Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

• 1 473 048
  • 5 037

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Onhan huimia lupauksia palstaveljiltä. kaulapantaa, trimmausta, whiskiä, sierainten laajennusta jne. Kiitos.
Jos vielä mennään tähän Nybariin persoonaan muutamalla sanalla. Olen henkilökohtaisesti ollut tekemisissä duunini kautta seuramme organisaattion kanssa kaudella 1994-95. Silloin olin myös työni kautta tekemisissä Nybarin kanssa. Nybari oli silloin junnupäällikkönä ja kiinnitin huomioni hänen tyyliinsä puhua minulle. Hän katseli jo silloin nenänvarttaan alaspäin ja vaikutti besserwisser tyypiltä, joka tiesi mielestään paremmin kaiken. Vuosien varrella olen häntä tavannut eri tilanteissa, kyllä hän edelleenkin tervehtii, mutta ylimielisyys hohkaa hänen peroonastaan. Työni kautta tunnen myös muutamia pelaajaagentteja, joiden kanssa olen frendi suhteessa. Pelaajaagentit eivät juurikaan ikinä kommentoi henkilökohtaisesti alansa ihmisiä, eivät hyvässä eivätkä pahassa. Ala pitää normaalisti matalaa profiilia ja se onkin ammattimaista. Viime vuosina olen kuitenkin kuullut kommenttia Nybarin ylimielisestä asenteesta ja epämielyttävästä käytöksestä. Minulle on kerrottu ettei Nybariin haluta olla yhteydessä, eikä hänen kanssaan haluta tehdä yhteistyötä johtuen hänen persoonastaan. Hän katsoo agentteja "alaspäin", eikä arvosta heitä ammattilaisina. Hän ei myöskään käy juurikaan katsomassa matseja, poikkeuksena poikansa matsit
Olisi korkea aika päästä eroon Nybarista. Hän on IFK:n urheilullisen puolen kehityksen tulppa. Taloudellinen ja kaupallinen puolihan on erinomaisissa ja osaavissa käsissä.

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
Onhan huimia lupauksia palstaveljiltä. kaulapantaa, trimmausta, whiskiä, sierainten laajennusta jne. Kiitos.
Jos vielä mennään tähän Nybariin persoonaan muutamalla sanalla. Olen henkilökohtaisesti ollut tekemisissä duunini kautta seuramme organisaattion kanssa kaudella 1994-95. Silloin olin myös työni kautta tekemisissä Nybarin kanssa. Nybari oli silloin junnupäällikkönä ja kiinnitin huomioni hänen tyyliinsä puhua minulle. Hän katseli jo silloin nenänvarttaan alaspäin ja vaikutti besserwisser tyypiltä, joka tiesi mielestään paremmin kaiken. Vuosien varrella olen häntä tavannut eri tilanteissa, kyllä hän edelleenkin tervehtii, mutta ylimielisyys hohkaa hänen peroonastaan. Työni kautta tunnen myös muutamia pelaajaagentteja, joiden kanssa olen frendi suhteessa. Pelaajaagentit eivät juurikaan ikinä kommentoi henkilökohtaisesti alansa ihmisiä, eivät hyvässä eivätkä pahassa. Ala pitää normaalisti matalaa profiilia ja se onkin ammattimaista. Viime vuosina olen kuitenkin kuullut kommenttia Nybarin ylimielisestä asenteesta ja epämielyttävästä käytöksestä. Minulle on kerrottu ettei Nybariin haluta olla yhteydessä, eikä hänen kanssaan haluta tehdä yhteistyötä johtuen hänen persoonastaan. Hän katsoo agentteja "alaspäin", eikä arvosta heitä ammattilaisina. Hän ei myöskään käy juurikaan katsomassa matseja, poikkeuksena poikansa matsit
Olisi korkea aika päästä eroon Nybarista. Hän on IFK:n urheilullisen puolen kehityksen tulppa. Taloudellinen ja kaupallinen puolihan on erinomaisissa ja osaavissa käsissä.

Itse en tunne kyseistä henkilöä, mutta on se kumma että jollain voisi olla varaa olla ylimielinen ammatissa, missä kaikki kontakti on ihmisten kanssa, koskien ihmisiä ja niiden suorituksia.

Jäätävän paskaa työtä Nybondakselta tällä kaudella. Vaikka olisi kuinka cacalle tehty joukkue, niin silti aivan luokatonta joukkueen kasausta. Olisi aika katsoa peiliin ja vetää omat johtopäätökset. Eroa Tom Nybondas, olet heikoin lenkki.

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Saipalla ei ole tämän tyyppistä osaamista ollenkaan. Hehän löysivät aikanaan huippupelaaja Redenbachin ja olivat niin typeriä, että päästivät tämän helmen menemään. HIFK iski heti kiinni kuin sika limppuun ja loppu on silkkaa historiaa.

Muistanko väärin, jos väitän, että Dan "Pirteä" Hacker näpistettiin aikanaan myös SaiPasta? Eli haaskalla olisi oltu useamminkin. Jos nyt käy niin, että Kiva-Harri tulee utj:ksi meille, pitäisiköhän meidän lahjoittaa Nybari tuonne SaiPaan, niin saisivat hieman osaamista scouttaussektorille?

Jos puhutaan asiaa, en voi millään käsittää, miten tuohon jengiin on hakattu niin paljon rahaa kuin väitetään. Tai no, sen voin käsittää, mutten sitä, että miksi. Eikö olisi kuitenkin hyvä, jos Kiva-Harri ja Nyba olisivat molemmat utj:n roolissa? Josko kaksi keskinkertaista (tai huonoa, miten vaan) muodostaisivat yhdessä kohtuullisen kombon? Vai tulisiko siitä vain tuplasti huonompi kuin nykyinen versio?

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kyllä Nybondaksesta, tuosta HIFK;n syövästä, päästään eroon. Tarvitaan vain vähän työntöapua faneilta. Postia, asiallista sellaista, vaan Everille tai muille hallituksen jäsenille. Se olisi sitäpaitsi vähän pikku pakko, sillä muuten saamme nauttia tästä turhakkeesta vielä tulevina kausina mikä vääjämättä johtaa siihen että HIFK ei tule menestymään odotetulla tavalla. Kyllähän aika tekee tehtävänsä ja Nybbe saa kenkää aikanaan, mutta me voisimme vähän jeesata.

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy lainata omaa tekstiä tämän samaisen ketjun alusta vuodelta 2008.

"Ei mitään, eikä hänestä hyvää joukkueen kokoajaa ikinä tulekaan. Että sikäli täällä on turha tällaista pohtia niin kauan, kun Nybari tämän homman käytännössä tekee."

Silloin olin yksin lähes kaikkia muita vastaan. Nyt näyttää tilanne muuttuneen. Toki välissä tuli mestaruuskin. Tuliko se Nybarin ansiosta vain hänestä huolimatta, sen voi jokainen päätellä itse.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy lainata omaa tekstiä tämän samaisen ketjun alusta vuodelta 2008.

"Ei mitään, eikä hänestä hyvää joukkueen kokoajaa ikinä tulekaan. Että sikäli täällä on turha tällaista pohtia niin kauan, kun Nybari tämän homman käytännössä tekee."

Silloin olin yksin lähes kaikkia muita vastaan. Nyt näyttää tilanne muuttuneen. Toki välissä tuli mestaruuskin. Tuliko se Nybarin ansiosta vain hänestä huolimatta, sen voi jokainen päätellä itse.

Onnea. Toisaalta sinä olit myös sitä mieltä, että Kari Jalonen on paska valmentaja eikä IFK tule hänen aikanaan tule saavuttamaan yhtään mitään. Suuri Visionääri-palkinto menee siis näyttöjen valossa kiistatta Isakssonille.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en tunne kyseistä henkilöä, mutta on se kumma että jollain voisi olla varaa olla ylimielinen ammatissa, missä kaikki kontakti on ihmisten kanssa, koskien ihmisiä ja niiden suorituksia.

Ihmisten persoonallisuudet ovat niin erilaisia. Voisin kuvitella, että Nybari ei välttämättä itse edes ymmärrä olevansa ylimielinen, kokee vain, että 'tuhahtelu' on hänen tapansa puhua.

'Karavaani & koirat' -kommentti oli hämmentävää katsottavaa, koska kaveri ampui itseään (ja osin organisaatiota) jalkaan niin ilmiselvästi. Silloin ainakin itse mietin, että vaikka hänelle näyttäisi pätkän, ei hän todennäköisesti olisi nähnyt lausunnossaan mitään kummallista.

Ihmissuhdetaidot ei taida olla oppiaine missään. Elämä sitten opettaa :)

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
So true. Tässäkin paras vaihtoehto olisi kun herra saisi kerrankin olla itse vastaanottavaisella puolella:"HIFK ei kaipaa enää palveluksiasi. Kiitos, tack ja moi." Tuo kylmästi joku ma aamu klo 8:09 päin lärviä.

Kuinka moni maksaisi olla kärpäsenä-katossa tuolloin jne?

Eiköhän tässäkin tapauksessa pelkkä tiedote riitä, ruveta mitään kertomaan päin naamaa.

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistanko väärin, jos väitän, että Dan "Pirteä" Hacker näpistettiin aikanaan myös SaiPasta? Eli haaskalla olisi oltu useamminkin.

Muistat väärin - Hacker siirtyi Saipassa pelaamansa kauden jälkeen Ilvekseen, josta hän tuli kesken kauden HIFK:hon tehden 32 ottelussa tehot 4+7=11. Tämän jälkeen miehen tehot neljällä seuraavalla kaudella: 21+29/16+18/20+22 ja 28+38. Sarjana Saksan kakkosliiga.

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Silloin olin yksin lähes kaikkia muita vastaan. Nyt näyttää tilanne muuttuneen.

"Tom Nybondas. Oletko vielä elossa? Oletko lähtenyt jo joululomalle? Onko poliisi etsinyt sinulle turvapaikan, kun fanit täällä Jatkoajassa ovat kirjoittaneet ilkeästi?"

Yllä oma viestini vuodelta 2008, joten et ollut yksin ainakaan ihan kaikkia vastaan. Erotuksena meidän näkemyksissä oli se, että minä tuin Jalosta ja sinä et. Juuri nyt tärkeintä on kuitenkin panostaa kaikki huomiseen ja toivoa sekä kanustaa IFK voittoon. Panoksena on puolivälisarjan menestyksestä riippumatta valtavat euromäärät, jotka vaikuttavat olennaisesti ensi kauteen.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Nybari jatkaa tutulla ylimielisellä linjallaan aamun HS:ssa: "Aina on yhtä kivaa, kun me stadilaiset pelaamme hesalaisia vastaan". Jep, minulla ei tainnut olla viime keväänä yhtä kivaa kuin Nybarilla. Vai eikö Nybari muista, että hesa vei 4-0? Muutenkin tässä tilanteessa olisi vaan parempi pitää matalaa profiilia ja kommentoida vain seuraavaa ottelua. No, kukin tyylillään.

Toisaalta me fanitkin ollaan osasyyllisiä tähän. Kun menestystä tuli, Nybarin olematon tiedottaminen, ylimieliset lausunnot ja paskat tiedotteet saivat hyväksynnän, jopa kulttiaseman. Nybari ei ole nyt tajunnut, että kun kaikki menee perseelleen, nämä jutut eivät ole enää kenestäkään hauskoja.

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Ei Nybondasta pidä pois potkia vaan hankkia hänelle tukea rinnalle. Pena vierelle niin paketti on valmis. Molemmat osaavat käyttää hyvin rahaa ja dokata. Pena voi opettaa Tompalle kaiken tsekin matkoista ja Tomppa Penalle kaiken nykyajan scouttauksesta ja uusien virkojen luomisesta.

Villen perheessä sattuneen sairastumisen jälkeen hänenkin tulevaisuus pelaajana on asetettu uudestaan puntarille. Mieli tekisi siirtyä muihin hommiin, mutta valmentajan uran aloitus Ramin vierellä ei hirveästi innosta. Mikä onkaan hänen roolinsa jää nähtäväksi.....

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Et ollut silloin yksin....

Täytyy lainata omaa tekstiä........vuodelta 2008.

Silloin olin yksin lähes kaikkia muita vastaan............Toki välissä tuli mestaruuskin. Tuliko se Nybarin ansiosta vain hänestä huolimatta, sen voi jokainen päätellä itse.

....vuonna 2008 Oi Isaksson, etkä ole edelleenkään. Ohessa kommenttiani Hra Dennikselle joulukuulta 2008 copüpastellina.

....Keklun aikakauden alussa vastaan napisi nimenomaan Kimmo Heino, jonka vastustuksesta huolimatta Keklu pestattiin. Eaves-muutosvastarinta jengissä eli työnteon pelko oli ilmeisesti liian voimakasta Keklun ensimmäisellä vastuukaudella ja vasta S-W saivat jengin ruotuun.

Mikäli haluat, että perinteinen IFK-kiekko loistaa poissaolollaan, on ottelu-iltoina oikea osoite Välilän hevosenpaska-areena. Suurin osa MAKSAVISTA IFK-katsojista haluaa nähdä nimenomaisesti sitä itseään, perinteistä IFK-kiekkoa. Perusmummon ja Nybondaksen "perinteillä" ei puolestaan ole mitään eroa. Perustelemattomat väitteet muusta ovat Remun sanoin lirputin-lärpytintä. Nybondaksella ei ole tähänastisten havaintojeni mukaan mitään tekemistä oikean IFK-kiekon kanssa. Kaikkien aikojen huonoimman IFK-puolustuksen kokoaminen osoittaa myös täydellistä ammattitaidon puutetta. Auf Wiedersehen, Nybari!

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nybari jatkaa tutulla ylimielisellä linjallaan aamun HS:ssa: "Aina on yhtä kivaa, kun me stadilaiset pelaamme hesalaisia vastaan". Jep, minulla ei tainnut olla viime keväänä yhtä kivaa kuin Nybarilla. Vai eikö Nybari muista, että hesa vei 4-0? Muutenkin tässä tilanteessa olisi vaan parempi pitää matalaa profiilia ja kommentoida vain seuraavaa ottelua. No, kukin tyylillään.

Tämä ''Stadilaiset vastaan hesalaiset'' -kamppanja taitaa olla kovin harkittua, kun Valtanen puhui talviklassikon tiedotustilaisuudessakin samaa. Ei tuosta kukaan varmaankaan nokkiinsa ota, mutta tuntuu, että aina kun lukee Nybarin haastista, niin pitää tulla ilmi, että Jokerit ovat hesasta. Jotenkin noista kommenteista paistaa vain sellainen harrastelijamaisuus ja epävarmuus.

Mutta kukin tyylillään. Mä olen kyllä kohtuullisen tyytyväinen, ettei Jokerit lähde näihin mukahassutteluihin mukaan.

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Mutta kukin tyylillään. Mä olen kyllä kohtuullisen tyytyväinen, ettei Jokerit lähde näihin mukahassutteluihin mukaan.

Ei lähde ei, ei seura eikä fanit. Kyllä siitä kannattaa ylpeänä tyytyväisyyttään esille tuoda. ;)

Mutta siitä lienemme yhtä mieltä, että koko stadi vs. hesa -asetelma on jotenkin lapsellisen teennäinen. Se nyt vaan on ainoa asia, millä IFK luulee kykenevänsä tasoittamaan jokereiden etumatkaa noh, sanotaanko vaikka että lähes kaikessa.

Stigu

Jäsen
Ai että lämmittää tuo Veikkaajan uutinen!

Hieman outo sisältö kuitenkin: Nybarille etsitään seuraajaa, ja Rindell olisi palaamassa seuraan, toimenkuvana kykyjenetsijä Nybondasin alaisuudessa.

Siis perustavatko Nybari&Rindell jonkun virtuaaliorganisaation? Jos uusi UTJ tulee kehiin, niin mun puolsetani Kiva&Karavaanari saavat vaikka pelata jotain Virtual Manager-peliä kunhan eivät sekaannu päivittäiseen toimintaan mitenkään.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pitäisikö laittaa hakemus sisälle?
Voisi sitten täältä jatkoajasta kysellä ohjeet miten pitäisi toimia :D

Mä kannattaisin ehdottomasti sua ;D

Toivottavasti löytävät jonkun ammattitaitoisen kaverin joka nostaisi Suomen suurimman ja kauneimman sinne minne se kuuluukin eli kärkeen...joka vuosi.

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Meinasikos Rami sitten pitempäänkin Nordiksella viihtyä, mikäli tämä pitää paikkaansa, että on yhtenä syynä uuden utj:n etsintään? Heh, kieltämättä huvitti tuossa jutussa Kautosen nimen mainitseminen. Saisi noilla skouttausnäytöillä lähteä samalla oven avauksella Nybarin kamoja kantaen.

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos uusi UTJ tulee kehiin, niin mun puolsetani Kiva&Karavaanari saavat vaikka pelata jotain Virtual Manager-peliä kunhan eivät sekaannu päivittäiseen toimintaan mitenkään.

Mä en pitäisi Kivan UTJ-pestiä ihan näin huonona asiana mitä täällä yleisesti tunnutaan pitävän. Tietysti paras ratkaisu olisi hommata siihen mestaan näytöt antanut ammattilainen, mutta monta näitä on Suomessa/saatavissa Suomeen? Kekäläinen on varmaan ainut nimi joka täällä olis jengille käynyt. Aikamoinen pommi sen uimalakin hommaaminen Suomeen oli, joten siitä Hjallikselle pisteet. Mutta kuka muu vastaava olisi nyt enää saatavilla, jolla on valmiit näytöt?

En itsekään Kivaa tietysti koutsiksi halua, mutta UTJ-pesti onkin aivan eri asia. Scoutti-taustainen olisi hyvä lähtökohta, mutta Rindellillä on pelaaja- ja pitkä valmentajatausta, joten siinä mielessä näen lähtökohdat utj-hommiin paljon paremmiksi kuin junnupuolella suojatyöpaikkaa hoitaneella Nybarilla. Vanhana liigakoutsina Kivalla on varmasti riittävä näkemys siitä minkätasoisia liigapelaajien tulee olla ja mitä ominaisuuksia pelaajilta vaaditaan. Ymmärtää myös varmasti hyvin valmentajien toivomukset verrattuna valmentamisen suhteen aika noviisiin nybariin. Lisäksi pari vuotta sitten ollut junnumaajoukkueen koutsina, ja sitä jengiä rakentaessaan nähnyt paljon nuoria lupauksia, joten pelaajatietämys tulevistakin ratkaisijoista on jo jollakin tasolla.

Näyttöjähän ei Kivalla utj-hommista ole, mutta ei niitä ollut Nybarillakaan. Silti lähtökohdat huomioon ottaen uskoisin Kivan selviävän utj-hommista paremmin kuin niitä hommia jo 5v harjoitelleen Karavaanarin.

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Heh, kieltämättä huvitti tuossa jutussa Kautosen nimen mainitseminen. Saisi noilla skouttausnäytöillä lähteä samalla oven avauksella Nybarin kamoja kantaen.

Ei lisättävää. Yhtään ainutta konkreettista hyvää hankintaa ei ole Vellun avustuksella tähän jengiin vielä löytynyt. Täyttä sekundaa ollut kaikki. Ihmettelen vaan miten tämä kaveri voi vielä tehdä hommia myös Ny Islandersin suuntaan. Tiedossahan sekin on, että ei sielläkään organisaatiossa näitä hommia kaksisesti tosiaankaan osata, mutta silti tämä mies siellä vielä roikkuu.

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Uuden urheilujohtajan kartoittamisen taustalla on päävalmentaja Raimo Summasen vahva tahto. Summanen on tunnettu siitä, että hän haluaa mielellään itse valita johtoryhmänsä."

Siinä se. Amatöörien leikkejä ei Rami-setä kattele. Voiko tässä alkaa olee varovaisen optimistinen jo HIFK:n tulevaisuudesta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy