Analyytikko_
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Saahan sitä arvostella niin paljon kuin haluaa. On vaan aika hedelmätöntä keskustelua kun kaikki tietää, että kokoonpano tulee kevääseen asti elämään. Ihan joka joukkueella. Viime kaudella ei Salmelainen pystynyt toisen rakentamaan joukkueseen paljonkaan tekemään. Onko tässä myös otettu huomioon se vaihtoehto, että Selin ei näitä pelaajia halunnut joukkueseen? Tai ehkä pelaajat itse halusivat siirtyä pois. Ainakin Miehon tapauksessa se on varmasti todennäköisestä, että aloite on tullut pelaajalta.
Tietääkseni tämä on keskustelupalsta, joten arvostelen juuri niin paljon kuin katson tarpeelliseksi. On toki mahdollista, että Malinen ja Mieho ovat itse halunneet purkaa sopimuksensa tai Selin ei ole halunnut heitä joukkueeseensa. Itse en kuitenkaan uskoa kumpaankaan näistä skenaarioista. Kun sinulla tuntuu olevan tietoa siitä, että Mieho nimenomaan olisi ollut aloitteellinen sopimuksensa purkamisessa, niin mihin tällainen tieto perustuu?
Toisekseen, oli syy sopimusten purkuun mikä tahansa, niin nythän on kysymys myös siitä, että toista paikkaajaa ei ole hommattu. Eli nyt kun pitäisi valmistautua kauteen, niin me menemme vajaalla sentterikalustolla. Eli jos potkitaan pelaajia ulos, niin sitten hommataan myös paikkaajat heille. Olen myös skeptinen sen suhteen, oliko Malisen vaihtaminen Santalaan oikea vai väärä ratkaisu.
Voihan halutessaan joka nyanssin laittaa Salmelaisen piikkiin, mutta itse tykkään katsoa enemmän isoa kuvaa.
Iso kuva rakentuu useasta nyanssista. Ison kuvan suhteen olen sitä mieltä, että Tobias on tehnyt hyviä ratkaisuja, mutta myös huonoja (kuten tämä sentteriasia).
Itse olen ihan tyytyväinen nykytilanteeseen. Salmelainen puhui jo viime syksynä, että runkoon on saatava omia junnuja huomattavasti enemmän jotta voidaan sijoittaa euroja ylempiin ketjuihin. Nythän suunta on juurikin tämä. Seppälä,Engberg ja Nordgren tulevat ne paikkansa ottamaan. Jääskää en enää näihin junnuihin niin laske, mutta Jääskäkin tulee tällä kaudella breikkaamaan keskushyökkääjänä. Siinä alkaa oleman melkein ketju jo kasassa jos jotain saadaa myös Ulander, Winberg kaksikolta.
Itse en ole tyytyväinen nykytilanteeseen. Sen sijaan olen tyytyväinen siihen, että meillä pitäisi olla ensi kaudella yhteistyöseurana Mestiksen Jokipojat ja tämä mahdollistaa aikaisempaa paremman yhteistyön ja pelaajaliikenteen Liigan ja Mestiksen välillä.
Näistä breikkaamisista vielä sen verran, että muistan ajan, kun Pentti Matikaisen kaudella erittäin lupaavia A-junioreita nostettiin kerralla isolla kädellä liigajengiin. Muistan myös, miten sen kokeilun kanssa kävi. Joten katson oikeudekseni olla skeptinen, että omista junnuista nousisi kerralla useampia vastuunkantajia liigaan.