Mun mielestä joukkueessa on liikaa laitureita, jotka omaavat huikean potentiaalin, mutta ovat 50-60 siinä rajoilla, pystyvätkö pelaamaan huippu-, tai edes hyvän kauden. Tai pysyvät ehjinä. Toisin sanoen, epätasaisia suorittajia. Puustinen, Rask, Partanen, Petrell, Ikonen ja Luttinen ovat kaikki sellaisia, jotka hyvin pelatessaan voivat yksin ratkaista pelejä, mutta nyt tilanne on ollut se, että osa on vempassa, osa väärissä ketjuissa ja loput eivät ole saaneet juuri mitään aikaiseksi. Ja mua se ei ole edes yllättänyt, koska olen myös heidän heikkouksistaan ollut tietoinen.
Aaltoseen en osaa olla pettynyt, koska tiedän, millainen hän on pelaajana ja hän on toistaiseksi esiintynyt odotusteni mukaan. Olen edelleen sitä mieltä, että hankintana HIFK:hon turhan riskialtis hintaansa nähden, mutta hän pelaa nyt meillä ja toivon tietenkin onnistumisia. Valmennuksen tehtävänä ja haasteena on saada Juhiksesta irti niin paljon, että hänen hankintansa kokonaisuutena hyödyttää joukkuetta. Tämän voin arvioida vasta viimeisen pelin jälkeen.
Sentteriosastolle olisin hankkinut vakaan, kokeneen ykkössenan jopa laitureiden kustannuksella ja jättänyt Hintzille kasvuvaraa ilman suurempia paineita.
Pakistossa on liikaa breikin kynnyksellä olevia junnuja, joille kaikille pitäisi saada peliaikaa. Samaan aikaan sinne on hankittu Salmela, jolla on kyllä potentiaalia, mutta kausi on pitkä ja mitä vain voi tapahtua. Teppo on taantunut oikeastaan viime kauden pleijareista lähtien ja on pelannut huonosti. Mikä mättää? Finleyn varaan en laskisi mitään ja olisinkin nähnyt hänet mielummin Aulie-tyyppisenä syvyyttä leveyteen hankintana.
Tässä vaiheessa nähtyjen pelien perusteella ihmettelen kuitenkin eniten Törmäsen peluutusta. Ketjut ovat suorastaan outoja ja tuntuu, että hän kokeilee nyt jotain, mitä itse en ymmärrä.