Takuuvarma 30-40 pisteen sentteri Liigassa, ja hyvin näyttää synkkaavan Kangasniemen kanssa. Vielä, kun löydetään heidän viereensä optimaalisin 3.hyökkääjä niin tehoja tulee varmasti jatkossakin. Hymyilyttää vieläkin erään nimimerkin arvio, että Kärppien keltanokat Kristof ja Kupari ovat lähtökohtaisesti Santalaa parempia. Toki kausi on vielä nuori, mutta Santala on tehnyt jo monta vuotta putkeen kovaa jälkeä niin Suomessa kuin Sveitsissäkin, joten en oikein edelleenkään ymmärrä, miksi miehen taso olisi yhtäkkiä tippunut niin järkyttävästi, kuten täällä osa epäilee?
Ensinnäkään en ole sanonut, että Kristof ja Kupari ovat lähtökohtaisesti Santalaa parempia. Kommentoin väitteeseesi siitä, että Santala on takuuvarma 30+ pisteen ukko kun nuo kaksi eivät sitä ole. Itse uskon että niin Kristofilla kuin Kuparilla on potentiaalia olla kauden päätteeksi Santalaa korkeammalla pistepörssissä. Santalan ura on hieno, hän on varmasti yhä parempi pelaaja kuin nämä kaksi, mutta hänen käyränsä osoittaa alaspäin kun kahden Kärppäsentterin osoittaa ylöspäin. Eikä se hänen tasonsa ole "yhtäkkiä tippunut järkyttävästi", mutta jo useamman kauden ajan on pisteidentehtailu hiipunut, etenkin pudotuspeleissä. Taidot ovat tallella, mutta pelkäsin ettei se viimeinen silaus halussa, yrittämisessä, taistelussa ja nopeudessa ihan enää ole siellä - ja siltähän tuo raporttien pohjalta vaikuttaa (itse en ole vielä liigapelejä nähnyt, pelkät CHL-pelit).
@-Kantor- enemminkin viittasin erään toiseen palstaveljen kommenttiin, että Kärppien sentteriosasto on jäätävän kova, ja varsinkin esille nostettiin em. keltanokat Kristof ja Kupari, joilla ei ole mitään näyttöjä Liigasta. Perusteena oli hyvät esitykset CHLssä, jota itse en henkilökohtaisesti pidä minään mittarina. Nordgren esimerkiksi esitti CHLssä viime kaudella varsin mainioita otteita, mutta oli taas Liigassa enemmän tai vähemmän statisti. Oikeastaan en ole pointeistasi yhdestäkään eri mieltä, mutten edelleenkään saa kahta täysin katsomatonta korttia lähtökohtaiseksi paremmiksi pelaajiksi kuin jo monta kautta putkeen kovaa jälkeä tehollisesti tehnyttä Santalaa.
Kärppien sentteriosasto on jäätävän kova, siitä pidän yhä kiinni. Ei ole joo näyttöjä, mutta heillä on noiden kahden lisäksi myös (mahdollisesti laiturina tämän kauden pelaava) lupaava sentteri Heponiemi sekä laadukkaat kahdensuunnan sentterit Lasu ja Humaloja - ja jopa Lasulla on potentiaalia tehdä ne 30 pistettä. En myöskään "nostanut esille" näitä keltanokkia, vaan sinä nostit ne esille ja kommentoin sinun väitteeseesi. Enkä edelleen sanonut Kristofia ja Kuparia "lähtökohtaisesti paremmiksi pelaajiksi", vaan esitin vastakommenttini kun väitit että Santala on varmempi kortti 30+ pisteen pelaajaksi.
Pidän Santalaa hyvänä pelaajana ja hyvänä hankintana. Useampana kesänä tässä viimeisen n.3-4v aikana olen häntä myös IFK:hon kaipaillut, hieman olen sitä mieltä että tuli liian myöhään mutta en todellakaan väitä että hänen taitonsa olisivat minnekkään kadonneet, ainoastaan nopeus ja taisteluilme ovat hiipuneet. Olen keväästä asti sanonut, että hän on tärkeä palanen ylivoimaa, mutta tarvitaan toinenkin yv-moottori. Tasaviisikoin en usko hänen tekevän kauden aikana erityisen paljon pisteitä, mutta ylivoimalla hänen vahvuutensa tulevat hyvin esille.
All in all - älä laita sanoja suuhuni.