Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 368 024
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi huhhuh. Minä näen asian nuorten osalta niin, että kun joukkueessa on pelaajia, joiden taso ei ole riittävä saamaan säännöllisesti peliaikaa ja jotka pelaavat "viisikon ulkopuolella" tai eivät tee kanssapelaajien peliä helpommaksi, ovat he nuorten esteenä.

Samoin näen että hyvässä organisaatiossa nuoret jotka breikkaavat löydetään ajoissa ja annetaan niiden breikata eikä päästetä breikkaamaan muualle. Se on kieltämättä haasteellista, mutta ei mahdotonta.

Esim. Kärpät mokasi Granlundin suhteen, mutta samaa tekevät muutkin organisaatiot. Meidän pitäisi olla kärjessä omien nuorten scouttaamisessa vai mitä?

Sorry, että kyseenalaistin sinun asiantuntemustasi ja kirjoituksiasi,kun kaikesta päätellen harmistuit.

Hyvää peli-iltaa ja voitto kotiin 5-1.

En harmistunut, enkä koe omaavani minkäänlaista erityisasiantuntemusta. Suurin näkemysero tässä asiassa lienee se, että minä luotan siihen, että organisaatio tietää, mitä tekee ja sinä et. Sinä vaikutat kirjoitustesi perusteella luottavan enemmän omaan asiantuntemukseesi kuin niiden ihmisten, jotka ovat päivittäin näiden nuorten kanssa tekemisissä ja siihen sinulla on tietysti oikeus.

Hyvää peli-iltaa myös sinulle ja voitto kotiin, lopputuloksesta viis.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
En harmistunut, enkä koe omaavani minkäänlaista erityisasiantuntemusta. Suurin näkemysero tässä asiassa lienee se, että minä luotan siihen, että organisaatio tietää, mitä tekee ja sinä et. Sinä vaikutat kirjoitustesi perusteella luottavan enemmän omaan asiantuntemukseesi kuin niiden ihmisten, jotka ovat päivittäin näiden nuorten kanssa tekemisissä ja siihen sinulla on tietysti oikeus.
Tiedän, että tykkäät ajatella kaiken optimismin ja positiivisen kautta, mutta nyt ilman sarvia ja hampaita, mitkä ovat ne näytöt IFKn organisaatiolta, että olet noin luottavainen? Enemmänkin täällä on, kuten edellisessä viestissä itsekin mainitsit adoptoitu harvinaisen paljon lahjattomuuksia (Juuso Salmi) ja solmittu sopimuksia tusinapelaajille (Aleksi Laakso), joiden roolin junnut olisivat varmasti pystyneet hoitamaan. Samaan aikaan on hukattu lupauksia maakuntiin (Rindell), ja nyt ilmeisesti viimeisimpänä Pietilä (?) Lukkoon. Ottaen huomioon IFKn historian näissä niin kyllä mielestäni @Bafforosso pointti on ihan validi, että onko IFKn organisaatiossa tarpeeksi ammattitaitoa tunnistaa ja poimia joukosta ne oikeasti lupaavat pelaajat? Toki, sekin on faktaa (kuten kirjoitit aiemmin), että väkisinkin näitä lupauksia karkaa maakuntiin peliajan toivossa, mutta tässäkin benchmarkkaisin Tapparaa ja Kärppiä, joissa on mielestäni kovalla prosentilla onnistuttu poimimaan omista ne kovimmat lupaukset.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedän, että tykkäät ajatella kaiken optimismin ja positiivisen kautta, mutta nyt ilman sarvia ja hampaita, mitkä ovat ne näytöt IFKn organisaatiolta, että olet noin luottavainen? Enemmänkin täällä on, kuten edellisessä viestissä itsekin mainitsit adoptoitu harvinaisen paljon lahjattomuuksia (Juuso Salmi) ja solmittu sopimuksia tusinapelaajille (Aleksi Laakso), joiden roolin junnut olisivat varmasti pystyneet hoitamaan. Samaan aikaan on hukattu lupauksia maakuntiin (Rindell), ja nyt ilmeisesti viimeisimpänä Pietilä (?) Lukkoon. Ottaen huomioon IFKn historian näissä niin kyllä mielestäni @Bafforosso pointti on ihan validi, että onko IFKn organisaatiossa tarpeeksi ammattitaitoa tunnistaa ja poimia joukosta ne oikeasti lupaavat pelaajat? Toki, sekin on faktaa (kuten kirjoitit aiemmin), että väkisinkin näitä lupauksia karkaa maakuntiin peliajan toivossa, mutta tässäkin benchmarkkaisin Tapparaa ja Kärppiä, joissa on mielestäni kovalla prosentilla onnistuttu poimimaan omista ne kovimmat lupaukset.

En todellakaan koe olevani mikään positiivari, mutta jos pitää valita negatiivisen ja positiivisen väliltä, valitsen yleensä positiivisen.

Mitä syitä mulla olisi olla olematta luottavainen? Ymmärrän jossain määrin, että moni kokee HIFK:n kanssa "en usko ennen kuin näen"-fiiliksiä, mutta ei kai siinäkään mitään järkeä ole, ettei luota mihinkään tai kehenkään tai pelkää automaattisesti pahinta, koska aiemmin on toimittu huonosti? Minä luotan HIFK:n nykyisiin toimijoihin ja heidän visioihinsa ja strategioihinsa, kunnes he oikeasti antavat aihetta olla luottamatta. Mä koen epäoikeudenmukaiseksi, että nykyiset toimijat saavat vastattavakseen edeltäjiensä toimet ja virheet. Mun elämänkatsomukseni mukaan ihmisiin pitää voida luottaa, kunnes he menettävät luottamuksen. Enkä nyt tarkoita mitään sokeaa luottamusta jokaiseen ihmiseen, mutta jos mikään toiminnassa ei viittaa siihen, että ihminen olisi epäluotettava tai tekisi duuninsa huonosti, lähtökohtaisesti uskon ennemmin hyvää ja kuin pahaan. Ja mun mielestäni mitään sellaista ei vielä ole tapahtunut, että olisi syytä epäillä, etteivät HIFK:ssa asioista päättävät ihmiset olisi kartalla. Tulokset nähdään toki myöhemmin, ehkäpä noin seuraavien viiden vuoden aikana. HIFK:han on ollut aiemmin monessakin asiassa oikein oppikirjaesimerkki siitä, miten ei tule toimia, joten jos Salmelainen ja junnuorganisaatio ovat yhtään älyissään, he pystyvät helpostikin edeltäjiään parempiin suorituksiin. Ja itse olen ymmärtänyt, ettei jatkossa tyydytä mihinkään "rimaa hipoen"- suorituksiin eikä aiempia vuosia varsinaisesti edes pidetä minään mittarina, vaan kaikki toiminta tähtää siihen, että omista nousee joka vuosi hyviä ja kokonaisvaltaisesti riittävän valmiita junnuja edariin. Kaikilla kai kuitenkin on HIFK:n etu mielessään, kun vaikeitakin päätöksiä tehdään?

Kuten kirjoitin, mulle Aleksi Laakso edustaa "ihan se ja sama"-osastoa. En itke, jos on kokoonpanossa, mutten itke, jos ei ole tai jatkaa matkaansa muualle. Olen kuitenkin pyrkinyt miettimään vastausta kysymykseen "miksi Aleksi Laakso sai jatkosopimuksen" urheilujohdon näkökulmasta ja mikäli olen yhtään kartalla ajatusteni kanssa, voin ymmärtää miksi sopimus on tehty. Mikäli sopimuksen motiivina on vain ollut estää junnujen peluuttaminen edustusjoukkueessa, en tietenkään ymmärrä sitä edes vähää alusta. Mutta jostain syystä en epäile jälkimmäistä. Jos Salmelainen, HIFK:n valmennus, Mälkiä ja Kuhta olisivat sitä mieltä, että "kuka tahansa junnu hoitaa pelaamisen kentällä Aleksi Laaksoa paremmin", uskon, että kuka tahansa junnu siellä kentällä myös olisi.

Kirjoitin joskus viime vuoden puolella johonkin ketjuun ajatuksiani Rindellin Jukurit-sopimuksen innoittamana, miten nuorten pelaajien seuravaihtoihin liittyy niin monia asioita ja muuttujia, että kaikki ei aina ole jonkun syytä tai seurausta siitä, että joku on hoitanut duuninsa huonosti ja/tai mokannut. En nyt jaksa toistaa itseäni ja varmasti jollain hakutoiminnolla viestini löytyy, jos ajatukseni jotain kiinnostaa. Kun en tiedä, mitä esim. Lukko on Pietilälle tarjonnut vs. HIFK:n sopimustarjous, en voi ottaa kantaa siihen. Voisin kuitenkin kuvitella, että Eero Teräväinen, joka ymmärtääkseni on saman profiilin pelaaja kuin Pietilä, on nokkimisjärjestyksessä nyt edellä. Ja sen lisäksi on Winberg ja ehkä muitakin pakkeja, joiden tilanne pitää myös huomioida, HIFK:n on pakko priorisoida. Jos HIFK:ssa katsotaan, että myös Pietilän itsensä kannalta on parempi päästää hänet muualle kehittymään, jotta hän olisi taas yhden askeleen lähempänä ammattilaisjääkiekkoilijan uraa, luotan siihen, että ennen päätöstä, asiaa on mietitty myös HIFK:n kannalta. Mä ihan aidosti uskon, ja ehkä sitten olen joidenkin mielestä typerä, että HIFK:ssa nykyään ihan oikeasti mietitään näitä asioita eikä vain ylimielisesti murahdella ja jätetä sopimuksia tarjoamatta puhtaasti laiskuuttaan ja vittuillakseen, kuten joskus aiemmin on tehty. Eivät nämä asiat ole yksiselitteisiä ja musta-valkoisia ja niihin vaikuttaa moni asia. Totta kai jälkikäteen voidaan ehkä joskus todeta, että olisi pitänyt toimia toisella tavalla sen ja sen pelaajan kanssa, mutta kun kaikki päätökset pitää tehdän sen hetkisten tietojen valossa, jälkiviisaus on mielestäni turhaa. Virheistä pitää tietenkin ottaa opiksi, mutta aina mitään varsinaisia virheitä ei välttämättä edes ole tehty. Niin kauan, kun HIFK:n ja pelaajien tiet eroavat hyvässä hengessä eikä esteitä yhteiselle tulevaisuudelle ole olemassa, tilanne on hyvä. Toisaalta on myös selvää, että joku tulee myös loukkaantumaan verisesti ja päättää, ettei enää HIFK:ssa henkilön X aikana tule pelaamaan, koska jäi ilman sopimusta. Mutta ei sekään varsinaisesti vielä välttämättä kerro siitä, että HIFK:ssa asiat olisi hoidettu huonosti tai väärin. Se kertoo luultavasti siitä, että henkilö X on pettynyt ja kokee, että häntä on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti. Ja maailmahan on sellaisia ihmisiä täynnä, jotka eivät pysty näkemään asioita kuin omasta näkökulmastaan ja syy on aina jossain muualla kuin itsessä. Vaikka mitään varsinaista "syytä" ei edes olisi, olosuhteet eivät vain sillä hetkellä olleet oikeat. Tämä asia pitää myös hyväksyä ja siltikin hoitaa omalta puolelta asiat niin tyylikkäästi kuin mahdollista. Ei ihan helppo rasti, muttei mikään mahdotonkaan.

Toivottavasti tämä viesti nyt avasi vähän lisää ajatuksiani.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jos ei yhtään pakkihankintaa saa sisään ennen siirtorajan umpeutumista, niin on kyllä käsittämätön puuhastelija tämä Salmelainenkin...

UTJ tässä pitää vaihtaa pian valmennuksen sijasta! :(

Mä taas olen sitä mieltä, että menestyksen kannalta tärkeämpää on tuon joukkueen yhtenäistyminen. Jos ei ole vapaana pakkia luokkaa "viime pleijareiden Kyle Quincey", niin jättäisin melkein ottamatta. Toi on vielä aika muukalaislegioona ja pleijareissa työntekoon sitoutunut joukkuehenki on yhtä tärkeässä osassa kuin vaikka täällä ylistetyt pelikirjat. Ajokoira-kiekolla pärjää, kun on taistelua.

Samalla esimerkiksi Winberg on aivan jäätävän hyvä suhteutettuna kuinka monta matsia se oikeasti on liigassa pelannut. Haluaisin siis mieluummin nähdä tän jätkän saavan minuutteja kuin jonkun arvan. Hankintakin voi aina epäonnistua ja flopata ja sellaisen roudaaminen tänne voi vain tehdä hallaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä taas olen sitä mieltä, että menestyksen kannalta tärkeämpää on tuon joukkueen yhtenäistyminen.

Tämä, toivottavasti tässä runkosarjan lopussa nähdään kovia ja intensiivisiä pelejä jotta tuo joukkue saa ennen playoffeja oikean tunnetilan päälle ja tulee yhtenäisemmäksi.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Jos ei yhtään pakkihankintaa saa sisään ennen siirtorajan umpeutumista, niin on kyllä käsittämätön puuhastelija tämä Salmelainenkin...

UTJ tässä pitää vaihtaa pian valmennuksen sijasta! :(
Ota välillä vähän happea.

Leskinen, Keränen ja Järvinen. Äkkiä UTJ vaihtoon! Puuhastelija!

Mä en ainakaan jaksa surra, jos ketään ei putoa syliin. Lasaretti tyhjäksi ja kaasu pohjaan!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos joku tulisi niin Winberg ja Teräväinen voi kaikkien ollessa kunnossa pelata myös Kolleissa tärkeitä playoff pelejä. Jos Lyytinen ja Varakas vaikka loukkaantuu ja Motin/Kousa pelaa 10. pudotuspeliottelussa puolikuntoisena niin pulassa ollaan. 1 pakki pitäisi saada varsinkin kun Kanki lähti. Bonusta vaan jos kaikki kunnossa. Hyökkäyksen osalta voidaan mennä tällä. Tallberg, Heljanko, Lambert voi ottaa tarvittaessa roolia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pakki puuttuu, mutta se olisi pitänyt hankkia jo ajat sitten. Vaihtuvuutta on ollut muutenkin kauden aikana sen verran paljon, että tässä vaiheessa pyrkisin rauhottamaan tilanteen. Pitää toivoa, että alakerta pysyy ehjänä ainakin kapeahkon kiekollisen materiaalin osalta ja lisäksi pitää toivoa, että Teräväinen kykenisi jatkamaan hyviä esityksiään, jolloin Laakso putoaisi sinne minne hän kuuluukin, eli kokoonpanon ulkopuolelle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ota välillä vähän happea.

Leskinen, Keränen ja Järvinen. Äkkiä UTJ vaihtoon! Puuhastelija!

Mä en ainakaan jaksa surra, jos ketään ei putoa syliin. Lasaretti tyhjäksi ja kaasu pohjaan!

Hänhän lähtikin ottamaan happea, ikiajoiksi. Tai kunnes keksii uuden nimimerkin :).

Jos joukkue kykenee suorittamaan eilisellä tasolla myös saikkulaisten palattua kokoonpanoon, ei mun mielestäni ole tarvetta lisähankinnoille.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos pakkia ei tule niin toisaalta alakerrassa on hyviä junnuja. Luhanka, Rannisto, Pietilä, Lehtimäki (??) saattavat pystyä jotakin loukkaantumista paikkaamaan ja voihan olla ettö Seppälän laina päättyy niin että on tarvittaessa käytettävissä. Mutta jos pakkia ei tule niin paraa toivoa ettei kukaan loukkaannu.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Salmelainen on tehnyt nyt kaiken mitä voi tehdä joukkueen kasaamisen eteen ja reagoinut helvetin hyvillä hankinnoilla. Ensi kaudelle vähän mietintämyssyyn onko meillä oikea valmentajatiimi!
Samaa mieltä, rosterissa on ollut hyvät veskarit kuten jo totuttu viime vuosina, todella hyvä ja nimekäs nippu uusine hankintoineen kauden alusta jalkeilla ja nyt hyviä reagointihakuja kevättalvella Antti Tyrväisen ja Jeremy Dehnerin muodossa.

Kaikkia ei voi ikinä miellyttää ja menestys mittaa omalla tavalla työn, mutta kävi miten kävi urheilullisesti tällä kaudella olen antamassa Tobias Salmelaiselle puhtaat paperit työstään. Ikäänkuin nyt tarvitsisi jotain siunausta, mutta kuitenkin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mielestäni Salmelainen on tehnyt nyt kaiken mitä voi tehdä joukkueen kasaamisen eteen ja reagoinut helvetin hyvillä hankinnoilla. Ensi kaudelle vähän mietintämyssyyn onko meillä oikea valmentajatiimi!

Itse kyllä toivoisin joukkueen olevan valmis ennen kauden alkua, ovet ovat käyneet turhan tiuhaan pitkin kautta ja se ei koskaan ole hyväksi. Toivottavasti ensi kaudella joukkue on valmis jo syksyllä ja kauden aikana tulee vain oikeita täsmävahvistuksia 1-2.

Nyt on ollut hyvin sekavaa koko kausi.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse kyllä toivoisin joukkueen olevan valmis ennen kauden alkua, ovet ovat käyneet turhan tiuhaan pitkin kautta ja se ei koskaan ole hyväksi. Toivottavasti ensi kaudella joukkue on valmis jo syksyllä ja kauden aikana tulee vain oikeita täsmävahvistuksia 1-2.

Nyt on ollut hyvin sekavaa koko kausi.

Salmelainen on hommannut nyt paperilla mestarijoukkueen. Ainoa miinus on oikeastaan selkeä viivapelote ja nelosen keskelle ehjä tekijäukko.

On toki harmi, että kauden aikana ukkoa on lapannut ovista sisään ja ulos, mutta oliko 97-98 sama juttu? Joku mielikuva oli, että silloin tehtiin kauden aikaisten siirtojen HIFK-ennätys? Jonka sitten Nybari taisi rikkoa. Vai muistelenko omiani?

Mutta kaikki tän kauden hankinnat on eliittiä. Iso upgrade viime kauteen. Maalille tuli MJ-tason veska ja oikeastaan kaikki hankinnat on olleet liigan priimaa. Kritisoin vähän tämänpäiväisiä julkistuksia, mutta samalla A.Tyrväinen on näiden ihmiskyrpien listalla varmaan sarjan top-3 kamaa? Ei ole huono sekään, että löytyy kaveri joka saa pleijareissa vastustajien tähtipelaajien tekemisen sekaisin.

Ja onhan Dehner (jos onnistuu) kuitenkin tähän sarjaan erittäin pätevä pakki. Mikä tärkeintä: Parannus saman tyylin Laaksosta. Jos Winbergillä ei riitäkään vielä pleijareihin jerkku, niin voi Dehner olla tärkeä palanen keväällä.

Mutta ei toi ovien edestakainen käyminen tee hyvää joukkuehengelle. Ehkä Sallinen ja Vito pitää kuitenkin sen kopin kasassa.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko kyllä kehua Tobbaria.

Kun katsoo listaa Ville Leskinen, Michael Keränen, Joonas Järvinen, Jeremy Dehner, Antti Tyrväinen niin ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen että kyseessä on kesken kauden tehtyjen täsmähankintojen lista (Viimeiset kaksi toki pienellä varauksella). Kuitenkin erinomaista työtä, ja vaikka tämä meneekin varmasti tällä palstalla vallitsevan yleisen mielipiteen kanssa ristiin niin hatunnosto myös siitä ettei Pikeä potkittu paniikissa ulos kesken aikojen. En usko että mikään olisi muuttunut vaikka olisi potkittu Pike pois. Kyllähän tässä taas jostain ihmeen syystä on kevättä rinnassa ja odotukset korkealla.
 

Stigu

Jäsen
Niin, määrällisestihän Tobias on ollut hankintojen suhteen hyvinkin aktiivinen. Yhteensä 44 pelaajaa on kauden aikana hankittu rosteriin. Taitaa lähennellä jo mestaruuskauden -98 rosterin määrää.

Itse suhtaudun hyvin skeptisesti näihin hankintoihin. Onko IFK:n peli jotenkin parantunut kauden aikana tehtyjen hankintojen myötä? Paraneeko peli noiden nyt hankittujen Dehnerin ja Tyrväisen myötä? Tarvitseeko hyvä valmentja 44 pelaajaa, jotta löytää ne oikeat pelaajat, jotka ymmärtävät hänen valmennusfilosofiaansa? Oma vastaukseni noihin kaikkiin kysymyksiin on Ei.

Tämän kauden jengi on ja tulee olemaan erittäinkin muinaisen Liiga-Jokereiden näköinen joukkue: Ostojengi täynnä muukalaisia ja palkka-armeijalaisia, jossa oikeilla junnuilla tai kehittyvillä pelaajilla ei ole hirveästi sijaa. Lundell ja Jääskä tosin pelastavat jonkin verran tuota Jokerit-look-a-likea. Mihinköhän Tobias unohti sen kuuluisan jatkuvuuden?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n ongelmat ovat systemaattisia(valmennus/pelisysteemi) ja rakenteellisia(puolustusmateriaalin vahvuudet vrt. "pelitavan" vaatimukset) ja sen lisäksi koostumuksia ei ole missään vaiheessa kautta saatu vakiinnutettua tavalla, joka mahdollistaisi keskinäisen kemian syntymisen koostumusten sisällä. Turusen ja Paajasen loukkaantumiset ovat rikkoneet ainoan vakiintuneen ja toimivan hyökkäyskolmikon jo viikoiksi.

IFK:n ongelmiin on hyvin vaikea nähdä ratkaisuksi uusien pelaajien sisääntuominen.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Samaa mieltä Stigun ja aquanquan kanssa.

Kieltämättä kauden alussa joukkueessa oli hyökkäyksessä taitavia uusia yksilöitä, mutta kaikki aika samasta muotista veistettyjä ja kauden aikana niitä tuli lisää ja yksi poistui hieman oudosti. Vastapainona noita jobbareita oli myös paljon, mutta kaikki aika kädettömiä, jotka pelaavat suurelta osin viisikon ulkopuolella, josta johtuen joukkue ei ole balanssissa.

Sitä tasapainoa heikentää vielä melko kädetön pakisto, jossa kaikista kädettömin on veltto, huono puolustuspäässä ja omaa peliään pelaava pakki.

Kaksi melko hyvää maalivahtia, joista toinen jälkeenpäin on päässyt haistamaan maajoukkuepelejä.

Silti tuolla jengillä sijoituksen olisi pitänyt koko kauden olla 1-4 ja nyt 1-3 aivan kärjen tuntumassa pisteissä.

Näin ei ole.
Siksi nämä kaksi uutta hankintaa on vähän kuin korjattaisi pakoputkea, vaikka ratin ja penkin välissä onkin se suurin ongelma.

Nimim. "Smoke and mirrors".
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, määrällisestihän Tobias on ollut hankintojen suhteen hyvinkin aktiivinen. Yhteensä 44 pelaajaa on kauden aikana hankittu rosteriin. Taitaa lähennellä jo mestaruuskauden -98 rosterin määrää.
Lisäksi tuohon kauteen erotuksena, että runko oli mestaruuskaudella paremmassa kuosissa jo kauden alla, eli iso osa liikenteestä oli ”try-out-henkistä” ja aidosti merkityksellisiä vahvistuksia kauden aikana tuli ulkopuolelta Thomas ja Halkidis. Jokista en tähän porukkaan laske, kun oli tuttu edelliseltä kaudelta ja oli valmiiksi ketjukaverit valmiina.

Salmelainen on kuluvan kauden osalta onnistunut melkolailla keskinkertaisesti ja runkosarjan kuutossija kuvaa aika hyvin tekemisen tasoa. Eli ihan OK ja hyviä aihioita, mutta kokonaisuutena vahvasti keskinkertainen.
 

Stigu

Jäsen
Salmelainen on kuluvan kauden osalta onnistunut melkolailla keskinkertaisesti ja runkosarjan kuutossija kuvaa aika hyvin tekemisen tasoa. Eli ihan OK ja hyviä aihioita, mutta kokonaisuutena vahvasti keskinkertainen.
Samaa mieltä. Sekavaa on Tobiaksen toiminta ollut. Tai siis mulle ei ainakaan tuosta tämän kauden jengistä aukea, mikä on se kokonaisuus, jota Tobias pyrkii rakentamaan, ja miten hän on pitkäjänteisesti rakentamassa Eurooppalaista huippujoukkuetta. Puhumattakaan jostain punaisesta langasta IFK:n pelityylin suhteen. Tuo jengi on kyllä todella persoonaton ja harmaa kaikin puolin. Ainoa toivo on, että pleijareissa nuo nimimiehet syttyvät taistelemaan, nimenomaan joukkueena.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Katsellaan sitä punaista lankaa sitten kauden päätteeksi. Itse olen vallan hyvilläni Tobben toiminnasta.

Kyseinen herra ollut vieraana Lindgren & sihvosessa tänään. Täytyy viikonloppuna kuunnella.

 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmelainen on hommannut nyt paperilla mestarijoukkueen. Ainoa miinus on oikeastaan selkeä viivapelote ja nelosen keskelle ehjä tekijäukko.

Kun katsoo listaa Ville Leskinen, Michael Keränen, Joonas Järvinen, Jeremy Dehner, Antti Tyrväinen niin ei ihan ensimmäisenä tulisi mieleen että kyseessä on kesken kauden tehtyjen täsmähankintojen lista (Viimeiset kaksi toki pienellä varauksella).

Tämä on kaksipiippuinen juttu. Toki itsekin olen tyytyväinen, että yritetään menestyä ja panostetaan, mutta en usko pitkässä juoksussa tämän olevan se tie, jolla mestaruuksia voitetaan. Kasvaako tämmöinen sekalainen seurakunta joukkueeksi? Miettii ihan oikeasti, että kesken kauden hankittu 5 pelaajaa ja silti joukkueessa olisi edelleen tilausta yhdelle sentterille ja pakistosta puuttuu tulivoimaa. Ylipäätänsä, että kesken kauden hankitaan 5 pelaajaa ja silti pystyy puutteita löytämään, niin väkisinkin herää kysymys, että miten puutteellisesti joukkue alunperin oli rakennettu? Ollaan menossa kohti parempaa, mutta on Salmelaisella vielä kokonaisuuden kasaamisessa paljon opeteltavaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sellainen tuli mieleen, että mikä joukkue on tällä kaudella ollut valmis jo syksyllä? Kumminkin lähes jokaista joukkuetta on vahvistettu kesken kauden ja varmasti vielä vuorokauden vahvistetaan.

Siinä mielessä Salmelainen on ottanut markkinoiden Top laadun, ei ainakaan siitä jää kiinni. Sitten jää nähtäväksi miten tuon jengin ryhmädynamiikka lopulta pelaa. Siellä on tällä hetkellä jokaiseen rooliin riittävän laadukas palanen.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen tuli mieleen, että mikä joukkue on tällä kaudella ollut valmis jo syksyllä? Kumminkin lähes jokaista joukkuetta on vahvistettu kesken kauden ja varmasti vielä vuorokauden vahvistetaan.

Siinä mielessä Salmelainen on ottanut markkinoiden Top laadun, ei ainakaan siitä jää kiinni. Sitten jää nähtäväksi miten tuon jengin ryhmädynamiikka lopulta pelaa. Siellä on tällä hetkellä jokaiseen rooliin riittävän laadukas palanen.
Lähde kelaamaan joukkueita sarjakärjestä, niin kesken kauden tulleet vahvistukset on ihan yksittäisiä. Esim. Kärpillä, Tapparalla ja Ipalla on hyvin pitkälti sama rosteri nyt kuin oli kauden alussa. Sitten, jos vertaa kesken kauden tulleiden tasoa, niin joku Polasek on ollut alusta asti ihan täyttä timanttia siinä, missä joku Järvinen alkaa vasta nyt pelata siedettävällä tasolla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Lähde kelaamaan joukkueita sarjakärjestä, niin kesken kauden tulleet vahvistukset on ihan yksittäisiä. Esim. Kärpillä, Tapparalla ja Ipalla on hyvin pitkälti sama rosteri nyt kuin oli kauden alussa.

Onhan Kärppiin tullut Junttila, Teppo, Aaltonen

Tapparaan Iacobellis, Polak, ja oli nyt useamman lähteen mukaan Dehmerin perässä.

Ipaan ei tosiaan ole tullut kuin Meskanen, mutta siellä voi olla aikalailla nyörit kiinni.

IFK vahvistukset Leskinen, Keränen, Järvinen, Tyrväinen, Dehner. Kumminkin joukkueesta myös poistunut Kankaanperä ja Kangasniemi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös