Tomi Lämsä – Lukon päävalmentaja 2023–2025

  • 198 580
  • 1 461

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Toivottavasti Lämsä katsoi hetki sitten tv:stä tai ihan livenä, miten Tapparan yv teki harjoitellun maalin. Ei tarvita näköyhteyttä ketjukaveriin, mutta silti kiekko löytää tiensä perille.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Toivottavasti Lämsä katsoi hetki sitten tv:stä tai ihan livenä, miten Tapparan yv teki harjoitellun maalin. Ei tarvita näköyhteyttä ketjukaveriin, mutta silti kiekko löytää tiensä perille.
Toki siellä myös vähän Linusta ja Juliusta paremmat kaverit pyörittämässä peliä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen yhä vahvemmin sitä mieltä, että Miettinen olisi koutsannut tämän kauden Lukon aika pitkälle.

Siis ihan kuka tahansa muu koutsi Liigasta ois koutsannut Lukon pidemmälle kuin Lämsä. Loppuispa tää painajainen, mut ei tää lopu. Veri ei oo kiertänyt päässä aikoihin.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Kallen luottoratsu T. Haula SK:ssa:

Oliko Jere Härkälä ongelma, porilainen pelaaja-agentti Tomi Haula?
”En tiedä, ehkä pelitapa oli jonkinlainen ongelma. Ei kukaan jaksa olla paikallaan niin paljon kuin Jeren puolustusnoppavitosessa ollaan. Se ei ole kovin kivaa peliä pelata.”

Haula jakaa porilaisseuran johdolle kehuja Härkälän irtisanomisesta.
”Siitä olen varma, että valmentajavaihto oli oikea ratkaisu.”
Miksi?
”Tämä on tulosurheilua.”

Mites Lukon tulosurheilut?
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Veikkaan että Pikkarainen laittaa Tompan povariin heti pitsissä. Ässiltä ei millään hiihtelyllä pisteitä tulla samaan. Vituttaa kyllä tämäkin siirto. Ollaan ensi kaudella peränpitäjiä Länsirannikon trion kesken.
Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon.

Kunnon ykkösmolari ja riittävästi luistelevia rouhijoita ja kiekonsyöjiä. Yv:lle käsiä, niin kaikki on mahdollista. Pitää muistaa että on aina helpompi rikkoa kuin rakentaa, varsinkin Liigan linjalla. Tuohon riittää yksi pelikirjansivu.

Onko tämä hienoa katsottavaa, se on toinen asia. Mutta pelaajien on sovittava pelikirjan vaatimuksiin (pitkä, perään ja eiku rouhimaan). Lisäksi tällöin ollaan kyllä todella kaukana Lukkolaisesta peli-identiteetistä ja mistä päästiin nauttimaan Peksin aikana.

Tai mistä sitä tietää vaikka Tomppa kirjoittaa uuden romaanin kesällä ja yllättää kaikki. Tai edes sen A4: n molemmin puolin. Tärkein on tilkitä tuo omapää ja laittaa kaveri maksamaan hintaa niistä maaleista. Tuo onnistuu pienemmälläkin budjetilla.

Katsotaan.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon.

Kunnon ykkösmolari ja riittävästi luistelevia rouhijoita ja kiekonsyöjiä. Yv:lle käsiä, niin kaikki on mahdollista. Pitää muistaa että on aina helpompi rikkoa kuin rakentaa, varsinkin Liigan linjalla. Tuohon riittää yksi pelikirjansivu.
On siinä aika savotta ja monta korjattavaa asiaa. Mutta katsotaan miten käy. Tällä hetkellä haisee kyllä välikaudelta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon.

Kunnon ykkösmolari ja riittävästi luistelevia rouhijoita ja kiekonsyöjiä. Yv:lle käsiä, niin kaikki on mahdollista. Pitää muistaa että on aina helpompi rikkoa kuin rakentaa, varsinkin Liigan linjalla. Tuohon riittää yksi pelikirjansivu.

Onko tämä hienoa katsottavaa, se on toinen asia. Mutta pelaajien on sovittava pelikirjan vaatimuksiin (pitkä, perään ja eiku rouhimaan). Lisäksi tällöin ollaan kyllä todella kaukana Lukkolaisesta peli-identiteetistä ja mistä päästiin nauttimaan Peksin aikana.

Tai mistä sitä tietää vaikka Tomppa kirjoittaa uuden romaanin kesällä ja yllättää kaikki. Tai edes sen A4: n molemmin puolin. Tärkein on tilkitä tuo omapää ja laittaa kaveri maksamaan hintaa niistä maaleista. Tuo onnistuu pienemmälläkin budjetilla.

Katsotaan.
3 miljoonan vauhtikiekkoon kasatulla rosterilla kuitenkin pelattiin ihan erilaista lätkää mitä meidän monen mielestä olisi pitänyt. Tuo joukkue olis kasattu Virtaselle joo, mutta ei sitä olisi ollut pakko peluuttaa valitulla tavalla. Useasti kuitenkin sai kuulla, että trappi ei ole vaihtoehtona lähellekään ensimmäinen, mutta sitä kuitenkin nähtiin n. 50/75 peliä.

Jos ensi kauden joukkue kasataan nyt tuon tällä kaudella nähdyn perusteella, niin toivon tosiaan että nuo sun mainitsemat pelaajtyypit löytyy. Jos ei niin jääkööt sitten kaikki muutkin hankkimatta ja nostetaan ne junnut kokoonpanoon.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
On siinä aika savotta ja monta korjattavaa asiaa. Mutta katsotaan miten käy. Tällä hetkellä haisee kyllä välikaudelta.
Näin juuri. Muistetaan että kauden aikana näkyi myös se kiekollinen puoli, miehet ja kiekko liikkui. Sitten olikin taas pitkiä aikoja kiekko päätyyn ja perään. Oikeastaan koko lopputalvi. Miksi näin, tuolla materiaalilla onkin tosi hyvä kysymys.

Mutta maalivahtien tekeminen (joukkuepeli kyllä) näkyi karusti tiukoissa maalin peleissä. Omapää ja maalivahti (92%, pmk alle 2) kuntoon, niin helpottaa huomattavasti. Fyysistä, taistelevaa miestä sisään ja YV:lle käsiä. Kyllä tuossa on jo aika monta asiaa korjattu.

Toki Lämsän on sitten ihan oikeasti päätettävä miten halutaan pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Veikkaan että Pikkarainen laittaa Tompan povariin heti pitsissä. Ässiltä ei millään hiihtelyllä pisteitä tulla samaan. Vituttaa kyllä tämäkin siirto. Ollaan ensi kaudella peränpitäjiä Länsirannikon trion kesken.
Miettikääs nyt tätä. Pikkarainen vs. Lämsä. Pike on kuin jykevä karhu ja Tomi taas..nohh kuin puutarhatonttu. Pikkarainen syö Lämsän jumankauta lähes elävältä.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Miettikääs nyt tätä. Pikkarainen vs. Lämsä. Pike on kuin jykevä karhu ja Tomi taas..nohh kuin puutarhatonttu. Pikkarainen syö Lämsän jumankauta lähes elävältä.
Ai hitto ko ne on vierekkäin siinä pelin jälkeisessä haastattelussa, kun Ässät on taklannut pelissä joku 100 kertaa ja voittanut pelin 2-1.

Niininiini… Kova vaade….
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lämmittääkö oikeesti jonkun mieltä, jos kasataan neljän miljoonan Lukko ja lopulta ollaan parempia kuin Ässät niukasti. Päästään Lämsän kanssa sillä maksimissaan kuuden joukkoon. Vertaisin Lämsän Lukkoa Peltosen IFK:hon kuten joku IFK fani täällä kävi myös sanomassa.

Peltosella on nyt ihan älytön nippu. Sillä pääsee kuuden sakkiin väkisin. Lämsä varmaan toteuttaa saman.

Sitten pelaamisessa muuten ei ole mitään järkeä. Katsoin eilen IFK peliä ja mielestäni Pelicansin olisi kuulunut voittaa. Jatkoon he siitä menevät joka tapauksessa. Pelicans pelaa raikasta lätkää ja jalka kulkee. Edellä mainittu Härkälän seisoskelu on pesiytynyt myös Lukkoon.

Ei tästä tuu oikeesti yhtään mitään Lämsän kanssa. Nyt Kalle oikeesti herätys.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pakko vielä sanoa sekin, että kuuntelin tuon Äijiensuon podcastin Lämsästä vähän jälkijunassa. Mun luotto laski entisestään. Lämsä vaikuttaa just siltä äijältä, jolla on liikaa luottoa nuoriin jätkiin. Lämsälle sopis ennemmin kokenut jengi kuin Lukon tyylinen nuori joukkue. Vähän sellaienen RD:n aikainen Lukko. Nuoret jätkät vaan tarvii sitä jatkuvaa valmentamista ja vaatimustason ylläpitämistä. Esimerkiksi se Lukon karvaaminen. Täällä jotkut sanoo, että se ensimmäisen pelaajan päätös on saanut liikaa puhetta täällä - päinvastoin liian vähän. On inhimillistä, että pelin edetessä väsyy ja herkemmin alkaa valita sitä helpompaa vaihtoehtoa, jos valmennus sen suo. Ja Lämsä ei ole vaatinut pelaajilta muuta. Miten lopulta käy? Aletaan yhä useammin seisoa träpissä. Mitä se tarkoittaa? Kun toiset jengit luistelee koko kauden aktiivisesti, niin se näkyy väistämättä loppukaudella ja jopa kesken kauden pelaajien kuntotasossa. Sen lisäksi se vaikuttaa meidän aloitteellisuuteen. Me vähän niin kuin luovutaan tarkoituksella meidän aloitteellisuudesta ja siitä lukkolaisuudesta, mihin Pekka Virta meidät johdatti.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Pakko vielä sanoa sekin, että kuuntelin tuon Äijiensuon podcastin Lämsästä vähän jälkijunassa. Mun luotto laski entisestään. Lämsä vaikuttaa just siltä äijältä, jolla on liikaa luottoa nuoriin jätkiin. Lämsälle sopis ennemmin kokenut jengi kuin Lukon tyylinen nuori joukkue. Vähän sellaienen RD:n aikainen Lukko. Nuoret jätkät vaan tarvii sitä jatkuvaa valmentamista ja vaatimustason ylläpitämistä. Esimerkiksi se Lukon karvaaminen. Täällä jotkut sanoo, että se ensimmäisen pelaajan päätös on saanut liikaa puhetta täällä - päinvastoin liian vähän. On inhimillistä, että pelin edetessä väsyy ja herkemmin alkaa valita sitä helpompaa vaihtoehtoa, jos valmennus sen suo. Ja Lämsä ei ole vaatinut pelaajilta muuta. Miten lopulta käy? Aletaan yhä useammin seisoa träpissä. Mitä se tarkoittaa? Kun toiset jengit luistelee koko kauden aktiivisesti, niin se näkyy väistämättä loppukaudella ja jopa kesken kauden pelaajien kuntotasossa. Sen lisäksi se vaikuttaa meidän aloitteellisuuteen. Me vähän niin kuin luovutaan tarkoituksella meidän aloitteellisuudesta ja siitä lukkolaisuudesta, mihin Pekka Virta meidät johdatti.
Tällaista itsekin miettinyt. Jos ei vaadita tarpeeksi niin lopulta pelaajat menevät helpoimman kautta. Ja kumpi on helpompaa, peruutella trappia vai karvata syvältä koko ajan? Se että luottaa pelaajiinsa on tärkeää ja hyvä ominaisuus, mutta ennenkuin voi luottaa pelaajiin tulisi heidän näyttää olevansa sen arvoisia. Nyt jää mielikuva että Lämsä luottaa kaikkiin heti täysin ja saavat siksi itse 'päättää' miten missäkin kohtaa pelataan. Kyllä valmennukselta tulisi löytyä se ykkösvaihtoehto joka tilanteeseen ja jos sitä ei pystytä toteuttamaan voisi sitten pelaajalla olla mahdollisuus miettiä parasta seuraavaa ratkaisua. Näin ainakin itse näkisin.
 
Viimeksi muokattu:

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällaista itsekin miettinyt. Jos ei vaadita tarpeeksi niin lopulta pelaajat menevät helpoimman kautta. Ja kumpi on helpompaa, peruutella trappia vai karvata syvältä koko ajan? Se että luottaa pelaajiinsa on tärkeää ja hyvä ominaisuus, mutta ennenkuin voi luottaa pelaajiin tulisi heicän näyttää olevansa sen arvoisia. Nyt jää mielikuva että Lämsä luottaa kaikkiin heti täysin ja saavat siksi itse 'päättää' miten missäkin kohtaa pelataan. Kyllä valmennukselta tulisi löytyä se ykkösvaihtoehto joka tilanteeseen ja jos sitä ei pystytä toteuttamaan voisi sitten pelaajalla olla mahdollisuus miettiä parasta seuraavaa ratkaisua. Näin ainakin itse näkisin.
Juuri näin. Ei se Virrankaan aikainen pelitapa tullut pelaajien päätöksenä, vaan se kentällä tehtiin mitä treeneissä opetettiin kädestä pitäen. Jos ei ole vaatimustasoa treeneissä ihan jokainen hetki, niin ei kyllä tule mitalejakaan, saati mestaruuksia. Mun mielestä aika vaarallisella tiellä ollaan nyt. Vaikka siellä oli näitä Virran aikojen pelaajia (Piipponen, Reunanen, Repo, Mattila, Nyman, Ylitalo), niin vaikea heidän on totuttua vaatimustasoa ylläpitää, jos koutsi ei sitä tee.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikkea sitä saa lukea. Täällä vapistaan jostain Pikkaraisesta Ässissä. Kyllä mä ymmärrän tuskan Lämsästä mutta että miehen pituuskin on pielessä? Pikkarainen on niin haluttu valmentaja, että ihan tais olla ottajista ruuhkaa tällä kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Kaikkea sitä saa lukea. Täällä vapistaan jostain Pikkaraisesta Ässissä. Kyllä mä ymmärrän tuskan Lämsästä mutta että miehen pituuskin on pielessä? Pikkarainen on niin haluttu valmentaja, että ihan tais olla ottajista ruuhkaa tällä kaudella.
En mä ainakaan mitään vapise. Omasta mielestä Pikkaraisesta löytyy sitä tarvittavaa mulkkumaisuutta jota Lukkoonkin tarvittaisiin. Lämsästä taas sitä piirrettä ei löydy. Enkä mä väitä, että Pike olisi joku nenäpäähän valmentaja Lukolle. Mutta kyllä tänne tarvittaisiin joku valmentaja jolta löytyy auktoriteettia ja rosoisuutta.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Kaikkea sitä saa lukea. Täällä vapistaan jostain Pikkaraisesta Ässissä. Kyllä mä ymmärrän tuskan Lämsästä mutta että miehen pituuskin on pielessä? Pikkarainen on niin haluttu valmentaja, että ihan tais olla ottajista ruuhkaa tällä kaudella.
Älä muuta sano. Aika ironista kritisoida Lämsän ohkaista pelikirjaa ja kehua Pikkaraista, jolla ei edes ole mitään pelikirjaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Älä muuta sano. Aika ironista kritisoida Lämsän ohkaista pelikirjaa ja kehua Pikkaraista, jolla ei edes ole mitään pelikirjaa.
Pikkaraisen joukkueet pelaa tsemppikiekkoa joo, mut mitä tuo Lämsän pelikirja sitten on? Mä en ainakaan tiedä ja tuntuu että eivät tietäneet pelaajatkaan. Ne Lukon parhaat pelit olivat kuitenkin hienoa katsottavaa ja loput 2/3 tai jopa 3/4 sitten ei mitenkään.

Ihan ensimmäiseksi Lämsän pitää kasvattaa pallit/rintakarvat tms. ja alkaa vaatimaan pelaajilta parempaa, sekä sitoutua itse ja sitouttaa pelaajat pelaamaan sitä parasta peliä illasta toiseen ja jättää ne ylimääräiset joukkueen "vapaapäivät" vähemmälle. Jos homma ei toimi, niin sitten jumankauta tehdään töitä sen eteen että se homma toimii ja vapaamatkustajat ulos kokoonpanosta.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En mä ainakaan mitään vapise. Omasta mielestä Pikkaraisesta löytyy sitä tarvittavaa mulkkumaisuutta jota Lukkoonkin tarvittaisiin. Lämsästä taas sitä piirrettä ei löydy. Enkä mä väitä, että Pike olisi joku nenäpäähän valmentaja Lukolle. Mutta kyllä tänne tarvittaisiin joku valmentaja jolta löytyy auktoriteettia ja rosoisuutta.
Ymmärrän mitä tarkoitat enkä missään nimessä sano ettenkö itsekin kaipaisi ryhtiä. Mutta kyllä mä sanon, että jos joku Pikkarainen hyppäis Lukon ruoriin niin sitten olisi helvetti irti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös