Kausi ei vielä loppunutkaan, joten saan vielä hetken jatkaa yhteistä taivalta kaikkien teidän mukavien ja asiantuntevien kollegoiden kanssa. Tämä on minulle suuri etuoikeus, kiitän teitä kaikkia tänä hienona päivänä ja olen hyvin otettu siitä, että meitä on kokoontunut paikalle näin suuri joukko tänä merkittävänä hetkenä. Nyt on kuitenkin hyvä pysähtyä hetkeksi miettimään, kuinka olemme päätyneet tähän. Yhtiömme historia alkoi koskenuiton aikaan Lapin karuissa olosuhteissa ja nyt olemme dynaaminen, maailmanlaajuinen ja innovatiivinen markkinajohtaja. Emme enää tee pelkkiä kumisaappaita. Olemme laajentuneet kumin monialaosaajaksi ja tänäkin syksynä moni koululainen pakkaa penaaliinsa meidän hajukumimme. Puhumattakaan siitä, kuinka moni nainen ottaa penaaliinsa meidän nypyläkondomiamme tälläkin hetkellä.
Tähän väliin kuitenkin sananen jääkiekkoseura HIFK:sta: Harri "kivaharri" Rindellhän patsastelee hallilla jo HIFK-aitiossa ja olen miettinyt hänen tulevaa scoutin pestiään. Kuten olen todennut, tulemme näkemään historian ensimmäisen scoutin, joka tulee olemaan paikalla varmastikin jokaisessa HIFK:n ottelussa. Niinpä hän scouttaa eniten omia pelaajiamme. Tämä on nerokas oivallus! Tätä voidaan verrata yhdysvaltalaiseen kestävyysjuoksuvalmennukseen, joka on ensimmäisenä maailmassa kiinnittänyt huomionsa 10.000 metrin ja maratonjuoksun lähtöön. Moni luulee, että on aivan sama miten matkaan lähdetään. Tämä ei pidä paikkaansa. Ottamalla lähtötelineet mukaan, voittaa kanssakilpailijoitaan ainakin sekunnin! Ja miettikää kuinka moni kymppitonni tai maraton on mennyt loppusuoralla sekuntipeliksi. Pidän omien pelaajien scouttaamista vastaavanlaisena uuttaluotaavana innovaationa!