Mainos

Tokion olympialaiset 2020 – liveseuranta

• 475 162
  • 10 174
Mä en kyllä käsitä miten tuota Kochin 400m ME:tä ei vaan voi mitätöidä. Taitaa olla kuitenkin ihan jo julkista tietoa miten vitusti siellä douppia vedettiin. Joo, ei kärynnyt ikinä mutta onhan esim. Marion Jones tai Lance Armstrong menettäneet kaikki palkintonsa kun tunnustivat aineiden käytön vaikka eivät ikinä kärynneet.

Vai vaatisiko se sitten sen että Martti itse tunnustaisi että vedin kamaa niin paljon että hohdan edelleen pimeässä?
1000 mg vuodessa anabolisia... Sehän tulee jo vuosittain pihvejä grillatessa kesälomalla...

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jamaikan kansallislaulu kuulostaa jonkun Suomi-filmin taustamusiikilta.

Ihan hyvä toki, mutta ei jotenkin osu karibialaiseen stereotyyppiin :)

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Moniko nainen on juossut satasen alle 11 sek., 200 meetteriä alle 22 sekkaa ja 400 metriä alle viiskytä sekuntia? Felix ja ketkä muut? En vittu guuglaa.
Wikipedian mukaan Marita Koch juoksi 400m ennätysjuoksussaan ekan satasen alle 11s. Aika kova.. Harmi ettei Jari Porttila ollut vielä tuolloin selvittämässä hyvien aikojen taustoja.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en kyllä käsitä miten tuota Kochin 400m ME:tä ei vaan voi mitätöidä. Taitaa olla kuitenkin ihan jo julkista tietoa miten vitusti siellä douppia vedettiin. Joo, ei kärynnyt ikinä mutta onhan esim. Marion Jones tai Lance Armstrong menettäneet kaikki palkintonsa kun tunnustivat aineiden käytön vaikka eivät ikinä kärynneet.

Vai vaatisiko se sitten sen että Martti itse tunnustaisi että vedin kamaa niin paljon että hohdan edelleen pimeässä?

Sitten pitäisi mitätöidä monta muutakin ennätystä, ei pelkästään DDR tekemiä. Myös esim. Virenin Suomen ennätykset, kun tiedetään, että käytiin veritankilla.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Varmaan just näin. Jos ei ilmoita että oli muuten doupilla vedetty ennätys, niin ei voi mitätöidä kun on teoreettinen mahdollisuus että kaikki DDR:n urheilijat ei ollut doupattuja.

Lisäksi ei ole tietoa onko toiseksi tai kolmanneksi parhaan ajan tehneet olleet sen puhtaampia.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Wikipedian mukaan Marita Koch juoksi 400m ennätysjuoksussaan ekan satasen alle 11s. Aika kova.. Harmi ettei Jari Porttila ollut vielä tuolloin selvittämässä hyvien aikojen taistoja.

Poliittisista syistä huomio olisi siihenkin aikaan pitänyt kohdistaa Norjaan.

Tosin poliittisesta tilanteesta riippumatta, Spordea tuskin olisi kiinnostanut silloinkaan muut kuin Norja.

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München

Toisaalta näinkin, mutta liekö WA:lla siltikään valtuuksia mitätöidä noita tuloksia, jos todiseita kärystä ei ole. Eli siis positiivista tulosta. Toki -80 ja 90-luvuilla nuo testausmenetelmät ja aikataulut olivat vielä niin lapsen kengissä, että urheilijat pystyivät ajoittamaan nämä douppaus-kuurit hyvinkin tarkasti, kun melkeinpä ainoat testaukset osuivat viikon-pari ennen arvokisoja. Tuskin Koch:kaan ikinä itse tuosta julkisuuteen tulee asian kanssa, vaikka kaikkihan tuon herranjestas tietävät. Vähän sama, kuin joissain murhakeisseissä. Syyttäjät, puolustusasianajajat ja ihan kaikki tietävät, että kyllähän se sen teki, mutta ei vaan ole näyttöä. Valitettavasti.

Toki siellä myös monia muita ennätykisä, joita pitäisi mitätöidä, ei vain esim. DDR:n tai Neuvostoliiton tekemiä.

1000 mg vuodessa anabolisia... Sehän tulee jo vuosittain pihvejä grillatessa kesälomalla...
Villeimpien huhujen mukaan jopa 1 500 milligrammaa. Ihan älyttömiä lukemia ja ihan törkeää kusetusta ja toimintaa.

Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Sitten pitäisi mitätöidä monta muutakin ennätystä, ei pelkästään DDR tekemiä. Myös esim. Virenin Suomen ennätykset, kun tiedetään, että käytiin veritankilla.
Eikös veritankkaus ollut kuitenkin sallittua siihen aikaan?

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Tästä lähtien, kun kilpaillaan yleisurheilussa, mainitaan aina nimi "Kuivisto". Se asettaa jäätävän kovan ideaalin arvokisoissa esiintymiseen. Ja samalla kannattaa myös mainita nimi "Suhonen". Näytetään tämä juoksu kaikille arvokisaedustajille, niin ei sitten enää tee mieli heittää ihan hervottomia selityksiä, miksi ei kulje. Valmentajille myös ideaali siitä, miten urheilijan kuntoa ajoitetaan.

Samalla voi myös näyttää isolle tukulle nettikirjoittelijoita. Kiitettävät määrät paskaa niskaan on Kuivistokin saanut kisaturismeista sun muista (tälläkin palstalla), vaikka Suomessa jatkuvasti yksin juoksevan Kuiviston niukalla huippustarttilistalla on varmasti niistä aiemmista arvokisalähdöistä ollut apu tähän pisteeseen. Ja kaikesta näkynyt että urheilija satsaa eikä vain katsele ja ihmettele.

Mä en kyllä käsitä miten tuota Kochin 400m ME:tä ei vaan voi mitätöidä.

Mun mielestä suurin valopilkku näissä viime aikojen välineurheiluissa ja pinnoitemateriaalikikkailuissa on se toivo, että jospa joku tuleva boltmainen lahjakkuus saisi noista niin isot hyödyt, että nämä eri metodilla avusteiset muutamat ME:t saataisiin historiankirjoista helvettiin.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jos kaikki juoksisivat yhtä autenttisen luontoäitimäisesti kuin Felix hyödyntäen kaiken keskivartalon tuen ja nivelten kinematiikan suoraan päkiälle, ei tarvittaisi mitään geneerisiä höttöpiikkareita, vaan nämä olisivat paljasjalkakenkäkisat. Tai jopa ilman mitään kenkiä - kisat.

Nick Neim

Jäsen
Käsittääkseni mitätöity.
1998 juoksi nuo 100m ja 200m tulokset, eikä kait tuota 400 metrin ennätystäkään ole mitätöity mikä on juostu vuonna 2000. Kyllähän Jonesilla on esimerkiksi edelleen vuodelta 1999 pari MM-mitalia.

E: Ehditkin vastata jo itsellesi.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos kaikki juoksisivat yhtä autenttisen luontoäitimäisesti kuin Felix hyödyntäen kaiken keskivartalon tuen ja nivelten kinematiikan suoraan päkiälle, ei tarvittaisi mitään geneerisiä höttöpiikkareita, vaan nämä olisivat paljasjalkakisat. Tai jopa ilman mitään kenkiä - kisat.
Mukana olisi pelkkiä kissoja.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
1998 juoksi nuo 100m ja 200m tulokset, eikä kait tuota 400 metrin ennätystäkään ole mitätöity mikä on juostu vuonna 2000. Kyllähän Jonesilla on esimerkiksi edelleen vuodelta 1999 pari MM-mitalia.

E: Ehditkin vastata jo itsellesi.
Joo tarkistin ja tosiaan muistin että siellä ne MM-mitalit edelleen on. Olympiamitalit vietiin pois.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän esim. Usain Boltin aktiiviaikoina Jamaikalla vedettiin erinäisiä kiellettyjä aineita huolella, ja jokunen sprintteri kärysikin. Vähän tylsää olisi kuitenkin riistää ME:t Boltilta kun ei kerran kärynnyt.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Jos tietokonepelaaminen otetaan olympialajiksi, niin miksei Kimble tai Afrikan tähti? Samalla tavalla ne on pelailua.

Monopoly näytöslajiksi olympialaisiin!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy