Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 369 638
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mutta nyt vain arvaillaan ja haukutaan Salmelaista ilman mitään faktapohjaa. Musta toi kuitti, jossa luetellaan pelaajien määrät on ihan klassista IFK maista "kiitti vitusti" -sanailua.
Oliko sinulla faktaa, että IFK ei olisi mitenkään voinut siirtää näitä pelejä vallitsevassa tilanteessa? Itsehän tähän syyllistyn aina, mutta tämähän on klassista IFK-osion nokittelua, jossa tolpat siirtyvät siirtymistään faktoista viis.
Kunhan kaikki meidän jätkät paranee siitä koronasta ja pystyy pian pelaamaan, niin eiköhän tästäkin selvitä ja taistellaan finaalipaikasta.
Tässä haistan klassista IFKmaista tekosyyn etsimistä tällä kertaa koronasta. Viime kaudella se oli ihan validi este menestymiselle tai ainakin finaaleihin pääsyyn, mutta nyt se ei todellakaan ole sitä. Siitä huolimatta voisin melkein lyödä pääni pantiksi, että tietyt kirjoittajat käyttävät tätäkin viikkoa tekosyynä vastaisuudessa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Superfanit arvostaa, kun joukkue on hyvä ja reilu häviäjä. Ammattilaisurheilussa. Ei voi ymmärtää. Ja tämä edelleen sillä varauksella, että vaihtoehtona olisi ollut olla pelaamatta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Oliko sinulla faktaa, että IFK ei olisi mitenkään voinut siirtää näitä pelejä vallitsevassa tilanteessa? Itsehän tähän syyllistyn aina, mutta tämähän on klassista IFK-osion nokittelua, jossa tolpat siirtyvät siirtymistään faktoista viis.

Tässä haistan klassista IFKmaista tekosyyn etsimistä tällä kertaa koronasta. Viime kaudella se oli ihan validi este menestymiselle tai ainakin finaaleihin pääsyyn, mutta nyt se ei todellakaan ole sitä. Siitä huolimatta voisin melkein lyödä pääni pantiksi, että tietyt kirjoittajat käyttävät tätäkin viikkoa tekosyynä vastaisuudessa.

Sori, mutta todistustaakka on syytöksen esittäjällä. Jos väität, että henkilö X on mokannut tämän ilman tietoa tai todisteita, niin se on kyllä sun tehtävä todistaa se.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Superfanit arvostaa, kun joukkue on hyvä ja reilu häviäjä. Ammattilaisurheilussa. Ei voi ymmärtää. Ja tämä edelleen sillä varauksella, että vaihtoehtona olisi ollut olla pelaamatta.
Siis anteeksi nyt vain, mutta mitähän vittua? Täällä ei ole käsittääkseni kukaan puhunut mistään hyvästä ja reilusta häviämisestä. Ymmärtääkseni HIFK hävisi erittäin siipirikkoisella joukkueella tänään 6-7. Ja hävisi ihan siihen, että siellä nyt kollektiivisesti useampi pelaaja pelasi päin helvettiä kriittisillä hetkillä, vastustajalla onnistui tänään kaikki eikä veskarikaan kyennyt jeesustekoihin, kuten joskus on kyennyt. Jäähyllä istuttiin niin, että tyrät rytkyi eikä todellakaan siksi, että vastustajan joukoissa oli täysin pitelemättömiä kavereita, vaan siksi, että oltiin itse huolimattomia.

Jos tämä ottelu olisi voitettu 2-1, täällä olisi ihan eri ääni kellossa. Huolimatta siitä, että jengillä on paskat jo punteissa, että hävitään Ilvekselle jo etukäteen. Ehkä hävitäänkin, mutta saatettaisiin hävitä muutenkin.

Ainoa asia, mistä täällä on annettu HIFK:lle "kiitosta" on se, että noudatettiin rehdisti sääntöjä ja/tai ettei ole keksitty lisäsairastuneita, jotta ottelu voitaisi siirtää "johonkin". Jos katsot HIFK:n ja Ilveksen otteluohjelmia, kuten varmasti teitkin, niin huomaat sieltä, että siellä on vain huonoja ja hyvin huonoja vaihtoehtoja.

Jotain rajaa nyt näihin oman jengin fanien haukkumisiin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ennen peliä kun kuulin, että joukkue ei lähde kikkailemaan ottelusiirtojen kanssa, niin ajattelin, että tämähän on varsin reilu ja suoraselkäinen toimintatapa, josta muidenkin pitäisi ottaa mallia. Sitten kun näin kokoonpanon, niin ajattelin, että olikohan sittenkään. Näennäinen PR-hyöty ei saisi koskaan mennä urheilullisen menestyksen edelle ja kyllä lähtökohdan pitäisi kuitenkin olla se, ettei kolmella ketjulla lähdetä pelaamaan jos ei ole pakko mikäli ei edes junnuista saada raavittua ketään tuuraamaan. Eihän se ole IFK:n vika, että koronakäytäntö on ehdoton eikä oireettomatkaan pelaajat saa pelata. Ja pääkaupunkiseudulla nyt vaan sattuu olemaan enemmän koronaa liikkeellä kuin muualla. Oli miten oli, niin näin jälkikäteen ja ottelun nähneenä kalskahtaa jopa ylimieliseltä, että lähdetään kolmella ketjulla antamaan tasoitusta sarjajumboa vastaan luottaen, että kyllä se riittää.

Ei tämä nyt maata kaada, eikä poista sitä, että Salmelainen on tehnyt hyvää duunia, enkä väitä, että päätös edes olisi ollut Salmelaisen, mutta vähänhän tämäniltainen ja mahdolliset viikonlopun pistemenetykset pistävät vituttamaan. Ne voivat aivan hyvin maksaa runkosarjan voiton, varsinkin kun viikonlopun vastustaja on päävastustaja myös runkosarjan voittoa tavoiteltaessa. Ja kaupan päälle sitä tulee väkisinkin miettineeksi, että olisiko ottelut voinut siirtää ajankohtaan, jolloin yleisöä voi ottaa halliin. Nähdäkseni tällaisesta tilanteesta ei olla enää kovin kaukana.

Silti, eteenpäin. En edes ole ihan varma, että mitä tämä keskustelu tekee Salmelaisen ketjussa.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Superfanit arvostaa, kun joukkue on hyvä ja reilu häviäjä. Ammattilaisurheilussa. Ei voi ymmärtää. Ja tämä edelleen sillä varauksella, että vaihtoehtona olisi ollut olla pelaamatta.
Jep, siirrellää mielummin varmuuden vuoks pelit keväälle ja pelataa sitte monta viikkoa putkee 3-4 peliä viikossa ni ollaa raikkaalla jalalla playoffeissa. Onneks te superfanit ette päätä noita asioita.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivä päivältä aletaan lähestymään hetkeä jolloin yleisöä saa taas alkaa ottaa katsomoon. Siinäkin olisi ollut yksi erittäin hyvä peruste siirtää pelejä. Silläkin riskillä että tulee otteluruuhkaa, saisi ainakin tuloja, sen sijaan että mennään jollain Braveheart-asenteella kunnian ja periaatteen kautta vajaalla B-joukkueella pelaamaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päivä päivältä aletaan lähestymään hetkeä jolloin yleisöä saa taas alkaa ottaa katsomoon. Siinäkin olisi ollut yksi erittäin hyvä peruste siirtää pelejä. Silläkin riskillä että tulee otteluruuhkaa, saisi ainakin tuloja, sen sijaan että mennään jollain Braveheart-asenteella kunnian ja periaatteen kautta vajaalla B-joukkueella pelaamaan.
Katso ne HIFK:n ja Ilveksen otteluohjelmat. Mille päiville itse siirtäisit? Siellä on sunnuntaita ja maanantaita tarjolla, molemmilla toki tiistaina peli ja loppuviikolla kaksi muutakin peliä. Ja molemmilla on myös edeltävänä lauantaina pelit.

Se on helppo huudella, että siirräsiirräsiirrä, mutta mihin siirrät? Ihan oikeasti. Koska siellä joku joutuu ihan oikeasti sen päätöksen tekemään, onko lopulta fiksumpaa pelata kapealla rosterilla muutama peli vai muutama viikko käytännössä joka toinen päivä ja matkat päälle. Ja jos joku luulee, että HIFK:lla on käytössään kauden loppuun asti täysi kokoonpano, niin arvostan moista positiivisuutta. Itse en uskalla sen varaan laskea mitään. Sieltähän voi tulla vielä vaikka mikä perinteinen noroporosoronoo-virus, joka vie vuorotellen jätkiä petiin, jolloin sitten pelattaisiin niitä otteluruuhkan pelejä vajaalla miehistöllä. Näitä joku joutuu ihan oikeasti miettimään ja tekemään erilaisia skenaarioita ja niiden perusteella ratkomaan asioita. Ei oo heleppoo.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Silti, eteenpäin. En edes ole ihan varma, että mitä tämä keskustelu tekee Salmelaisen ketjussa.

Tämä oli varmaan retorinen kysymys, mutta syyhän on se, että joku on sitä mieltä, että pelien siirtämättä jättäminen on Salmelaisen päätös.

Kukaanhan ei sitä tiedä, eikä kai Salmelainen ole missään sanonut, että liiga on edes tarjonnut IFKlle mahdollisuutta siirtää. Siirtämisen voi ymmärtääkseni tehdä molempien joukkueiden suostumuksella, jos on painavat syyt, mutta siihenkin kai tarvitaan liigan suostumus. Ja kuten täällä on huomautettu, niin tuolla keväällä ei ole enää oikein vapaita päiviä, joten voi olla, että liiga ei ole antanut lupaa edes siirtää jos IFK on sitä anonut.

Kyllä tuo otteluennakon kuittailu pelaajamääristä vaikuttaa siltä, että IFK ei ole vain saanut siirtää tätä peliä vaikka olisi halunnut.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sori, mutta todistustaakka on syytöksen esittäjällä. Jos väität, että henkilö X on mokannut tämän ilman tietoa tai todisteita, niin se on kyllä sun tehtävä todistaa se.
Nyt on kyllä niin pettämätön logiikka , etten ole ihan hetkeen nähnyt! Eli sinä voit ilman mitään sen parempaa faktaa tai todisteita väittää minun arvosteluni olevan perätöntä? Tämä alkaa olla vanhan Calle Branderin kiekkokoulun kasvatin Juhan Af Grannin tasoista settiä.

@BOL lähdet nyt siitä olettamusta, että 60 peliä pelataan? Aletaan lähestyä päivä päivältä sitä, ettei se tule onnistumaan kaikkien joukkueiden osalta, joten sekin tulisi ottaa huomioon.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL lähdet nyt siitä olettamusta, että 60 peliä pelataan? Aletaan lähestyä päivä päivältä sitä, ettei se tule onnistumaan kaikkien joukkueiden osalta, joten sekin tulisi ottaa huomioon.
Mä lähden siitä olettamuksesta, että kaikki pelit pelataan. Vielä. Katsotaan sitten, kun se ei enää ole mahdollista. Mutta kyllähän kaikki pelit pelataan silti, mitkä vain voidaan ja niistä on mahdollisuus napsia se 3 pinnaa. Mä en usko, että HIFK mitenkään tulee voittamaan loppuja pelejään muutenkaan, mutta saa mut toki yllättää. Sarjataulukon ja aiempien pelin perusteella mä ajattelin, että näistä Ilves-peleistä tulisi 3 pinnaa molemmille. Tuleeko varsinaisella peliajalla vai muuten, on sitten jengistä kiinni. Mutta ennakkoon olin sellaista ajatellut.

Meillä on pullat ihan hyvin uunissa ja kaikki siirretyt pelit jo kalenterissa. Kaikilla jengeillähän ei niin edes ole vielä. Jos siirryttäisiin pinna per peli sarjataulukkoon, tilanne olisi just nyt ao. taulukon mukainen. Joka tapauksessa tilanne elää vielä ja eläisi, vaikka kaikki pelaisivat 60 ottelua.

Ilves 2
HIFK 1,871794872
Tappara 1,810810811
Jukurit 1,725
Lukko 1,702702703
TPS 1,694444444
HPK 1,694444444
Kärpät 1,666666667
Pelicans 1,513513514
KooKoo 1,486486486
KalPa 1,378378378
Sport 1,205128205
Ässät 0,948717949
JYP 0,948717949
SaiPa 0,9

Jos Ilves voittaa molemmat vkl pelit, tilanne on Ilvekselle
2,048780488 (Ilves)
1,780487805 (HIFK)

Jos taas HIFK voittaa molemmat vkl pelit, tilanne on meille
1,902439024 (Ilves)
1,926829268 (HIFK)

Jos pisteet jaetaan 3-3 tilanne on Ilvekselle
1,975609756 (Ilves)
1,853658537 (HIFK)

Loppuja vaihtoehtoja en jaksa laskea. Mä kun en yleisesti ottaen tuijottele sarjataulukkoa ennen kuin joskus muutaman viikon päästä, niin mä en jaksa näistä niin stressata. Veikkaan, että tänä vuonna ihan loppuun asti tulee tapahtumaan muutoksia.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Nyt on kyllä niin pettämätön logiikka , etten ole ihan hetkeen nähnyt! Eli sinä voit ilman mitään sen parempaa faktaa tai todisteita väittää minun arvosteluni olevan perätöntä? Tämä alkaa olla vanhan Calle Branderin kiekkokoulun kasvatin Juhan Af Grannin tasoista settiä.

Onko Juhan Af Grann Calle Branderin kiekkokoulun käynyt? Huikea kysymys Pub-visaan, jos näin on?

Musta tämä on hauska keskustelu. Siis ei UFOt vaan, että mikä on Jatkiksen kirjoittamisetiketti. Toimiiko yhteiskunnan normaalit käytännöt syyttömysolettama ja todistustaakka täällä? Mun mielestä pitäisi toimia. Eli jos "Johnnie" väittää Salmelaisen mokanneen, niin eikö ole Johnnien tehtävä todistaa se eikä jonkun muun kirjoittajan tehtävä todistaa, että ei ole mokannut?

Toinen esimerkki, jos kirjoittaja "Istunhimassaäidinkellarissa" väittää kirjoittajan "X" olevan pedofiili ilman faktaa, niin jääkö se siis "X" kirjoittajan todistustaakaksi ilmentää jollain tavalla, ettei ole. Lähettämällä itsestään kuvia aikuisten naisten kanssa yms.

Siis ihan hyvässä hengessä tästä keskustelen, mutta ehkä meillä on tässä joku näkemysero tai sitten sun viestit ei aukea mulle.

Ja on siis täysin mahdollista, että Salmelainen on uhonnut, että mehän saamari pelataan. "IFK ei nöyristele". En ihmettelisi, jos näin on. Kaveri on tosiaan vielä nuori, kuten sanoit, ja on hieman sellaista nuoren UJn henkeä.

Mutta on myös yhtä mahdollista, että Tallberg tai Peltonen on ilmoittanut Salmelaiselle, että joukkue on kyllästynyt treenaamiseen ja haluaa pelata eikä siirtää peliä.

Se oli mun pointti, ettei voi vain väittää jonkun tietyn tyypin mokanneen ilman todisteita.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Kritisoin Salmelaista sillä varauksella, että ottelusiirrot olisivat olleet mahdollisia ja HIFK:n päätettävissä. Jos loppukauden otteluohjelma ei sitä mahdollista, ei se tietenkään ole Salmelaisen syy.
Silloin syyttävä sormi osuu liigan päättäjiin. Korona tulee varmasti vaikeuttamaan joukkueiden pelaamista jatkossakin jolloin reilua olisi ollut, että liiga olisi jo muutama viikko sitten tehnyt päätöksen että runkosarjan paremmuus ratkaistaan pistekeskiarvolla. Eihän tuossa ole mitään järkeä, että HIFK joutuu pelaamaan noin vajaalla joukkueella kolme peliä neljän päivän sisällä. Tuollaisessa kuormituksessa on myös isompi loukkaantumisriski.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@BOL Kritisoin Salmelaista sillä varauksella, että ottelusiirrot olisivat olleet mahdollisia ja HIFK:n päätettävissä. Jos loppukauden otteluohjelma ei sitä mahdollista, ei se tietenkään ole Salmelaisen syy.
Silloin syyttävä sormi osuu liigan päättäjiin. Korona tulee varmasti vaikeuttamaan joukkueiden pelaamista jatkossakin jolloin reilua olisi ollut, että liiga olisi jo muutama viikko sitten tehnyt päätöksen että runkosarjan paremmuus ratkaistaan pistekeskiarvolla. Eihän tuossa ole mitään järkeä, että HIFK joutuu pelaamaan noin vajaalla joukkueella kolme peliä neljän päivän sisällä. Tuollaisessa kuormituksessa on myös isompi loukkaantumisriski.

Loistava kiteytys.

Itsekin mietin, että liiga olisi voinut jo viikko sitten tehdä päätöksen pistekeskiarvosysteemistä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja on siis täysin mahdollista, että Salmelainen on uhonnut, että mehän saamari pelataan. "IFK ei nöyristele". En ihmettelisi, jos näin on. Kaveri on tosiaan vielä nuori, kuten sanoit, ja on hieman sellaista nuoren UJn henkeä.
Mikä sun mielestä viittaisi siihen, että Salmelainen olisi uhonnut tai "uhonnut" jotain? Löytyykö menneisyydestä jotain, mikä tukisi tätä mahdollisuutta? Vai johtuuko vain nuoresta iästä? Millainen on nuoren UJ:n henki? Entä vanhan?

Mä en tiedä, mitä siellä on kulisseissa tapahtunut, mutta en kyllä ole nähnyt Salmelaisen uhonneen ikinä mitään UJ:na, pikemminkin melkein päinvastoin. Joskus voisi sanoa mielipiteensä vähän painokkaamminkin, onhan HIFK kuitenkin Liigan kiinnostavin seura. Salmelaiset eivät yleisesti ottaen ole tunnettuja vaatimattomuudestaan, jos tiedät mitä tarkoitan, mutta itse ainakin olen ollut positiivisesti yllättynyt Salmelaisen julkisista esiintymisistä. Ikä ei mun mielestäni ole mikään erikseen mainitsemisen arvoinen asia, koska Salmelainen työskentelee ympäristössä, jossa on kaiken ikäistä porukkaa. Eikä hän nyt mikään ihan pojankloppi ole. Ikää enemmän merkitsee usein kokemus ja luonnollisesti kokemus karttuu iän myötä. Mutta Tobbarin kohdalla sanoisin, että hän on kohdannut ja kokenut elämässään asioita, jotka kokeakseen perustaunotasalakki on ehkä jo kuusissakymmenissä. Näin ollen se "nuori ikä" ikään kuin kumoutuu elämänkokemuksella. Jos Salmelainen on kulisseissa arrogantti kukkopoika toisin kuin julkisuudessa, pidätän oikeudet mielipiteen muutokseen.

@Metukka , mulla ei ole mitään suurempaa halua puolustella Liigaa, mutta ymmärrän myös, että tässä on nyt käsillä aika helvetillinen tilanne. Vaikka HIFK on minulle tärkein, en osaa näissäkään tilanteissa katsoa asioita vain itsekkäistä näkökulmista. Minun silmäni avautuivat jo siinä, että vertailin pelkästään HIFK:n ja Ilveksen otteluohjelmia ja niistä piti löytää pari vapaata pelipäivää. Kun tämä laajennetaan koskemaan kaikkia liigajengejä, en halua edes yrittää. Ja koska se ei ole mun duuni eikä näin ollen ole mitään pakkoa, en edes vilkaise.

Haluan nyt painottaa, että näitä kommenttejani kirjoittaessani kysymys on kolmesta ottelusta. Mikäli tilanne koskisi pidempää ajanjaksoa, minunkin mielipiteeni olisi luonnollisesti erilainen. En myöskään ole ollenkaan eri mieltä siitä, että Liigassa pitäisi olla, tai itse asiassa olisi koko kauden pitänyt olla, käytössä pistekeskiarvoihin perustuva sarjataulukko. Tämä jo ihan siitä syystä, että joukkueilla on läpi koko kauden on ollut todella eri määrä pelejä pelattuna. En myöskään ihan hirveästi pidä otteluohjelmasta ylipäätään, koska pelejä on todella erikoisesti joko liian vähän tai liian paljon, ei juurikaan sopivasti. Tämä kertoo mulle siitä, että Liiga on lähtenyt kauteen liian optimistisesti eikä kovinkaan konkreettista varasuunnitelmaa ole ollut. Tai jos on, se ei ole helposti muokattavissa tilanteen mukaan. Toisaalta, myös seurat ovat kusessa, koska ovat tehneet liian korkeita yleisötavoitteita, kun lähtökohta on ollut, että käytännössä koko kauden saisi ottaa yleisöä. Turhan optimistista, vaikka ymmärrän toki, että siihen on haluttu uskoa. Talousasioissa uskolla on kuitenkin hyvin vähän tekoa.

EDIT: Ja kappas, postaukseni jälkeen huomasin tiedon, että nyt nämä kiistanalaiset pelit sitten siirretään, koska Ilveksessä on koronatartuntoja. Joten ihan hukkaan meni nämäkin väännöt :D. Nyt sitten toivotaan, että jos koronaa on HIFK:hon vielä tulossa, just nyt sopisi tulla. Seuraava peli on nykyisen otteluohjelman mukaan vasta reilun viikon päästä.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mikä sun mielestä viittaisi siihen, että Salmelainen olisi uhonnut tai "uhonnut" jotain? Löytyykö menneisyydestä jotain, mikä tukisi tätä mahdollisuutta? Vai johtuuko vain nuoresta iästä? Millainen on nuoren UJ:n henki? Entä vanhan?

Mä en tiedä, mitä siellä on kulisseissa tapahtunut, mutta en kyllä ole nähnyt Salmelaisen uhonneen ikinä mitään UJ:na, pikemminkin melkein päinvastoin. Joskus voisi sanoa mielipiteensä vähän painokkaamminkin, onhan HIFK kuitenkin Liigan kiinnostavin seura. Salmelaiset eivät yleisesti ottaen ole tunnettuja vaatimattomuudestaan, jos tiedät mitä tarkoitan, mutta itse ainakin olen ollut positiivisesti yllättynyt Salmelaisen julkisista esiintymisistä. Ikä ei mun mielestäni ole mikään erikseen mainitsemisen arvoinen asia, koska Salmelainen työskentelee ympäristössä, jossa on kaiken ikäistä porukkaa. Eikä hän nyt mikään ihan pojankloppi ole. Ikää enemmän merkitsee usein kokemus ja luonnollisesti kokemus karttuu iän myötä. Mutta Tobbarin kohdalla sanoisin, että hän on kohdannut ja kokenut elämässään asioita, jotka kokeakseen perustaunotasalakki on ehkä jo kuusissakymmenissä. Näin ollen se "nuori ikä" ikään kuin kumoutuu elämänkokemuksella. Jos Salmelainen on kulisseissa arrogantti kukkopoika toisin kuin julkisuudessa, pidätän oikeudet mielipiteen muutokseen.

@Metukka , mulla ei ole mitään suurempaa halua puolustella Liigaa, mutta ymmärrän myös, että tässä on nyt käsillä aika helvetillinen tilanne. Vaikka HIFK on minulle tärkein, en osaa näissäkään tilanteissa katsoa asioita vain itsekkäistä näkökulmista. Minun silmäni avautuivat jo siinä, että vertailin pelkästään HIFK:n ja Ilveksen otteluohjelmia ja niistä piti löytää pari vapaata pelipäivää. Kun tämä laajennetaan koskemaan kaikkia liigajengejä, en halua edes yrittää. Ja koska se ei ole mun duuni eikä näin ollen ole mitään pakkoa, en edes vilkaise.

Haluan nyt painottaa, että näitä kommenttejani kirjoittaessani kysymys on kolmesta ottelusta. Mikäli tilanne koskisi pidempää ajanjaksoa, minunkin mielipiteeni olisi luonnollisesti erilainen. En myöskään ole ollenkaan eri mieltä siitä, että Liigassa pitäisi olla, tai itse asiassa olisi koko kauden pitänyt olla, käytössä pistekeskiarvoihin perustuva sarjataulukko. Tämä jo ihan siitä syystä, että joukkueilla on läpi koko kauden on ollut todella eri määrä pelejä pelattuna. En myöskään ihan hirveästi pidä otteluohjelmasta ylipäätään, koska pelejä on todella erikoisesti joko liian vähän tai liian paljon, ei juurikaan sopivasti. Tämä kertoo mulle siitä, että Liiga on lähtenyt kauteen liian optimistisesti eikä kovinkaan konkreettista varasuunnitelmaa ole ollut. Tai jos on, se ei ole helposti muokattavissa tilanteen mukaan. Toisaalta, myös seurat ovat kusessa, koska ovat tehneet liian korkeita yleisötavoitteita, kun lähtökohta on ollut, että käytännössä koko kauden saisi ottaa yleisöä. Turhan optimistista, vaikka ymmärrän toki, että siihen on haluttu uskoa. Talousasioissa uskolla on kuitenkin hyvin vähän tekoa.

EDIT: Ja kappas, postaukseni jälkeen huomasin tiedon, että nyt nämä kiistanalaiset pelit sitten siirretään, koska Ilveksessä on koronatartuntoja. Joten ihan hukkaan meni nämäkin väännöt :D. Nyt sitten toivotaan, että jos koronaa on HIFK:hon vielä tulossa, just nyt sopisi tulla. Seuraava peli on nykyisen otteluohjelman mukaan vasta reilun viikon päästä.
Ei tuo kirjoitus ihan hukkaan mennyt. Kyllä sietää Liigan tätien ja setien vähän enemmän miettiä, onko rahan saanti suuremmin enää mahdollista. Ahneus on...
Nimittäin nyt on 15 joukkuetta sarjassa, eikä lähes koskaan näe sarjatilannetta, jossa kaikilla olisi saman verran pelejä pelattuna. Paitsi alussa ja lopussa, jos silloinkaan.
Nyt yritetään väkisin suunnitella otteluohjelma sellaiseksi, että mahdollisimman monena päivänä ja jopa eri aikoina samana päivänä on otteluita. Miksi? Juu, saadaan enemmän fyrkkaa, kun maksukanava voi myydä enemmän mainoksia ja näyttää enemmän pelejä. Ja pe-la, voidaan myydä enemmän olutta.
Mihin tämä on johtanut? Siihen, että tämän pandemian aikana kun otteluita pitäisi voida siirtää, ei kalenterissa ole enää tilaa ja päädytään perumaan otteluita ja siirtymään arvioimaan joukkueita aivan epäurheilijamaisen pistekeskiarvotaulukon mukaan.
Miksi? Kun rahaa pitää saada ja pudotuspelit on voitava pelata.
Miksi ei voisi vähentää joukkueita ja otteluitakin ja avata Liiga nousukarsinnoille. 16 joukkueen Liiga olisi aivan höpöhöpöä. Kyllä esim. Espoo voi nousta karsinnan kauttakin.
Mutta raha se vain ratkaisee, kunnes mielenkiinto lajia kohtaan alkaa hiipua. Se on monilta jo alkanut.
Edit: näppäinvirhe korjattu.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Luuletko, että näitä muita seuroja kiinnostaa vähänkään se, että ovat olleet ”raukkamaisia” tai miltä ne näyttävät, jos heidän pelisiirrot/muut taktiset liikkeet johtavat haettuun urheilulliseen tulokseen? Tämä on tulosurheilua ja silloin pitäisi, joka helvetin kivi kääntää. Toisaalta mitä voi odottaa seuralta, jonka suurimman omistajan yksi puhemiehistä ilmoittaa mestaruuden vuosikymmenessä olevan riittävä urheilullinen taso ja taisi jossain IFK-kannattajatutkimuksessa tärkein arvo olla yhteisöllisyys ennen voittamista, joten eipä tämä yllätä.

Enkä nyt edelleenkään katso tätä yhtä ottelua vaikka muutama täällä niin yrittää asiaa kääntää. Kuten esimerkiksi @BOL tuossa aiemmin hyvin otti esiin niin IFK häviää näille löppösille ja töppösille kaudesta toiseen rosteriin katsomatta. Se mikä minua tässä suunnattomasti vituttaa on se, että IFK on valmis leikkimään pisteillä vaikka oletettavasti vaihtoehtona olisi ollut ottelusiirrot, kuten kilpailevat seurat ovat pääsääntöisesti toimineet. Kenelläkään meillä ei tästä tarkempaa tietoa ole, joten tukeudun omaan teoriaani ennen kuin sen joku vesittää todisteellisesti. Olin vielä valmis ostamaan @BOL teorian, että tämä peli oli lämmittelyä ja Ilves peleihin saadaan likimain kunnon rosteri. Nyt VP oli sanonut jossain haastattelussa, että ehkä yksi pelaaja saadaan mukaan eli kokoonpano tulee edelleen olemaan täydellinen keräilyerä, kun taas Ilves saa enemmän ukkoja takaisin? Minulla ei olisi mitään ongelmaa, jos kaikki toimisivat näin helvetin ”suoraselkäisesti” kuin IFK, mutta kun ei toimita (vähemmän yllättäen) kilpaurheilussa niin on tämä silkkaa idiotismia lähteä kolmen pelin viikkoon omaehtoisesti tällaisella rosterilla.
Me selvästi katsotaan asiaa sun kanssa ihan eri tulokulmista.

Tosin, eihän meistä valtaosa tiedä sitäkään, onko Salmelaisella tällaista valtaa ollut. Oli tai ei niin mielestäni jos IFK sai valita, niin edelleen kunnioitettava valinta. En ymmärrä miksi siitä ei noussut meteliä ennen matsia. Eilen oli ihan kaikki saumat voittaa tuolla kokoonpanolla.

Muistan joskus, että Kärpät pyysivät IFK:lta ottelusiirtoa kun valtaosa joukkueesta oli vatsataudissa. Mielestäni oli hieno teko IFK:lta että he siirtivät matsia ja tiedottivat vielä, että IFK haluaa pelata parasta mahdollista Kärppien kokoonpanoa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Uskon ja toivon, että Salmelainen kääntää kaikki kivet tuon joukkueen vahvistamiseen. Ei riitä nykyinen hyökkäys alkuunkaan, sillä siinä ei ole syvyyttä ollenkaan. Pahimmat kilpailijat ovat vahvistuneet ja vahvistavat jengejään. Kohta ollaan sääleissä.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskon ja toivon, että Salmelainen kääntää kaikki kivet tuon joukkueen vahvistamiseen. Ei riitä nykyinen hyökkäys alkuunkaan, sillä siinä ei ole syvyyttä ollenkaan. Pahimmat kilpailijat ovat vahvistuneet ja vahvistavat jengejään. Kohta ollaan sääleissä.

Kyllähän tuo nykyinen hyökkäys riittää "alkuunkaan" ja pidemmällekin. Ei voi mennä nyt taas siihen, että pitää hankkia lisää hyviä pelaajia, vaan kyllähän tuo nippu pitää herättää ja palauttaa pelaamaan tasollaan.
Ja se vastuu on kokonaisuudessa pelaajissa ja valmennuksessa kimpassa. Se on sitten eri asia, jos jotain pelaajaa ei nappaa pelata, niin sen voi pistää sitten pois ja hankkia tilalle uutta, mutta kyllähän tuolla hyökkäyksellä pitää tehdä tulosta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Peltonen oli tyhjä arpa ja Garteig epäonnistui täysin. En mä usko, että edes vahvistukset muuttaisi enää mitään. Vituiksi meni tämä kausi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllähän tuo nykyinen hyökkäys riittää "alkuunkaan" ja pidemmällekin. Ei voi mennä nyt taas siihen, että pitää hankkia lisää hyviä pelaajia, vaan kyllähän tuo nippu pitää herättää ja palauttaa pelaamaan tasollaan.
Ja se vastuu on kokonaisuudessa pelaajissa ja valmennuksessa kimpassa. Se on sitten eri asia, jos jotain pelaajaa ei nappaa pelata, niin sen voi pistää sitten pois ja hankkia tilalle uutta, mutta kyllähän tuolla hyökkäyksellä pitää tehdä tulosta.
Mikä on se taso? Tämähän on nyt ihan samaa paskaa kuin alkukaudesta? Oliko se kuuma jakso suonenveto ja aletaan palata normaalille tasolle? Itse en näe muita vaihtoehtoja kuin kädellinen hyökkääjä sisään ja sitä kautta lisää ratkaisuvoimaa sekä syvyyttä. Maalivahti voisi olla toinen hankittava, mutta siihen en usko IFKn lähtevän, kun katsoo tätä nykyistä touhua.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä on se taso? Tämähän on nyt ihan samaa paskaa kuin alkukaudesta? Oliko se kuuma jakso suonenveto ja aletaan palata normaalille tasolle? Itse en näe muita vaihtoehtoja kuin kädellinen hyökkääjä sisään ja sitä kautta lisää ratkaisuvoimaa sekä syvyyttä. Maalivahti voisi olla toinen hankittava, mutta siihen en usko IFKn lähtevän, kun katsoo tätä nykyistä touhua.

No vaikka se taso, millä oltiin sarjakärjessä tuossa hetki sitten. Peli oli silloin ihan eri luokkaa kuin nyt. Minä haluan ainakin uskoa, tämä "korona-tauko" ja siitä johtuvat pelitauot ja pelaajien sairastumiset ovat iso syy siihen, että nyt mennään näin huonolla tasolla pelaamisen suhteen.

Tuolla on kädellisiä hyökkääjiä Liigan tasolle oikein hyvin.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No vaikka se taso, millä oltiin sarjakärjessä tuossa hetki sitten. Peli oli silloin ihan eri luokkaa kuin nyt. Minä haluan ainakin uskoa, tämä "korona-tauko" ja siitä johtuvat pelitauot ja pelaajien sairastumiset ovat iso syy siihen, että nyt mennään näin huonolla tasolla pelaamisen suhteen.

Tuolla on kädellisiä hyökkääjiä Liigan tasolle oikein hyvin.

Olet tismalleen oikeassa. En kaipaa niitä aikoja kun paniikkinappula oli pohjassa jatkuvalla syötöllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös