Varsin kattava ja sillä tavalla mielenkiintoinen Salmelaisen haastattelu aamun Hesarissa. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä siitä mitä voi lukea suoraan ja mitä rivien välistä.
HIFK:n kausi päättyi jättimäiseen pettymykseen. Urheilujohtaja Tobias Salmelainen perkaa, mikä meni pieleen.
www.hs.fi
“ Olen analysoinut ja miettinyt, mitä tekisin toisin, mutta en osaa sanoa. Uskoin, että pleijareissa meillä on sauma, mutta nyt urheilu näytti sen raadollisuuden meille. Kauden aikaisissa lisäyksissä ja reagoinneissa onnistuttiin, ja vahvistettiin joukkuetta oikealla tavalla.”
—> Ei siis nähnyt koko kauden aikana eikä nyt sen jälkeenkään tarvetta toisellekin kiekolliselle pakille. Puusilmäisyyttä, sanoisin.
“ minä en ole sanonut, että olemme alisuorittaneet resursseihin nähden. Se oli seuran tiedotteessa”
—> Eikö siis olekaan samaa mieltä alisuorittamisesta, vai miksi piti tuossa korostaa, ettei itse ole todennut ko. faktaa.
—> Kuitenkin totesi hetkeä aiemmin: “ Tällä kaudella me kaikki epäonnistuimme.” Tarkoittiko siis,että vain tällä kaudella on alisuoritettu (koska jääty puolivälieriin), mutta ei pidemmällä aikajaksolla?
“ Vaativia, niin kuin pitääkin olla. Koen, että on mieletön etuoikeus olla töissä HIFK:ssa kritiikin kohteena. Haluan kiittää kritiikistä, mitä olen saanut.”
—> Faneista puhuttaessa ottakoot siis täällä Jatkoajassakin kritiikin kritisoijat tuosta oppia. Epäkohdista ei varmasti tulla vaikenemaan jatkossakaan, jos ei menestystä ala tulemaan.