Samalla voi myös lisätä, että toinen on oikeasti Euroopan huippuseura ja toisella asia on hyvin kaukainen haave.No koska toisella on hyvä UTJ ja toisella ei? Jos se ei ole vertailukelpoista?
Samalla voi myös lisätä, että toinen on oikeasti Euroopan huippuseura ja toisella asia on hyvin kaukainen haave.No koska toisella on hyvä UTJ ja toisella ei? Jos se ei ole vertailukelpoista?
Mitä tuossa nyt olisi pitänyt sitten ihan oikeasti sanoa? "Vittu mä olen paska, olen koonnut paskan jengin, joka on täynnä puutteita joka tasolla ja eroan tässä ja nyt, välittömästi?"
Mitä hyötyä siitä olisi oikeasti, että ruoskisi itseään julkisesti...
a) Odotin Broadhurstin ratkaisua kuukausia liian pitkään, jolloin jäi lähdön myötä selkeä sentterivaje, jota ei ole pystytty korjaamaanTossa kun katselin ja kuuntelin toissapäivänä A-studiossa Krista Kiurun sekalaisia selityksiä hoitoalan tilanteesta, joista ei kyllä Rajamäen Erkkikään selvää saanut, niin tuli vähän Salmelainen mieleen selityksineen. Kiurulta kysyttiin toistuvasti siitä, mitä hän itse ja työryhmät+hallitus olisi voinut tehdä asian eteen paremmin, mutta ei vaan tule niitä vastauksia, missä mahdollisesti olisi voinut onnistua nykyistä paremmin. Tai juuri muutakaan.
Salmelainen olisi voinut sanoa vaikka suunnilleen nämä 3 asiaa:
a) Odotin Broadhurstin ratkaisua kuukausia liian pitkään, jolloin jäi lähdön myötä selkeä sentterivaje, jota ei ole pystytty korjaamaan
b) Lähdimme kauteen selvästi liian kapealla pakistolla, joka ei kestänyt muuttujia käytännössä ollenkaan
c) Sitten jotenkin kommentoida myös epävarmaa veskaritilannetta Halosta lynkkaamatta. Hän olisi kyllä puhemiehenä keksinyt siihen sopivat lauseet halutessaan. Nythän Taponen kannattelee jengiä täysin, ja verrattaen kokemattomilla hartioillaan.
Nämä nyt alkuun fanien mieliksi. Jos puhtaasti materiaalista puhutaan, niin VP lienee yhtä syyllinen kuten myös lompakon vartijat, joten oikeastaan koko porukalla olisi melkoinen selityksen paikka. Ehkä risteilyllä kuullaan sitten taas menneestä kaudesta muutama korulause tai jotain :)
Uhhuh. En jossain vaiheessa enää uskonut että Salmelaisen virassaan pysyminen voi enempää vituttaa. Väärässä olin.
Eikö nykypäivänä netistä löydy joku ilmainen tekoälyyn pohjautuva korulause-automaattikin joka hoitaisi Salmelaisen ydinosaamisen, tyhjien lauseiden latelun, ilman henkilöstökuluja? Varmaan kasaisi joukkueetkin paremmin betatestinä siinä sivussa.
HIFK:n nouseminen eurooppalaiseksi huippujoukkueeksi jääkiekossa vaatii paljon työtä ja panostusta sekä monen eri osa-alueen kehittämistä. Tärkeitä tekijöitä ovat mm. pelaajien ja valmennuksen korkea taso, hyvä taloudellinen tilanne ja laadukkaat harjoitusolosuhteet. Lisäksi on tärkeää panostaa joukkueen markkinointiin ja fanikulttuuriin sekä luoda hyvät yhteydet muihin joukkueisiin ja liigoihin. Myös kansainväliset kontaktit ja yhteistyö muiden eurooppalaisten joukkueiden kanssa voivat olla tärkeitä kehityksen kannalta. Kaiken kaikkiaan on tärkeää panostaa jatkuvasti joukkueen kehittämiseen ja luoda vahva perusta tulevaisuutta varten.Eikö nykypäivänä netistä löydy joku ilmainen tekoälyyn pohjautuva korulause-automaattikin joka hoitaisi Salmelaisen ydinosaamisen, tyhjien lauseiden latelun, ilman henkilöstökuluja? Varmaan kasaisi joukkueetkin paremmin betatestinä siinä sivussa.
Saadaan vasen pakki jostain eksoottisesta lätkämaasta!Taisi mennä Väänäsellä pahemmin polvi. Nyt on enää kaksi oikeata sentteriä. Heräätkö jo Nukkumatti?
Joku britti olis kova! Kalja maistuu ja nyrkit heiluu. Tai vaihtoehtoisesti vaikka Italian liigasta joku "pitkän kaavan kautta" scoutattu vahvistus?Saadaan vasen pakki jostain eksoottisesta lätkämaasta!
No olisi edes viihdettä loppukaudelle. Kannatan tätäJoku britti olis kova! Kalja maistuu ja nyrkit heiluu. Tai vaihtoehtoisesti vaikka Italian liigasta joku "pitkän kaavan kautta" scoutattu vahvistus?
Toble oli hyvin edustava tyylikkään seuralaisen kanssa.Ai joku bongasi tobleronin katsomosta? Viiden vuoden tulos testattiin juuri, tehkäämme nopeat johtopäätökset.
Ongelmana on se uskomaton sisäsiittoisuus , Ville ja Toblerone ovat liikaa tätä sisäpiiriosastoa.Peltonen on tällä hetkellä heikon keskitason valmentaja. Voittaminen on liikaa Peltosen keskiössä ja on nyt saanut syötyä luovuuden kokonaan IFK:n pelaamisesta. Itsellä on sellainen epäilys, että tämän nykyinen joukkue on Peltosen itsensä toivoma. Jos Peltonen on kuvitelmassa jossa saa keskinkertaisesta pelaajamateriaalista kaiken irti kuten esimerkiksi Olli Jokinen viime kaudella sai?
Salmelaisen rooli tässä on se, että hälytyskellot olisi pitänyt alkaa kilkattamaan ajoissa, nyt on vienyt itseään vielä kauemmaksi omista tavoitteistaan.
Tämä näyttää tällä hetkellä niin karsealta epäonnistumiselta, että vakavia johtopäätöksiä täytyisi tehdä. Toinen kysymys onkin riittääkö hallituksen ammattitaito siihen?
Tobias Salmelainen, Kokoomus. Tulee mieleen oma isoisä näistä jutuista.Salmelainen kommentoi Liigan pelaajamarkkinoja ja niiden ongelmia kollegoidensa kanssa Urheilulehden pitkässä jutussa.
Muutama nosto:
– Se lähtee siitä kun ensimmäiset seurat, yleisesti ottaen pienemmän budjetin seurat, alkavat tehdä jatkosopimuksia ja samaan aikaan agentit alkavat tarjota näitä pelaajia muihin seuroihin. Se aloittaa tämän ruljanssin, minkä takia sopimuksia tehdään hyvin aikaisessa vaiheessa Suomessa, sanoo HIFK:n urheilujohtaja Tobias Salmelainen.
--
– Mediassa tämä oli paljon esillä, mutta en usko, että se on yllättänyt alan ihmisiä. Ainakin itse sanoin näin seuran sisäisesti, ettei tilanne vaikuta meihin ylipositiivisesti. Edelleen markkinat menevät samalla tavalla eli pelaajat katsovat ensin Sveitsin ja Ruotsin suuntaan, sanoo Salmelainen.
--
– Oli selvää, että AHL:ssä palkkataso palautuu ennalleen, koska AHL otti ison osuman pandemia-aikana. Sitten alkoi sota, ja dollarin vahvuus verrattuna euroon on muuttunut. Siinä on paljon vaikuttavia tekijöitä, miksi ollaan tässä tilanteessa, Salmelainen taustoittaa.
Suomalaista jääkiekkoa riivaa irvokas kierre, josta ei päästä eroon – karu tilanne valkeni uudelle pomolle kuukaudessa
SM-liigan pelaaja- ja valmentajamarkkinat puhuttavat. Liigan urheilujohtajien mielestä siirtoja sovitaan liian aikaisin.www.is.fi
Nyt kun Palola ei tunnu mahtuvan pelaavaan kokoonpanoon, on se julkisesti jo kolmas virhe Tobbarilta: Lyytinen, Karvinen ja Palola. Paljonkohan tuon kolmikon soppareihin on sidottuna rahaa? Veikkaan että 500 000€ on aika lähellä. Tällä palstalla aika moni oli jo ennen kauden alkua sitä mieltä ettei tuota kolmikkoa olisi pitänyt signata. Itse tosin koitin nähdä positiivisen puolen ja toivoin, kuten Salmelainenkin että Lyytinen nousee sille parhaalle tasolle jolla oli pari kautta sitten, Palola alkaa vihdoin tekemään tulosta. No Karvisesta ei tainut edes Salmelainen kauheasti odottaa, mutta ehkäpä se hyödyttömyys tuli yllätyksenä kuitenkin.
Täytyy kuitenkin nostaa hattua että Berglund on varsin kelvollinen korvaaja Lyytiselle, jopa parempi kuin Lyytinen parhaina päivinään.
Pelaajasopimukset ovat määräaikaisia ja jos ne puretaan ennenaikaisesti, niin aivan taatusti palkanmaksaja on joutunut tästä jotain korvausta maksamaan. Tuskin (toivottavasti) sentään koko loppusopimuksen arvoa.Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta itse olen siinä ymmärryksessä, että purettuun sopimukseen ei ole rahaa sidottuna penniäkään. Liksa toki on juossut siihen asti, kun sopimus on voimassa, mutta ihmettelisin suuresti, jos HIFK maksaisi Lyytiselle ja Karviselle jotakin tällä hetkellä.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta itse olen siinä ymmärryksessä, että purettuun sopimukseen ei ole rahaa sidottuna penniäkään. Liksa toki on juossut siihen asti, kun sopimus on voimassa, mutta ihmettelisin suuresti, jos HIFK maksaisi Lyytiselle ja Karviselle jotakin tällä hetkellä.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta itse olen siinä ymmärryksessä, että purettuun sopimukseen ei ole rahaa sidottuna penniäkään. Liksa toki on juossut siihen asti, kun sopimus on voimassa, mutta ihmettelisin suuresti, jos HIFK maksaisi Lyytiselle ja Karviselle jotakin tällä hetkellä.