Kyllähän tuollainen pelaaja on vahvistus, joka tulee kieltämättä tarpeeseen! Pelituntuman kanssa on varmasti alkuun vähän niin ja näin, mutta eiköhän mies ole kevään peleissä jo alakerran johtomiehiä.
Pyydän etukäteen anteeksi jos jotakuta nämä mietiskelyni loukkaavat, mutta minä ihan oikeasti haluaisin tietää että mikä mahtaa olla miehen sitoutumisen taso joukkueeseen? Olisi mukava tietää että tuliko hän tänne sillä mielellä että pelataan seuraavat kaksi ja puoli kautta täällä ja otetaan seuraava mestaruus? Vai tuliko hän tänne pelailemaan siksi aikaa, että pian taas joku naapuriseura tarjoaa vähän isompaa tilinauhaa ja sitten sanotaankin että "ei mua nyt oikeen enää huvita olla täällä, kyllä kai te ymmärrätte, tää ny on vaan bisnestä, mul on jo reppu pakattu ja kyyti lähtee nyt, moikkamoi!"?
Sitoutuminen kun on aikalailla tärkeimpiä juttuja mitä olla voi, niin pelaajan esitysten kuin joukkuehengenkin takia. On kanssapelaajalle aika perseestä olla sellaisen vieressä, jonka elekieli kertoo, että eipä tämä nyt niin vakavaa ole. Vedä siinä sitten täysillä ilman että vituttaa. Faneista nyt puhumattakaan, varmasti moni muukin Ässäkannattaja minun lisäkseni mietiskelee juuri samoja juttuja. Eikä ole mikään selitys että "Nää on kato ammattilaisia, kyl ne vetää täysillä aina ja joka paikassa". Pelaaja on itse omalla käytöksellään osoittanut nuo jutut omalta kohdaltaan paikkansa pitämättömiksi.
Onkohan sopimuksessa siis pykälää muuhun joukkueeseen siirtymisestä ja korvaussummaa kirjattuna siitä jos tälläinen tapahtuu?
No, hyvä pelaaja Taimi kyllä on. On hänestä itsestään kiinni että millaisena miehenä hänet kotikylässään tullaan muistamaan. Toivon tosiaan että mies vetää seuraavat kaudet Ässäpakiston liiderinä ja minun seinälle maalaamani pirut ovat pelkkää sananhelinää.