Lupaan, jos Tomille jatkot tehdään, niin
Mielenkiinnosta kysyn, haluatko että Lämsä jatkaa?
Olen tainnut pariin otteeseen sanoa, että katselen joulutauolle asti ennen isompia johtopäätöksiä. Joilla ei nyt sinänsä mitään merkitystä.
Perstuntuma ehkä nyt on se, että tämä kausi Lämsällä loppuun. Itse en nyt uskaltaisi jatkoa tehdä, toki myös ymmärrän ettei mulla ole sellaisia tietoja käytössäni, jotka auttaisivat päätöksenteossa. En ole niin itseriittoinen, että kuvittelisin tietäväni paremmin mitä arjen ihmiset seurassa.
Samanaikaisesti näkee pelissä hyviä asioita niin silmällä kuin tilastoista, mutta käsittämätön heilahtelu, ei-voittavan jengin ylivoima ja keskitason maalivahtipeli tuovat sellaisen jakotautisen fiiliksen joka viikko mitä ei hetkeen ole kokenut.
Jossain määrin tätä oli myös Virran ensimmäisillä kausilla.
Toivekkuus ja epätoivo seuraavat vuorotellen.
Sitten taas asiantuntijat, ammattivedonlyöjät ja laji-ihmlset tuntuvat luottavan Lukon pelin kehittymiseen ja tuloksen parantumiseen.
Toki myös peli on kehittynyt viime kaudesta: enää ei seistä träpissä, tehdään maaleja ja oma pää pitää suhteellisen hyvin. Voisiko kehitystä tapahtua vielä lisää Lämsän aikana? Vai onko varaa odotella enää jos tällä kaudella ei olla neljän joukossa? Joukkueenrakennus ei näytä myöskään menneen ihan nappiin niin keskikaistan kuin mv-pelin osalta, vaikka joukkue laadukas onkin.
Jos Lämsä sitten jatkaa, niin en mä boikottiin ala tai näe syytä miksi en silti samalla tavalla pitäisi Lukkoa elämässäni. Ei tämä niin ihon alle mene, että yksittäisen ihmisen vuoksi eväisin elämäntapaani käydä eri ottelutapahtumissa.
Yritän kuitenkin uskoa, että sen verran hyvää jälkeä nyt junioripuolella tehnyt UJ ja myös osittain edustuksessa (kilpi toki ei enää niin kiiltävä), osaa sitten auttaa päävalmentajaa ja valmennustiimiä menestymään.
Ei toki sekään mahdottomuus ole, että palaset loksahtelisivat vielä tälläkin kaudella. Mutta mitä enemmän tätä ailahtelua on, sitä vaikeampi on siihen uskoa.