Tomi Lämsälle kenkää!

  • 98 465
  • 944

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen kanssasi samoilla jäljillä. Tästähän ei ole suunta kuin ylöspäin :) Eri asia sitten lähteekö vai ei mutta hetken antaisin vielä rimpuilla. Ainakin sen aikaa, että omat suunnitelmat ovat selvät. Kauvon tai Eepin vastuullekaan tuota ei voi jättää.

Tuli tässä mieleen eräs Ville Peltonen. Häntä on huudettu ulos todella rajusti useamman kautta ja yhtäkkiä ovatkin nyt piikkipaikalla vaikka rosterissakin otettu takapakkia. Mutta kuten selvää, otanta on vielä pirun pieni.
IFK:n vastustajat 2 x K-Espoo ja todella heikolla rosterilla pelaava HPK. Huomenna heilläkin ensimmäinen kovempi testi, kuten myös Lukolla. Peltosen ja HIFK:n suoritus mun mielestä noista peleistä pisteiden valossa ainakin liki sitä mitä sen pitääkin olla. Lukosta en voi sanoa ihan samaa. 6-7 pinnaa olisi pitänyt vähintään ottaa, mieluummin 8. Nyt hävittiin KooKoolle ja Sportille, jotka lienevät taas siellä Bottom-5/6 osastolla kun runkosarja loppuu. Eli ainakin toistaiseksi Lämsän Lukon kaava toistaa viime kautta. 2/6 pinnaa ennakkoon heikommilta ja kaiken lisäksi vielä kotona.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
En mä kyllä silti pysty toivomaan tappiota vaikka ottaakin kaaliin. Ei mulla ole sinänsä mitään Tomia vastaan. Peli on kiistatta ihan shaibaa mutta niin se on tässä kohtaa kautta aika useinkin. Mistään sexy peksin hurlumhei kiekosta on tässä vaiheessa turha haaveilla vaikka mies tekisi comebackin. Se ei siitä sormia napsauttamalla lähde.
Tappioissa ja niiden toivomisessa on paljon hyvää. Ilman niitä Lukko ei olisi voittanut esim. mestaruutta. Asiat kun menevät tarpeeksi päin persettä niin silloin kukaan ei pysty keksimään mitään tekosyitä tai ei ole mitään oljenkorsia mihin tarttua. Lukolle kävi näin ja lopputulosena meillä oli Salmi, Tipi, Peksi ja Kalle. Tästä muutoksesta johtuu se kannun nostelu.

Muutama voitto tuolloin ja kipuaminen sääleihin niin mikään ei olisi muuttunut. Sama puuhastelu olisi jatkunut.

Nyt ei toki olla samassa pisteessä. Lämsän alaisuudessa peli näyttää haluttomalta, siltä virkamieskiekolta. Pelaajat ovat vaihtuneet mutta otteet on samanlaisia kuin viime kaudella. En jaksa uskoa että se tuosta paranee, enkä usko Lämsän potkuihinkaan. Niin kuin aiemmin olen kirjoittanutkin silloin pitää pudota muitakin päitä kun Lämsän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaksi kertaa Kespoo jolle eivät ole hävinneet ikinä (!) ja kerran HPK (olikohan tuossakin joku sata vuotta kun HPK voittanut Nordiksella viimeksi). YV prosentti 44%. Joukkue olisi ilman valmentajaakin sarjakärjessä. Voin taata, että Ville Peltosen uloshuutelu tulee vielä tekemään paluun. Ja nähdäkseni ihan aiheesta, mutta se ei ole tämän ketjun kamaa.
Kuten huomaat, otanta on pieni. Yhtä pieni Lämsällä vrt Peltonen. Villeä tuskin silti huudetaan ulos raivopäänä tällä hetkellä vaikka ei suosiossa olisikaan. Selventääkseni pointtini, pelejä tarvitaan lisää.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
peli saadaan raiteilleen, eli päätykiekon jälkeen saadaan melkein kiekko kontrolliin, sähelletään 25sek ja sitten ollaankin jo valmiita vaihtoon, jos ei siis jouduta omaan päähän kahdeksi minuutiksi tekemään viisissä miehin maskia omalle maalivahdille.
Ollaan luemma katsottu samoja pelejä :-)
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edellä tosi hyviä kommentteja. Ei mulla oo ainakaan sekuntiakaan kiinnostusta matkustaa pitkää matkaa Raumalle ja maksaa kalliista lipuista, kun mitään takeita hyvistä otteista ei ole. Kyllä mä sanon, että esim RD:n aikana tiesi aina mitä sai, kun hallille meni.

Tulee nykyään peleissä sellainen fiilis, että helvetti ei tätä vaan jaksa katsoa. Ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin Lukko tällä hetkellä. Siksi lompakkoni ei kuluta Rauman Lukkoon niin kauan, kun Lämsä valmentaa.
 

Kepakko

Jäsen
Mitähän miettii Lämsä tällä hetkellä. Todennäköisesti myhäilee, että ei tässä mitään hätää. Onhan Lukko tehtyjen maalien maaliodottamissa (xTM) Liigan kakkosena ja maaliodottamaerossa (xMe) Liigan ykkösenä. "Hyvin päästään paikoille, vain tulos puuttuu".

Taidettiinpa monien tilastojen perusteella viime kaudellakin olla Liigan kärkijoukkueita. Jostakin syystä ei vaan näkynyt pistesarakkeessa..
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Noh, kaikki kannattaa tavallaan. En minä sen takia hallille lähde/ole lähtemättä että on pakko saada jotain vastinetta jollekkin rahalle. Kyllä mä sinne menen tukemaan rakkaan kotikaupungin rakasta lätkäjengiä.
Vituttaahan se jos peli on huonoa, mutta kenellä se on valmista kolmen matsin jälkeen?

Ylipäätään ärsyttää tämä toksinen ilmapiiri jossa huudetaan potkuja kolmen pelin jälkeen ja ylpeänä ilmoitetaan miten ei enää Lukkoa tue ja käy matseissa, ikäänkuin se olisi jokin meriitti.
 

SetäTuomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tuolla rosterilla, näillä vastustajilla. Kolmen pelin jälkeen neljä pistettä kun niitä pitäisi olla 7-8.
Itse kallistun samaan kuin tuossa aiemmin sanottiin, eli 15 peliä niin joko tulos tai ulos. 12 pelistä on mahdollista saada 36 pistettä ja niistä voi realistisesti toivoa 2/3 eli 24 pistettä. Jos lokakuun lopulla on alle 25 pistettä niin monon kuva Lämsän molempiin pakaroihin ja vaikka Tami tilalle. Vituttaa valmiiksi.
 

Aleksi.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Anteeksi vieraaseen pöytään huutelu, mutta kun kattoo vuodesta toiseen tuot tiedän paska kokoonpanoa onko vähän mautonta haukkua meidän Lämsää? Vika löytyy organisaatiosta aivan muualta..
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ymmärrä mikä siinä Pekka Virrassa niin helvetisti hiertää, ettei miestä voida palkata, kun mies Raumalle haluaisi tulla. Jos siellä kravaattiosastossa jonkun Mokka jr. ja muiden keskuudessa vituttaa Virta, niin vaihtoon myös sitten hekin.

Virta toisi kaikkea lisää aivan valtavasti. Uskottavuutta, rahaa, osaamista, pelitavan ja ennenkaikkea toivoa!
Virtahan tosiaan totesi 'Sihvonen 1vs1' -podcastissa, että hän oli kyllä kandidaattien joukossa, kun Virtaselle oltiin antamassa kenkää. Ei vain tullut valituksi.

Kenelle ne pyyhkeet sitten menevät, Sahlstedtille vai hallitukselle? Jälkimmäinen kai sen päätöksen loppuviimein tekee.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anteeksi vieraaseen pöytään huutelu, mutta kun kattoo vuodesta toiseen tuot tiedän paska kokoonpanoa onko vähän mautonta haukkua meidän Lämsää? Vika löytyy organisaatiosta aivan muualta..

Jaa mitä? Väitätkö tosissaan, että tuo meidän kokoonpano ei riitä? Paljonko seuraat jääkiekkoa?
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anteeksi vieraaseen pöytään huutelu, mutta kun kattoo vuodesta toiseen tuot tiedän paska kokoonpanoa onko vähän mautonta haukkua meidän Lämsää? Vika löytyy organisaatiosta aivan muualta..
Jos se oliski ihan oikeasti teidän Lämsä ens kaudella? Toivotaan. Vika voi kyllä Lukossa olla palkkauksen tehneissä tyypeissä myös.
 

Raspikurkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Anteeksi vieraaseen pöytään huutelu, mutta kun kattoo vuodesta toiseen tuot tiedän paska kokoonpanoa onko vähän mautonta haukkua meidän Lämsää? Vika löytyy organisaatiosta aivan muualta..
Olipas onneton trollaus....
Vaikka sehän on totta tässäkin roskassa, että onhan jollakin tosiaan Vastuu myös tämän ns. Valmentajan palkkaamisesta.
 

ganaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Robert Nordmark #31, Johtaja Virta
Lämsän palkkaus oli alunperinkin ihmeellinen farssi. Onko Kalle yksin palkkauksen takana? Rivien välistä voisi päätellä, että ei ole. Tämä asia varmaankin selviää vasta vuosien päästä. Vieläkään Lukon pelikirjassa ei näy toisteisuutta/niitä asioita millä me voidaan menestyä, enkä usko sitä näkeväni Lämsän aikana.

Lukon johdossa näköjään uskotaan ihmeisiin. Väitän, että voitan lotossa 7 oikein ennen kuin Lämsä on menestynyt valmentaja.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lämsän palkkaus oli alunperinkin ihmeellinen farssi. Onko Kalle yksin palkkauksen takana? Rivien välistä voisi päätellä, että ei ole. Tämä asia varmaankin selviää vasta vuosien päästä. Vieläkään Lukon pelikirjassa ei näy toisteisuutta/niitä asioita millä me voidaan menestyä, enkä usko sitä näkeväni Lämsän aikana.

Lukon johdossa näköjään uskotaan ihmeisiin. Väitän, että voitan lotossa 7 oikein ennen kuin Lämsä on menestynyt valmentaja.

Näin Kalle kommentoi aikanaan:

”Kävimme Lämsän kanssa perusteelliset keskustelut ja hän oli erittäin vakuuttava. Uskon hänen istuvan seuraamme ja identiteettiimme erinomaisesti tuoden samalla omat vahvuutensa rohkeasti esiin.”

Lämsähän on erinomainen puhumaan. Hän voi puhua joukkueen pelistä aivan muuta, kuin mitä kentällä oikeasti tapahtuu. Tuo on nähty mm Lukossa, nuorten majussa ja Elmo Aittolan mukaan myös Vierumäen koulutuksissa. Lämsä on mukavan oloinen kaveri ja uskoisin pelaajien tykkäävän. Vastakohta esim Pekka Virralle.

Lukon identiteestistä ei minusta ole kauheasti jäljellä, jos se oli Virran äärikiekollinen ja hyökkäävä pelitapa. Viime kausi oli suorastaan aivan toinen ääripää trappeineen, nyt sentään hieman rohkeampaa kiekkoa alkukausi.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Olihan Lukko viime kauden alussa myös kohtalaisen hyökkäävä joukkue. Kun maalivahdit vuosi ja tulosta ei tullut, niin sitten alkoi päätykiekot ja keskialueen träppi. Toki tulosta ei tullut silläkään systeemillä. Yllättäen kaikki, kun hyökkäyspelaaminen unohtui vallan.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olihan Lukko viime kauden alussa myös kohtalaisen hyökkäävä joukkue. Kun maalivahdit vuosi ja tulosta ei tullut, niin sitten alkoi päätykiekot ja keskialueen träppi. Toki tulosta ei tullut silläkään systeemillä. Yllättäen kaikki, kun hyökkäyspelaaminen unohtui vallan.

No nyt meillä on ainakin toistaiseksi ykkösveskari, katsotaan mitä seuravaksi tapahtuu. 5 vs. 5 peli on kulkenut, erikoistilanteet ihan perseestä.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ylipäätään ärsyttää tämä toksinen ilmapiiri jossa huudetaan potkuja kolmen pelin jälkeen ja ylpeänä ilmoitetaan miten ei enää Lukkoa tue ja käy matseissa, ikäänkuin se olisi jokin meriitti.
Kuka täällä ylpeänä mitään huutelee? Kävisihän siellä peleissä mielellään. Aika vähän muutakaan tekemistä talvisin täällä. Itse kyllä puntaroin silti sitä vasten, mitä sijoitettu raha minulle tuottaa. Viihteessä - jota jääkiekko on - haetaan elämyksiä. Itse en niitä tällä hetkellä koe saavani ja kyllä tuo kyvytön valmentaja aika paljon siihen vaikuttaa mitä siitä pelistä katsojana saa. Minulle, kuten monille muillekaan, se kannattaminen ei ole mikään itseisarvo. Jostain syystä on silti joidenkin kovin vaikea hyväksyä muiden tapaa kannattaa tai tehdä päätöksiä minne rahansa laittaa.

Minua ärsyttää herkkyys, jolla kaikkea määritellään toksiseksi tms. En minä silti tästäkään olisi mitään maininnut, ellet olisi omaan viestiisi vetänyt perin typeriä johtopäätöksiäsi.

Ja taas ketjun aiheeseen; Lämsä on mielestäni jo yliajalla. Ei näytöntynkääkään kyvystä luotsata Lukkoa. En tiedä missä tämä kaveri voisi menestyä, mutta väitän, ettei aikuisten peräsimessä.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ylipäätään ärsyttää tämä toksinen ilmapiiri jossa huudetaan potkuja kolmen pelin jälkeen ja ylpeänä ilmoitetaan miten ei enää Lukkoa tue ja käy matseissa, ikäänkuin se olisi jokin meriitti.
Kolmen pelin jälkeen? Näin mutulla sanoisin 30 pelin jälkeen. Ja sekin varmasti alakanttiin.
Ylpeänä huudellaan? Kerro sitten, kun olet vienyt rahaa Rauman Lukolle sen melkein 50 vuotta ja käynyt peleissä divarissa ja omat pojat-projekteissa jne.
Toksinen ilmapiiri poistuu Lukon kannattajien keskuudesta tasan sillä sekunnilla, kun ilmoitetaan Lämsän (ja Kauvosaaren) sopimusten purusta ja ilmoitetaan uusi oikea valmentaja tuon vale-valmentajan paikalle.

Pahin skenaario on erottaa Lämsä ja nostaa Kauvosaari ja Eepi tilalle. Toiseksi pahin on erottaa Lämsä ja ottaa tilalle joku Vierumäen oppipoika.

Jos mä saisin päättää, niin Lukkoa valmentaisi Virta. Tai vaikka Rautakorpi. Apuvalmentajiksi Jonne Virtanen ja Ville Nieminen. Loppuis se saatanan löysäily siellä kentällä. Jos ei Virta tai Rautakorpi suostuisi tulemaan, niin suoraan Ville Nieminen ykköseksi ja Jonne kakkoseksi.
Leipää ja sirkushuveja.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kolmen pelin jälkeen? Näin mutulla sanoisin 30 pelin jälkeen. Ja sekin varmasti alakanttiin.
Ylpeänä huudellaan? Kerro sitten, kun olet vienyt rahaa Rauman Lukolle sen melkein 50 vuotta ja käynyt peleissä divarissa ja omat pojat-projekteissa jne.
Toksinen ilmapiiri poistuu Lukon kannattajien keskuudesta tasan sillä sekunnilla, kun ilmoitetaan Lämsän (ja Kauvosaaren) sopimusten purusta ja ilmoitetaan uusi oikea valmentaja tuon vale-valmentajan paikalle.
Niin, tällä jengillä on nyt menty kolme peliä. Vaihtaisin minäkin Lämsän vaikka tältä istumalta esim. Virtaan mutta se nyt ei tule ainakaan vielä tapahtumaan.

Hienon sädekehän kyllä askartelit pääsi päälle 50 vuotta jutuillasi.
 
Viimeksi muokattu:

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Niin, tällä jengillä on nyt menty kolme peliä. Vaihtaisin minäkin Lämsän vaikka tältä istumalta esim. Virtaan mutta se nyt ei tule ainakaan vielä tapahtumaan.

Hienon sädekehän kyllä askartelit pääsi päälle 50 vuotta jutuillasi.
Sädekehä tai ei, niin yhdenkään tänne kirjoittavan ihmisen on turha tulla arvostelemaan toisten tapaa näyttää tunteitaan Lukon otteita kohtaan. Jos mua vituttaa paskat peliesitykset enkä halua vähiä rahojani sellaiseen tuhlata, niin vittuako siinä joku muu tulee vinkumaan, että se on väärin ja että oikein ylpenä siitä sanoisin. Asia ei todellakaan ole niin.
Edelleen mun päivistä kuluu iso osa Lukon seuraamiseen eri kanavien kautta. Äijänsuo vaan ei kuulu niihin kanaviin nyt toistaiseksi.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, tällä jengillä on nyt menty kolme peliä. Vaihtaisin minäkin Lämsän vaikka tältä istumalta esim. Virtaan mutta se nyt ei tule ainakaan vielä tapahtumaan.

Hienon sädekehän kyllä askartelit pääsi päälle 50 vuotta jutuillasi.
Kolme peliä on vähän, mutta edelleen.... Nyt on taas annettu 4 pinnaa pois sellaisille vastustajille, kun ei niitä pidä antaa. Kerta on vahinko, kaksi kertaa putkeen ja kotona vielä, niin liikaa tulee viime kauden esitykset ja tulokset mieleen. Marraskuun alussa tämä tulee loppumaan, jos ei homma parane ennalta heikompia vastaan veikkaan minä, ellei Lukko sitten hakkaa Tapparat, Ilvekset, Karpät, Pelsut ja muut suosikit ihan pystyyn jatkuvasti siinä sivussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös