Tolvaselle kenkää vai mitä?

• 79 317
  • 652
Tila
Viestiketju on suljettu.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eli mitä tästä opimme? Vaikka lukolla on huonompi joukkue kuin viime vuonna, ja vaikka olemmekin vain 5 pistettä sen hetkistä lukkoa jäljessä, ja kuudenteen sijaan on 3 pistettä enemmän kuin viime vuonna, Tolvanen on jotenkin epäonnistunut karkeasti? Lukon nykyinen puolustus on siis päästänyt vähän enemmän maaleja kuin viime vuotinen? Se on kyllä kumma juttu, ei puutu kuin Porkka, Niskala, Pettinen ja Gill siitä porukasta.

Rautakorpi on suomen parhaita valmentajia. Kuka tosissaan odotti, että Tolvanen vetäisi Rautakorpea paremmin? En minä ainakaan. Varsinkaan näillä pelimerkeillä.

Viimeksi muokattu:

Ketunleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko (HPK)
psychodad kirjoitti:
Eli mitä tästä opimme? Vaikka lukolla on huonompi joukkue kuin viime vuonna, ja vaikka olemmekin vain 5 pistettä sen hetkistä lukkoa jäljessä, ja kuudenteen sijaan on 3 pistettä enemmän kuin viime vuonna, Tolvanen on jotenkin epäonnistunut karkeasti? Lukon nykyinen puolustus on siis päästänyt vähän enemmän maaleja kuin viime vuotinen? Se on kyllä kumma juttu, ei puutu kuin Porkka, Niskala, Pettinen ja Gill siitä porukasta.

Rautakorpi on suomen parhaita valmentajia. Kuka tosissaan odotti, että Tolvanen vetäisi Rautakorpea paremmin? En minä ainakaan. Varsinkaan näillä pelimerkeillä.

Ei voi suoraan vetää johtopäätöstä viime kaudesta koska viime kausi oli poikkeuksellinen.
Mutta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pelaajat ovat pelanneet hyvin ja siten ollaan saavutettu nykyiset pisteet, pelottaa ajatella kuinka korkealla oltaisiin jos tähän päälle saataisiin vielä pelisysteemi ja osaava valmentaja.

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
DamienX kirjoitti:
Ei voi suoraan vetää johtopäätöstä viime kaudesta koska viime kausi oli poikkeuksellinen.
Mutta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pelaajat ovat pelanneet hyvin ja siten ollaan saavutettu nykyiset pisteet, pelottaa ajatella kuinka korkealla oltaisiin jos tähän päälle saataisiin vielä pelisysteemi ja osaava valmentaja.

Musta tuntuu ettei puoletkaan täällä jotain ihmeen pelisysteemiä huutelevista osaa nimetä yhdenkään jengin pelisysteemiä. Kattelin just Lukon tiistain matsin ja HPK:lta kyllä siinä pelissä oli pelisysteemi pahasti hukassa ei Lukolta. Kerhon maalit tuli hienoista ohjauksista ja tilanteesta, jossa Lukon pelaajat lopetti pelaamisen. Lieneekö jäähyä odottanut Lammassaaren paiskomisesta.

Kertokaas mulle parin muun jengin pelisysteemit, kun mä en oikeen tiedä mistä nyt kitistään? Jos Lukolta ei tunnista sellasta, niin varmaan sitten muilta jengeiltä, kun se on niin helppoa.

Jäi vaan sellanen kutina, että tää pelisysteemin huutelu on ihan sanahelinää.

Ketunleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko (HPK)
Pelit joita olen nähnyt, KalPa ei pelannut kovinkaan luontevasti yhteen, Kerholta petti eilen merkkaukset, muuten ei oikeastaan ongelmaa,SaiPa pelasi Rauman pelissään melkoisen vailla päämäärää.
Mutta suurempia ongelmia en muilta tiimeiltä ole havainnut.
Ässät, Tappara, HIFK ja Blues ovat jokaisessa ottelussa jonka olen nähnyt pelanneet aukottomasti yhteen, selkeällä kaavalla ja ryhmityksellä, roolituksella.
Itse taktiikka vaikuttaa melkoisesti myös pelisysteemiin joten melko vaikea sanoa sitä tiettyä, yhtä ja ainoaa tyyliä millä muut jengit tahkovat, mutta kun pelaaminen on kunnossa, sen huomaa.
Pahimmillaan Lukon peli on muistuttanut junnupelejä, eli harjoiteltuja kuvioita, karvauksia, avauksia ei ole lähestulkoon lainkaan.

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
DamienX kirjoitti:
Pelit joita olen nähnyt, KalPa ei pelannut kovinkaan luontevasti yhteen, Kerholta petti eilen merkkaukset, muuten ei oikeastaan ongelmaa,SaiPa pelasi Rauman pelissään melkoisen vailla päämäärää.
Mutta suurempia ongelmia en muilta tiimeiltä ole havainnut.
Ässät, Tappara, HIFK ja Blues ovat jokaisessa ottelussa jonka olen nähnyt pelanneet aukottomasti yhteen, selkeällä kaavalla ja ryhmityksellä, roolituksella.
Itse taktiikka vaikuttaa melkoisesti myös pelisysteemiin joten melko vaikea sanoa sitä tiettyä, yhtä ja ainoaa tyyliä millä muut jengit tahkovat, mutta kun pelaaminen on kunnossa, sen huomaa.
Pahimmillaan Lukon peli on muistuttanut junnupelejä, eli harjoiteltuja kuvioita, karvauksia, avauksia ei ole lähestulkoon lainkaan.

Hauku vaan Tolvasta, mikäs siinä, ei mulla ole mitään kiinni sen jätkän puolustamisessa. Mutta mulle jäi tämän jälkeen yhä vähän sellanen kuva ettet sä tiedä yhtään mitään mistä sä huutelet. Ei sanaakaan selitystä pelisysteemistä vaan ihan jotain mielikuvien väläyttelyä sieltä täältä.

Eikö se ole aika hölmöä vaatia jotain sellasen perusteella, mitä ei osaa itsekään selittää tai selvästikään näe? Vähän kun ihastelisi niitä keisarin uusia vaatteita :)

Ja otsikkoon, potkut vaan. Nyt on just oikea aika :)

Täytyy lähtee etsiytymään kapakkaan. Kattelemaan jos Hakametsässä olisi vaihteeksi pelin tynkää.

Ketunleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko (HPK)
pj
Hauku vaan Tolvasta, mikäs siinä, ei mulla ole mitään kiinni sen jätkän puolustamisessa. Mutta mulle jäi tämän jälkeen yhä vähän sellanen kuva ettet sä tiedä yhtään mitään mistä sä huutelet. Ei sanaakaan selitystä pelisysteemistä vaan ihan jotain mielikuvien väläyttelyä sieltä täältä.

Eikö se ole aika hölmöä vaatia jotain sellasen perusteella, mitä ei osaa itsekään selittää tai selvästikään näe? Vähän kun ihastelisi niitä keisarin uusia vaatteita :)

Miten voisinkaan nähdä Tolvasen pelisysteemiä kun sitä ei ole?

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
DamienX kirjoitti:
Miten voisinkaan nähdä Tolvasen pelisysteemiä kun sitä ei ole?

Sm-liigassa ei ole joukkuetta jolla ei ole "pelisysteemiä". Se että satunnainen katsoja ei sitä ymmärrä, ei tarkoita että se puuttuisi.

Mikäs oli mielestäsi Rautakorven pelisysteemi viime kaudella?

Itse ainakin havaitsin tuossa pelissä kerhoa vastaan varsin selkeän systeemin. Ja se myös toimi.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
psychodad kirjoitti:
Itse ainakin havaitsin tuossa pelissä kerhoa vastaan varsin selkeän systeemin. Ja se myös toimi.
Tolvasen nerokas ja varsin toimivaksi osoittautunut systeemi tuossa ottelussa oli iskeä neljästä (tai kolmesta) paikasta neljä maalia ja sen jälkeen toivoa, että vastustaja ei tule ohi. Eri asia sitten on, että kuinka pitkälle tällaisella systeemillä voidaan mennä.

Jos olisi ihan pakko veikata, niin sanoisin että ei kovin pitkälle.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Rontti kirjoitti:
Tolvasen nerokas ja varsin toimivaksi osoittautunut systeemi tuossa ottelussa oli iskeä neljästä (tai kolmesta) paikasta neljä maalia ja sen jälkeen toivoa, että vastustaja ei tule ohi. Eri asia sitten on, että kuinka pitkälle tällaisella systeemillä voidaan mennä.

Kiva että muittenkin seurojen kannattajia osallistuu puusilmien joukkoon.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
jupster kirjoitti:
Okei, entäpä muissa tämän kauden otteluissa?

Olen nähnyt vain nuo telkkarimatsit, ja pari pääkaupunkiseudun peliä. Kyllä niissäkin on yritetty pelisysteemiä noudattaa, mutta hyvin vaihtelevalla menestyksellä. Tällä kertaa se toimi. Systeemihän luonnollisesti elää myös vastustajan mukaan. Kerholle tuo lukon systeemi oli myrkkyä tällä kertaa, ensimmäisessä telkkarimatsissa kerhoa vastaan sitä ei pystytty toteuttamaan ollenkaan.

JJJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rontti kirjoitti:

Noh Noh. Lukko on pelannut tällä kaudella harvoin hyviä otteluita, joten ei nyt haukuta pystyyn niitä ainoita matseja, joissa oltiin vastustajaa parempia.
Kyllä Lukko pelasi mielestäni kokonaisuudessaan hyvin tuon kyseisen matsin HPK:ta vastaan ja sai aikaan muutakin kuin vain muutaman maalipaikan.
En aio kommentoida pelisysteemistä mitään, mutta kyllä tuo HPK matsi oli ainakin hyvää peliä Lukolta ja sillä pelillä kyllä pärjäisi myöhemminkin.

Ketunleipä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko (HPK)
Psychodad, uskon että ymmärsit mitä kirjoitin, vaikka kärjistinkin toki rajusti.
Ei tietenkään liigassa voita ainuttakaan ottelua ilman pelaamisen mallia.
Mielestäni Tolvanen on tässä epäonnistunut.
Itse sana pelisysteemi sisältää niin paljon asioita etten jokaista ala erikseen määrittelemään mikä on toiminut ja mikä ei.
SaiPa matsissa alkukaudella näin sieluni silmin junnuvalmentajan huutamassa "noppa kuntoon" kentän laidalla.
Tokihan peli on tuosta kehittynyt.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
JJJ kirjoitti:
mutta kyllä tuo HPK matsi oli ainakin hyvää peliä Lukolta ja sillä pelillä kyllä pärjäisi myöhemminkin.

Ainakin sen pitäisi toimia muitakin "fyysisesti rajoittuneita" joukkueita vastaan.

Ja Rontin kommenteista ei kannata sen suuremmin välittää. Kaveria vituttaa ihan suunnattomasti se että hävisivät "ennakkoon helpolle" noinkin pahasti, ja luonnollisin reaktio on haukkua oman joukkueen peli huonoksi, ja vastustajaa onnekkaaksi. Sehän on vanha jatkoaikalainen tapa, että tappiot ovat aina pelkästään oman joukkueen huonoutta tai välipäiviä, vastustajan tekemisillä ei ole mitään merkitystä, koska oma joukkue kuitenkin "halutessaan voittaa kenet tahansa". Ja vielä enemmän se on turenkilainen tapa.

Onneksi heidän valmentajansa ei ole turengista, joten hän sentään ottelun jälkeisessä haastattelussa totesi lukon olleen nälkäisempi ja selkeästi parempi, ja ansainneen voittonsa täysin. Mutta mistä se mitään tietää, se vaan valmentaa liigajoukkuetta, ja on vielä häikäilemätön populisti kun tuollaiseen valehteluun syyllistyy.

JJJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
psychodad kirjoitti:
Ainakin sen pitäisi toimia muitakin "fyysisesti rajoittuneita" joukkueita vastaan.

Ja Rontin kommenteista ei kannata sen suuremmin välittää. Kaveria vituttaa ihan suunnattomasti se että hävisivät "ennakkoon helpolle" noinkin pahasti, ja luonnollisin reaktio on haukkua oman joukkueen peli huonoksi, ja vastustajaa onnekkaaksi. Sehän on vanha jatkoaikalainen tapa, että tappiot ovat aina pelkästään oman joukkueen huonoutta tai välipäiviä, vastustajan tekemisillä ei ole mitään merkitystä, koska oma joukkue kuitenkin "halutessaan voittaa kenet tahansa". Ja vielä enemmän se on turenkilainen tapa.

Onneksi heidän valmentajansa ei ole turengista, joten hän sentään ottelun jälkeisessä haastattelussa totesi lukon olleen nälkäisempi ja selkeästi parempi, ja ansainneen voittonsa täysin. Mutta mistä se mitään tietää, se vaan valmentaa liigajoukkuetta, ja on vielä häikäilemätön populisti kun tuollaiseen valehteluun syyllistyy.

Heheh, enpä katsonutkaan kovin tarkasti kyseisen kirjoittajan(Rontti) suosikkitiimiä, oletin vaan että oli omia, kun täällä kirjoitteli...
Nyt ymmärrän täysin kyseisen katkeran avautumisen ;D

Korinekki

Jäsen
Kärsivällisyyttä....

Olkoon ne kärsivällisiä, jotka haluavat, mutta tämän Tolvasen suhteen kärsivällisyyteen ei ole mitään syytä.
Peli on koko kauden ollut täyttä paskaa. Silloin tällöin muutama "tuurivoitto", jolla ollaan sinnetelty.
Kärsivällisyyttä voidaan antaa. Ammattimiehelle.

Vittuun vaan ja äkkiä tämä mies.

FAKTA on se, että jollei valmentajaa vaihdeta PIAN, Raumalla ei keväällä pelata edes Jämäpleijareita.

Viimeksi muokattu:

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo, nyt alkaa mulla mitta täyttyä kärsivällisyyden kanssa. Saatana, monesko toinen erä tämä tänään nyt on kun menee aivan kuuseen? Ei taida kahden käden sormet riittää... Toope vaihtoon ja äkkiä, pian on myöhäistä.

Suosikkijoukkue
Lukko. Lapijoen Kyläkiekko.
Tolvanen helvettiin Lukosta! Tämän olen sanonut ennenkin, mutta nyt olen sitä mieltä enemmän kuin koskaan. On aivan turhaa hyssytellä Tolvasen kohdalla mitään. Äijällä ei ole mitään pelisysteemiä. Joukkueessa ei ole mitään pelikuria. Tolvaselle ei tarvitse enää antaa aikaa.

En nyt vielä ala totaalisesti mielipidettäni anti-jarmomaiseksi jälleen muuttamaan, mutta kyllä nyt perkele valmentajankin pitäisi osata tehdä 1-4 tappioasemassa muutakin kuin puhallella muniinsa.
Aikalisä, tai maalivahdin vaihto, onko nämä Tolvaselle tuttuja käsitteitä?

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämän päivän peli on ehdottomasti viimeinen pisara meikäläisenkin kärsivällisyydelle, jos sitä nyt tuota valmentajan irvikuvaa kohtaan on enää pitkään aikaan ollutkaan. Voitot alavireisiä Jokereita ja HPK:ta vastaan olivat nimenomaan vastustajan huonoutta eikä Lukon hyvyyttä, mutta antoivat Tolvanalle kuitenkin lisää aikaa. Paikka kymmenenkin sakissa alkaa pian olemaan todella kovan työn takana, nyt on pakko alkaa tapahtumaan muutoksia valmennusjohdossa. Lukon joukkue on paperilla esim. Jypiä ja Ässiä jonkin verran nimekkäämpi, mutta sarjataulukko osoittaa jotain aivan muuta.

Raumalla eivät nämä tuomet, lehkoset ja tolvaset vaan menesty, joten Tihonovin tai Rautakorven tyyppinen huippuvalmentaja on pakko hommata mikäli menestystä halutaan. Maksoi mitä maksoi.

Korinekki

Jäsen
Johto kirjoitti:
Raumalla eivät nämä tuomet, lehkoset ja tolvaset vaan menesty, joten Tihonovin tai Rautakorven tyyppinen huippuvalmentaja on pakko hommata mikäli menestystä halutaan. Maksoi mitä maksoi.

Ainoa asia mikä noissa Tolvasen mahdollisissa potkuissa vituttaa on se, että luulen tilalle tulevan samanlainen rimpula. Mika Saarinen, Rauli Urama, tms.

Mistä meille huippuvalmentaja?

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Johto kirjoitti:

Mistä? Kuka?

Korinekki

Jäsen
Sen verran täytyy vielä kommentoida, että Tolvasen Jarmon Lukko on MINUN mielestäni ollut niin paska ettei ole enää pitkään aikaan tehnyt edes mieli hallille. Ikan aikana sentään joku veti hallille. Nyt ei kiinnosta. Vittuakaan.

Turha tässä pian on edes valmentajaa vaihtaa. Alkaa oleen liian myöhäistä jo joulutauon jälkeen.....

Viimeksi muokattu:

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Ei herranjestas! Pian saavat aikaa ja paljon... tällä menolla! Surettaa vain kausilipun lunastaneita tuo Lukko niminen organisaatio. Ei, ei tämä ole paniikkia. Tämä on hallittua kaaosta :). Joku vahinkovoitto väliin ja annetaan aina 5 ottelua lisää aikaa näyttää. Milloinkahan se Lukkojuna sitten kääntyy, ensi kaudellako?

P.S. Lehkonenkin on Valmentaja Tolvasen rinnalla!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.