Itse faktana tiedän sen, että Nybondas vastaa takuulla jokaiseen asialliseen sähköpostiin ja fanien puheluun.
Onko näin? Mitä eroa muuten on asiallisella sähköpostilla ja fanien puheluilla, paitsi viestintäväline? Itse asiassa hyväkin, että vahingossa mainitset nämä asiat erikseen. Ja käsittääkseni HIFK:n toimistolla ei ennen Nybarin aikaa ollut puhelinlinjoja ollenkaan ja esimerkiksi Penttiä ei saanut langanpäähän. Itse faktana tunnen HIFK:n utj:n ja itse faktana käyn aika usein HIFK:n toimistolla duuniasioissa ja itse faktana tiedän, että useimmat siellä tietävät kuka itse faktana olen Jatkoajassa. Kysy Nybarilta sähköpostissa.
Jos olet niin ääliö, että uskot suoraan siihen, mitä sinulle vastataan, niin otan osaa. Tein testin, soitin itse faktana TPS;n numeroon ja pyysin puhelimeen toimitusjohtajaa. Kysyin onko TPS:n huono tilanne sinun syytäsi. Tj vastasi, että ei ole, joten pyysin kääntämään puhelun TPS;n pelaajasopimuksista vastaavalle henkilölle. Kysyin oletko syyllinen huonoihin hankintoihin ja hän kertoi, että ei ole. Nyt pitäisi enää selvittää, mikä on aiheuttanut TPS;n alamäen, koska johto ja pelaajahankinnat eivät ole sen takana. Soittelen juuri TPS:n pelaajia läpi ja kukaan heistäkään ei ole tähän mennessä ollut syyllinen. On se hienoa, että on puhelimet ja sähköpostit. Soitin myös Jutta Urpilaiselle ja kysyin oliko demarien vaalitappio sinun syytäsi? Ei ollut.
Jotta Pitkämäki-asia selvenisi, kannattaa siis kysyä vuorotellen Nybalta, KJ:lta ja Valtaselta oliko Pitkämäki sinun valintasi. Saadaan todennäköisesti kolme kieltävää vastausta, joten kuka hankki Pitkämäen loppujen lopuksi? Entäs logiikka Hackerin suhteen? Hacker oli hakemassa diiliä HIFK:sta ja monesta muustakin seurasta ja HIFK ilmoitti aikaa sitten olevansa kiinnostunut. Sitten HIFK sai yllättävän tilaisuuden kokeilla Batesia ja hänen vyöryttyään kehiin Hacker-kiinnostus yllättäen eskaloitui kaupaksi asti. Sitä kädetöntä Duracellia ei voi millään muotoa pitää Lopin korvaajana. Jos näin olisi nähty, Hacker olisi tullut jo aikaa sitten. Nyt hän saapui yllättäen nanosekunnissa Batesin jälkeen. Sanon näin päin: Jos Bates olisi vakuuttanut, Hacker ei olisi saanut diiliä. Järjetöntä ajatella, että SM-liigan kokoisessa perslävessä kaksi ulkomaalaista sentteriä viikon sisällä samassa seurassa eivät olisi missään tekemisissä keskenään.
Ehkä voisit lopuksi heittää ne viestisi, joissa olet ollut ajan hermolla? Palkkatiedoissa en ole erehtynyt kertaakaan, koska en ole laittanut tänne mitään tietoa niistä pelaajista, joiden palkkaa en tiedä. Kun heitin Leinon ja Kiben olevan samanhintaisia, sain jopa kiitosta Leinon lähipiiristä, etten liioitellut hänen palkkaansa. Osaan kyllä erotella viesteissäni asiat, joita arvelen ja asiat, jotka ovat faktoja. Tiedän, että Batesin diili on HIFK:n yksipuolinen tryout. Jos tiedän tämän, miksi luulet, että en tiedä Hacker-Bates -kuviota? Räkyttää voi aina, se on koiranpentujen tapa, ja syyttää paskanjauhamisestakin, mutta kannattaisi oikeasti kerätä ensin itselleen jotain näyttöä ja jonkinlaista evidenssiä omasta oikeaan osumisesta. Jäänkin odottelemaan sitä, kuinka kaivat viestihistoriastasi esiin ne omat viestisi, joissa olet kertonut konkreettista tietoa. Put your money where your mouth is.