täällä saataisiin pidettyä. Peltomäki - Taimi pari pelannut hienosti. Kauden päättyessä kuullaan varmaan Tomminkin tilanteesta.

Miksi? Varsinkin parin vuoden diili, niin ekan vuoden Tommi pelaa normaalia ”olen kiekollinen jumala”- peliään eli ylimielisiä syöttöjä ja utopisia ratkaisuja. Parempi antaa mennä. Pelaaja jonka otteisiin vaikuttaa täysin 100% sopimuksen pituus.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Miksi? Varsinkin parin vuoden diili, niin ekan vuoden Tommi pelaa normaalia ”olen kiekollinen jumala”- peliään eli ylimielisiä syöttöjä ja utopisia ratkaisuja. Parempi antaa mennä. Pelaaja jonka otteisiin vaikuttaa täysin 100% sopimuksen pituus.
Tuolla verukkeella ei kannattaisi kenellekään tehdä pitkää sopimusta.
 

JV82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi? Varsinkin parin vuoden diili, niin ekan vuoden Tommi pelaa normaalia ”olen kiekollinen jumala”- peliään eli ylimielisiä syöttöjä ja utopisia ratkaisuja. Parempi antaa mennä. Pelaaja jonka otteisiin vaikuttaa täysin 100% sopimuksen pituus.
En ymmärrä, mihin vetoot et Tommille ei saisi tehdä jatkoa
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
@korkki @JV82 Älkää nyt viitsikö. Eihän Taimi, varsinkaan nykykunnollaan, pelaa niin sanotusti ”Ässien budjetilla”. Ja valitettava tosiasia on että hänen kohdalla näkyy liiankin hyvin se, että tulavaisuus on turvattu 2-3v ajalle. Voi muistella nyt näitä Taimen otteita ennen tätä viimeistä 3kk aikaa ja sitä ennen vaikka IFK:n aikoja.

En sano tätä missään Taimi-vihoissani vaan ihan kylmä fakta, että kaveri pääsee kovalle tasolle aina vasta sopimuksen loppuvaiheessa. Näin ei ole todellakaan kaikkien pelaajien kohdalla.

Siksi itse skippaisin jatkot varsinkin, kun Taimi ei näillä otteilla ole se taloudellinen vaihtoehto. Mutta mä en tee sopimuksia Ässille, ihan vaan oma mielipide tämä ja niitä nyt kai saa täällä esittää, vaikka mitään rankkaa evidenssiä ei ole niitä tukemaan.
 

Pataatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata, rispektit Saipalle ja Spåralle. TML
Ihan turhaan me täällä meuhkataan, pitäisikö Tommille tai jollekin muulle tehdä jatkoja. Eiköhän siellä sitä varten ole ukkelit. Tommin niin kuin jokaisen muunkin pelaajan kohdalla on aina tietysti kyse pelaajan hyödystä suhteessa pelaajan vaatimaan palkkaan. Tommin kohdalla tuo hyöty seuralle on kasvanut oleellisesti surkeiden syksyn pelien jälkeen. Mutta antaa Kerttulan arvioida nuo, varsinkin kun tietää pelaajien pyynnit. Minun mielestä Tommi on nykykunnossaan tärkeä palanen padan puolustusta yhdessä Peltomäen kanssa. Ja jos pyyntö osuu raamiin eikä korvaajaa ole vielä hankittu (vai onko?), niin näkisin nykykuntoisen Tommin mielelläni Patapaidassa myös ensi kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

lumperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onkohan näille Tommille huutelijoille jäänyt takaraivoon jyskyttämään ne muutamien vuosien takaiset sopimuksien purkamiset ja lausunnot tyyliin "tämähän on vain bisnestä" HIFK -siirron jälkeen. Itsekin olin silloin sitä mieltä, että takaisin Ässiin ei ole enää koskaan mitää asiaa, mutta aikaa myöden mieleni muuttui. Tommi on parantanut otteitaan huomattavasti kauden mittaan ja on harmi että seisomakatsomossa olevat puusilmät eivät tätä kehitystä ole huomanneet.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja valitettava tosiasia on että hänen kohdalla näkyy liiankin hyvin se, että tulavaisuus on turvattu 2-3v ajalle. Voi muistella nyt näitä Taimen otteita ennen tätä viimeistä 3kk aikaa ja sitä ennen vaikka IFK:n aikoja.

