Tomi Lämsälle kenkää!

  • 162 582
  • 1 702

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
50minuuttiin sitä träppiä ei vaan saatu rikki, eikä näin päästy hyödyntämään kovaa luistelevia hyökkääjiä.
Jep. Kannataako tulevaisuudessa satsata enää nopeisiin pelaajiin kun peli on muuten rouhimista ja kiekon päätyyn heittämistä. Luulen että Sahlstedt on itsekkin ajatellut Lukon pelaavan hieman erillaista jääkiekkoa tuolla porukalla. Ei nimittäin mitään raikkaan ja nopean näköistä kiekkoa ole.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep. Kannataako tulevaisuudessa satsata enää nopeisiin pelaajiin kun peli on muuten rouhimista ja kiekon päätyyn heittämistä. Luulen että Sahlstedt on itsekkin ajatellut Lukon pelaavan hieman erillaista jääkiekkoa tuolla porukalla. Ei nimittäin mitään raikkaan ja nopean näköistä kiekkoa ole.
Onhan se raikkaan ja nopean näköistä silloin kun vastustaja antaa siihen mahdollisuuden, eli ei karvaa kovaa eikä träppää. Träppiä vastaan sitten taas ei näytä olevan mitään muita aseita kuin norsukiekko joka on yleensä niin huonosti ajoitettu että siihen ei ehditä ja usein ei päästä edes riistopaikoille.
Kyl jotain muutakin pitäisi keksiä, vaikka sitten sitä jätönjätönjättöä ja vastustajan siirtelyä ja nopeuserojen luomista.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Träppiä vastaan vieläkin se Virran kiekonhallinta on hyvä, haetaan niin monta kertaa se vauhti uudestaan kuin on tarve. Ja tarpeen vaatiessa Ylitalo-Hämäläinen-Jandric-Kuhlman yms puskemaan väkisin läpi, samantien kun on koukkua yms, niin polkee vaan ja koittaa saada edes siitä jäähyn. Toki vaatisi toimivan YV:n.

Ei tuokaan silti helppoa ole, mutta kiekonhallinta pysyy itsellä ja harvemmin tuosta itse jäähylle joutuu. Tai jos on aivan pakko, niin nopea polkija spurttaa eteenpäin ja määrämittainen norsu siihen siniviivan ja b-pisteiden välille.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep. Kannataako tulevaisuudessa satsata enää nopeisiin pelaajiin kun peli on muuten rouhimista ja kiekon päätyyn heittämistä. Luulen että Sahlstedt on itsekkin ajatellut Lukon pelaavan hieman erillaista jääkiekkoa tuolla porukalla. Ei nimittäin mitään raikkaan ja nopean näköistä kiekkoa ole.
Joo. Eiköhän se, miltä se pelitapahtuma näyttää ole jossain määrin riippuvainen myös vastustajan tekemisestä. Jos vastustaja, niin kuin eilenkin Ässätkin, käytännössä vetää kilpikonnaa sen 60 min, niin ei se peli silloin kovin raikkaalta näytä. Sen träpin tarkoitus on nimenomaan ottaa kaverilta vauhtietu pois.

Viime kaudella Lukko joutui pelaamaan paljon träppiä ja silloin osa täälläkin huusi, että kaikki paskaa. Nyt Lukko hallitsee tyyliin 70% pelivälinettä, pyrkii olemaan aktiivinen ja aina se aloitteellisempi osapuoli ja taas nämä samat nimimerkit huutavat sitä samaa paskaa.

Ei ole oikeaa tai väärää tapaa pelata tai voittaa, mutta pitkässä juoksussa yleensä voittaa se taho, joka uskaltaa olla aktiivinen ja aloitteellinen.

Minä luulen, että Sahlstedt on ihan helkkarin tyytyväinen siihen, miten Lukko pelaa.
 

lebak

Jäsen
Ja mitä olen itse ymmärtänyt niin tehokkain tapa ohittaa vastustajan trap nopeilla pelaajilla on vauhtieron avulla ohi ja kiekko kulmaan, josta voi sen ensimmäisenä hakea, kun puolustajat seisovat sinisellä. Tietysti aina parempi, jos pystyy kiekottelemalla ylittämään keskialueen, mutta usein ahdasta tulee.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja mitä olen itse ymmärtänyt niin tehokkain tapa ohittaa vastustajan trap nopeilla pelaajilla on vauhtieron avulla ohi ja kiekko kulmaan, josta voi sen ensimmäisenä hakea, kun puolustajat seisovat sinisellä. Tietysti aina parempi, jos pystyy kiekottelemalla ylittämään keskialueen, mutta usein ahdasta tulee.
Jep ja oleellista siinä on pelaajien ajoitukset. Kun ne on harjoittelun, kokemusten ja toistojen kautta hiottu kuntoon, niin kyllä siihen träppiin lääkkeet löytyy.

Toki, pelaajamateriaalin pitää myös tukea tätä tapaa pelata, mutta sekin on nyt kunnossa. Hyvää tästä siis tulee, kunhan vaan lopetetaan se kitinä ja aletaan ihan jokainen tukemaan tuota joukkuetta. Jokainen siellä yrittää parhaansa.
 
Suosikkijoukkue
” Sori - ite en juuri.pelejä seuraa, kirjoittelen”
Ja mitä olen itse ymmärtänyt niin tehokkain tapa ohittaa vastustajan trap nopeilla pelaajilla on vauhtieron avulla ohi ja kiekko kulmaan, josta voi sen ensimmäisenä hakea, kun puolustajat seisovat sinisellä. Tietysti aina parempi, jos pystyy kiekottelemalla ylittämään keskialueen, mutta usein ahdasta tulee.
Eilen tossa oli ajoitukset aikalailla pielessä. Vastustaja oli pääsääntöisesti 1. kulmassa. Lukon pelaajamateriaali on selkeästi eilistä vastustajaa nopeampi niin olisi pitänyt voittaa noi kulmakiekot suuremmalla prosentilla.

Kiekottelemalla tuntuisi olevan hankalampi päästä träpistä läpi. Jos pelattaisiin kauden alussa sovituilla säännöillä se olisi huomattavasti helpompaa.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä luulen, että Sahlstedt on ihan helkkarin tyytyväinen siihen, miten Lukko pelaa.
Sahlstedtin olisi kyllä suotavaa avata tätä myös sitten kannattajille, että mikä ja miksi on hyvää. Jos oikeasti siis sitä mieltä olisi.

Siellä on kuitenkin nyt kahdessa viimeisessä kotipelissä heiluteltu kenkiä katsomossa ja huudettu Lämsää ulos. Pelkästään toteamalla, että Lämsä on hyvä valmentaja ja yrittää kovasti, on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Osa ostaa Lämsän, vaikka Lukko häviäisi kaikki pelit. Osa ostaa Lämsän, koska haluaa uskoa parasta.

Sitten taas osa - kuten minä - ei oikeastaan muuta odota, kuin The Tiedotetta Lämsän osalta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Sahlstedtin olisi kyllä suotavaa avata tätä myös sitten kannattajille, että mikä ja miksi on hyvää. Jos oikeasti siis sitä mieltä olisi.

Siellä on kuitenkin nyt kahdessa viimeisessä kotipelissä heiluteltu kenkiä katsomossa ja huudettu Lämsää ulos. Pelkästään toteamalla, että Lämsä on hyvä valmentaja ja yrittää kovasti, on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Osa ostaa Lämsän, vaikka Lukko häviäisi kaikki pelit. Osa ostaa Lämsän, koska haluaa uskoa parasta.

Sitten taas osa - kuten minä - ei oikeastaan muuta odota, kuin The Tiedotetta Lämsän osalta.

Sitten on osa, kuten minä, joka haluaa katsoa vielä pidemmälle miten peli kehittyy. Ja viime kaudesta se on. Se jää nähtäväksi onko riittävästi.

Jos tunnepohjalta asioita päätettäisiin, sieltä puuttuisi toinen viirikin katosta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Perustele miksi tällainen pitäisi tapahtua. Ja mielellään sitten jotain ihan konkreettista, eikä mitään mielipidetuubaa esim. pelaajien pelipaikoista.
Koska peli on pääsääntöisesti vieläkin kehnoa. Joo, ei ole trappia, mutta se on käytännössä pelkkää kulmissa pyörimistä, höystettynä aivan nallipyssy-osaston ylivoimalla. Valmentajalla - siis Lämsällä - on selvästi ollut vaikeuksia valmistaa joukkue myös otteluihin. Ei ole yksi taikka kaksi kertaa, kun lähdetty vain pelailemaan peliä pois.

Lämsän joukkue on myös yhtä vahva kuin ensimmäinen takaisku. Se on melkein pelistä toiseen, kun koko paketti menee sekaisin jos vastustaja tekee maalin.

Kyllä, hallitaan laukaisutilastoja sun muita, mutta ei kai se ihme ole jos roiskitaan jotain ripuleja kulmasta taikka muista huonoista maalipaikoista.

Tässä on nyt reilut sata peli katsottu tota Lämsän kiekkoa ja se ei voittavaa kiekkoa ole. Kaikenlisäksi aivan helvetin ailahtelevaa, joka ei hyvin valmennetun joukkueen merkki ole. Kahta hyvää peliä ei putkeen meinaa tule.
 
Viimeksi muokattu:

lebak

Jäsen
Olen myös toistaiseksi valmis odottamaan hieman pidemmälle miten peli kehittyy verrattuna muihin joukkueisiin. Paljon on tietysti petrattavaa, mutta on aisoita hyvinkin tehty.

Siitä täytyy olla erimieltä, että Lämsä/Lukko menisi sekaisin ensimmäisestä vastaiskusta. En muista montako kertaa Lukko on kasannut rivit takaa-ajoasemassa ja tullut jopa ohi kun nyt on pelattu 17 matsia. En ainakaan muista muita valmentajia, jotka moiseen olisi pystynyt. Toki miten siihen asemaan on jouduttu, onkin toinen asia.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koska peli on pääsääntöisesti vieläkin kehnoa. Joo, ei ole trappia, mutta se on käytännössä pelkkää kulmissa pyörimistä, höystettynä aivan nallipyssy-osaston ylivoimalla. Valmentajalla - siis Lämsällä - on selvästi ollut vaikeuksia valmistaa joukkue myös otteluihin. Ei ole yksi taikka kaksi kertaa, kun lähdetty vain pelailemaan peliä pois.

Lämsän joukkue on myös yhtä vahva kuin ensimmäinen takaisku. Se on melkein pelistä toiseen, kun koko paketti menee sekaisin jos vastustaja tekee maalin.

Kyllä, hallitaan laukaisutilastoja sun muita, mutta ei kai se ihme ole jos roiskitaan jotain ripuleja kulmasta taikka muista huonoista maalipaikoista.

Tässä on nyt reilut sata peli katsottu tota Lämsän kiekkoa ja se ei voittavaa kiekkoa ole. Kaikenlisäksi aivan helvetin ailahtelevaa, joka ei hyvin valmennetun joukkueen merkki ole. Kahta hyvää peliä ei putkeen meinaa tule.
Arvasin, pelkkiä mielipiteitä. No, siinäpä heiluttelette kenkiä katsomossa.

Niin kauan kun joukkue hallitsee ottelutapahtumia nykyiseen malliin, taistelee runkosarjassa top 4 sijoista, pelaajat toimihenkilöineen uskovat ja haluavat kehittää joukkueen arkea, niin voin kertoa, että Lämsä ei tule saamaan kenkää. Ei, vaikka kuinka sitä odottaisit.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen myös toistaiseksi valmis odottamaan hieman pidemmälle miten peli kehittyy verrattuna muihin joukkueisiin. Paljon on tietysti petrattavaa, mutta on aisoita hyvinkin tehty.

Siitä täytyy olla erimieltä, että Lämsä/Lukko menisi sekaisin ensimmäisestä vastaiskusta. En muista montako kertaa Lukko on kasannut rivit takaa-ajoasemassa ja tullut jopa ohi kun nyt on pelattu 17 matsia. En ainakaan muista muita valmentajia, jotka moiseen olisi pystynyt. Toki miten siihen asemaan on jouduttu, onkin toinen asia.
Nopeasti mieleen tulee Jalosen leijonat, joilla oli samanlainen taipumus tulla usein takaa ohi ja yleensä vielä kolmannessa erässä, ihan niin kuin Lukkokin nyt.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lämsän joukkue on myös yhtä vahva kuin ensimmäinen takaisku. Se on melkein pelistä toiseen, kun koko paketti menee sekaisin jos vastustaja tekee maalin.

Tää on aika kumma kommentti siihen nähden että kolmannet erät Lukko on ollut täysin dominoiva ja ylivoimaisesti paras joukkue koko Liigassa.
 

M.Hatchet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska peli on pääsääntöisesti vieläkin kehnoa. Joo, ei ole trappia, mutta se on käytännössä pelkkää kulmissa pyörimistä, höystettynä aivan nallipyssy-osaston ylivoimalla. Valmentajalla - siis Lämsällä - on selvästi ollut vaikeuksia valmistaa joukkue myös otteluihin. Ei ole yksi taikka kaksi kertaa, kun lähdetty vain pelailemaan peliä pois.

Lämsän joukkue on myös yhtä vahva kuin ensimmäinen takaisku. Se on melkein pelistä toiseen, kun koko paketti menee sekaisin jos vastustaja tekee maalin.

Kyllä, hallitaan laukaisutilastoja sun muita, mutta ei kai se ihme ole jos roiskitaan jotain ripuleja kulmasta taikka muista huonoista maalipaikoista.

Tässä on nyt reilut sata peli katsottu tota Lämsän kiekkoa ja se ei voittavaa kiekkoa ole. Kaikenlisäksi aivan helvetin ailahtelevaa, joka ei hyvin valmennetun joukkueen merkki ole. Kahta hyvää peliä ei putkeen meinaa tule.
Voisitko sinäkin lukea Kyljyksen analyysin Lukon pelitavoista ja Pekka Virran viimeisen haastattelun Iltalehdestä.
Esimerkiksi Pekan ajatukset joukkueen peliin valmistamisesta.
Tämä on ammattilaisurheilua eikä mikään woke-nuorten kesäleiri.
Pakkohan se on noilla tulotasoilla operoivien etuoikeutetuiden miesten ottaa itseään niskasta kiinni ja ottaa vastuu omasta tekemisestään.
Juu ja en ole Lämsä-fani enkä tyytyväinen kauden kokonaisvaltaiseen suorittamiseen ajoittaisesta hienosta pelaamisesta huolimatta mutta joku raja ehkä tähänkin jatkuvaan kitinään.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lämsän kohdalla on kyllä jotain erikoislaatuista.

Muistetaan Jokerit-ajat, niin mies tuntui saavan kuraa ihan jokasuunnasta seurarajat ylittäen. Toisenlaisesta perspektiivistä voisi ajatella, että Suomen suurimman seuran peräsimessä oli varsin nuori nouseva valmentajanimi.

Ehkä se on sitten kun kotimaassa tulos on jäänyt puuttumaan, KHL-vuosista täällä ei ole tietoa ja yleinen ajatus siitä ettei Lämsä olisi ansainnut kannuksiaan.

Jotain miehen karismassa on kun ulkonäkökin tuntuu ärsyttävän. Menee todella epäolennaisille jengoille.

Se mikä muuten arvostamani nimimerkin Via Dolorosan kirjoituksessa karsastuttaa, on tuollainen kaikkivoipa ja tietävä kuva (mikä ainakin mulle tulee, voin olla väärässä), että muut ovat naivia uskovia jos ei vaadi tai ole vaatinut Lämsää ulos.

Maaliodottamiin, edistyksellisiin tilastoihin tai näkemäänsä ei kannata luottaa kun on Lämsä ja ne on ripulivetoja sieltä täältä.

Eikä sillä, että enkö osasta kirjoituksesta olisi samaa mieltä.

Mä en kyllä usko, että yksikään Lukon kannattaja fanittaa Lämsää, tai ylipäätään yksittäistä valmentajaa jos peli ei siihen anna edellytyksiä. Sen verran raadollista hommaa on.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
En fanita Lämsää enkä muitakaan valmentajia vaan fanitan ja KANNATAN Lukkoa, mutta kai se nyt jonkinlainen meriitti sentään oli, että Jokerit aikoinaan sen runkosarjan voitti. Vaikka sitten sulikin Lukkoa vastaan (tai ehkä ne olivat vaan ne hyvät pelaajat, jotka Lämsästä huolimatta veivät piikkipaikalle ja sitten Lämsän takia hävisivät pudotuspelisarjan;).
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka sitten sulikin Lukkoa vastaan (tai ehkä ne olivat vaan ne hyvät pelaajat, jotka Lämsästä huolimatta veivät piikkipaikalle ja sitten Lämsän takia hävisivät pudotuspelisarjan;).
Niin. Tuosta kun mennään 11 vuotta taaksepäin, niin se ei se kovin väärin ole sanottu, etteikö siellä Erik Karlsson olisi ollut yksi merkittävä tekijä että runkosarjan voittivat.

Joku tilastoniilo voisi kaivaa siltä kaudelta pistekeskiarvot NHL-pelaajilla ja ilman. Ulkomuistista heitän, että romahti kun Karlsson lähti.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En lähde suuremmin ottamaan kantaa pelitapaan, edistyneisiin tilastoihin jne., siihen löytyy asiantuntevampiakin kirjoittajia.

Mutta se tilasto, mikä meikäläistä Lämsässä eniten närästää, on voittotilasto. Huippujoukkueet pystyvät ottamaan useampia voittoja putkeen. Lukko on panoksellisissa peleissä ottanut viimeksi kolme voittoa (jota itse pidän voittoputken rajana) putkeen tämän kalenterivuoden tammikuussa. Tarkemmin sanottuna 12.1. tuli tuo kolmas perättäinen voitto. Ja tästäkin voittoputkesta kaksi viimeistä oli jatkoaikavoittoa, joskin kovia vastustajia vastaan (Ilves ja Tappara). Lukko on siis pelannut 41 ottelua ilman voittoputkea, jos nyt oikein laskin. Kaiken kaikkiaan Lukolla on ollut Lämsän aikana ainoastaan kolme vähintään kolmen voiton trykiä (2x 4W, 1x 3W).

Onhan se toki tällaisella vuoristoratasuorittamisellakin teoriassa mahdollista finaaleihin päästä, mutta turkulaisen mestarivalmentajan sanoin: mää vähä epäile.
 
Suosikkijoukkue
” Sori - ite en juuri.pelejä seuraa, kirjoittelen”
Se nyt kertoo lähinnä sen että sieltä on takaiskujen jälkeen tultu ottelun loppua kohden aina vahvempana.
No viestin poitti oli että peli on aivan sekaisin pitkän aikaa takaiskun jälkeen, siihen tarvittaisiin selkeä parannus nykytilanteeseen. Pääpuolen juttuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös