1963 kirjoitti:
Juuri näin. Mika on itse valinnut jokaisen pelaajan maalivahtit mukaan lukien. Mika on itse potkinut joukkueesta ulos Hannuksen, Häkkisen ja Tähtisalon. Vika ei ole pelaajamateriaalissa. Joukkue millä on Pasi Häkkinen maalissa ja Petri Tähtisalo puolustuksessa voi voittaa. Tämä tuli todistettua eilen.
Sanotaan nyt se, että Toivola ei todellakaan ole valinnut itse kaikkia pelaajiaan. Itse asiassa luultavasti tuskin yhtäkään. Juttelin Mikan kanssa pariinkin kertaan viime talvena ja keväänä tulevista kuvioista. Ensimmäinen tuokio oli juuri ennen Ässien Tappara sarjaa ja toinen ennen finaaleja. Kummallakin kerralla Toivola sanoi, että häntä ei nyt vähemmässäkään määrässä jaksa kiinnostaa tuleva joukkue tai sen pelaajat. Hänellä on käsissään mahdollisuus, joka ei välttämättä toistua aivan pian ja hän satsaa kaiken siihen, että Ässät vie kannun.
Edelleen olisiko joku teistä palkannut maalivahtikaksikoksi Korhonen - Häkkinen akselin, jos olisi saanut valita markkinoilta vapaasti? Entäpä ykkösketjun laituriksi Luomalan tai kolmosketjuun Juntusen? Kyllä totuus on se, että Laiho haali nipun pelaajia, jotka olivat valmiita Raumalle tulemaan ja Toivola sitten totesi, että juuri näitä pelaajia oltiinkin hakemassa. Sama juttu tapahtui muuten Porissa myös edellisenä neljänä vuotena, Anis/Hirsimäki katsoi kuinka paljon rahaa on ja sen mukaan hommasti sieltä täältä pelaajia ja katsos kummaa, oltiin saatu juuri Toivolan kaipaama nippu.
Ei valmentaja vaan kertakaikkiaan voi sanoa ennen kautta, että joukkueessa on vääriä miehiä, vaan asiaan on julkisuudessa uskottava. Maalivahtiahan Toivola halusi vaihtaa jo elokuun puolivälissä.
Vielä viimeinen ohje, katselkaa organisaatiossa herroja Mokka, Laiho ja Santala. Jos nämät ovat teidän mielestänne kykeneviä ohjaamaan Lukkoa kohti parempia aikoja, vaihtakaa valmentaja. Jos sen sijaan edellä mainittu herrakatras ei ole paras mahdollinen tiimi, vaihtakaa tämä joukko, muuten paska valuu edelleen alas organisaation portaita ja päätyy pääasiallisesti näämmä Lukon maalivahdin alueen sisäpuolelle.