Stigun propaganda jatkuu ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. .
Ei tämä ole propagandaa, vaan oma mielipiteeni. Jos puhutaan prospekteista tai kehityskelpoisista pelaajista, mun mielestäni niitä saa olla jengissä maksimissaan 6: 2 pakkia ja 4 hyökkääjää. Jos nyt katsotaan noita IFK:n prospekteja (ei-valmiita pelaajia), niin mä näen asian tällä hetkellä seuraavanlaisesti 14 matsin jälkeen:
Kirkkaimmat prospektit (NHL kutsuu parin vuoden sisällä)
- ei ole
Parhaat prospektit (mahdollisuus EHT-tason miehiksi/KHLään)
- Ikonen + Hintz
- molemmat olleet klesana, joten vaikea sanoa mitään heidän kehittymsiestään
Keskitason prospektit (mahdollisuus Liigatason jyräksi vaikkapa IFK:ssa)
- Partanen, parhaat näytöt tällä kaudella, 9 pinnaa 14 matsissa. Kehityspotentiaalia ännu lite bättreksi on. Jotenkin Parrusta tulee mieleen Jerry Ahtola.
- Saarelainen+ Mieho. Kehityspotentiaalia on pari vuotta.
- Tamminen, samoin eka kausi, samat sanat kuin yllämainituista.
- Miihkali. Mä näen Miihkalissa uuden mikkokurvisen.En enempää enkä vähempää.
Turhat prospektit (keskitason liigapelaaja akselilla Hämeenlinna-Kouvola-Kuopio-Vaasa)
- Heikkinen (kehityspotentiaalia on, mutta vaatii pari vuotta)
- Salmi (kehityspotentiaalia on, mutta vaatii pari vuotta)
- Leino (en usko, että kehittyy enää)
- Åsten (en usko että kehittyy enää)
Tämä on siis oma henkilökohtainen subjektiivinen näkemykseni tämän hetken tilanteen perusteella, ottaen huomioon koko tähän mennessä pelattu kausi (eikä yksittäisiä pelejä).
Isoin ongelma on, että tuossa on 11 prospektia, joka on hieman liikaa siinä mielessä, että he kaikki eivät voi saada tarpeeksi peliaikaa kehittyäkseen. Pakit varsinkin vaativat pelikokemusta kehittyäkseen, ja ainakaan minä en halua, että meillä pelaa vakiokoonpanossa sekä Miihkali että Heikkinen että Salmi. Siksi näkisin Heikkisen ja Salmen mielellään jossain muussa liigajengissä. Leinon ja Åstenin kohdalla kannattaa myös kysyä, mahtuisivatko he yhteenkään Liigan TOP5 jengiin. Molemmilla alla pari kautta IFK:ssa ja tulokset ovat Leinolla plusmiinusnolla ja MickeyMousella miinus.
Kyllä mun mielestä IFK:n pitäisi jollain tavalla saada noita NHL- ja EHT-tason prospekteja haaviinsa: He tuovat sitä lisämaustetta matsien katsomiseen. Keskitason prospekteja katsoo about vuoden, mutta turhia prospekteja ainakaan mä en halua nähdä jengissä. Mitä iloa on katsoa sellaista pelaajaa kentällä, joka pelkästään "selviytyy" hommastaan, mutta ei kehity mihinkään tai tuo mitään lisäarvoa peliin? Ja siis rotaatiopelaajia tarvitaan, mutta mielestäni niitä on IFK:ssa tällä hetkellä puolet liikaa.