En sano tätä missään Taimi-vihoissani vaan ihan kylmä fakta, että kaveri pääsee kovalle tasolle aina vasta sopimuksen loppuvaiheessa. Näin ei ole todellakaan kaikkien pelaajien kohdalla.
Sun kylmissä faktoissa ei ole mitään järkeä.
Miten esimerkiksi Taimen eka IFK vuosi oli mielestäsi huono Ja toinen parempi?
Viime kaudella Taimi ei vaan pystynyt täysipainoista kautta pelaamaan vammojen takia.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pääsääntöisesti jokainen pelaaja, jolla sopimus on katkolla, pyrkii varmasti pelaamaan niin hyvin kuin osaa ja sitä kautta saa niitä sopimustarjouksia, joista voi sitten valita mieluisan. Esim. Taimella on taitoja vaikka mihin, ei ne mihinkään ole hävinneet, viime kausi rikkonainen ja tämä kausi ollut koko ajan nousujohteinen. Taimen ura jatkuu ja missä tahansa jatkuukin, toivon hänelle menestystä.
 

Tuamas

Jäsen
@korkki @JV82 Älkää nyt viitsikö. Eihän Taimi, varsinkaan nykykunnollaan, pelaa niin sanotusti ”Ässien budjetilla”. Ja valitettava tosiasia on että hänen kohdalla näkyy liiankin hyvin se, että tulavaisuus on turvattu 2-3v ajalle. Voi muistella nyt näitä Taimen otteita ennen tätä viimeistä 3kk aikaa ja sitä ennen vaikka IFK:n aikoja.

En sano tätä missään Taimi-vihoissani vaan ihan kylmä fakta, että kaveri pääsee kovalle tasolle aina vasta sopimuksen loppuvaiheessa. Näin ei ole todellakaan kaikkien pelaajien kohdalla.

Tämähän on aivan täyttä shittiä.

Ohessa Taimen kausitilastot, ne kun yhdistää sopimustilanteisiin, huomaa että tämä sinun ”valitettava tosiasia” itseasiassa pitää paikkansa ainoastaan tämän viimeisimmän sopimuskauden osalta.

Ja tämänkin sopimuskauden ”valitettava fakta” perustuu siihen, että Taimi oli enemmän tai vähemmän rikki koko viime kauden.
 

Liitteet

  • C30B2CA9-D683-44D4-8D10-6BD28FABC479.jpeg
    C30B2CA9-D683-44D4-8D10-6BD28FABC479.jpeg
    408,7 KB · kertaa luettu: 239

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ottaako Taimi nyt kapteenin natsat? Ja sitten sormet ristiin, ettei kapteenin kirous iske lailla Appelin ja Salmion
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
En viitsi tätä viestiä enempää kontribuoida tähän ketjuun, kun on siirrytty ”arvostele Taimen otteita” taas aikaan ”Tommi Taimea ei saa arvostella mistään tai ei tiedä mitään” aikaan. On se jännä, kun 3kk pelaa hyvin, niin kaikki muu unohtuu ja huonot otteetkin johtui silloin auringonpilkuista ja mustalaiskirouksesta.

Asiaan. Toivottavasti ei saa Taimi kapteenin natsoja. Pelannut ilman niitä aina huomattavasti parempaa peliä ja keskittynyt olennaiseen. Tai siis eihän tämäkään ole totta, mutta vain mielipiteeni.
 

Tuamas

Jäsen
En viitsi tätä viestiä enempää kontribuoida tähän ketjuun, kun on siirrytty ”arvostele Taimen otteita” taas aikaan ”Tommi Taimea ei saa arvostella mistään tai ei tiedä mitään” aikaan. On se jännä, kun 3kk pelaa hyvin, niin kaikki muu unohtuu ja huonot otteetkin johtui silloin auringonpilkuista ja mustalaiskirouksesta.

No kerro nyt, koska aiemmin Taimen suoritustaso on merkittävästi noussut sopimuksen ollessa katkolla?

Esimerkiksi mainitsemasi IFK:n aikoina Taimi pelasi hyvän ensimmäisen kauden ja toisella kaudella sukset menivät ristiin ja suoritustaso laski.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Esimerkiksi mainitsemasi IFK:n aikoina Taimi pelasi hyvän ensimmäisen kauden ja toisella kaudella sukset menivät ristiin ja suoritustaso laski.

Olen täällä jo muutamankin kerran vissiin sanonut, että kyse on mielipiteestä ja mielikuvasta tämän pelaajan otteiden kohdalla. Ja yleinen ilmapiiri on tosiaan kääntynyt täysin siihen, että Taimen arvostelijat ovat roskaa ja väärässä, kun taas vielä kauden alussa asetelma oli 180-astetta päinvastainen. Todistappa sinä nyt sitten, että ennen kauden alkua Taimen otteita on ylistetty kautta IFK- ja Ässä-palstojen, koska kaikki johtui loukkaantumisista, rutosta ja vääristä internet-asetuksista.

Se on hyvä että on viimein löytänyt tasonsa, mutta yleensä se kaverin taso löytyy mystisesti vain, kun tähdet ovat täydellisessä linjassa. En siis itse luottaisi tähän korttiin ollenkaan jos vakaata suoritustasoa haetaan. Varsinkaan yli 1v sopparilla.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Olen täällä jo muutamankin kerran vissiin sanonut, että kyse on mielipiteestä ja mielikuvasta tämän pelaajan otteiden kohdalla. Ja yleinen ilmapiiri on tosiaan kääntynyt täysin siihen, että Taimen arvostelijat ovat roskaa ja väärässä, kun taas vielä kauden alussa asetelma oli 180-astetta päinvastainen. Todistappa sinä nyt sitten, että ennen kauden alkua Taimen otteita on ylistetty kautta IFK- ja Ässä-palstojen, koska kaikki johtui loukkaantumisista, rutosta ja vääristä internet-asetuksista.

Se on hyvä että on viimein löytänyt tasonsa, mutta yleensä se kaverin taso löytyy mystisesti vain, kun tähdet ovat täydellisessä linjassa. En siis itse luottaisi tähän korttiin ollenkaan jos vakaata suoritustasoa haetaan. Varsinkaan yli 1v sopparilla.

Minä tuossa joku päivä selailin tätä ketjua sivulta 11 eli Taimen paluuottelusta eteenpäin ja siihen aikaan Taimi kyllä sai melko paljon kritiikkiä. Paskaa tuli vähän yhdeltä jos toiseltakin. Taimen otteet ovat parantuneet paljon noista ajoista, mutta ihan samoja piirteitä pelissä oli silloin kuin nytkin. Keskusteluilmapiiri vaan on muuttunut ja jopa ennen Taimea itse mollanneet paheksuvat nyt muiden kritiikkiä vaikka olisi kuinka perusteltua ja sinänsä asiallista keskustelua. Ilmeisesti kaikki eivät osaa nähdä eroa netissä keskustelun ja peleissä asiattomuuksien huutelun välillä vaan asiallisesti keskustelevatkin leimataan joiksikin häiriköiksi.

Mitä poliitikot edellä, sitä kansa perässä. Nykyään on tapana haukkua eri mielipiteitä omaavat ja pyrkiä vaientamaan heidät tai edes kyseenalaistamaan heidän uskottavuutensa. Eipä tässä voi kuin yrittää sopeutua, koska tämä on ajan henki.

Se minua vähän tässä keskustelussa kummastuttaa, että vaikka Taimen peliotteiden kritisoimisen suhteen ollaan niin herkkähipiäisiä niin Vainosten, Korhosten, Salmioiden, Mäkisten jne. rajukaan arvostelu ei juuri aiheuta mitään vastareaktiota. Vähän tekopyhää minusta. Luulisi joka pelaajan ansaitsevan ihan saman kohtelun.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Se minua vähän tässä keskustelussa kummastuttaa, että vaikka Taimen peliotteiden kritisoimisen suhteen ollaan niin herkkähipiäisiä niin Vainosten, Korhosten, Salmioiden, Mäkisten jne. rajukaan arvostelu ei juuri aiheuta mitään vastareaktiota. Vähän tekopyhää minusta. Luulisi joka pelaajan ansaitsevan ihan saman kohtelun.

Porilaisille porilaiset pelaajat ovat helposti pyhä lehmä ja ulkopuolisille ei mene niin helposti tunteisiin omien arvostelu. Itse pyrin kehumaan tai kritisoimaan pelaajia peliotteiden enkä syntymäpaikan perusteella. Kun joku kehittyy ja parantaa peliotteitaan niin varmasti tulen huomioimaan sen positiivisilla viesteillä, sama toki päinvastoinkin. Olen kritisoinut Taimea peliotteista ja ylimielisyydestä mutta varmasti olen myös kehunut Taimea hyvien peliotteiden ja etenkin tehoilujen jälkeen.

Asiat harvoin ovat vain joko mustaa tai valkoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös