Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 370 690
  • 8 110

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Jaa niin joo, kyse oli PAKISTA. No ehkä kivis hommas meille Dykin, Ja sen jälkeen ei ketään? Ei pakkia, ei hyökkääjää.
Ja jos Tappara saa aika helvetin hyvän pelaajan tsekeistä, pakin, ni ei toi kivis niissä flänäpäissään* ole kyllä oikea ukko näihin hommiin.

* Olen ollut jonkun kerran Harrin kanssa tekemisissä, ja aina ihan fyllassa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
@Lätty-ylämummo hankinnoista hintaansa nähden huti on ollut Motin (toki itse hankinta on voitu tehdä jo Nybarin aikana), mutta jatkosoppari puoltaisi sen olleen Salmelaisen tekosia.

Jatkosoppareita on saatu monta hyvää aikaiseksi (Rask, Eronen), mutta siellä osastolla on enemmän huteja: Laakso, Kankaanperä ja Petrell vaikka se olisi ollutkin ehkä haastava paikka sanoa ei. Mutta ehkä vuoden jatko olisi ollut paikallaan? Katsomon Fanit tyytyväisiksi ja sitten Saksaan Söden perään.

Nypsin kritisoitua jatkosopparia ymmärrän, koska pelasi jatkosopparin aikaan huippukautta ja ottajia oli kuulemma muuallakin. Jäi vain vähän musta pekka käteen, kun piti tarjouskisassa nostaa sopimusvuosia ja palkkaa..

edit: Lennusta selvennys.

Motinin palkkaan en osaa ottaa mitään kantaa. Iltapäivälehtien vertailuissa ongelmana on aina se, kun lukija ei voi tietää, paljonko vertailussa oleva suomalainen pelaaja on rahastoinut ansioistaan, jotka ei siten näy sen kyseisen vuoden verotiedoissa.
Itse en Motinista mitään pistetehdasta odota, koska ei ole ollut sitä aiemminkaan. Peruspelaamiseen napsu tai kaksi lisää, sitä minä kyllä odotan.
Lennun veikkaan kärsineen koko syksyn jonkun lajin terveydellisestä ongelmasta. Ei kaverin suorittaminen voi muuten sukeltaa noin paljoa yhdessä kesässä. Missä kunnossa takaisin, täysi arvoitus.

Mä diggaan Kankea. Oldschooljyrä parhaasta päästä. Mä odotan hänen pärjäävän vielä tämän kevään ok mukana, koska hän on mun muistiin pelannut aina hyvät playoff-pelit.
Nypsi on taas neloseen keskelle riittävää laatua lähes mihin jengiin tahansa. Mutta tuo loukkihistoria kun on mikä on, niin erittäin vaikeasti arvioitava pelaaja edes kevääseen, saati pidemmälle ajanjaksolle arvioitavaksi.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Jaa niin joo, kyse oli PAKISTA. No ehkä kivis hommas meille Dykin, Ja sen jälkeen ei ketään? Ei pakkia, ei hyökkääjää.
Ja jos Tappara saa aika helvetin hyvän pelaajan tsekeistä, pakin, ni ei toi kivis niissä flänäpäissään* ole kyllä oikea ukko näihin hommiin.

* Olen ollut jonkun kerran Harrin kanssa tekemisissä, ja aina ihan fyllassa.

Mistä tiedät niin tarkaan, että mitä on hommannut, ja mitä on pyydetty hommaamaan?

Olen minäkin aina fyllassa, kun olen kännissä.
Huomaisitko itse tuota ristiriitaa lauseessasi, vaikka tikulla osoittaisi, että jos olet Rindellin tavannut _jonkun_ kerran, ja aina ihan fyllassa, niin kumpi siinä nyt on ollut loppujen lopuksi fiyllassa? Ja kuinka usein? Jos olet tavannut hänet jonkun kerran kymmenen vuoden aikana, niin onko sillä aika välillä jonkun kerran paljon vai vähän?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta yleisesti ottaen Salmelaisesta on nyt hyvä kutina. Hankintojen taso on ollut todella korkea ja kyllähän suurin ongelma taitaa olla tuo kokemattomuus penkin päässä. Asia jonka voi korjata seuraavalla valmennuspestillä. Jos on opittu niin sieltä tulee huippuvalkku. En vaadi sitä ensi kesäksi, koska ymmärtääkseni täksi kesäksi ei ole vapautumassa yhtään huippunimeä.
En sano vielä mitään Salmelaisen kyvyistä, sillä mielestäni sitä määrittää nyt hyvinkin pitkälle pari seikkaa. Ensiinäkin se, miten tästä eteenpäin saadaan joukkueen hankintojen taso -ei pysymään- vaan entisestäänkin kehittymään, eli taso ei saa laskea yhtään, sillä suonvetoja on ollut liki jokaisella joukkuetta koonneella heebolla. Kokonaan toinen asi sitten onkin ollut se, miten hankitut pelaajat ovat istuneet joukkueeseen ja millaiseksi sen tasapaino yhdessä valmennuksen kanssa on muodostunut.

Toinen asia on tietenkin se, miten joukkue menestyy, ja juuri nyt ei ole luvassa yhtään sen parempaa kuin aiemminkaan, ja vain ihme vie IFK edes CHL-peleihin ensi kaudella, joten jos se on lopputulema, on joukkueen kasaus ollut edelleen keksinkertaista, ja edelleen lasken tuohon valmennuksen mukaan, kun puhutaan siitä kokonais "tasapainoisuudesta.

Ensin pitää olla seuralla se visio, mitä se haluaa pelillisesti edustaa, ja siihen ei määreeksi ehkä riitä vain se "olla eurroopalainen suurseura", jos se tarkoittaa mikki hiiriä ja tissiposkia kentän täydeltä.
Kun se visio on kondiksessa, pitää löytää valmennus joka sitä pystyy toteuttamaan ja edistämään, ja tokihan siis pitää kuitnekin olla näkemystä perinteiden yhdistymisestä ns. "nykylätkään", jota mielestäni edusti mm. Kanadan maajoukkue tuossa 2010-luvun puolivälin tiennoilla.

Sitten pitää löytää vielä oikeasti ne pelaajat, jotka siihen pystyvät ilman sitä täällä jo palstatotuudeksi muodostunutta ruskeea raitaa toppahousujen perspuolella.

Kun nämä ovat kunnossa, ja näytöt todellisesta mestaruuden tavoittelusta kaudesta toiseen, alka aolemaan aika arvioida sitä, onko Salmelainen muuta kuin puhetta.Hankinnat ovat monelta osin hyviä, mutta edelleen jäi vaivaamaan niiden oikeiden senttereiden puute, sekä jonkinlaisen tasapainon puuttuminen joukkueesta ja sen tekemisestä.

Edelleen siis vaiva atunne, että aina on jokin osa-alue enemmän tai vähemmän rempallaan, ja kun se yhdistetään siihen, että ensi kaudeksi joudutaan mahdollisesti jälleen laittamaan runkoa vahvasti uusiksi, niin ainakaan junnujen kasvattaminen siihen rooliin ei ole ihan siinä vauhdissa ollut kuin pitäisi, ja lisäksi jokin mättää tuossa päivittäisessä tekemisessä.

Aikaa niiden kuntoon saamiseksi kyllä on, ja voi hyvinkin olla, että IFK vielä kauden päätteeksi mestaruudesta pelaa, mutta melkoinen annos vodaa pitää vantaassa vielä virrata ennen kuin pelin kuva on siinä kunnossa, että siihen jaksaa ihan tosissaan uskoa, saati pitää sitä jopa todennäköisenä.

Ikuisten projektien aikakusi tulkoon päätökseensä, ja teot puhukoon puolestaan. Tämä kausi ei vielä määritä Salmelaista epäonnistujaksi, mutta ei myöskään onnistujaksi. Se miten homma tästä asettuu vastamaan puhetta euroopplaiseksi suurseuraksi on se mikä sen sitten paremmin määrittää, ja siten kertoo millaisena miehenä Salmelainen lopulta mieliin jää.

Tämän kauden lasken vielä siksi "suonenvedoksi", mutta jos hankintojen taso tästä edelleen paranee, ja saadaan selkeä jatkumoa joukkueen kokoonpanoonkin, niin alan uskomaan Salmelaisen olleen se The Man for the job!

Yhdellä kaudella ei vielä kuuhun mennä, ja ei varsinkaan kun se on selkesätkin ollut helvetinmoista sekoilua, joka kertoo siitä, että ei ihan kaikki ole nappiin osunut. Se mikä ei osunut, sitä voidaan sitten myöhemmin arvioida.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
En jaa kaikkia näkemyksiä täällä.
Jos analysoidaan koko jengiä, niin on hyvä aloittaa veskareista. Huom. kaikki sopparit on tavalla tai toisella purettavissa.
Monet täällä haukkuivat Engrenia ja ylistivät Tuohimaan sopparia. Itselleni olisi kelvannut Engrenin jatko ja rinnalle Taponen + kenties Halonen. Ei minulla mitään ole Tuohimaata vastaan, mutta toisaalta on aika vaikea mennä sanomaan kumpi on tällä hetkellä ykkönen. Tobelle tästä ei plussaa eikä miinusta. Sinänsä ok, että kaksi hyvää maalivahtia, joita voi vuorotella.

Pakit: En ole vakuuttunut siitä etteikö löytyisi parempaa Motinin korvaavaa samaan hintaan. En ymmärrä jatkosopimusta.
En liioin ymmärrä Kankaanperän jatkoa.
Enkä Laakson sopimusta.
Itse olisin yrittänyt löytää Kousan tilalle toisen, kädellisen pakin, aiempi historia taustalla.
Ahosen sopparin ymmärrän (ei voitu tietää tason laskevan), mutta sopimuksen pituus on vaikea ymmärtää.
Varakkaan sopimus oli ok, vaikka itse kuuluin epäilijöihin eli plussaa.
Järvisen sopimus tuli, kun paljon muita vaihtoehtoja ei enää ollut. Olisin saattanut yrittää samaa.
Lyytinen on erittäin ristiriitainen tyyppi. Voin kuvitella hänen parantavan hyökkäyspeliä, mutta en olisi valinnut häntä alunperin joukkueeseen.

Hyökkäys:
Petrellin, Tallbergin, J Keräsen, Nykoppin ja ehkä Åstenin sopparit olisin jättänyt tekemättä. Olisin sen sijaan pyrkinyt saamaan laadukkaan aloittajan neloseen ja satsannut 2-3 junioriin määrätietoisemmin.
Kangasniemen olisin päästänyt menemään.
Leskinen on edelleen itselleni kysymysmerkki. Samoin osittain M Keränen, johon uskon enemmän oikealla peluutuksella.
Turunen ja Paajanen yhdessä ihan ok.
Samoin Dyk, Saarinen, Sallinen.
Lundell ja Jääskä sekä muut nuoret ok.
Se pelinrakentaja-sentteri puuttuu ja nelosen sentteri. Keskikaista siis on vajaa.

Valmennus: En olisi koskaan palkannut paria Selin-Pikkarainen, enkä missään nimessä jatkanut Pikkaraisella. Myös Tanska voisi mennä muualle. Samaten Rindell-Kautonen. Ainoa, jolle jatkoa tarjoaisin on Lundell.

Ei noilla voi antaa 7,5-8 korkeampaa arvosanaa.

Muokattu senttereiden osalta.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pakko kysyä, onko Salmelainen sanonut IFK:n olevan eurooppalainen suurseura? Vai onko hän sanonut että IFK:n tavoite on kasvaa eurooppalaiseksi suurseuraksi.

Jos kyse on jälkimisestä, niin on jokseenkin populistista sinne tänne heitellä piikkejä tuosta suurseura asiasta. Jos se on visio niin sen eteen pitää tehdä paljon duunia ja jos sen eteen ei ole tehty duunia niin siellä ei voida vielä olla. Salmelainen on kommentoinut muistaakseni Tapparaa ja Kärppiä ja sitä että IFK:n pitäisi yltää samalle tasolle ja olen ymmärtänyt että sen eteen tehdään töitä. Olen päässäni kääntänyt sen niin että kyse on 5 vuoden päässä olevasta tavoitteesta.

Jos on sanonut ensimmäistä niin sitten mä olen kuullut väärin.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Pakko kysyä, onko Salmelainen sanonut IFK:n olevan eurooppalainen suurseura? Vai onko hän sanonut että IFK:n tavoite on kasvaa eurooppalaiseksi suurseuraksi.

Jos kyse on jälkimisestä, niin on jokseenkin populistista sinne tänne heitellä piikkejä tuosta suurseura asiasta. Jos se on visio niin sen eteen pitää tehdä paljon duunia ja jos sen eteen ei ole tehty duunia niin siellä ei voida vielä olla. Salmelainen on kommentoinut muistaakseni Tapparaa ja Kärppiä ja sitä että IFK:n pitäisi yltää samalle tasolle ja olen ymmärtänyt että sen eteen tehdään töitä. Olen päässäni kääntänyt sen niin että kyse on 5 vuoden päässä olevasta tavoitteesta.

Jos on sanonut ensimmäistä niin sitten mä olen kuullut väärin.

Aika selvää Suomea ajasta 2:42 eteenpäin:



 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
..,Kun nämä ovat kunnossa, ja näytöt todellisesta mestaruuden tavoittelusta kaudesta toiseen, alka aolemaan aika arvioida sitä, onko Salmelainen muuta kuin puhetta.Hankinnat ovat monelta osin hyviä, mutta edelleen jäi vaivaamaan niiden oikeiden senttereiden puute, sekä jonkinlaisen tasapainon puuttuminen joukkueesta ja sen tekemisestä....

Pitkä teksti. Oikeastaan ainoa mistä haluan vähän väitellä on tämä puuttuvan sentterin myytti.

M.Keränen on parhaimmillaan hyvä sentterin paikalla. Tehnyt liigassa siltä paikalta KooKoossa piste per peli tahtia ja aloitusprossakin tällä hetkellä 50 vs Sallisen 43.3.

Mun papereissa Salmelaisen joukkueen sentterit voisi olla siis:

Paajanen
M.Keränen
Lundell
Jääskä
Nykopp

ja bonarina Sallinen.

Toi on kova kasa. Aika kiitettävä mun mielestä. Teoriassa olisi varaa game sevenissä pistää Sallinen nelosen keskelle. Veikkaisin Mannerinkin kusevan hunajaa tuollaisesta mahdollisuudesta.

Pike on päättänyt peluuttaa Sallista Keräsen sijasta sentterinä, koska karvauksensa takia haluaa sentterin olevan puolustavassa roolissa. Tänne ei siis ole koutsi varmaan edes pyytänyt fanien kaipaamia lättymestareita. Keränenkin taidettiin napata, kun ”mahdollisuus oli”. Jälkiviisaana siellä olisi kyllä ollut Morleyta yms. vapaana. Kenenköhän toive tuo kotimaisuus on? Mutta oltaisiinko oltu iloisia jos Sallisen tai Turusen rahalla olisi keväällä hankittu Morley tai Kunyk?

Musta Salmelainen on selkeästi hankkinut niitä paloja, joita Pike on pyytänyt. Jos ymmärsin oikein, Kangen jatko oli Piken toive.

Vastuu on UJlla, mutta musta UJ on antanut koutsille toivomat palikat.

Mutta suonenvetokysymys jää nähtäväksi. Josko nyt ensin ainakin oppisi olematta antamasta keskinkertaisuuksille jatkosoppareita. Sen oppiminen luulisi olevan helppoa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Jälkiviisaana siellä olisi kyllä ollut Morleyta yms. vapaana. Kenenköhän toive tuo kotimaisuus on? Mutta oltaisiinko oltu iloisia jos Sallisen tai Turusen rahalla olisi keväällä hankittu Morley tai Kunyk?

Musta Salmelainen on selkeästi hankkinut niitä paloja, joita Pike on pyytänyt. Jos ymmärsin oikein, Kangen jatko oli Piken toive.

Vastuu on UJlla, mutta musta UJ on antanut koutsille toivomat palikat.

Mutta suonenvetokysymys jää nähtäväksi. Josko nyt ensin ainakin oppisi olematta antamasta keskinkertaisuuksille jatkosoppareita. Sen oppiminen luulisi olevan helppoa.

Kopissa puhutaan aika tarkkaan kaikilla Suomen murteilla, ja parilla ruotsalaisella vielä toista kieltä. Hieman vierastan ajatusta, että tässä vaiheessa kautta sinne otettaisiin yksi uusi kieli viellä mukaan. Siksi jättäisin nuo pohjoisamerikan ja etelämmän euroopan kielitaidottomat kortit katsomatta. Nykyisessä nipussa on taitoa riittävästi, täytyy vaan saada peli soimaan niin hyvin kuin tuolla orkesterilla on mahdollista, ja itse uskon, että se riittää ihan finaaliin saakka. Aika näyttää.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kopissa puhutaan aika tarkkaan kaikilla Suomen murteilla, ja parilla ruotsalaisella vielä toista kieltä. Hieman vierastan ajatusta, että tässä vaiheessa kautta sinne otettaisiin yksi uusi kieli viellä mukaan. Siksi jättäisin nuo pohjoisamerikan ja etelämmän euroopan kielitaidottomat kortit katsomatta. Nykyisessä nipussa on taitoa riittävästi, täytyy vaan saada peli soimaan niin hyvin kuin tuolla orkesterilla on mahdollista, ja itse uskon, että se riittää ihan finaaliin saakka. Aika näyttää.

Musta HIFK, jossa ei ole kunnon pohjois-amerikkalaista on kyllä kummallinen. Ymmärrän, että tällä tavalla valmennus ohjeistaa nopeammin, kun Pike vetää Suomeksi ja Lundell voi ruotsintaa jos on tarvis (ja pelaajista useampi), mutta kyllä mä olisin voinut tehdä tilaa yhdelle kahdelle nikkarille. Jos vaikka Morley tai Kunyk tulisi tarjolle ensi kaudelle, niin kummallista se olisi passata vain kielen takia?
 
Suosikkijoukkue
IFK
Musta HIFK, jossa ei ole kunnon pohjois-amerikkalaista on kyllä kummallinen. Ymmärrän, että tällä tavalla valmennus ohjeistaa nopeammin, kun Pike vetää Suomeksi ja Lundell voi ruotsintaa jos on tarvis (ja pelaajista useampi), mutta kyllä mä olisin voinut tehdä tilaa yhdelle kahdelle nikkarille. Jos vaikka Morley tai Kunyk tulisi tarjolle ensi kaudelle, niin kummallista se olisi passata vain kielen takia?

Vähän pidempi avautuminen, sorry, kärsivällisyyttä...

Omassa IFK-kalenterissani Brändi-kiekon hautajaispäiväksi on merkitty 2.2.2001
Siitä alkoi turbulenssin ja sekoilun aika, jota linjasi lähinnä se, ettei linjaa ollut.
Käännös parempaa tapahtui 2008, jolloin seura oli taloudellisesti pahassa kusessa, ja omistajat joutuivat tekemään isoja peliliikkeitä. Alkoi Valtasen aikakausi, ja talouden tervehdyttäminen. Urheilupuoli oli vielä aivan sekaisin, mutta pieniä askelia parempaan suuntaan, kunnes Tobias toi senkin puolen uskottavuuden ihan uudelle tasolle.

Mun nähdäkseni seuran seuraava askel on oman kadoksissa olleen identiteetin löytäminen/terävöittäminen.

Ottaisin lähtökohdiksi:
-seuran iän/pitkät perinteet
-suomenruotsalaisuuden
-avoimuuden eurooppaan (CHL)
-lätkän suunnannäyttäjä
-selkeän pelaajapolitiikan, Suomalaisia ja Ruotsalaisia, thats it
-valmentajaksi uutta luovaa, eikä vanhoilla meriiteillä muiden jo loppuun kaluamia luita
-juniorityön
-eurooppalaisen suurseuran kokoluokan

Eli jos noista rupeaa kehittämään lätkäjoukkuetta, niin kapeasta kaukalosta tuskin saadaan mitään uutta ajattelutapaa tänne meidän leveämpään laatikkoon. Goonien ja brändilätkän aika on ohi. Mitä muuta pohjoisamerikka voisi tarjota, kuin yksilötaitoa, mutta eikö sitä löydy Suomesta ja Ruotsista tarpeeksi? En väheksy yhtään pohjoisamerikkalaista kiekko-osaamista, mutta jos siitä halutaan ohi, niin ne eväät ei löydy sieltä, vaan täältä. Suomessa tehdään tällä hetkellä meidän olosuhteisiimme mailman parasta lätkää, niin pitäisikö uskoa siihen, ja alkaa kaivaa kilpailuetua järjestelmällisen duunin kautta sinne tänne poukkoilun sijaan?

Eli itse kaipaan IFK:lle erittäin tarkkaan rajattua toimintatapaa, ja sen kehittämistä huippuunsa. Fyrkkapuoli paranee koko ajan. Toimintaympäristössä on tapahtumassa valtava harppaus parempaan päin. Uj näytti kyntensä ekan oman nipun kasaamisessa, eikä minun mielestäni ole oletettavaa, että taso tuosta laskisi. Valmennus on kysymysmerkki, mutta viime kevään näytöillä uskon savolaisen taikurimme hatusta nousevan muutakin kuin lämmintä ilmaa playoff-vaiheessa.
Tuossa on listattuna uuden IFK:n näköisiä asioita. Salmelainen on luvannut pelaajapolkua kehitettävän sellaiseksi, että se tuottaa ison osan runkopelaajista, ja loput huiput saadaan Suomalaisin ja Ruotsalaisin värväyksin kahdesta eurooppalaisen lätkän suurimmasta kehittäjästä ja pelaajatuottajasta. Jotka pelaa eurooppalaista lätkää. Mihin me tarvittaisiin pohjoisamerikkalaisia? Tämä on tietysti pitkän juoksun suunnitelma, mutta mitä jos se suunnitelman toteuttaminen aloitettaisiin nyt?

Lätkässä kilpaillaan jo nyt minimaalisin marginaalein. Ja kilpailu vaan kiristyy. Itse uskon vahvasti siihen, että voittaja on se, joka osaa tehdä ne kaikkein pienimmät asiat oikein, ja siitä saada sen kilpailuedun itselleen. Mitään isoja kääntämättömiä kiviä ei enää ole, kyllä ne on koluttu. Siksi keskittymällä, ryönää riisumalla, fokusoitumalla siihen kaikkein oleellisimpaan ytimeen, on se tie, joka minun mielestäni vie parhaiten seuraa urheilupuolella eteenpäin. Siihen tarvitaan parasta mahdollista pelaaja-ainesta, mutta itse pelin kannalta tällä hetkellä pohjoisamerikka edustaa mun näkökulmasta taantumusta. Siksi itse jättäisin nuo haut väliin. Vaikka pelaajana olet kuinka hyvä, niin kyllä sä pelaat sitä lätkää, mitä olet oppinut. Ja nyt noista pitää päästä ohi.

Editoidaan vielä sen verran, että itse olen aikoinani tullut nimenomaan Brändilätkän kultavuosina IFK:n kannattajaksi.
Arvaa vaan, onko niitä aikoja välillä oikeasti ikävä!
Mutta siitä on aikaa niin paljon, että pelottaa ja vituttaa. Mailma on muuttunut monella tapaa, eikä lätkä suinkaan vähiten. Mutta se aika entinen ei taatusti palaa. Siksi itselleni on päivän selvää, että IFK voi oikein hyvin ja mainiosti tulla toimeen ilman pohjoisamerikkalaisia, vaikka se äkkiseltään vanhan liiton kannattajalle oudolta ajatukselta tuntuukin. Mutta ei tää uusikaan lätkä huonoo ole!





-
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mutta yleisesti ottaen Salmelaisesta on nyt hyvä kutina. Hankintojen taso on ollut todella korkea ja kyllähän suurin ongelma taitaa olla tuo kokemattomuus penkin päässä. Asia jonka voi korjata seuraavalla valmennuspestillä. Jos on opittu niin sieltä tulee huippuvalkku. En vaadi sitä ensi kesäksi, koska ymmärtääkseni täksi kesäksi ei ole vapautumassa yhtään huippunimeä.

Aikoinaan kun Kojo lähti niin mietin miten IFK:hon saadaan sitoutumaan huippuvalmentaja useammaksi kuin kolmeksi vuodeksi. Voi aika helposti sano, että siinä on ollut se yksi tekijä näiden kestomenestyjien kanssa vs "joka vuosi uusi projekti" IFK:n kanssa.

Toivon, että Salmelainen sulkee korvansa vierestä huutelijoilta kuten on esikuvansa Kekäläinen Tortorellan kanssa. Me fanit nähdään nämä asiat muutaman ottelun jänteellä ja sellaiseen ei ole varaa Salmelaisella jos haluaa nostaa IFK:n kestomenestyjäksi. Salmelaisen on uskottava siihen omaan juttuun, Nybondas lähti miellyttämään huutelijoita ja se nähtiin miten se toimi.

Ei Pikkarainen liigatasolla tai yleensä valmennuksessa ole kokematon. Onhan ollut liiga ympyröissä useamman vuoden ja täälläkin hehnkutettua Ikaa vienyt Mestiksessä keskinäisissä kuin pässiä narussa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Voisi olettaa että floppiriski pienenee jos pelaajat hankitaan vain Suomesta ja Ruotsista. Kulttuuri tässä varmaan tärkeä tekijä, en usko kielitaito ongelmiin englantiin liittyen. Ruotsi on myös lähellä ja sieltä on helppo siirtyä Helsinkiin hakemaan nostetta onnistuneiden Allsvenskan kausien jälkeen ja varmaan siirtyminen SHL:stäkin on helpompaa. Olen ymmärtänyt että naapurissa on satsattu huomattavasti Suomea enemmän junnukiekon kehittymiseen ja sieltä tulee tulevaisuudessa myös paljon pelaajia joille Liiga on potentiaalinen vaihtoehto.

Jos pelaajatarkkailun keskittää Suomi - Ruotsi akselille niin siinä ehtii nähdä paljon näitä lupaavia 15-20v pelaajia sekä toki vanhempiakin. Molemmissa maissa pelataan CHL:ää ja pelaajista saa varmaan myös paljon tietoa. Molempien maiden maajoukkueissa U18 - miehet, pelaa meillekin potentiaalisia pelaajia ainakin höntsä kaudella.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitkä teksti. Oikeastaan ainoa mistä haluan vähän väitellä on tämä puuttuvan sentterin myytti.

M.Keränen on parhaimmillaan hyvä sentterin paikalla. Tehnyt liigassa siltä paikalta KooKoossa piste per peli tahtia ja aloitusprossakin tällä hetkellä 50 vs Sallisen 43.3.

Mun papereissa Salmelaisen joukkueen sentterit voisi olla siis:

Paajanen
M.Keränen
Lundell
Jääskä
Nykopp

ja bonarina Sallinen.

Toi on kova kasa. Aika kiitettävä mun mielestä. Teoriassa olisi varaa game sevenissä pistää Sallinen nelosen keskelle. Veikkaisin Mannerinkin kusevan hunajaa tuollaisesta mahdollisuudesta.

Pike on päättänyt peluuttaa Sallista Keräsen sijasta sentterinä, koska karvauksensa takia haluaa sentterin olevan puolustavassa roolissa. Tänne ei siis ole koutsi varmaan edes pyytänyt fanien kaipaamia lättymestareita. Keränenkin taidettiin napata, kun ”mahdollisuus oli”. Jälkiviisaana siellä olisi kyllä ollut Morleyta yms. vapaana. Kenenköhän toive tuo kotimaisuus on? Mutta oltaisiinko oltu iloisia jos Sallisen tai Turusen rahalla olisi keväällä hankittu Morley tai Kunyk?

Musta Salmelainen on selkeästi hankkinut niitä paloja, joita Pike on pyytänyt. Jos ymmärsin oikein, Kangen jatko oli Piken toive.

Vastuu on UJlla, mutta musta UJ on antanut koutsille toivomat palikat.

Mutta suonenvetokysymys jää nähtäväksi. Josko nyt ensin ainakin oppisi olematta antamasta keskinkertaisuuksille jatkosoppareita. Sen oppiminen luulisi olevan helppoa.
Totta kyllä että sentteritilanne kaunistui, tosin en edelleenkään laskisi Jääskää umpisentteriksi jotenn olisi tohon varmanakin mennyt vielä yksi sentteri ja Keräsestä ei haisuakaan ollut kauden alkaessa. Mutta joo, ihan totta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän pidempi avautuminen, sorry, kärsivällisyyttä...

Omassa IFK-kalenterissani Brändi-kiekon hautajaispäiväksi on merkitty 2.2.2001
Siitä alkoi turbulenssin ja sekoilun aika, jota linjasi lähinnä se, ettei linjaa ollut.
Käännös parempaa tapahtui 2008, jolloin seura oli taloudellisesti pahassa kusessa, ja omistajat joutuivat tekemään isoja peliliikkeitä. Alkoi Valtasen aikakausi, ja talouden tervehdyttäminen. Urheilupuoli oli vielä aivan sekaisin, mutta pieniä askelia parempaan suuntaan, kunnes Tobias toi senkin puolen uskottavuuden ihan uudelle tasolle.

Mun nähdäkseni seuran seuraava askel on oman kadoksissa olleen identiteetin löytäminen/terävöittäminen.

Ottaisin lähtökohdiksi:
-seuran iän/pitkät perinteet
-suomenruotsalaisuuden
-avoimuuden eurooppaan (CHL)
-lätkän suunnannäyttäjä
-selkeän pelaajapolitiikan, Suomalaisia ja Ruotsalaisia, thats it
-valmentajaksi uutta luovaa, eikä vanhoilla meriiteillä muiden jo loppuun kaluamia luita
-juniorityön
-eurooppalaisen suurseuran kokoluokan

Eli jos noista rupeaa kehittämään lätkäjoukkuetta, niin kapeasta kaukalosta tuskin saadaan mitään uutta ajattelutapaa tänne meidän leveämpään laatikkoon. Goonien ja brändilätkän aika on ohi. Mitä muuta pohjoisamerikka voisi tarjota, kuin yksilötaitoa, mutta eikö sitä löydy Suomesta ja Ruotsista tarpeeksi? En väheksy yhtään pohjoisamerikkalaista kiekko-osaamista, mutta jos siitä halutaan ohi, niin ne eväät ei löydy sieltä, vaan täältä. Suomessa tehdään tällä hetkellä meidän olosuhteisiimme mailman parasta lätkää, niin pitäisikö uskoa siihen, ja alkaa kaivaa kilpailuetua järjestelmällisen duunin kautta sinne tänne poukkoilun sijaan?

Eli itse kaipaan IFK:lle erittäin tarkkaan rajattua toimintatapaa, ja sen kehittämistä huippuunsa. Fyrkkapuoli paranee koko ajan. Toimintaympäristössä on tapahtumassa valtava harppaus parempaan päin. Uj näytti kyntensä ekan oman nipun kasaamisessa, eikä minun mielestäni ole oletettavaa, että taso tuosta laskisi. Valmennus on kysymysmerkki, mutta viime kevään näytöillä uskon savolaisen taikurimme hatusta nousevan muutakin kuin lämmintä ilmaa playoff-vaiheessa.
Tuossa on listattuna uuden IFK:n näköisiä asioita. Salmelainen on luvannut pelaajapolkua kehitettävän sellaiseksi, että se tuottaa ison osan runkopelaajista, ja loput huiput saadaan Suomalaisin ja Ruotsalaisin värväyksin kahdesta eurooppalaisen lätkän suurimmasta kehittäjästä ja pelaajatuottajasta. Jotka pelaa eurooppalaista lätkää. Mihin me tarvittaisiin pohjoisamerikkalaisia? Tämä on tietysti pitkän juoksun suunnitelma, mutta mitä jos se suunnitelman toteuttaminen aloitettaisiin nyt?

Lätkässä kilpaillaan jo nyt minimaalisin marginaalein. Ja kilpailu vaan kiristyy. Itse uskon vahvasti siihen, että voittaja on se, joka osaa tehdä ne kaikkein pienimmät asiat oikein, ja siitä saada sen kilpailuedun itselleen. Mitään isoja kääntämättömiä kiviä ei enää ole, kyllä ne on koluttu. Siksi keskittymällä, ryönää riisumalla, fokusoitumalla siihen kaikkein oleellisimpaan ytimeen, on se tie, joka minun mielestäni vie parhaiten seuraa urheilupuolella eteenpäin. Siihen tarvitaan parasta mahdollista pelaaja-ainesta, mutta itse pelin kannalta tällä hetkellä pohjoisamerikka edustaa mun näkökulmasta taantumusta. Siksi itse jättäisin nuo haut väliin. Vaikka pelaajana olet kuinka hyvä, niin kyllä sä pelaat sitä lätkää, mitä olet oppinut. Ja nyt noista pitää päästä ohi.

Editoidaan vielä sen verran, että itse olen aikoinani tullut nimenomaan Brändilätkän kultavuosina IFK:n kannattajaksi.
Arvaa vaan, onko niitä aikoja välillä oikeasti ikävä!
Mutta siitä on aikaa niin paljon, että pelottaa ja vituttaa. Mailma on muuttunut monella tapaa, eikä lätkä suinkaan vähiten. Mutta se aika entinen ei taatusti palaa. Siksi itselleni on päivän selvää, että IFK voi oikein hyvin ja mainiosti tulla toimeen ilman pohjoisamerikkalaisia, vaikka se äkkiseltään vanhan liiton kannattajalle oudolta ajatukselta tuntuukin. Mutta ei tää uusikaan lätkä huonoo ole!





-
En tarkkaan tiedä mitä sinä tarkoitat "brändilätkällä", mutta se miten minä sen koen, ei missään nimessä tarkoita että sen aika olisi ohi, ja että edes pitäisi olla, tai etteikä sillä voida menestyä. Kyllä mun brändilätkään kuuluu edelleen se kovuus tilanteissa, kovat mutta rehelliset taklaukset, hyvä yksilötaito, eli aika tekninen joukkue, nopeat suunnanvaihdot ja hyvä syöttöpeli eikä niinkään pitkä päätyyn ja perään jota IFK ei tosiaankaan ollut silloin (vähäisen) loistonsa aikana.

Noista on mielestäni brändi tehty,eikä mistään saatanallisesta hiihtelystä kulmissa. Hyvä karvaus, kovaa pelaaminen, kiekon riisto, pari kolme syöttöä ja maalipaikka jossa vielä maalilla kokoa ja voimaa runttaamassa taitomaalin jos ei pakin tai laukovan hyökkääjän voima ja tarkkuus riitä sillä kertaa. En siis tiedä mitä brändilätkää sä olet katsellut, mutta en oikein saa itseäni ymmärtämään miksi se olisi kuollut. Sen vaan pitää olaa modernia versioita ja sellaisill apelaajilla joilla taito rittää tämän päivän vauhdissa sen tekemään. Ei se bränilätkä vain mitään Lallin tuulimyllyhanduja tarkoittanut kuitenkaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Totta kyllä että sentteritilanne kaunistui, tosin en edelleenkään laskisi Jääskää umpisentteriksi jotenn olisi tohon varmanakin mennyt vielä yksi sentteri ja Keräsestä ei haisuakaan ollut kauden alkaessa. Mutta joo, ihan totta.

Jääskä -sentteri vaiko laituri?- kiistaa on käyty jostain keväästä lähtien eri osioissa ja ehkei me mennä sinne nyt. Kait toi kiista lopetettiin johonkin ”nähtäväksi jää” yhteisymmärrykseen. Mutta kesästä asti vaivanneet loukit tekee tästä kaudesta varmaan jonkin tason välikauden.

Tällä hetkellä Jääskä on matkalla ihan ok kauteen. 19 peliä, 10 pinnaa, +4 ja aloitusprosentti yli 50. Noilla statseilla rikkonaisesta kaudesta saatuna lupaa hyvää ensi kaudelle. Musta siitä kaverista saisi erittäin hyvän ja työteliään 3. ketjun sentterin, joka tehoilisi sen 30-40 pinnaa per kausi. Toivottavasti toiveeeni realisoituu ensi kaudella ja Sallisen saisi pistää laitaan. Vaikka Sallisen sentteripeli on liigatasolle hyvää 2-3. ketjun sentterinä, niin kyllähän Jere on todella kova laituri ja Jääskä on vielä parempi aloittaja.

Mutta ehkä Jere nimenomaan haluai pelata keskellä kehittyäkseen ja se oli osa sitä prosessia ja keskustelua saadakseen tämän tason kaveri punaisiin. Se voisi selittää myös tuon miksi kolmikosta Jääskä, Keränen ja Sallinen, juuri Jere pelaa yleensä keskellä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jääskä -sentteri vaiko laituri?- kiistaa on käyty jostain keväästä lähtien eri osioissa ja ehkei me mennä sinne nyt. Kait toi kiista lopetettiin johonkin ”nähtäväksi jää” yhteisymmärrykseen. Mutta kesästä asti vaivanneet loukit tekee tästä kaudesta varmaan jonkin tason välikauden.

Tällä hetkellä Jääskä on matkalla ihan ok kauteen. 19 peliä, 10 pinnaa, +4 ja aloitusprosentti yli 50. Noilla statseilla rikkonaisesta kaudesta saatuna lupaa hyvää ensi kaudelle. Musta siitä kaverista saisi erittäin hyvän ja työteliään 3. ketjun sentterin, joka tehoilisi sen 30-40 pinnaa per kausi. Toivottavasti toiveeeni realisoituu ensi kaudella ja Sallisen saisi pistää laitaan. Vaikka Sallisen sentteripeli on liigatasolle hyvää 2-3. ketjun sentterinä, niin kyllähän Jere on todella kova laituri ja Jääskä on vielä parempi aloittaja.

Mutta ehkä Jere nimenomaan haluai pelata keskellä kehittyäkseen ja se oli osa sitä prosessia ja keskustelua saadakseen tämän tason kaveri punaisiin. Se voisi selittää myös tuon miksi kolmikosta Jääskä, Keränen ja Sallinen, juuri Jere pelaa yleensä keskellä.
Voit olla totisesti oikeassa tässä sentterispekulaatiossasi, ja siten ole tmyös oikeassa ettei siitä kannata nyt enää isommin vääntää. toteankin siis vain, että ehkä itse -myös se pelillinen sisältö huomioonottaen - olisin its epääytyny ttoisenlaiseen ratkaisuun joukkuetta kasatessani, mutta näillä spekseillä se ei olisi ollut ehkä siten mahdollista, joten tähän on tyytyminen. Ei välttämättä optimaalinen, mutta mahdollisesti pakon saneleman ratkaisu.


Jos niin on, niin siinäpä on yksi asia tulevaisuudessa ratkaistavaksi Salmelaisella, ennen kuin IFK:sta tulee suuri ja mahtava suurseura...siis eurooppalainen sellainen.

Mutta kyllä. Sentteritilanne voisi totisesti olla hitokseen huonompikin, joten se siitä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
En jaa kaikkia näkemyksiä täällä.
Jos analysoidaan koko jengiä, niin on hyvä aloittaa veskareista. Huom. kaikki sopparit on tavalla tai toisella purettavissa.
Monet täällä haukkuivat Engrenia ja ylistivät Tuohimaan sopparia. Itselleni olisi kelvannut Engrenin jatko ja rinnalle Taponen + kenties Halonen. Ei minulla mitään ole Tuohimaata vastaan, mutta toisaalta on aika vaikea mennä sanomaan kumpi on tällä hetkellä ykkönen. Tobelle tästä ei plussaa eikä miinusta. Sinänsä ok, että kaksi hyvää maalivahtia, joita voi vuorotella.

Pakit: En ole vakuuttunut siitä etteikö löytyisi parempaa Motinin korvaavaa samaan hintaan. En ymmärrä jatkosopimusta.
En liioin ymmärrä Kankaanperän jatkoa.
Enkä Laakson sopimusta.
Itse olisin yrittänyt löytää Kousan tilalle toisen, kädellisen pakin, aiempi historia taustalla.
Ahosen sopparin ymmärrän (ei voitu tietää tason laskevan), mutta sopimuksen pituus on vaikea ymmärtää.
Varakkaan sopimus oli ok, vaikka itse kuuluin epäilijöihin eli plussaa.
Järvisen sopimus tuli, kun paljon muita vaihtoehtoja ei enää ollut. Olisin saattanut yrittää samaa.
Lyytinen on erittäin ristiriitainen tyyppi. Voin kuvitella hänen parantavan hyökkäyspeliä, mutta en olisi valinnut häntä alunperin joukkueeseen.

Hyökkäys:
Petrellin, Tallbergin, J Keräsen, Nykoppin ja ehkä Åstenin sopparit olisin jättänyt tekemättä. Olisin sen sijaan pyrkinyt saamaan laadukkaan aloittajan neloseen ja satsannut 2-3 junioriin määrätietoisemmin.
Kangasniemen olisin päästänyt menemään.
Leskinen on edelleen itselleni kysymysmerkki. Samoin osittain M Keränen, johon uskon enemmän oikealla peluutuksella.
Turunen ja Paajanen yhdessä ihan ok.
Samoin Dyk, Saarinen, Sallinen.
Lundell ja Jääskä sekä muut nuoret ok.
Se pelinrakentaja-sentteri puuttuu ja nelosen sentteri. Keskikaista siis on vajaa.

Valmennus: En olisi koskaan palkannut paria Selin-Pikkarainen, enkä missään nimessä jatkanut Pikkaraisella. Myös Tanska voisi mennä muualle. Samaten Rindell-Kautonen. Ainoa, jolle jatkoa tarjoaisin on Lundell.

Ei noilla voi antaa 7,5-8 korkeampaa arvosanaa.

Muokattu senttereiden osalta.

Hetkinen...

Olisi ihan mielenkiinnosta kiva tietää, ketkä siinä sun joukkueessa pelaisi?
Ja ketkä sitä valmentaisi, jos nykyisistä ei kelpaa kuin Lundell?
Miksi kaksi hyvää maalivahtia ei kelpaa?
Miksi Nykopp ei kelpaa nelosen aloittajaksi, vaikka on Liigan paras sena nelosen aloittajana?
Millaisen kysymysmerkin Leskinen jättää? 13 peliä 6 maalia 10 syöttöä?
Mikä jättää Tallbergin ulos joukkueesta? 39 peliä 5 maalia 4 syöttöä +8
Mikä mättää M.Keräsen peluuttamisessa? 25 peliä 12 maalia 4 syöttöä?
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Viime kaudella meillä 2veskana toimi muuan Markus Ruusu. Voidaan varmaan sanoa että tämä kokeilu ei päättynyt kovin ruusuisesti. Stevie Wonder olisi nähnyt myös että tämän heikkouden. Tobias laittoi tämän osaston kerralla kuntoon. Rahaa tähän välttämättömään korjaukseen paloi kyllä rahaa mutta minkäs teet.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks

Tobias tiedät mitä pitää tehdä.

Eiköhän Jalosella on aika monta ottaajaa jonossa ennen IFK:ta eli tämä ei pelkästään Salmelaisesta ole kiinni.

Ja edelleen toivon tämänkin uutisen jälkeen pysyvän omassa suunnitelmassa eikä lähde miellyttämään valtavirtaa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja edelleen toivon tämänkin uutisen jälkeen pysyvän omassa suunnitelmassa eikä lähde miellyttämään valtavirtaa.
Saahan sitä toivoa kaikenlaista enkä itsekään usko KJ:n tänne enää tulevan, mutta mikä on tuo suunnitelma josta täytyy pitää kiinni ja jonka takia et halua parempaa valmentajaa huonomman tilalle nyt kun sellainen olisi teoriassa mahdollista?
Täällähän Pro-Pikkarainen osasto on moneen otteeseen osannut kertoa ettei hyviä valmentajia ole vapaana ja siksi Pikkaraista ei voi kenkiä. Nyt sellainen olisi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Saahan sitä toivoa kaikenlaista enkä itsekään usko KJ:n tänne enää tulevan, mutta mikä on tuo suunnitelma josta täytyy pitää kiinni ja jonka takia et halua parempaa valmentajaa huonomman tilalle nyt kun sellainen olisi teoriassa mahdollista?
Täällähän Pro-Pikkarainen osasto on moneen otteeseen osannut kertoa ettei hyviä valmentajia ole vapaana ja siksi Pikkaraista ei voi kenkiä. Nyt sellainen olisi.

Koska en pidä Pikkaraista huonona valmentajana ja toiseksi haluaisin nähdä tämän pelleilyn loppuvan näiden uudelleenrakennusten kanssa. Enkä ole ollut Pikkaraista mihinkään kenkimässä eikä käsittääkseni muukaan Pro-Pikkarainen osasto.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
....Nythän on ollut paljon tapetilla valmentajien kenkimiset ja koutsien kokeneempi kaarti on paheksunut kokemattomampien valmentajien nopeahkoja potkuja. Voi siis hyvin olla, että ”valmentajakunnan yhteisen edun nimissä” Jalonen ei edes harkitsisi Pikkaraisen korvaamista, sillä Pikkaraisen ajanjakso on kovin lyhyt HIFK:ssa. Taloudellisesti Jalosella on varmasti hyvät edellytykset lomailla, katsoa pelejä ja päivittää omaa osaamistaan.

Jalonen on myös sanonut olevansa kiinnostunut nuorempien koutsien mentoroinnista ja näkisin, että nyt siihen on erinomainen sauma. Jos mä olisin Pikkarainen, soittaisin Jaloselle ja pyytäisin häntä analysoimaan HIFK:n peliä ja keskustelisin HIFK:n heikkouksista ja vahvuuksista Kojon kanssa ja pyytäisin näkökulmia omiin suunnitelmiin. Jalosella on jotain, mitä muilla ei ole: tieto siitä, mitä mestaruuden voittaminen HIFK:ssa 2010-luvulla vaatii. Lisäksi hänellä on kokemusta tähtien koutsaamisesta ja vieläpä HIFK:ssa. Pikkarainen saisi Kojolta aivan varmasti tukea, ymmärrystä, näkemyksiä ja tarvittaessa myös kritiikkiä, jos tekee jotain perustavanlaatuisesti väärin omaan duuniinsa. Jos Kojo sitten laskuttaisi näistä keskusteluista, en nikottelisi sekuntiakaan, vaan maksaisin laskun ilomielin.

Siirretääs tänne tuolta -kenkää osastolta. Hyviä pointteja. Jaloselle tuskin taloudellisesti on kannattavaa tulla Suomeen vielä. Jos Bern maksaa jonkun 30 tonnia kuussa vielä tuonne Toukokuun alkuun asti, niin voi olla KJlle fiksumpaa pitää vuoden puoliväliin asti kirjat Sveitsissä. Aika iso ero jos verottaja vie 50% vs Sveitsin käytännössä nollaverotus.

Mutta KoJolle voisi tarjota hallitus- tai jotain Valmennuspäällikkö paikkaa? Sitä duuniahan voisi tehdä Sveitsistäkin käsin. Katsoa pelit etänä ja kommentoida ja sparrata. Sitouttettaisiin mies HIFKiin ja sitten hyppäisi penkin taakse Pikkaraisen ajan jälkeen.

Toki voi olla, että Kojolla on ihan muita suunnitelmia. Jos muija asuu Turussa, niin voihan tuo olla menossa sinne seuraavaksi valmentamaan ja eläkevirkaa tekemään. Onhan Supercellin ukoilla varaa maksaa.

EDIT:
ja hetkinen: KJ saa Sveitsistä palkkaa kevään 2021 loppuun. Siellä olisi siis varmaan joku 250 tuhatta -ehkä enemmänkin- vielä saatavia. Jos olisit Kojo, niin haluaisitko, että Suomen verottaja ottaa tuosta puolet? Eli tuskin Aurajokikaan kutsuu.

NYT TOBBARI HEREILLÄ! Sellainen valmennussparraaja/päällikkö -pesti olisi täydellinen. HIFK maksaisi lennot silloin tällöin Suomeen muijaa tapaamaan ja samalla katselee pari peliä ja treenejä ja sparraa Pikea, Tanskaa ja Kaltoa. Sitten etänä voi katsoa kaikki pelit ja skypetellä vaikka päivittäin laskettelun lomassa.

KJ saisi extratuloa ja samalla sitoutettaisiin kaikki se osaaminen ja kokemus meille. Pike saisi jonkun tukihenkilön (joita valmentajilla harvoin on), joka voisi jeesata heikolla hetkellä. Saataisiin ehkä Piken vahvuudet paremmin esiin ja parannusta niihin heikkouksiin.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koska en pidä Pikkaraista huonona valmentajana ja toiseksi haluaisin nähdä tämän pelleilyn loppuvan näiden uudelleenrakennusten kanssa. Enkä ole ollut Pikkaraista mihinkään kenkimässä eikä käsittääkseni muukaan Pro-Pikkarainen osasto.
Ok. Sen verran vielä kysäisen, että mikä mielestäsi erottaa Pikkaraisen huonosta valmentajasta?
Ja en ole sellaista väittänytkään, että olisit ollut Pikkaraista kenkimässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös