Tommi Santala palaa Jokereihin

  • 69 429
  • 380
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ihme itkemistä täällä Santalan palkasta, ennen kaikkea muiden joukkueiden kannattajilta. Sehän nyt on päivänselvää ettei Santala tänne halvalla tullut ja miehen hinta/laatu -suhde jää vielä todistettavaksi kauden aikana. Eniten kuitenkin hämmästyttää miten hanakasti kansa on tuohon täkyyn tarttunut jossa IS enemmän tai vähemmän sensaatiohakuisesti Santalan palkasta kiekui. Olen käsittänyt että tähän nimenomaiseen tapaukseen on laskemalla laskettu kaverin enemmän tai vähemmän kaikki Jokereille aiheuttamat kulut ja jätetty sillä nettopalkalla spekulointi pienemmälle jotta saataisiin ne raflaavammat otsikot aikaiseksi ja kansa kohisemaan.Tosin jos Santala meiltä nettona sen 400k€ käteen saisi (ja luontaisedut päälle) niin kyllä meikäläinenkin jo hitusen nikottelisi.
En silti oikein jaksa uskoa etteivätkö Tenkratien, Kariyoiden(vai miten toi pitäisi vääntää) yms. starojen kokonaiskustannukset joukkueilleen olisi lähempänä tuota maagista neljääsataatonnia. Kumman hiljaa noiden pelaajien todellisista hinnoista ollaan kuitenkin oltu. Onko näillä kavereilla sitten todellisia kustannuksia jaettu/piilotettu ovelammin vai eikö ketään kiinnosta tarpeeksi mitä muut "rahaseurat" pelaajistaan maksavat että mölinää syntyisi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
repe_joke kirjoitti:
Kannattaa myös muistaa, että markkinoiden yleisen hintatason määrittelee saatavuus. Siellä ei varmasti Santalan tasoisia kavereita ole bussilastillista vapaana, joten hinta on kova.

Naulan kantaan. Siinä missä muut valittavat, että pelaajia ei ole vapaana, Matti heilautti shekkivihkoa ja hankki kovan luokan kotimaisen pelaajan. Tietysti Santalan hinta olisi jotakin muuta, jos tänne olisi jonossa tulossa hänen tasoisiaan pelaajia.

Elämä on.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kyllä se pojjaat nyt on niin, että maksoi Santala miljuunan tahi kolme euroa, niin kipeään tarpeeseen Jokereille mies kuitenkin hankittiin.

Ei kait joku tosissaan väitä, että Hjalmarin olisi pitänyt jonkun liigan markkinatilanteen vuoksi uhrata Jokereiden tavoitteet, ja näyttää esimerkkiä päästämällä Santala esimerkiksi johonkin muuhun SM-Liigan seuraan? No haloo. Mikäli ette ole huomanneet, Jokerit rämpii übersyvällä suossa, viime vuoden perusrungon pelaajistokin on vajonnut syvälle harmaaseen massaan ja neppariin on tullut enemmän kuin tällainen organisaatio voi ottaa.

Siis: toimenpiteitä tarvittiin ja nyt niitä tehtiin. Maksoi varmaan jonnin verran, mutta vielä enemmän maksaa tuo rämpiminen. Pala kerrallaan homma on korjattava. Muutama pala on nyt hankittu. Kohta nähdään tarvitaanko lisää muutoksia.

Tommille toivotetaan roppakaupalla onnea avauspeliin, sekä onnistumisia. Niitä tarvitsee nyt koko joukkue!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
scholl kirjoitti:
Hesarin jutusta en ymmärrä paria asiaa:
- jos on yksisuuntainen 450'usd:n sopimus niin miten palkka olisi silti ollut alhaisempi AHL:ssä?
- miten paljon enemmän 450'usd:stä olisi jäänyt verojen jälkeen käteen vrt. jokeritdiili? Jos ero on pieni, on ymmärrettävämpää hylätä Jenkkisopimus
Ei ollut siis oikeasti yksisuuntainen sopimus, vaan sellainen sopimus, joka koski käytännössä vain NHL:ssä pelaamista. Farmipalkka oli sopimuksessa määritelty NHL:n minimipalkkaa pienemmäksi, mutta sen suuruudesta en kyllä osaa sanoa mitään tarkempaa.

Toiseksi, Santala ei siis hylännyt tuota sopimusta, vaan sopimuksessa oli alunperinkin pykälä, joka mahdollisti siirron Eurooppaan, mikäli NHL-paikkaa ei heruisi.

Näin olen ymmärtänyt. Jos joku tietää paremmin/enemmän, voinee korjata. Faktaa nyt on kuitenkin se, ettei sopimus ollut "yksisuuntainen" (piru kun on huono suomennos...) siinä mielessä, että palkka olisi ollut farmissa sama. Tämän Santala eilen tiedotustilaisuudessa myönsi.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Negatiivinen kirjoitti:
En silti oikein jaksa uskoa etteivätkö Tenkratien, Kariyoiden(vai miten toi pitäisi vääntää) yms. starojen kokonaiskustannukset joukkueilleen olisi lähempänä tuota maagista neljääsataatonnia. Kumman hiljaa noiden pelaajien todellisista hinnoista ollaan kuitenkin oltu...

Juu, sama pätee siihenkin, että jos jossain muussa seurassa puuhaava kaveri valittaa palkkojen (muidenkin kuin santaloiden) kovuutta, niin kiviäkinhän sellainen toki kiinnostaa.

Jokereista ja Hjalliksesta revitellään otsikoita ja lapset itkee keskustelupalstoilla ja karavaani kulkee.

Jokereiden ja Hjalliksen pussiinhan koko show pelaa. Kun on puhetta on näkyvyyttä on markkina-arvoa. Hauskaa leikkiä ajatuksella että Harkimo jakaisi ilmaista limukkaa niille, jotka jossain Jatkoajassa pitävät näkyvää ja värikästä jokerikeskustelua yllä, nostaen esiin milloin minkäkinlaisen 'ennen näkemättömän epäkohdan ja -loogisuuden tahi muun inhimillisen ajattelukyvyn puutteen'.

Itse toki toivoisin pikkuhiljaa kiekkokeskustelun palaavan tähänkin ketjuun, mutta meneehän tämä tällastakin showta seuraillessa ja kommentoidessa. Kivaa pikku viihdykettä.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Vteich kirjoitti:
Meinaat, että Tepsillä olisi rahkeita maksaa 400 k€ yhdestä pelaajasta?
Ohmi kirjoitti:
Tällä hetkellä kermaa on sentään jakamassa Blues, Hifk, Jokerit ja Kärpät.
En näe nimim. Ohmin mainitsevan TPS:ää tämän hetken rikkaimmista seuroista.

Sitten, mitä se Hjallis nyt tarkalleen ottaen on siellä julkisuudessa sanonut? Mitä ihmeen väliä sillä on, jos (en siis itse ole huomannut hänen lausuntojaan) hän on vain valitellut korkeita palkkoja? Minä ainakin kaupassa olen saattanut harmitella jonkin tuotteen korkeaa hintaa, mutta silti ostanut sen. Olenko minä nyt kaksinaamainen, kuten nimim. Begbie Hjallista nimittää?

Peku kirjoitti:
hinta/laatusuhde on tuossa Santalan sopimuksessa enemmänkuin vääristynyt.
Jostain hinta/laatu-suhteista on aivan turha puhua Santalan kohdalla, kun Tommi ei ole peliäkään pelannut. Palaa mieluummin asiaan sitten, kun on aihetta.

Tänään Santala sitten pelaa. Peukut pystyyn! Vierelleen saa Token ja Tomekin.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cobol kirjoitti:
Käytin tuota vertausta tilanteesta, jossa markkina ei ollut Nokialle otollinen. Vertaus ei välttämättä ollut kaikkien ymmärrettävissä ja sen takia kirjoitinkin tilanteen olevan eräällä tavalla sama kiekkopuolella nyt kun pelaajien hinnat ovat kalliita. Markkina ei ole otollinen seurajohtajille. Silti on ostettava pelaajia ja vertasin sitä tilanteeseen, jossa Nokian on liiankin halvoista hinnoista huolimatta myytävä puhelimia. Bisnes ei siis pysähdy, vaikka markkinatilanne ei ole paras mahdollinen.

Eniten ihmettelen sitä, että täällä ramppaa tasan samat kirjoittajat kirjoittamassa ensin siitä, että Virmanen ei ostanut laatua eikä Masalla ole enää ikinä pelimerkkejä taskussaan ja kun Virmanen ostaa laatua ja käyttää pelimerkkejä, samat nimimerkit paheksuvat parhaan saatavissa olevan suomalaisen sentterin hankintaa sekä rahan tuhlausta.

Miksi pitää kirjoittaa asiasta, josta selvästikään ei ole mitään mieltä pelkästä kirjoittamisen ilosta? Ja ei tarvitse vastata, syyn tiedän muutenkin. Hjallis ja Jokerit sekä kateus.

No joo. Tuossa ensimmäisessä kappaleessa et perustellut sitä mitä pyysin. Lähinnä olisi kiinostanut lukea millä perusteella kuvittelit minun pitävän parempana vaihtoehtona lopettaa puhelinmyynti kokonaan vaihtoehtona huonoilla katteella myynnille. Mutta olkoon. Joka tapauksessa tuo mainitsemasi vertaus ontuu aika pahasti koska otit vertailukohdaksi myymisen ja ostamisen ja vieläpä täysin erilaiselta liiketoiminnan alalta. Joten ehdotan että unohdetaan tuo.

Tuosta toisessa kappaleessa mainitsemasi nimimerkit olisi mielenkiintoista lukea. Tai oikeastaan ei sillä niin väliä ole, mutta jos tarkoitit minua, ole hyvä ja kopio yksi viesti malliksi, jossa kirjoitan mainitsemiasi asioita.

Ja mikäli tuossa viimeisessä kappaleessasi viittasit minuun, lue ihmeessä nuo tässä ketjussa kirjoittamani viestit uudelleen. Tuo Hjallis, Jokerit sekä kateus on mielestäni loppuun käytetty mielikuvitukseton ja helppo tapa yrittää tyrmätä eriävät mielipiteet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
Tuossa ensimmäisessä kappaleessa et perustellut sitä mitä pyysin. Lähinnä olisi kiinostanut lukea millä perusteella kuvittelit minun pitävän parempana vaihtoehtona lopettaa puhelinmyynti kokonaan vaihtoehtona huonoilla katteella myynnille. .

Oletko sinä ihan oikeasti noin tyhmä? Ei paljon kiinnosta sun puhelimyyntisi. Ei mua eikä ketään muutakaan. Jos et käsitä rautalangasta vääntämääni esimerkkiä, unohda se. Sen tarkoitushan oli vain helpottaa ymmärtämään case Santalaa. Tapaus Santala & Jokerit ei avaudu sulle muutenkaan, joten voit marista ja itkeä asiasta jossain muualla kuin täällä. Hanki nyt vaikka se Canal - jos saat edes sen aikaiseksi.

Tahverot voivat jatkossa itkeä liikaa maksetuista rahoista jossain muualla. Santala palasi Jokereihin, pelaa tänään ja siinä se on.
 

"JELINEK"

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK aina ja iän kaikkisesti
Tommi Santala on ollut hyvä pelaaja ja on sitä varmaankin viellä. Hyvä niin. Olkoonkin palkka sitten mitä on, niin, jos on maksaa toiselle, siitä vaan.

Jos SM-liigaa aletaan pienentämään esim. 10 joukkueen sarjaksi, voidaan harvennus aloitaa Helsingistä ja Tampereelta. "Eihän Sm-liigassa pelaaminen voi olla jokaisen maakunnan ja kunnanisän ja -äidin velvollisuus". Eli yksi joukkue per kaupunki. Jos Sm-liiga haluaa näkyvyytä, se näkyy ja kuuluu ympäri Suomea. Sm-liigaa ei saa tehdä vain pienen surakunnan viihteeksi!

Ps. Kaikki joukolla Tommia katsomaan lauantaina. HPK-JOKERIT 3-2.
Ja taatusti hyvää viihdettä pienellä rahalla.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cobol kirjoitti:
Oletko sinä ihan oikeasti noin tyhmä? Ei paljon kiinnosta sun puhelimyyntisi. Ei mua eikä ketään muutakaan. Jos et käsitä rautalangasta vääntämääni esimerkkiä, unohda se. Sen tarkoitushan oli vain helpottaa ymmärtämään case Santalaa.

Tämäkö on sinun käsityksesi keskustelusta? Ensin saivartelet jostain sanamuodosta yhdelle kirjoittajalle, jonka jälkeen esität arvioita minun nimissäni(lopulta myös kaikkien muiden), menet henkilökohtaisuuksiin, piiloudut milloin minkäkin teeman(kateus, itkeminen, asiantuntemattomuus, tyhmyys) taakse. Kuka tahansa osaa solvata keskustelukumppania siinä vaiheessa kun vasta-argumentit ovat lopussa. Mielestäni tuo "rautalangasta" vääntämäsi esimerkki ei toiminut. Voit haukkua minua millä nimillä tahansa, mutta silti sinä kirjoitit täysin kahdesta eri asiasta. Siitä syystä tuo rautalankasi katkeili.

Ihmettelen kovin paljon sitä kuinka eriävä MIELIPIDE voi ottaa noin koville, että pitää syyllistyä, vähemmän tyylikkääseen keskusteluun. Kun syytät minua asiantuntemattomaksi, tyhmäksi ym. oletko pysähtynyt miettimään kertaakaan, että kyse on VAIN mielipiteestä. Olen koko keskustelun ajan korostanut että ratkaisu Santalan hankkimisesta on Harkimon oma ja hänellä on siihen täysi oikeus. Hän kerää siitä kiitokset tai tappiot aikanaan. Haluan edelleen muistuttaa että tämä on keskustelupalsta, jossa on oikeus esittää mielipiteitä. Mikäli jokainen meistä huomioi tämän, saattaa erilaiset mielipiteet olla jopa hyödyllisiä, koska ne synnyttävät keskustelua.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
Ihmettelen kovin paljon sitä kuinka eriävä MIELIPIDE voi ottaa noin koville, että pitää syyllistyä, vähemmän tyylikkääseen keskusteluun. Kun syytät minua asiantuntemattomaksi, tyhmäksi ym. oletko pysähtynyt miettimään kertaakaan, että kyse on VAIN mielipiteestä.

Vitutat minua aivan oikeasti. Sinua ei kiinnosta jääkiekko tippaakaan. Jaksat itkeä ja marista täällä Jatkoajassa kaikista muista asioista viestitolkulla.

Minun tyhmyydekseni voit laskea sen, että vastasin sinulle sen ensimmäisen kerran. Sait siitä oivan mahdollisuuden kirjoittaa paskaa, joka ei liity millään tavalla jääkiekkoon.

Pysy nyt poissa trollaamasta täältä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cobol kirjoitti:
Vitutat minua aivan oikeasti. Sinua ei kiinnosta jääkiekko tippaakaan. Jaksat itkeä ja marista täällä Jatkoajassa kaikista muista asioista viestitolkulla.

Minun tyhmyydekseni voit laskea sen, että vastasin sinulle sen ensimmäisen kerran. Sait siitä oivan mahdollisuuden kirjoittaa paskaa, joka ei liity millään tavalla jääkiekkoon.

Pysy nyt poissa trollaamasta täältä.

Jälleen sinä esität mielipiteitä minun puolestani. Minua kiinnostaa jääkiekko hyvin paljon. Ja by the way, jälleen sinä piiloudut vasta-argumenttien puutteessa itku, marina-teemojen taaksen sen sijaan että yrittäisit vastata tuohon viestiini, joka on loppupelissä kuitenkin ihan siistiä tekstiä.

Roska on myös helppo nähdä toisen silmässä, kun saman aikaisesti omassa silmässä on herne. Kun syytät minua milloin porvoamisesta, milloin trollaamisesta, voisi olla aika hyödyllistä vaikka vertailla tekstiemme sisältöä sekä kirjoitustyyliä.

Myös väitteesi paskan kirjoittamisesta, joka ei liity aiheeseen on vahvasti liioteltu, koska tuo edellinen viestini on tähän mennessä ainoa tekstini, jossa ei ole sanaakaan ketjun aiheesta. Ja sekin on vastine tuolle epäkohteliaalle purkauksellesi

Ja sitten takaisin päivän "epistolaan". Santalan paluu Jokereihin tapahtui Tampereella tilastomerkintöjen valossa mollivoittoisesti. 12min. jäähyä ei liene se mitä häneltä seurajohto toivoo. No se oli ensimmäinen ottelu, eikä siitä voida vetää liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä. Vaikka olenkin sitä mieltä että tämä "kohuhankinta" ei tässä sarjassa ole hintansa arvoinen, tulee hän olemaan Jokereille tärkeä pelaaja. Kaiken tämän mediakohun keskellä miehelle on lyöty kovat paineet niskaan. Santalan hankinnan myötä myös seuran valmennusjohdolle on painetta kasattu enemmän kuin riittävästi. Tulee olemaan todella mielenkiintoista nähdä miten Wade& kumpp. noissa paineissa kykenee toimimaan. Päivä päivältä otteluista tulee enemmän ja enemmän "pakkovoittoja" ja tämä ei ainakaan helpota tuon joukkueen taivalta liigassa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Birkku kirjoitti:
Vaikka olenkin sitä mieltä että tämä "kohuhankinta" ei tässä sarjassa ole hintansa arvoinen, tulee hän olemaan Jokereille tärkeä pelaaja.
Miten määrittelet "hintansa arvoinen"; mikä hinta, mitkä odotukset (henk.koht. pisteissä vaiko Jokereiden pisteet/ottelu ennen Santalaa/ Santalan jälkeen)?

Birkku kirjoitti:
Kaiken tämän mediakohun keskellä miehelle on lyöty kovat paineet niskaan.
Kuka on on lyönyt? Missä? Mitä odotetaan?

Birkku kirjoitti:
Santalan hankinnan myötä myös seuran valmennusjohdolle on painetta kasattu enemmän kuin riittävästi. Tulee olemaan todella mielenkiintoista nähdä miten Wade& kumpp. noissa paineissa kykenee toimimaan. Päivä päivältä otteluista tulee enemmän ja enemmän "pakkovoittoja" ja tämä ei ainakaan helpota tuon joukkueen taivalta liigassa.
Onko ajatuksesi tässä että Santala hankittiin paineiden kasaamiseksi valmennusjohdolle? Enpä usko.

Eiköhän niitä paineita ollut enemmän kuin tarpeeksi jo ennen tätä. Itse olen sitä mieltä että paineita yritettin vähentää tällä sainauksella, tarjota palikat parempaan menestykseen, mitä luulet?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
Jälleen sinä esität mielipiteitä minun puolestani. Minua kiinnostaa jääkiekko hyvin paljon. Ja by the way, jälleen sinä piiloudut vasta-argumenttien puutteessa itku, marina-teemojen taaksen sen sijaan että yrittäisit vastata tuohon viestiini, joka on loppupelissä kuitenkin ihan siistiä tekstiä.

Viimeisimmät viestisi:

11 viimeisintä viestiäsi on Santala-ketjussa. Sisältö: Hjallis teki väärin, Santala on liian kallis, Hjallis tekee huonoa bisnestä, Santala on liian kallis SM-liigaan, cobol ei suostu keskustelemaan yms.

Yksinkertaistettuna: jauhat samaa mantraa koko ajan. Esität saman syvän paheksuntasi uudelleen ja uudelleen eri tavoin.

42 yllä olevia edeltäneestä vietistäsi 39 on Canal+/Nelonen ketjussa, jossa olet muutaman muun kirjoittajan mielestä maanvaiva jatkuvine itkuinesi. Viestisi aiheuttavat muissa kirjoittajissa inho-reaktioita tyyliin "kukaan ei jaksa kuunnella tuota valitusta pävästä toiseen" yms.

Jostain minulle käsittämättömästä syystä olet siirtynyt nyt päivystämään Jokereiden osioon, vaikka täällä sulla ei ole mitään tekemistä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gags kirjoitti:
Miten määrittelet "hintansa arvoinen"; mikä hinta, mitkä odotukset (henk.koht. pisteissä vaiko Jokereiden pisteet/ottelu ennen Santalaa/ Santalan jälkeen)?

Näkemykseni mukaan ollakseen hintansa arvoinen pitää Santalan olla jos ei liigan paras, niin ainakin hyvin lähellä parasta pelaajaa, koska nauttii sarjan kovinta palkkaa? Vähimmäisvaatimuksena hänen täytyy olla ehdottomasti parempi kuin mahdolliset? Jokereiden torjumat edullisemmat pelaajat liigassa. Joukkueen pistesaalis ei välttämättä ole oikeudenmukainen mittari yhtä pelaajaa arvioitaessa

Kuka on on lyönyt? Missä? Mitä odotetaan?

Kun valtakunnan medioissa hehkutetaan miehen olevan liigan kallein pelaaja, voisi kuvitella sen ainakin jolain tasolla lyövän paineita niskaan.


Onko ajatuksesi tässä että Santala hankittiin paineiden kasaamiseksi valmennusjohdolle? Enpä usko.

Eiköhän niitä paineita ollut enemmän kuin tarpeeksi jo ennen tätä. Itse olen sitä mieltä että paineita yritettin vähentää tällä sainauksella, tarjota palikat parempaan menestykseen, mitä luulet?

Ei tietenkään ole hankittu ketään kasaamaan paineita kenellekkään. Ehkä tuo sitten oli hiukan epäselvästi ilmaistu, joten täsmennetään. Santalan tulon myötä Jokereiden valmennuksella on viimeistään nyt käsissään palikat joilla on lupa odottaa menestystä. Viime hetken menetykset eivät enää kelpaa selitykseksi menestymättömyydelle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
Santalan tulon myötä Jokereiden valmennuksella on viimeistään nyt käsissään palikat joilla on lupa odottaa menestystä. Viime hetken menetykset eivät enää kelpaa selitykseksi menestymättömyydelle.

Nyt kun puhut asiaa jääkiekosta, se on ok.

Jokereiden hyökkäyspää on Santalan tulon jälkeen kohtuullinen. Tällä hetkellä suurin ongelma on maalilla. Goehring ei jostain syystä pääse peleihin mukaan siten, että hän torjuisi edes SM-liigan TOP-15 tasolla. Kun torjuntaprosentti on 88 ja päästettyjen maalien keskiarvo 3.49, ollaan kaukana siitä, että joukkueelta on lupa odottaa menestystä. Yksikään joukkue ei voi menestyä SM-liigassa noilla statseilla.

Muut hankinnat menevät hukkaan, jos tässä asiassa ei tehdä suhteellisen nopeita ratkaisuja.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Birkku kirjoitti:
Santalan paluu Jokereihin tapahtui Tampereella tilastomerkintöjen valossa mollivoittoisesti. 12min. jäähyä ei liene se mitä häneltä seurajohto toivoo.
Nerokas heitto ottaen huomioon vielä sen miten jäähy tuli. Toivottavasti Virmanen on nyt hereillä ja lukee tämän.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
cobol kirjoitti:
Viimeisimmät viestisi:

11 viimeisintä viestiäsi on Santala-ketjussa. Sisältö: Hjallis teki väärin, Santala on liian kallis, Hjallis tekee huonoa bisnestä, Santala on liian kallis SM-liigaan, cobol ei suostu keskustelemaan yms.

Yksinkertaistettuna: jauhat samaa mantraa koko ajan. Esität saman syvän paheksuntasi uudelleen ja uudelleen eri tavoin.

42 yllä olevia edeltäneestä vietistäsi 39 on Canal+/Nelonen ketjussa, jossa olet muutaman muun kirjoittajan mielestä maanvaiva jatkuvine itkuinesi. Viestisi aiheuttavat muissa kirjoittajissa inho-reaktioita tyyliin "kukaan ei jaksa kuunnella tuota valitusta pävästä toiseen" yms.

Jostain minulle käsittämättömästä syystä olet siirtynyt nyt päivystämään Jokereiden osioon, vaikka täällä sulla ei ole mitään tekemistä.

Minä osallistun keskustelupalstalla ajankohtaisiin, mielenkiintoisiin sekä minulle läheisiin aiheisiin. "Kirjoitus-strategiani" perustuu mielipiteiden esittämiseen perustellusti sekä vastaamiseen viesteihin, jotka käsittelevät omia tekstejäni. Koska olen ihminen, syyllistyn joskus myös ylireagointiin, kuten tuolla Canal+/Nelonen ketjussa alkuvaiheessa tapahtui. Tämän myös avoimesti myönsin ja sitä myös pahoittelin. Viime aikoina tuota keskustelua on kuitenkin käyty mielestäni hyvässä hengessä. Kun teit tuota jäätävää tilastoasi tästä ketjusta huomioitko kuinka moni teksteistäni oli vastaus juuri sinulle.

Tilastonikkarina kertonet seuraavaksi monta viestiä olet itse kirjoittanut tähän ketjuun sen jälkeen kun uhkasit vetäytyä tästä ketjusta (: voit myös referoida samalla myös omien viestiesi asiasisällön.

Ja lopuksi minä näytän sinulle mallisuorituksen, kuinka vetäydytään osittain. Tämä on viimeinen viestini sinulle tässä ketjussa. Keskustelua ei voi syntyä jos vain toinen perustelee ja toinen heittelee vastaukseksi solvauksia. Sitä paitsi meillä ei ole sinun kanssa oikeutta täyttää tätä ketjua keskinäiseen välien selvittelyyn.

ps. en muuten ihan varmasti poistu tästä kejtusta sinun käskystä yhtään mihinkään. Sinulla ei valitettavasti ole sananvaltaa siihen kenellä on tekemistä, missäkin ketjussa.

edit. huomasin muuten hauskan yksityiskohdan tuossa lainaamassani tekstissä. Kaveri näkee paljon vaivaa laskeakseen minun kirjoittamia viestejä ja LASKEE VÄÄRIN. yksi, kaksi, YKSITOISTA. Ei se mitään. matikka on vaikea laji. Pitää vissiin olla ylpeä tyhmä puhelinmyyjä. osaan kuitenkin kauppiksen matikalla laskea kolmeen (: Taitaa olla enemmän, mitä jotkut johtavat IT-konsultit.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Birkku kirjoitti:
Näkemykseni mukaan ollakseen hintansa arvoinen pitää Santalan olla jos ei liigan paras, niin ainakin hyvin lähellä parasta pelaajaa, koska nauttii sarjan kovinta palkkaa? Vähimmäisvaatimuksena hänen täytyy olla ehdottomasti parempi kuin mahdolliset? Jokereiden torjumat edullisemmat pelaajat liigassa. Joukkueen pistesaalis ei välttämättä ole oikeudenmukainen mittari yhtä pelaajaa arvioitaessa
Lähtökohtaisesti olen luonnollisesti täysin samaa mieltä kanssasi, ei varmasti kukaan ole eri mieltä. Mutta tässä on pari asiaa otettava huomioon. Vaikka olettaisimme, mitään evidenssiähän asiasta ei ole, mutta kohtuullista on olettaa, että Santala varmasti on viiden kalleimman liigapelaajan joukossa, täytyy tätä hankintaa minun mielestä peilata ennenkaikkea Jokereiden tilanteeseen ja liikkeellä oleviin pelaajiin. Kaikki varmasti on sitä mieltä myöskin, että Santala oli ehkä kovin saatavissa oleva hankinta tällä hetkellä? Samoin voisi sanoa että Jokereilla, HIFK:n ohella, on tällä hetkellä kovin tarve vahvistuksista, eikö? Samoin täysin selvää on että kysyntä määrittää hinnan. Jos jatketaan sitten olettamuspuolella ja oletetaan edelleen että lehtitiedot pitävät paikkaansa koskien Santalan hintaa. Blues ja HIFK tarjosi siis 350.000 tai mitä tahansa, ei nyt jakseta tuosta numerosta puhua enää, niin Jokerit tarjosi vaikkapa 400.000 tai mitä tahansa, mutta kuitenkin vaikkapa 15% enemmän kuin Blues ja HIFK, ok? Silloinhan markkinahinta eli käypä hinta tässä tilanteessa oli 350.000 ja Jokerit maksoi siis 15% ylihintaa. Kun sitten verrataan tätä 15% ylihintaa esim. joukkueiden sarjasijoituksilla, niin onko mielestäni sarjajumbon tyhmä maksaa 15% enemmän pelaajasta, kun sarjakärjessä porskutteleva Blues tai sarjajohtan juuri kaatanut HIFK olisi ollut valmis maksamaan? Minun mielestäni kyseessä ei ole edes ylihinta, vaan minun mielestäni Jokereilla on huutavampi pula kuin edellämainituilla, jolloin 15% suurempi tarjous kuulostaa minusta hyvältä.

Täysin samaa mieltä olen siitä, että Santalan täytyy olla parempi kuin Jokereiden torjumat halvemmat pelaajat liigassa tässä tilanteessa. Ketä oli tarjolla tällä hetkellä ja kenet Jokerit torjui ja mihin hintaan? Olisi hyvä tietää nyt, niin voidaan vertailla myöhemmin.

Birkku kirjoitti:
Kun valtakunnan medioissa hehkutetaan miehen olevan liigan kallein pelaaja, voisi kuvitella sen ainakin jolain tasolla lyövän paineita niskaan.
Santalalla varmasti paineita onkin, mutta aiemmin oli kai puhetta valmennusjohdosta?

Birkku kirjoitti:
Santalan tulon myötä Jokereiden valmennuksella on viimeistään nyt käsissään palikat joilla on lupa odottaa menestystä. Viime hetken menetykset eivät enää kelpaa selitykseksi menestymättömyydelle.

Tässä meillä on selkeä näkemysero. Mielestäni sarjan potentiaalisen peräkkäisen MVP pelaajan Tim Thomasin menetystä ei ole korvattu läheskään. Ei maalinsuulla, eikä joukkueen itseluottamuksen häviämisenä. Myöskään liigan ylivoimaisen ykkössentterin menetystä ei ole korvattu, joka myös heijastuu itseluottamuksen puutteena. Santalaa voidaan pitää Filppulan korvaajana. Sitten on vielä ykköslaituriksi hankittu Rita ja hänen menetyksensä.

On täysin selvää että loputtomasti joukkuetta ei voida vahvistaa jos pisteitä ei ropise, joten jossain vaiheessa tulee vastaan valmentajan vaihto. Tällä hetkellä Jokerijohto on hienosti sitoutunut aiempiin valintoihinsa ja toivon että sitoumusta ja pitkäpinnaisuutta riittäisi vielä tuollaiset 10 ottelun ajan. Sitten voidaan mielestäni palata valmennusjohtoon, varsinkin kun nuo palikat pelaajamateriaalin suhteen on saatu kondikseen.

edit: 10 vaiko 15 prossaa
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Birkku kirjoitti:
. Tämä on viimeinen viestini sinulle tässä ketjussa. Keskustelua ei voi syntyä jos vain toinen perustelee ja toinen heittelee vastaukseksi solvauksia.

Loistavaa! Pidät siis turpasi kiinni ja lopetat Jokereiden ja Hjalliksen solvaamisen Santalan hankinnasta liian kalliina pelaajana SM-liigaan.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Birkku kirjoitti:
Näkemykseni mukaan ollakseen hintansa arvoinen pitää Santalan olla jos ei liigan paras, niin ainakin hyvin lähellä parasta pelaajaa, koska nauttii sarjan kovinta palkkaa? Vähimmäisvaatimuksena hänen täytyy olla ehdottomasti parempi kuin mahdolliset? Jokereiden torjumat edullisemmat pelaajat liigassa. Joukkueen pistesaalis ei välttämättä ole oikeudenmukainen mittari yhtä pelaajaa arvioitaessa

Sen verran on nyt pakko sivustakatsojana puuttua keskusteluunne, että vaikka Santalasta kovia odotuksia on varmasti lähestulkoon kaikilla, niin ei pidä mielestäni asettaa vaatimukseksi sitä, että hän olisi välttämättä liigan paras pelaaja. Hjallis ja Masa tuskin hankkivat Tommia Jokereihin siksi, että saamme riveihimme liigan parhaan pelurin. ''Hahaa, ostetaan Santala, se on sitte liigan paras''! Ei se näin mene!

Toki Santalan varaan voidaan laskea iso pelillinenkin panos, mutta mielestäni Santalan tarkoitus jokereissa on ensisijaisesti joukkueen herättäminen. Tapahtuu se sitten esimerkkinä kentällä, kopissa tai ihan yleisenä muutoksena muiden pelaajien pääkopassa, sillä ei ole suurta merkitystä. Jo se parantaa kaikkien suoritusta, kun tiedetään että porukassa on nyt mukana huippukaveri.

Se ykkösjuttu ei ole nyt se, että muna pystyssä hehkutetaan, että Tommi on paras, vaikka takkiin tulisi kaikissa lopuissakin peleissä. Kärjistettynä mulle on aivan sama vaikkei Santala tekisi Jokereissa pisteen pistettä, mutta jos joukkue nyt tämän hankinnan seurauksena nousee omalle tasolleen ja pelaa keväällä Suomen mestaruudesta, on hankinta osoittautunut varsin hyväksi
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gags kirjoitti:
Blues ja HIFK tarjosi siis 350.000 tai mitä tahansa, ei nyt jakseta tuosta numerosta puhua enää, niin Jokerit tarjosi vaikkapa 400.000 tai mitä tahansa, mutta kuitenkin vaikkapa 15% enemmän kuin Blues ja HIFK, ok? Silloinhan markkinahinta eli käypä hinta tässä tilanteessa oli 350.000 ja Jokerit maksoi siis 15% ylihintaa.

Jos sopii, jutellaan kuitenkin hiukan noista numeroista. Mielestäni tuo suuruusluokka 350 000-400 000 on tässä sarjassa liian kova hinta yhdestä pelaajasta. Ja nyt puhun yleisellä tasolla, en pelkästään Jokereista. Pitkässä juoksussa tuo voi näkyä myös näiden Harkimon mainitsemien "huonompien" pelaajien palkoissa. Tämä tietenkin vain siinä tapauksessa, jos tuon kaltaiset hintapiikit yleistyvät. Tuohon olisi kyllä olemassa lääke. Peesaan Penttiä tässä kohtaa. EU-pelaajat pois ulkomaalaiskiintiöstä.



Tässä meillä on selkeä näkemysero. Mielestäni sarjan potentiaalisen peräkkäisen MVP pelaajan Tim Thomasin menetystä ei ole korvattu läheskään. Ei maalinsuulla, eikä joukkueen itseluottamuksen häviämisenä. Myöskään liigan ylivoimaisen ykkössentterin menetystä ei ole korvattu, joka myös heijastuu itseluottamuksen puutteena. Santalaa voidaan pitää Filppulan korvaajana. Sitten on vielä ykköslaituriksi hankittu Rita ja hänen menetyksensä.

Olet muuten oikeassa. Jostain syystä unohdin hetkellisesti tuon veskaritilanteenne. Esitin muuten arvion eräässä keskustelussa ennen kuin tämä Kalle oli pelannut yhtään peliä. Tämä arvioini oli seuraava: Tim Thomas teki Kallea suositellessaan palveluksen joko kaverilleen tai sitten Jokereille. Nyt lienee aiheellista epäillä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Mielestäni Virmaselta kovin erikoinen ratkasu tehdä miehelle suora paperi koko kaudeksi

On täysin selvää että loputtomasti joukkuetta ei voida vahvistaa jos pisteitä ei ropise, joten jossain vaiheessa tulee vastaan valmentajan vaihto. Tällä hetkellä Jokerijohto on hienosti sitoutunut aiempiin valintoihinsa ja toivon että sitoumusta ja pitkäpinnaisuutta riittäisi vielä tuollaiset 10 ottelun ajan. Sitten voidaan mielestäni palata valmennusjohtoon, varsinkin kun nuo palikat pelaajamateriaalin suhteen on saatu kondikseen.

Tuo valmennuskuvio voi olla Jokereiden, Hjalliksen sekä Waden kannalta todella hankala. Imagotappio on valtava, mikäli Immonen saa monoa. Tuollainen uskollisuus mitä Waltteri on työnantajaansa ja samalla ystäväänsä kohtaan osoittanut ei voi päätyä erottamiseen. Minun mielestäni ainoa järkevä ulospääsy tuosta tilanteesta on se että Wade itse pyytää siirtoa muihin tehtäviin. Tällöin hän pelastaa rakastamansa seuran ja pitää lojaalin maineensa. Tämä tietenkin vain siinä tapauksessa että tarjolla on tarpeeksi kova nimi seuraajaksi. Oman arvioini mukaan Immonen ei pysty luotsaamaan Jokereita Mestariksi. Mikäli toisin käy, lupaan pyrkiä olemaan ensimmäinen täällä joka myöntää virhearvionsa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Minun mielestäni kyseessä ei ole edes ylihinta, vaan minun mielestäni Jokereilla on huutavampi pula kuin edellämainituilla, jolloin 15% suurempi tarjous kuulostaa minusta hyvältä.

Aivan samaa mieltä. Ylihinta pitää aina määritellä tilanteen mukaan. Tässä tilanteessa Jokereilla ei muuta mahdollisuutta ollut. Tässä diilissä oli mukana paljon muutakin, kuin pelkästään Santalan sainaaminen, siinä oli kysymys uskottavuudesta, ystävyydestä ja ennen kaikkea siitä, että seurajohto on valitsemansa valmentajan takana. Tämä viimeinen ja sen sitoutumisaste ainakin yllätti minut. Nyt on pakko myöntää, että Wade ei ihan helposti joukkueesta lennä. Hjalliksen ja Virmasen veto oli hieno osoitus siitä, että heikkoa menestystä ei haluttu laittaa Immosen piikkiin vaan tunnustettiin tosiasiat, että itse ollaan munattu. Hatun nosto tästä. Tällä kaikella on kuitenkin hintansa. Tällä kertaa se oli tuo, kieltämättä aika iso. Eikä ilmeisesti lopu ihan tähänkään.

Ja vaikkakin olen edelleen siinä käsityksessä, että IFK ei ollut mitenkään hirmuisen aktiivisesti kilpailussa mukana niin luonnollisesti kiinnostusta jossain määrin oli. Matikaisella oli rahat kuitenkin kiinni näytöiltään kovemmassa pelurissa eli Jason Krogissa (AHL 00/01 - 03/04 123 47+70=126, NHL 00/01 - 03/04 158 16+30=46) eikä Santala oikein sopinut juuri tuohon rakoon. Krog valitsi ikävä kyllä kuitenkin Sveitsin, niinkuin liian usein näissä asioissa käy.

Tietysti voidaan ajatella, että olisihan tuota uskottavuutta voitu kohottaa jollain muullakin pelaajalla tai pelaajilla, mutta eiköhän Santala tähän kohtaan ollut paras mahdollinen vaihtoehto, vaikkakin on myönnettävä, ettei miehen meriittilistalla juuri mitään olekaan. Siinä mielessä odotukset saattavat olla hieman liian korkealla.

Joka tapauksessa mielellään olisin Santalan naapurissakin nähnyt, mutta hyvä näin, toivottavasti mies onnistuu. Minusta Hjallis ja Virmanen tekivät monessa suhteessa hienon työn, panivat kaiken peliin oman junnun saamiseksi, loivat uskottavuutta kannattajiin, pyrkivät lisäämään kiinnostusta ja kuten sanoin ennenkaikkea seisoivat suoraselkäisesti valitsemansa valmentajan takana. Tällä oli hintansa, mutta se oli heidän mielestään sen arvoista ja olen täysin samaa mieltä. Kaikki respektit tästä heille ja koko organisaatiolle. Hieno ele, ja täysin naurettavaa kateellisten kitinää muiden seurojen kannattajilta tätä kritisoida. Jokainen pelaa varojensa ja arvojensa mukaan. Tällä kertaa Jokereiden sekä varat että arvot olivat kohdallaan. Tyytykää siihen ja lopettakaa hurskastelu.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Isaksson kirjoitti:
Joka tapauksessa mielellään olisin Santalan naapurissakin nähnyt, mutta hyvä näin, toivottavasti mies onnistuu. Minusta Hjallis ja Virmanen tekivät monessa suhteessa hienon työn, panivat kaiken peliin oman junnun saamiseksi, loivat uskottavuutta kannattajiin, pyrkivät lisäämään kiinnostusta ja kuten sanoin ennenkaikkea seisoivat suoraselkäisesti valitsemansa valmentajan takana. Tällä oli hintansa, mutta se oli heidän mielestään sen arvoista ja olen täysin samaa mieltä. Kaikki respektit tästä heille ja koko organisaatiolle. Hieno ele, ja täysin naurettavaa kateellisten kitinää muiden seurojen kannattajilta tätä kritisoida. Jokainen pelaa varojensa ja arvojensa mukaan. Tällä kertaa Jokereiden sekä varat että arvot olivat kohdallaan. Tyytykää siihen ja lopettakaa hurskastelu.

Erinomainen kirjoitus Isakssonilta. Näkee heti, että asialla on jääkiekkomies eikä joku maakunnallinen puhelinmyyjä tms, joka ei tajua kiekkojoukkueen johtamisesta tuon taivaallista. Jokereissa tehtiin juuri se, mitä kannattajat toivovat ja joukkueen nostaminen suosta vaatii. Jos pitää tehdä muitakin ratkaisuja kuin hankkia uusi maalivahti ja uusi puolustaja Jokereiden nostamiseksi, nekin ratkaisut tehdään. Rämpiminen loppuu lokakuun aikana.
 

Flancke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Erinomainen kirjoitus Isakssonilta. Näkee heti, että asialla on jääkiekkomies eikä joku maakunnallinen puhelinmyyjä tms, joka ei tajua kiekkojoukkueen johtamisesta tuon taivaallista. Jokereissa tehtiin juuri se, mitä kannattajat toivovat ja joukkueen nostaminen suosta vaatii. Jos pitää tehdä muitakin ratkaisuja kuin hankkia uusi maalivahti ja uusi puolustaja Jokereiden nostamiseksi, nekin ratkaisut tehdään. Rämpiminen loppuu lokakuun aikana.


Totta kai pitää tehdä kyseisiä muutoksia - jos vain rahapaukut riittävät. Mitään halpaa lystiä tämä ei voi olla - mutta jos peli kääntyy ja katsojat palaavat niin varmasti kunniankukko laulaa. Ja jos pelitulos ei parane niin uskon että Jokereilla löytyy rahaa mm. muiden omistajien toimesta - onhan esim. Jokeri jalkapalloakin aikoinaan tuettu miljoonien edestä.

Eri asia - joka ei oikeastaan tähän ketjuun kuulu - on sitten miksi Jokerit pelaa/pelasi niin huonosti - ja mikä oon Waden vastuu tässä hommassa. Kun nimiä katsoo paperilla - jo ennen kuin ensimmäinenkin lisävahvistus tuli - ei pelin missään nimessä olisi pitänyt olla sen tasoista - vaikka kuka vain hylkäisi laivan päivää ennen h-hetkeä.

Harkimo ja Virmanen ovat selvästikin päättäneet että Wade saa ensin harjoitella - maksoi mitä maksoi - ennen kuin tosipelit alkavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös